Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Panowie ktoś pisał, że 400 zł ten zestaw kosztuje....
http://www.ebay.pl/itm/ROYAL-ENFIELD-12 ... 3cad6b1f5f
Myślę, ze w 250 zł można się zamknąć z wysyłką co??
http://www.ebay.pl/itm/ROYAL-ENFIELD-12 ... 3cad6b1f5f
Myślę, ze w 250 zł można się zamknąć z wysyłką co??
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
myślę że za 250-270 zł da się to kupić
tylko oczywiście tu trzeba wziąć jeszcze dławik do świateł oraz prostownik z regulatorem.

tylko oczywiście tu trzeba wziąć jeszcze dławik do świateł oraz prostownik z regulatorem.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jak my z wujciem kupowaliśmy to wyszło bodajże 375zł/kpl. ale ceny i kurs funta się zmieniają 

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Przetestowałem swoje uzwojenie i wszystko mieści się wg serwisowych norm.
Możliwe że znowu mi się uszkodził prostownik.
Możliwe że znowu mi się uszkodził prostownik.
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Mierzyłeś na zimnym silniku czy rozgrzanym ?
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jak mogłem to przetestować na rozgrzanym motorze przecież mam rozebrany alternator co widać na WW zdjęciach 
Mierzyłem ciągłość i rezystancję pomiędzy połączeniami w alternatorze
Obstawiam regler albo prostownik

Mierzyłem ciągłość i rezystancję pomiędzy połączeniami w alternatorze
Obstawiam regler albo prostownik
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jak odpalisz to może przebijać izolację a pomiar taki (na sucho)może nic nie wykazywać 

-
- Posty: 180
- Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Kupił bym sam wirnik od royala jak by ktoś z was zamawiał niech mi weźmie. Stawiam browar za przysługę 

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Udało się zdiagnozować problem u mnie: zimny lut na jednym z kabli wychodzącym z cewek (fioletowy).
Rozmawiałem z elektrykiem i mówił że koszt przewinięcia całego stojanu to około 60 zł
Wspominał również że nie ma sensu pakować teraz dodatkowo jakiegoś lakieru na zewnątrz.
Rozmawiałem z elektrykiem i mówił że koszt przewinięcia całego stojanu to około 60 zł
Wspominał również że nie ma sensu pakować teraz dodatkowo jakiegoś lakieru na zewnątrz.
Ostatnio zmieniony 2012-04-10, 22:16 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
przewinięcia wirnika chyba stojana;)
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
W takim wypadku polecam załatwić sobie jakąś dobrą cynę z dodatkiem ołowiu i polutować wszytko od nowa , ta nowa cyna jest o kant dupy rozbić, a stosują pewnie najtańszą przy tym.Udało się zdiagnozować problem u mnie: zimny lut na jednym z kabli wychodzącym z cewek (fioletowy)
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Udało mi się zmienić kable na nowe oraz koszulkę na kablach fotki poniżej:
Dałem dla bezpieczeństwa koszulkę termokurczliwą ale jej nie ogrzewałem bo można było by przepalić izolację na cewkach więc wolałem nie ryzykować.
Pozostało mi teraz zamontować wycentrować i przetestować
Połączyłem bezpośrednio dwa wyjścia już w samej prądnicy (krótki kabelek fioletowy łączący dwa końce cewek) i do niego zielony który idzie bezpośrednio do regulatora, biały pozostał bez zmian.Dałem dla bezpieczeństwa koszulkę termokurczliwą ale jej nie ogrzewałem bo można było by przepalić izolację na cewkach więc wolałem nie ryzykować.
Pozostało mi teraz zamontować wycentrować i przetestować

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Mi dalej nie ładuje tak jak powinno. Dziś zrobiłem pomiary.
Do napędu wału używałem wiertarki więc pomiary były zawsze przy tych samych obrotach.
Pomiar prądu:
z akumulatorem to 2 ampery z hakiem natomiast po wypieciu akumulatora prąd wzrósł do 8 A.
Pomiar napięcia:
Z akumulatorem to około 13,4 V. A po jego wypięciu 13,6 V
Czyli zamałe napięcie ładowania.
Spróbuje dobrać jakiś regulator od chińszczyzny i zobaczyć czy jest to wina regulatora.
Stator jest ustawiony w miarę centrycznie. Wirnik ma bicie około 0,3 mm. To są najlepsze ustawienia jakie udaje mi się uzyskać.
Pomiary były przeprowadzone z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami.
Macie jakieś pomysły?
Do napędu wału używałem wiertarki więc pomiary były zawsze przy tych samych obrotach.
Pomiar prądu:
z akumulatorem to 2 ampery z hakiem natomiast po wypieciu akumulatora prąd wzrósł do 8 A.
Pomiar napięcia:
Z akumulatorem to około 13,4 V. A po jego wypięciu 13,6 V
Czyli zamałe napięcie ładowania.
Spróbuje dobrać jakiś regulator od chińszczyzny i zobaczyć czy jest to wina regulatora.
Stator jest ustawiony w miarę centrycznie. Wirnik ma bicie około 0,3 mm. To są najlepsze ustawienia jakie udaje mi się uzyskać.
Pomiary były przeprowadzone z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami.
Macie jakieś pomysły?
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
13,4 przy ilu obrotach?
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Wow, 0.3mm bicia to gigantyczna wartość!
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Tyle że bez obciążenia od razu powinien osiągać 14,7 bo tam regler zbija z większego napięcia...Jak bije to wał krzywy czy źle zamocowane koło?
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
masz coś nie tak z tym układem całym.
Sprawdz ile masz V zmiennego pomiędzy odpowiednimi kablami - pisze o tym w manualu do royala.
ale z tego co pamiętam powinno być chyba coś kolo 20-40 V
Drugi test wepnij te 2 kable do mostka i puść na aq bez regulatora i zobacz co się dzieje napięcie powinno wzrosnąć do nawet 17-18V na wysokich obrotach - jeśli tak będzie to znaczy że masz coś źle podłączony regulator.
Sprawdz ile masz V zmiennego pomiędzy odpowiednimi kablami - pisze o tym w manualu do royala.
ale z tego co pamiętam powinno być chyba coś kolo 20-40 V
Drugi test wepnij te 2 kable do mostka i puść na aq bez regulatora i zobacz co się dzieje napięcie powinno wzrosnąć do nawet 17-18V na wysokich obrotach - jeśli tak będzie to znaczy że masz coś źle podłączony regulator.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
2800, przynajmniej tak pisze na wiertarce.AudioBas pisze:13,4 przy ilu obrotach?
Zrobiłem pomiar napięcia zmiennego na cewkach. Na wolnych obrotach wynosiło 20 parę Volt.
Po zwiększeniu obrotów rosło do 40-80V A na ful obrotach było ponad 120 V
Nie sprawdzałem oryginalnym prostownikiem poniewaz nie dokopałem sie do niego.
Po pomiarach myślę jednak, że to prostownik i spróbuje coś dobrać.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
To chyba regler ? Jak to tam wygląda wszystko osobno? Mostek i regler?
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Regulator oraz prostownik to jedno. Nie ma tutaj dwóch osobnych urządzeń.Muciek pisze:To chyba regler ? Jak to tam wygląda wszystko osobno? Mostek i regler?
Kupiłem dziś regulator z prostownikiem od Piaggio. Spróbuje później podłączyc i zobaczymy.
Edycja:
Sprawdziłem regulator z piaggio: Daje jeszcze mniejsze napięcie.
Szlak mnie trafia. Ja jestem ostoją spokoju ale tak mi już to podniosło ciśnienie, że jak mnie szlak trafi to cały silnik wrzuce na allegro.
Jeśli ktoś ma manual z roaylla lub pamieta jak sprawdzić czy cewki są sprawne to proszę o link lub opis.
Z góry dziękuje.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości