
Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2012-06-13, 12:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 GIL 1982
- Lokalizacja: Iława
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Panowie z tego co piszecie gaźnik 21mm AM6 MINARELLI zdaje egzamin w wsk 125
Może ktoś z użytkowników podzieli się na jakiej dyszy jeździ i na jakim ustawieniu iglicy??

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Dysza najmniejsza z zestawu, iglica opuszczona na maxa w dół czyli pierwszy ząbek od góry 
WSK chodzi jak marzenie

WSK chodzi jak marzenie

- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Razem z Piotrkiem25 założyliśmy takie gaźniki jak ma AudioBas i ja jestem mega zadowolony, zalożyłem dysze 70 z Simsona bo na 75 zalewało z filtrem, wreście rower wkreca się na wysokie tak jak trzeba, rozruch tez wypada lepiej jak na oryginalnym gaźniku. Jednym słowe POLECAM.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2013-08-22, 00:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
Romet Dezamet 50ccm - Lokalizacja: Lipnica k.Kolbuszowej
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
a tak sie zapytam czy do tego gaźnika nie potrzebny jest żaden dłuższy króciec?? gaźnik jest od razu przy cylindrze?? nie ma niższych obrotów jak bez króćca??
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Ja mam na króćcu i jest OK.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2013-08-22, 00:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
Romet Dezamet 50ccm - Lokalizacja: Lipnica k.Kolbuszowej
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
na tym kawałku węża??? jaką ma długość ten wąż??
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
15mm węża wchodzi na gaźnik i drugie tyle na cylinder (kruciec) czyli 30mm Do tego 2 opaski i gotowe. Pamiętajcie że gaźnik ma 21mm przelotu więc trzeba rozwiercić króciec pod 21 albo dać większą dyszę (inaczej w maxymalnym położeniu przepustnicy zadławimy silnik powietrzem (bez przesady ino troszkę zubożymy mieszankę) )
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2012-04-25, 18:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Ma ktos z was schemat podlaczen tego gaznika? Jest tam kilka przylacz, ktorych nie bardzo potrafie rozszyfrowac (np po obu stronach 2 plastikowe przylacza polaczone ze soba rurka igielitowa
). Moze byc tez foto gaznika zamontowanego na cylindrze wsk.

- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Te połączone rurką to przelewy to ma być odetkane. Z tyłu za przepustnicą masz wyjście na podciśnienie to zatykasz i z boku jest wejście do dozownika to też zatykasz.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2012-04-25, 18:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Dzieki za szybkie info Muciek
Od dozownika... czyli mozna dozowac olej do mieszanki? Probowal ktos z was to wykorzystac?

- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Jak zrobisz napęd do pompy oleju to możesz , albo sterownik co by dozował olej 

- AndrzejJ
- Posty: 389
- Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
- GG: 0
- Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97 - Lokalizacja: Hrubieszów
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Także mam od dzisiaj podróbkę dellorto, powiem tak, nawet założyć tam linkę to pół godziny zabaw(chociażby ze względu na linkę nie centrycznie w przepustnicy, jak w G20 tylko z boku, co w połączeniu z sprężyną i plastikiem który trzyma iglice zapewnia trochę zabawy), pasuje ori linka od rowera, tylko śrubę regulacji linki trzeba wkręcić z G20, wtedy nie trzeba nic robić z długością linki, dyszę mam 75, z jakiegoś powodu na początku nie chciała zapalać, ale potem się odezwała z miejsca na bardzo wysokich obrotach i później nie miałem już żadnych problemów, polecam niepotrzebne końcówki(podciśnienie i olej) zakleić poxipolem.
A teraz wrażenia-ładnie wchodzi na obroty, pomimo odważnika na wale, na odcinku około 50m dokręciłem do bardzo wysokich obrotów, ale dalej zabrakło miejsca (dzisiaj tylko koło komina jeździłem), silnik ciągle się wkręcał, trochę wolniej niż w średnich obrotach, ale jednak (króciec wyszedł mi z 1-1,5cm dłuższy niż oryginalny, więc maksymalny moment był daleko za mną), Całkiem ładnie odpala- ssanie dwa kopy i pali, jeśli silnik jest ciepły to nawet ręką można zapalić, wystarczy tylko żeby tłok przeszedł przez GMP, moc w porównaniu do zregenerowanego G20 z nowym zacinającym się zaworkiem kulkowym-nie ma porównania, nic nie cieknie i nie śmierdzi
Końcówka od paliwa jest sporo niżej, i można się pokusić o założenie filtru paliwa, a nawet przypiąć go do ramy obok akumulatora.
Do tego zestawu CDI w planach i rower jak marzenie, każdemu polecam, według mnie warto zainwestować 80zł z przesyłką w ten gaźnik
A teraz wrażenia-ładnie wchodzi na obroty, pomimo odważnika na wale, na odcinku około 50m dokręciłem do bardzo wysokich obrotów, ale dalej zabrakło miejsca (dzisiaj tylko koło komina jeździłem), silnik ciągle się wkręcał, trochę wolniej niż w średnich obrotach, ale jednak (króciec wyszedł mi z 1-1,5cm dłuższy niż oryginalny, więc maksymalny moment był daleko za mną), Całkiem ładnie odpala- ssanie dwa kopy i pali, jeśli silnik jest ciepły to nawet ręką można zapalić, wystarczy tylko żeby tłok przeszedł przez GMP, moc w porównaniu do zregenerowanego G20 z nowym zacinającym się zaworkiem kulkowym-nie ma porównania, nic nie cieknie i nie śmierdzi
Końcówka od paliwa jest sporo niżej, i można się pokusić o założenie filtru paliwa, a nawet przypiąć go do ramy obok akumulatora.
Do tego zestawu CDI w planach i rower jak marzenie, każdemu polecam, według mnie warto zainwestować 80zł z przesyłką w ten gaźnik
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Panowie, jak wychodzi spalanie na 100 i jaki jest przepał mieszanki? Dobrze to jest dobrane?
- AndrzejJ
- Posty: 389
- Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
- GG: 0
- Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97 - Lokalizacja: Hrubieszów
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
jeśli wyregulujesz to z colortune to pewnie będzie palił mniej, mieszankę spala całkowicie, muszę spuścić iglicę o jeden rowek-teraz mam na drugim od góry, świeca jest czarna i sucha, ale należy pamiętać że zalałem mu 1:25 oleju, silnik jest na dotarciu i założyłem świecę NGK B8HS(B7HS lub BP7HS nie było, a upalać trzeba), jutro może kupię odpowiednią albo wypale stare to coś napiszę, wiem że na pewno silnik nie jest zalewany- kilka dni temu nie zamknąłem kranika na noc i jak się domyślam w komorze korbowej nalało się trochę benzyny(gdy zdejmowałem cylinder to po obrocie część wału była w benzynie, na pewno nie był to olej), po chwili pyrkania silnik to przepalił i przestał przerywać, na pewno nie było to związane z rozgrzaniem, bo więcej takie problemy na nowym gaźniku nie wystąpiły.
Btw. Nie mógł by ktoś pożyczyć colortune z okolic Lublina lub ew. przez pocztę? Wynikami regulacji oczywiście bym się podzielił.
Btw. Nie mógł by ktoś pożyczyć colortune z okolic Lublina lub ew. przez pocztę? Wynikami regulacji oczywiście bym się podzielił.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2012-04-25, 18:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
No i gazniczek zalozony do WFM
odpalila bez najmniejszych problemow za pierwszym razem, obroty stabilne, ladnie sie wkreca. Zaluje ze wczesniej go nie zalozylem tylko walczylem ze starym g20
Co do ssania (mam wersje z recznym ssaniem) w jakim polozeniu ono jest aktywne? Jak podnosze do gory to obroty sa nizsze niz na dolnym polozeniu, a spodziewalem sie na odwrot...
Moze tez podzielicie sie jakie macie patenty na zatkanie zbednych otworow (dozowania oleju i podcisnienia) aby to wygladalo estetycznie?


Moze tez podzielicie sie jakie macie patenty na zatkanie zbednych otworow (dozowania oleju i podcisnienia) aby to wygladalo estetycznie?
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Do góry i przekręcasz to włączone ssanie. Rurkę to wziąć węże gumowego i zgrzać albo zalutować.
- AndrzejJ
- Posty: 389
- Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
- GG: 0
- Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97 - Lokalizacja: Hrubieszów
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
zakleić poxipolem, jeśli masz ten gaźnik to:
zaklep młotkiem dynks od ssania, zaklep ośkę pływaka(mi dzisiaj całkowicie wypadła, leciutko chodziła, dwa razy młotkiem i siedzi i się nie rusza), dokręć ssanie rozpylacz i dyszę, chińczycy to zrobili jak by chcieli a nie mogli, rączka ssania została mi dzisiaj w ręce, z przelewu zasuwało paliwo a dyszę i rozpylacz dokręciłem przy okazji zmiany i dyszy, ledwo zakręcone były, co nie zmienia faktu że to i tak bajka w porównaniu do G20.
Tą plastikową redukcję można obtoczyć i na nią założyć gumę od puszki, bezpośrednio na gaźnik jest za duża.
Ps. Pamiętajcie żeby gaźnik z cylindrem był w pełni połączony aluminiowym/miedzianym/mosiężnym króćcem(tak, wiem że AudioBas miał połączone wężem...) gaźnik odparowuje paliwo przez co oddaje ciepło, przy połączeniu gumowym wężem dzisiaj miał u mnie jakieś 5-10 stopni(na dworze około 15) a długa jazda to nie była- może jakieś 15 do 20 minut w koło komina, ojciec jeszcze wcześniej mówił że trzeba to połączenie zrobić z alu...
zaklep młotkiem dynks od ssania, zaklep ośkę pływaka(mi dzisiaj całkowicie wypadła, leciutko chodziła, dwa razy młotkiem i siedzi i się nie rusza), dokręć ssanie rozpylacz i dyszę, chińczycy to zrobili jak by chcieli a nie mogli, rączka ssania została mi dzisiaj w ręce, z przelewu zasuwało paliwo a dyszę i rozpylacz dokręciłem przy okazji zmiany i dyszy, ledwo zakręcone były, co nie zmienia faktu że to i tak bajka w porównaniu do G20.
Tą plastikową redukcję można obtoczyć i na nią założyć gumę od puszki, bezpośrednio na gaźnik jest za duża.
Ps. Pamiętajcie żeby gaźnik z cylindrem był w pełni połączony aluminiowym/miedzianym/mosiężnym króćcem(tak, wiem że AudioBas miał połączone wężem...) gaźnik odparowuje paliwo przez co oddaje ciepło, przy połączeniu gumowym wężem dzisiaj miał u mnie jakieś 5-10 stopni(na dworze około 15) a długa jazda to nie była- może jakieś 15 do 20 minut w koło komina, ojciec jeszcze wcześniej mówił że trzeba to połączenie zrobić z alu...
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Ostatnie Twoje posty absolutnie ignorowałem bo nie chciało mi się dyskutować, ale powoli zaczyna mnie męczyć czytanie farmazonów technicznych napisanych w tonie oznajmującym.AndrzejJ pisze:Ps. Pamiętajcie żeby gaźnik z cylindrem był w pełni połączony aluminiowym/miedzianym/mosiężnym króćcem(tak, wiem że AudioBas miał połączone wężem...) gaźnik odparowuje paliwo przez co oddaje ciepło, przy połączeniu gumowym wężem dzisiaj miał u mnie jakieś 5-10 stopni(na dworze około 15) a długa jazda to nie była- może jakieś 15 do 20 minut w koło komina, ojciec jeszcze wcześniej mówił że trzeba to połączenie zrobić z alu...
Gaźnik ma być odizolowany termicznie o cylindra więc gumowy wąż czy tam króciec (jeśli nie będzie zaburzał przekroju ani wymiarów) będzie lepszy od alu. Drugą istotną rzeczą jest nadmierne wstrząsanie/spienianie paliwa w pływakowej - alu jak każdy metal o wiele bardziej przenosi wibracje niż wspomniany gumowy wąż więc mamy 2:0 dla gumy.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2013-09-06, 15:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK175
SHLM11W
JAWA175
XR600 - Lokalizacja: Miechów
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Wystarczy popatrzeć na konstrukcje Japońskie , wszystkie mają króćce gumowe i tak jak pisze Alien , izolacja termiczna , mniejsze wibracje i szczelność połączenia , także 3:0Alien pisze:Ostatnie Twoje posty absolutnie ignorowałem bo nie chciało mi się dyskutować, ale powoli zaczyna mnie męczyć czytanie farmazonów technicznych napisanych w tonie oznajmującym.AndrzejJ pisze:Ps. Pamiętajcie żeby gaźnik z cylindrem był w pełni połączony aluminiowym/miedzianym/mosiężnym króćcem(tak, wiem że AudioBas miał połączone wężem...) gaźnik odparowuje paliwo przez co oddaje ciepło, przy połączeniu gumowym wężem dzisiaj miał u mnie jakieś 5-10 stopni(na dworze około 15) a długa jazda to nie była- może jakieś 15 do 20 minut w koło komina, ojciec jeszcze wcześniej mówił że trzeba to połączenie zrobić z alu...
Gaźnik ma być odizolowany termicznie o cylindra więc gumowy wąż czy tam króciec (jeśli nie będzie zaburzał przekroju ani wymiarów) będzie lepszy od alu. Drugą istotną rzeczą jest nadmierne wstrząsanie/spienianie paliwa w pływakowej - alu jak każdy metal o wiele bardziej przenosi wibracje niż wspomniany gumowy wąż więc mamy 2:0 dla gumy.

- AndrzejJ
- Posty: 389
- Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
- GG: 0
- Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97 - Lokalizacja: Hrubieszów
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Wibracje- tak, izolacja termiczna- po co się stosuje podgrzewanie gaźników w tychże japońcach?
Alien, nie za bardzo rozumiem, czy mam ci dawać zdjęcia wszystkich niedoróbek, i wszystko co mówię popierać nimi?
Idź może lepiej po kolejne piwo.
Alien, nie za bardzo rozumiem, czy mam ci dawać zdjęcia wszystkich niedoróbek, i wszystko co mówię popierać nimi?
Idź może lepiej po kolejne piwo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość