WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz 150
- gacekx1
- Posty: 21
- Rejestracja: 2011-12-17, 23:41
- GG: 26291226
- Moje maszyny: 2x WSK 125, mz 250 etz
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz
Nie wiem na pewno ale raczej tak, gdyż skok tłoka jest taki sam.
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz
Skok może być taki sam ale wał nie musi być tej samej wielkości np wał jawki a simsona czy komarka 

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz
Przeciwwagi w Minsku mają mniejszą średnice
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz
Dużo mniejszą ? Ile mińsk kręci obrotów ?
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- gacekx1
- Posty: 21
- Rejestracja: 2011-12-17, 23:41
- GG: 26291226
- Moje maszyny: 2x WSK 125, mz 250 etz
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz
Dużo nie bo korbowód nie miałby się na czym trzymać przy takim samym skoku.
Wiki:
Silnik chłodzony powietrzem, dwusuwowy, jednocylindrowy.
Śr. cylindra/skok tłoka 52/58 mm
Stopień spręż. 9:1
Pojemność skokowa 123 cm3
Moc max 11 KM
Gaźnik K62C o śr. gardzieli 24 mm
Przy jakich obrotach uzyskuje moc szukałem ale nigdzie nie mogłem znaleźć
Wiki:
Silnik chłodzony powietrzem, dwusuwowy, jednocylindrowy.
Śr. cylindra/skok tłoka 52/58 mm
Stopień spręż. 9:1
Pojemność skokowa 123 cm3
Moc max 11 KM
Gaźnik K62C o śr. gardzieli 24 mm
Przy jakich obrotach uzyskuje moc szukałem ale nigdzie nie mogłem znaleźć
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz
Większe sprężanie większy gaźnik mniejsza komora korb, i temu większe osiągi 

- gacekx1
- Posty: 21
- Rejestracja: 2011-12-17, 23:41
- GG: 26291226
- Moje maszyny: 2x WSK 125, mz 250 etz
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz
No panowie popatrzmy choćby na sam dolot, duża średnica praktycznie wprost "pod tłok" nie ma żadnych zbędnych zakrętów jak w wsk.
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz
Jakby chciał te 10,5 km to musiał by czymś wypełnić wskową komore korbową.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- gacekx1
- Posty: 21
- Rejestracja: 2011-12-17, 23:41
- GG: 26291226
- Moje maszyny: 2x WSK 125, mz 250 etz
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz
Według mnie tak orientacyjnie to ten silnik powinien mieć z 8,5-9 KM i z 10 Nm. Nie potwierdzam żadnymi obliczeniami proszę zaraz nie najeżdżać na mnie
Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz
Minsk moc ma przy 5500 obr/min a moment przy 5200. Zresztą ten silnik znacznie żwawiej i wyżej sie kręci. Całkiem inna reakcja na gaz.
Wał ma mniejszą średnice, o ile nie wiem nie mierzyłem ale to widać po rozmiarach silników że w Wuesce jest na pewno większa. Minsk ma pełne przeciwwagi.
Wał ma mniejszą średnice, o ile nie wiem nie mierzyłem ale to widać po rozmiarach silników że w Wuesce jest na pewno większa. Minsk ma pełne przeciwwagi.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz
W takim razie moment jest wyżej w porównaniu do WSK. Irek, a jak wrażenia z jazdy?
Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz
Minsk znacznie bardziej woli wyższe obroty z niskich słabo zbiera, nie lubi wolnej jazdy na wysokim biegu jak WSK . Jak dokręcam do końca na każdym biegu bardzo ładnie sie zbiera.
- gacekx1
- Posty: 21
- Rejestracja: 2011-12-17, 23:41
- GG: 26291226
- Moje maszyny: 2x WSK 125, mz 250 etz
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz
Mógłbyś Irek fotki tych tłoków na czasie?
- gacekx1
- Posty: 21
- Rejestracja: 2011-12-17, 23:41
- GG: 26291226
- Moje maszyny: 2x WSK 125, mz 250 etz
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz
Temat trochę przymarł, ale dziś zrobiłem małe zakupy w agmocie. W sobotę składam wszystko do kupy. Kondensator wygląda na trochę lewy ale może będzie chodził.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz
Odkop, ale chciałbym wiedzieć czy odpaliłeś, mówisz że tylko tłok spiłowałeś?
- gacekx1
- Posty: 21
- Rejestracja: 2011-12-17, 23:41
- GG: 26291226
- Moje maszyny: 2x WSK 125, mz 250 etz
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz
]Nie odkop nie odkop, ciągle nad tym pracuje. Silnik w komplecie, tylko dekiel od sprzęgła założyć. . O odpalaniu myślę jak na dobre zagości wiosna, teraz była sesja, dodatkowo remontuje "wizualnie" moją mz i czas jakoś tak szybko ucieka.
Tak, spiłowałem tylko tłok od strony kanałów płuczących. Długość płaszcza od wlotu jak i wysokość tłoka od wydechu pozostała niezmieniona.
Tak, spiłowałem tylko tłok od strony kanałów płuczących. Długość płaszcza od wlotu jak i wysokość tłoka od wydechu pozostała niezmieniona.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gażnik - mz
No i jak postępy?
Mój silnik w tej chwili wygląda identycznie, lecz to dobrze raczej chodzić nie będzie. Tłok oryginalny od mińska jest o kilka mm dłuższy, to robi różnicę, dolot obecnie się źle otwiera
Mój silnik w tej chwili wygląda identycznie, lecz to dobrze raczej chodzić nie będzie. Tłok oryginalny od mińska jest o kilka mm dłuższy, to robi różnicę, dolot obecnie się źle otwiera

- gacekx1
- Posty: 21
- Rejestracja: 2011-12-17, 23:41
- GG: 26291226
- Moje maszyny: 2x WSK 125, mz 250 etz
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz
Dymas mógłbyś zrobić mi fotkę tłoka mińska a obok tłoka wsk?? tak aby było widać otwory na sworzeń, taka fotka z "boku" 

Re: WSK 125: cylinder, głowica, wydech - mińska. Gaźnik - mz
Ja tam zrezygnowałem z tej przeróbki... Nie chciało to dobrze chodzić, raz chodziło, raz nie, po załozeniu gaźnika pegaz po odpaleniu były potwornie wysokie obroty.
A tłoka od mińska przy tłoku od WSK nie zrobię bo już nie mam tego tłoka.
Ale tutaj masz wymiary tłoków z allegro
Mińsk:
WYSOKOŚĆ TŁOKA 66mm
ŚREDNICA TŁOKA Ø52.00mm
ŚREDNICA SWORZNIA 14mm
DŁUGOŚĆ SWORZNIA 41mm
GRUBOŚĆ PIERŚCIENIA 2,5mm
WSK:
ŚREDNICA TŁOKA FI 52mm
WYSOKOŚĆ TŁOKA 63,50mm
ŚREDNICA SWORZNIA 13mm
DŁUGOŚĆ SWORZNIA 42mm
Tak wgl to odpaliłeś to?
A tłoka od mińska przy tłoku od WSK nie zrobię bo już nie mam tego tłoka.
Ale tutaj masz wymiary tłoków z allegro
Mińsk:
WYSOKOŚĆ TŁOKA 66mm
ŚREDNICA TŁOKA Ø52.00mm
ŚREDNICA SWORZNIA 14mm
DŁUGOŚĆ SWORZNIA 41mm
GRUBOŚĆ PIERŚCIENIA 2,5mm
WSK:
ŚREDNICA TŁOKA FI 52mm
WYSOKOŚĆ TŁOKA 63,50mm
ŚREDNICA SWORZNIA 13mm
DŁUGOŚĆ SWORZNIA 42mm
Tak wgl to odpaliłeś to?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości