Strona 9 z 22

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-04-02, 23:13
autor: AudioBas
Panowie ktoś pisał, że 400 zł ten zestaw kosztuje....

http://www.ebay.pl/itm/ROYAL-ENFIELD-12 ... 3cad6b1f5f

Myślę, ze w 250 zł można się zamknąć z wysyłką co??

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-04-02, 23:23
autor: wujcio
myślę że za 250-270 zł da się to kupić :)
tylko oczywiście tu trzeba wziąć jeszcze dławik do świateł oraz prostownik z regulatorem.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-04-03, 01:16
autor: Alien
Jak my z wujciem kupowaliśmy to wyszło bodajże 375zł/kpl. ale ceny i kurs funta się zmieniają :)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-04-06, 21:25
autor: wujcio
Przetestowałem swoje uzwojenie i wszystko mieści się wg serwisowych norm.
Możliwe że znowu mi się uszkodził prostownik.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-04-06, 22:11
autor: Muciek
Mierzyłeś na zimnym silniku czy rozgrzanym ?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-04-06, 22:18
autor: wujcio
Jak mogłem to przetestować na rozgrzanym motorze przecież mam rozebrany alternator co widać na WW zdjęciach ;)
Mierzyłem ciągłość i rezystancję pomiędzy połączeniami w alternatorze
Obstawiam regler albo prostownik

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-04-06, 22:29
autor: Muciek
Jak odpalisz to może przebijać izolację a pomiar taki (na sucho)może nic nie wykazywać ;)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-04-07, 08:39
autor: Patyk
Kupił bym sam wirnik od royala jak by ktoś z was zamawiał niech mi weźmie. Stawiam browar za przysługę ;-)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-04-10, 19:09
autor: wujcio
Udało się zdiagnozować problem u mnie: zimny lut na jednym z kabli wychodzącym z cewek (fioletowy).

Rozmawiałem z elektrykiem i mówił że koszt przewinięcia całego stojanu to około 60 zł
Wspominał również że nie ma sensu pakować teraz dodatkowo jakiegoś lakieru na zewnątrz.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-04-10, 22:00
autor: rafalgb
przewinięcia wirnika chyba stojana;)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-04-10, 22:26
autor: Muciek
Udało się zdiagnozować problem u mnie: zimny lut na jednym z kabli wychodzącym z cewek (fioletowy)
W takim wypadku polecam załatwić sobie jakąś dobrą cynę z dodatkiem ołowiu i polutować wszytko od nowa , ta nowa cyna jest o kant dupy rozbić, a stosują pewnie najtańszą przy tym.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-04-11, 21:40
autor: wujcio
Udało mi się zmienić kable na nowe oraz koszulkę na kablach fotki poniżej:
mini-P1060526.JPG
mini-P1060525.JPG
mini-P1060524.JPG
Połączyłem bezpośrednio dwa wyjścia już w samej prądnicy (krótki kabelek fioletowy łączący dwa końce cewek) i do niego zielony który idzie bezpośrednio do regulatora, biały pozostał bez zmian.
Dałem dla bezpieczeństwa koszulkę termokurczliwą ale jej nie ogrzewałem bo można było by przepalić izolację na cewkach więc wolałem nie ryzykować.
Pozostało mi teraz zamontować wycentrować i przetestować :D

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-05-15, 21:49
autor: irek
Mi dalej nie ładuje tak jak powinno. Dziś zrobiłem pomiary.
Do napędu wału używałem wiertarki więc pomiary były zawsze przy tych samych obrotach.
Pomiar prądu:
z akumulatorem to 2 ampery z hakiem natomiast po wypieciu akumulatora prąd wzrósł do 8 A.
Pomiar napięcia:
Z akumulatorem to około 13,4 V. A po jego wypięciu 13,6 V

Czyli zamałe napięcie ładowania.
Spróbuje dobrać jakiś regulator od chińszczyzny i zobaczyć czy jest to wina regulatora.
Stator jest ustawiony w miarę centrycznie. Wirnik ma bicie około 0,3 mm. To są najlepsze ustawienia jakie udaje mi się uzyskać.
Pomiary były przeprowadzone z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami.
Macie jakieś pomysły?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-05-15, 22:45
autor: AudioBas
13,4 przy ilu obrotach?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-05-15, 23:03
autor: Alien
Wow, 0.3mm bicia to gigantyczna wartość!

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-05-15, 23:34
autor: Muciek
Tyle że bez obciążenia od razu powinien osiągać 14,7 bo tam regler zbija z większego napięcia...Jak bije to wał krzywy czy źle zamocowane koło?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-05-15, 23:50
autor: wujcio
masz coś nie tak z tym układem całym.
Sprawdz ile masz V zmiennego pomiędzy odpowiednimi kablami - pisze o tym w manualu do royala.
ale z tego co pamiętam powinno być chyba coś kolo 20-40 V

Drugi test wepnij te 2 kable do mostka i puść na aq bez regulatora i zobacz co się dzieje napięcie powinno wzrosnąć do nawet 17-18V na wysokich obrotach - jeśli tak będzie to znaczy że masz coś źle podłączony regulator.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-05-16, 20:37
autor: irek
AudioBas pisze:13,4 przy ilu obrotach?
2800, przynajmniej tak pisze na wiertarce.

Zrobiłem pomiar napięcia zmiennego na cewkach. Na wolnych obrotach wynosiło 20 parę Volt.
Po zwiększeniu obrotów rosło do 40-80V A na ful obrotach było ponad 120 V
Nie sprawdzałem oryginalnym prostownikiem poniewaz nie dokopałem sie do niego.
Po pomiarach myślę jednak, że to prostownik i spróbuje coś dobrać.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-05-16, 21:08
autor: Muciek
To chyba regler ? Jak to tam wygląda wszystko osobno? Mostek i regler?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-05-17, 16:41
autor: irek
Muciek pisze:To chyba regler ? Jak to tam wygląda wszystko osobno? Mostek i regler?
Regulator oraz prostownik to jedno. Nie ma tutaj dwóch osobnych urządzeń.
Kupiłem dziś regulator z prostownikiem od Piaggio. Spróbuje później podłączyc i zobaczymy.

Edycja:

Sprawdziłem regulator z piaggio: Daje jeszcze mniejsze napięcie.
Szlak mnie trafia. Ja jestem ostoją spokoju ale tak mi już to podniosło ciśnienie, że jak mnie szlak trafi to cały silnik wrzuce na allegro.
Jeśli ktoś ma manual z roaylla lub pamieta jak sprawdzić czy cewki są sprawne to proszę o link lub opis.
Z góry dziękuje.