Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2014-01-23, 18:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, SHL, WFM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.
Witam!!! Troszkę nad tym myślałem podjąłem wiele prób nawet z przewijaniem cewek.
Po wielu próbach uzyskałem coś takiego.
https://www.youtube.com/watch?v=SSK7IJ01WeI
Polecam moment 2:12 minuta oraz
W motocyklu działa. Pali od kopa , działają wszystkie światła i nawet sygnał bez akumulatora.
Po wielu próbach uzyskałem coś takiego.
https://www.youtube.com/watch?v=SSK7IJ01WeI
Polecam moment 2:12 minuta oraz
W motocyklu działa. Pali od kopa , działają wszystkie światła i nawet sygnał bez akumulatora.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2014-01-23, 18:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, SHL, WFM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.
Witam! Pierwsze próby w motocyklu juz za mną.
Jak działa oceńcie sami.
https://youtu.be/POlLipxMkUk
Wkrótce film jak pracują na takiej modyfikacji wszystkie swiatła w motocyklu.

Jak działa oceńcie sami.
https://youtu.be/POlLipxMkUk
Wkrótce film jak pracują na takiej modyfikacji wszystkie swiatła w motocyklu.

- mietek009
- Posty: 532
- Rejestracja: 2015-08-23, 15:56
- GG: 0
- Moje maszyny: 125,175 i takie tam
- Kontaktowanie:
Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.
No to teraz jakiś mały schemacik czy opis przeróbek stojana i będzie super patent 

- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.
Jak staniesz w mieście na światłach włączysz kierunek i naciśniesz stop to motor zgaśnie... Wymyślasz koło od nowa...
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.
CDI to nie tylko brak akumulatora...
Ale też brak przerywacza
.
Cudów nie ma, czwóra bez akusa dobrze nie będzie jeździć... ale kombinować warto!
Ale też brak przerywacza

Cudów nie ma, czwóra bez akusa dobrze nie będzie jeździć... ale kombinować warto!
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2014-01-23, 18:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, SHL, WFM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.
Zdaję sobie sprawę że pełne opatentowanie tego wynalazku zmniejszy zyski sprzedającym zestawy CDI
lecz nie jest to moim celem.
Zasada działania:
Z uzwojenia przeznaczonego do zasilania światła przedniego odlutowałem jego koniec który w oryginale jest przylutowany do stojana "masy" przylutowałem do niego kabel zaizolowałem i wyprowadziłem na zewnątrz. Następnie za pomocą mostka Greca zamieniłem go na prąd stały. W całej płytce siedzi 2 mostki Greca; 1 jest na ładowaniu akumulatora, 2-gi na światłe przednim. Oba mostki mają wspólną masę , a pomiędzy nimi siedzi dioda na "+" która pozwala korzystać z prądu przedniego światła wyprowadzeniu na cewkę i akumulator, a blokuje prąd w drugą stronę aby nie uciekał przy zapaleniu przedniego światła. Do całości projektu włożony jest jeszcze kondensator który ma za zadanie magazynować większą ilość prądu i uwalniać w momencie zwarcia przerywacza. Trzeba też dodać że motocykl na tak skonstruowanym układzie odpalamy na wyłączonym światłe, a po uruchomieniu włączamy je. Przy zastosowaniu żarówek LED na świetle stop, pozycji przód i tył oraz podświetleniu prędkościomierza wszystko ładnie jasno świeci i działa bez problemowo.
Jak podłącze kierunkowskazy i będzie wszystko działało (po urlopie) zamieszczę schemat i poszczególne parametry elementów do takiego układu.

lecz nie jest to moim celem.
Zasada działania:
Z uzwojenia przeznaczonego do zasilania światła przedniego odlutowałem jego koniec który w oryginale jest przylutowany do stojana "masy" przylutowałem do niego kabel zaizolowałem i wyprowadziłem na zewnątrz. Następnie za pomocą mostka Greca zamieniłem go na prąd stały. W całej płytce siedzi 2 mostki Greca; 1 jest na ładowaniu akumulatora, 2-gi na światłe przednim. Oba mostki mają wspólną masę , a pomiędzy nimi siedzi dioda na "+" która pozwala korzystać z prądu przedniego światła wyprowadzeniu na cewkę i akumulator, a blokuje prąd w drugą stronę aby nie uciekał przy zapaleniu przedniego światła. Do całości projektu włożony jest jeszcze kondensator który ma za zadanie magazynować większą ilość prądu i uwalniać w momencie zwarcia przerywacza. Trzeba też dodać że motocykl na tak skonstruowanym układzie odpalamy na wyłączonym światłe, a po uruchomieniu włączamy je. Przy zastosowaniu żarówek LED na świetle stop, pozycji przód i tył oraz podświetleniu prędkościomierza wszystko ładnie jasno świeci i działa bez problemowo.
Jak podłącze kierunkowskazy i będzie wszystko działało (po urlopie) zamieszczę schemat i poszczególne parametry elementów do takiego układu.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.
Moze i pomysł fajny ale akumulator jak kupowałem w tamtym roku to kosztował całe 45 zł wiec nie wiem czy jest sens kombinować, lepiej już oryginalna instalacja i zakup taniego akumulatora i mamy wszystko jak należy.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2014-01-23, 18:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, SHL, WFM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.


Na chwilę obecną udało mi się wszystko ładnie zapakować do obudowy i wyprowadzić przewody:
czerwony - światło przednie
zielony - akumulator (cewka)
czarny - przerywacz
niebieski - masa
Trzy pierwsze przewody podpinamy do kostki z bezpiecznikiem pod siedzeniem,a niebieski "masa" do przewód minusowego akumulatora. Kolory przewodów dobrane jak w oryginalnej instalacji.
Czy warto kombinować skoro akumulator kosztuje 45 zł?
Dla mnie tak gdyż posiadam kilkanaście motocykli zazwyczaj przepalam każdy co miesiąc lub dwa.
Nie chce mi się kombinować z przekładaniem akumulatora z motoru do motoru aby go zapalić. Zimą muszę wyciągać akumulatory bo motocykle stoją w zimnym garażu. Na działkę gdzie trzymam motocykle jeżdżę raz na miesiąc wiec też wole inaczej spędzić tam czas niż przekładać i ładować akumulatory. PS. Zakup 6 akumulatorów nie jest też tani, a wytrzymują około 1,5 roku później trzymają słabo prąd lub wcale.
Link do mojego remontu z forum SHL
http://www.shlka.fora.pl/wzorowe-remont ... ,9893.html
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.
Bardzo estetycznie zrobione, lubię takie podejście do tematu. 

Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2014-01-23, 18:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, SHL, WFM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.

1 ,2, 4, 11 - wyjścia z kostki podłączamy do kostki z bezpiecznikiem pod siedzeniem
1- "+" plus akumulatora
2 - "-" minus akumulatora i masa całego układu
3 - zasilanie cewki WN oryginalnie od stacyjki
4 - zasilanie na światło przednie (główne)
5 - odlutowana masa cewek z stojana i wyprowadzona dodatkowym przewodem na zewnątrz na mostek Gretza
6 - 2 diody prostownicze 5A (łatwiej kupić i mniej się grzeją jak jest 2 szt)
7 - kondensator 200V/220uF
8 - mostek Gretza 6A
9 - oryginalny kondensator przy przerywaczu w silniku
10 - przerywacz w silniku
11 - wyjście przewodu przerywacz - cewka WN
JEST TO SCHEMAT MODYFIKACJI Z ZAPŁONU 12V STOSOWANEGO W WSK 175 i SHL Gazela.
W ZAPŁONACH 6V PRZEWODY KOLORU ŻÓŁTEGO ZASTĘPUJEMY ORYGINALNIE WYCHODZĄCYMI PRZEWODAMI KOLORU NIEBIESKIEGO I BRĄZOWEGO.
ŻYCZĘ SUKCESÓW !!!
Ostatnio zmieniony 2016-09-19, 20:30 przez doles11, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2014-01-23, 18:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, SHL, WFM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.
Bardzo ciekawy temat, muszę to sobie na spokojnie rozkminić.
Byłeś może tydzień temu w Mińsku?
Byłeś może tydzień temu w Mińsku?
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2014-01-23, 18:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, SHL, WFM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.
Nie było mnie. Chciałem przyjechać ale praca mnie zmusiła do pozostania. Bylem za to ostatnio na Weteran motobazar w Łodzi. Super bazar plolecam, było mnustwo czesci do junaka i wsk.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2017-06-01, 01:16
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk s1 s2 ex Bąk lelek Dudek itd
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: Tradycyjny zapłon WSK 175 baz akumulatora.
Witam chciałbym przerobić WSK 175 bez akumulatora w taki sposób jak wyżej lecz zmienić jeszcze dwie cewek ładowania na dwie cewki świetlne bo mają grupsze uzwojenie i dały by więcej prądu bo jak widać na filmie powyżej troszkę tego prądu brakuje po włączeniu sygnału i może jeszcze wirnik zmienić na royal jak było by jeszcze zamalo prądu. Co o tym sądzicie ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości