Strona 10 z 22

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-08-10, 00:29
autor: wujcio
Sprawdziłem jak są połączone cewki w stojanie z Royala z 1 obwodem i tak to wygląda u mnie:

schemat polaczenia stojanu.jpg
schemat polaczenia stojanu z CDI.jpg
P - oznacza początek - kabelek wychodzący blisko środka karkasu - przy samym rdzeniu
K - koniec nawijania cewki

Wszystkie cewki są nawinięte w jednym kierunku.

Będę testował to połączenie w oryginalnym iskrowniku z CDI oczywiście + wirnik z Royala.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-08-11, 18:27
autor: wujcio
schemat sprawdzony ładowanie jest super:
-15V na niskich bez obciążenia
-12.5-13V z obciążeniem żarówką 45W
-14-15V z obciążaniem i już przy odkręcaniu manetki do 1/4 ładowanie wzrasta do 15
Regulator mam od Audiobasa ze skutera - troszkę się grzeje ale nie ma tragedii.
CDI pod wirnik royala jest nawinięty do oporu 76 Ohm początkowo miałem 130 to cewka się gotowała.

Fajnie jakby to ktoś sprawdził z oryginalnym wirnikiem.

Więc odpowiedź na pytanie: czy warto kupić sam wirnik z Royala brzmi - TAK
wystarczy tylko połączyć cewki zgodnie z tym schematem i będziemy mieli super ładowanie.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-08-11, 19:20
autor: rafalgb
wujcio pisze: Fajnie jakby to ktoś sprawdził z oryginalnym wirnikiem
w końcu doczekałem sie opisu prądnicy z royala na pewno sprawdzę to na oryginale

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-08-11, 19:46
autor: wujcio
rafalgb pisze:
wujcio pisze: Fajnie jakby to ktoś sprawdził z oryginalnym wirnikiem
w końcu doczekałem sie opisu prądnicy z royala na pewno sprawdzę to na oryginale
Powiem Ci że straciłem prawie 2h na analizie jak to jest połączone i w jaki sposób to rozrysować ale warto było :)
Niestety pewnie na zwykłym wirniku cudów nie będzie.
Wirnik z royala ma takie pole magnetyczne że jak się kręci wałem to magnesy trzymają w miejscach gdzie jest metalowy rdzeń a wueskowy kręci się swobodnie beż żadnych oporów.
Można było by pomyśleć coś nad zrobieniem neodymowego wirnika do Wueski od podstaw ale trzeba było by zrobić najpierw testy czy nie będzie za mocny ;)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-08-17, 01:42
autor: CeZetHa
wujcio, a teraz opowiedz mi jeszcze, czy twój wueskowy stojan z CDI ma modyfikowane cewki (większa ilość zwojów)? I co więcej, jak gdyby nigdy nic podmieniłeś rotor na Royalowy i wsjo ładnie pasował?

Mógłbym prosić o jakiejś szersze opinie? Czy można spokojnie instalować kierunki?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-08-17, 08:34
autor: wujcio
W sprawie royla wszystko było już powiedziane w tym temacie wirnik jest praktycznie plug and play.

Cewki mam nawinięte trochę bardziej o ile pamiętam jedna ma około 1.6O hma a drut jest taki sam 0.8mm.
Czemu pytasz o kierunki? Przecież pisałem że mam wszystko czyli kierunki i pozostałe żarówki w standardzie + przednia żarówka 55/60W i aq mi się ładuje...
Czytać czytać !!

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-08-26, 16:19
autor: AudioBas
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8bRsfY0yDPY[/youtube]



Półksiężyc przeskakuje i ogólnie łapie od połowy :)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-09-21, 13:09
autor: bartek85
Jestem w trakcie kupna samego wirnika. Tylko że ja będę testował wirnik inaczej tj. wg oryginalnego połączenia. Jeśli wy dajecie wszystkie cewki na ładowanie i daje rade uciągnąć żarówkę H4 55/60W to bezproblemowo a nawet lepiej powinno uciągnąć taką żarówkę na prądzie zmiennym. Pewnie nie obejdzie się bez ogranicznika napięcia, ale mam ten tani regulator to się zobaczy. W sumie wystarczyła by żarówka 45 W mam taką w M11W i świeci pięknie.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-09-21, 17:35
autor: bartek85
Jestem w trakcie kupna samego wirnika. Tylko że ja będę testował wirnik inaczej tj. wg oryginalnego połączenia. Jeśli wy dajecie wszystkie cewki na ładowanie i daje rade uciągnąć żarówkę H4 55/60W to bezproblemowo a nawet lepiej powinno uciągnąć taką żarówkę na prądzie zmiennym. Pewnie nie obejdzie się bez ogranicznika napięcia, ale mam ten tani regulator to się zobaczy. W sumie wystarczyła by żarówka 45 W mam taką w M11W i świeci pięknie.

Porobiłem testy na razie na oryginalnym wirniku. Testy wykonane na wolnych obrotach i po dodaniu gazu (tzw przy-gazówce gdzieś pewnie w granicach średnich obrotów. Wyniki oczywiście w V.

Kod: Zaznacz cały

Wolne obroty                          Przy-gazówka
25-30               Bez obciążenia       50
9                     H4 35/35           11
7                     R2 40/45           8                 
4                     H4 55/60           4,5
45                   Cewka CDI           47

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-09-21, 23:03
autor: AudioBas
Na oryginalnej Ci nie ruszy. Wirnik z Royala ma inaczej ułożone magnesy i spalisz od razu dwie cewki :)
Bo się przegrzeją...

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-09-21, 23:38
autor: bartek85
Hmm nie gadaj. Teraz troszkę dupa blada. Czyli co będę musiał zrobić jak wy macie dać wszystkie cewki na aku ? W sumie dziwne przecie magnesy się kręcą dlaczego miały by się przepalić tylko dwie cewki ? Czy chodzi Ci o cały stojan że musi być z RE ?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-09-21, 23:39
autor: Muciek
Jak ma ułożony org a jak ten Royal? Chodzi mi o magnesy.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-09-22, 00:10
autor: iron_bird
bartek85 pisze:Hmm nie gadaj. Teraz troszkę dupa blada. Czyli co będę musiał zrobić jak wy macie dać wszystkie cewki na aku ? W sumie dziwne przecie magnesy się kręcą dlaczego miały by się przepalić tylko dwie cewki ? Czy chodzi Ci o cały stojan że musi być z RE ?
O ile się nie myle, trzeba przewinac jedna cewke - ta z najcienszym drutem i zrobic polaczenia cewek wg schematu wujcia, tak?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-09-22, 08:40
autor: AudioBas
Wujcio do tablicy :)

U mnie po podłączeniu wirnika z Royala nie było ładowania i dodatkowo dwie cewki się mocno nagrzewały po paru minutach po odpaleniu.
Przewinąłem wszystko tak jak ma wujcio i mam super ładowanie i nic się nie grzeje :)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-09-22, 08:59
autor: bartek85
Zobaczę najpierw po swojemu i tak mam zapasowy stojan w motorze najwyżej się spali. I tak chyba coś z nim nie tak bo daje mało prądu na światła. Wydaje mi się ale tylko wydaje bo nie pamiętam że na moim oryginalnym był większy prąd przy podpiętej żarówce. Zobaczę w drugiej 4 ...

Pomiary drugiej WSK 175

Kod: Zaznacz cały

Wolne obroty                          Przy-gazówka
35                  Bez obciążenia       60
9,5                   Ba20 35/35          11
6                     R2 40/45           7                 
4                     H4 55/60           4,5
10,5                  Cewka CDI           11
Skąd taka różnica na cewce CDI ? Dodam że na oryginalnym skuterowym iskrowniku w SHL M11W mam ok 16V.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-10-01, 22:11
autor: bartek85
Pozwolę sobie na post pod postem.
Oryginalny wirnik:

Kod: Zaznacz cały

Wolne obroty                          Przy-gazówka
25-30               Bez obciążenia       50
9                     H4 35/35           11
7                     R2 40/45           8                 
4                     H4 55/60           4,5
45                   Cewka CDI           47
Wirnik z RE

Kod: Zaznacz cały

Wolne obroty                          Przy-gazówka
25                  Bez obciążenia       60
10                     H4 35/35           16
10                     R2 40/45           15                 
9                     H4 55/60           10,5
60                   Cewka CDI           45
Jest widoczna poprawa. Póki żarówka H4 35/35 się nie spaliła światło było mega super, ale to przez za wysokie napięcie. Nawet na wolnych obrotach żarówka świeciła bardzo dobrze. Niestety H4 55/60W świeci słabo najwidoczniej prądnica nie wyrabia. Nawet po wkręceniu na wysokie obrotu i po otrzymaniu napięcia ok 12V żarówka świeciła słabo.
Ponownie dziwna sytuacja na napięciami z cewki CDI. Na wolnych wyższe, które się wyrównuje i spada po dodaniu gazu.
Nic się nie poprawiło w związku z brakiem iskry przy słabym zamachu, ale już przy konkretniejszym kopie iskra jest "chyba" większa mówię chyba bo już nie pamiętam jaka była na oryginalnym.
Myślę że optimum będzie zastosować H4 40/45W, lub nawet 35/35 ale wtedy będzie konieczny ogranicznik napięcia.
Na razie tylko pomiary testowe w garażu i krótka przejażdżka w nocy i nic się nie grzało ani nie popaliło. Podłącze jeszcze żarówkę 35/35W pod ogranicznik i wtedy porównam moc światła.
Jednak rozwiązanie z całym ładowaniem na AKU musi być wydajniejsze bo wam prądnica wtedy uciąga 55/60W. Chociaż jestem ciekaw czy porównywaliście jakość świecenia słabszych i mocniejszych żarówek bo może się okazać że nawet słabsze żarówki wam też święcą mocniej.

Edit:
Coś jednak nie tak. Napięcie na cewce CDI samo się zmieniło do ok 14V. Pojawił się problem z zapłonem. Przy wyłączonych światłach zapłon głupieje i skacze. Po włączeniu świateł jest wszystko OK. Podejrzewam że jednak za duży prąd płynie z cewki CDI a po włączeniu świateł układ się obciąża i jest OK. Ale czemu jak wczoraj było ok 60V na cewce CDI wszystko grało a dziś spadło napięcie do 14B i się posrało.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-10-02, 21:54
autor: AudioBas
Przewiń cewki zgodnie z tym schematem wujcia... :)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-10-04, 17:06
autor: bartek85
Nie chce mi się za dużo roboty :) I tak jeżdżę na światłach. Najwyżej coś się w końcu upali.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-12-17, 21:55
autor: AudioBas
Jakby ktoś przerabiał stojan od instalacji 12V to niech ma na uwadze, że są tam dwie cewki nawijane cieniutkim drutem.
Dlatego jedną trzeba wyciągnąć z innego zapłonu...
W 6V tylko jedna jest nawijana cienkim drutem więc ją wywalamy i w jej miejsce wrzucamy cewkę CDI :)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-12-17, 22:57
autor: bartek582
AudioBas pisze:Jakby ktoś przerabiał stojan od instalacji 12V to niech ma na uwadze, że są tam dwie cewki nawijane cieniutkim drutem.
W 6V tylko jedna jest nawijana cienkim drutem
A nie jest tak że w 6V są dwie nawinięte cienkim drutem?