
Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Dać dorobic kosz z alu + spiek. I tak nie będzie będzie jeździć 

-
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
panowie prawda jest taka że nikt z nas nie jest w stanie ,,dorobić skrzyni,, bo wałki są z odpowiednich stopów dodatkowo poddawanych obróbkom cieplnym, utwardzaniu itd. - na skupie złomu nie kupi się takich wałków i nie wytoczy się skrzyni
podejrzewam że rzucanie pomysłów ,,może skrzynie z tego , a może z tamtego moto wykorzystać,, samo w sobie nie pomoże kolegom - trzeba konkrety podawać 
pozatym jest tak że w naszych ,,silnikach,, skrzynia, sprzęgło i silnik mieszczą się w tym samym odlewie - potocznie całość nazywa się silnikiem - ale to nie dokońca tak - nie bez powodu są takie nazwy jak ,,skrzynia zblokowana z silnikiem,, . zobaczcie jak jest w aucie - silnik, potem sprzęgło i potem skrzynia . wał, tłok cylinder, głowica itd. tworzą silnik - i to on musi być oryginalny - a reszta nie musi istnieć - jeśli ktoś interesował się tematem bicia rekordu polski na poważnie, to zna inne próby bicia rekordów w przeszłości - i wie że np. jeden z rekordów był ustanowiony motocyklem bodajże ,,gad 250,, - konstruktor wykorzystał swój opracowany wcześniej silnik od łodzi wyścigowej - jak wiadomo nie miał on skrzyni biegów - więc został połączony z częścią kadłuba silnika od jawy (250 lub 350) - i takim czymś rozwiązał problem skrzyni.
po drugie typowa skrzynia w maszynach typu mz etz , wsk itd. mają krótkie początkowe biegi (żeby np. można było spokojnie powoli ruszyć w dwie osoby) które są coraz dłuższe a na ostatnim biegu moto już słabo się zbiera - a w motocyklach do bicia rekordów jest inaczej - np. miełem przecinaka - na jedynce 100 haratał a póżniej biegi stopniowane co 35 , 30 ,25 km itd. - żeby dalej dynamicznie przyśpieszać , i żeby po wrzuceniu wyższego biegu obroty spadły tylko na tyle aby dalej zawierały się w przedziale od maxymalnego momentu do maxymalnej mocy - jak napewno wiecie junak który bił rekord w 1959 roku też tak miał - jedynka długa jak zima na biegunie a potem krótkie biegi.
ja długo kombinowałem temat skrzyni - oto w dużym skrócie pare wniosków które przewinęły mi się w głowie
i teraz dziele się nimi.


pozatym jest tak że w naszych ,,silnikach,, skrzynia, sprzęgło i silnik mieszczą się w tym samym odlewie - potocznie całość nazywa się silnikiem - ale to nie dokońca tak - nie bez powodu są takie nazwy jak ,,skrzynia zblokowana z silnikiem,, . zobaczcie jak jest w aucie - silnik, potem sprzęgło i potem skrzynia . wał, tłok cylinder, głowica itd. tworzą silnik - i to on musi być oryginalny - a reszta nie musi istnieć - jeśli ktoś interesował się tematem bicia rekordu polski na poważnie, to zna inne próby bicia rekordów w przeszłości - i wie że np. jeden z rekordów był ustanowiony motocyklem bodajże ,,gad 250,, - konstruktor wykorzystał swój opracowany wcześniej silnik od łodzi wyścigowej - jak wiadomo nie miał on skrzyni biegów - więc został połączony z częścią kadłuba silnika od jawy (250 lub 350) - i takim czymś rozwiązał problem skrzyni.
po drugie typowa skrzynia w maszynach typu mz etz , wsk itd. mają krótkie początkowe biegi (żeby np. można było spokojnie powoli ruszyć w dwie osoby) które są coraz dłuższe a na ostatnim biegu moto już słabo się zbiera - a w motocyklach do bicia rekordów jest inaczej - np. miełem przecinaka - na jedynce 100 haratał a póżniej biegi stopniowane co 35 , 30 ,25 km itd. - żeby dalej dynamicznie przyśpieszać , i żeby po wrzuceniu wyższego biegu obroty spadły tylko na tyle aby dalej zawierały się w przedziale od maxymalnego momentu do maxymalnej mocy - jak napewno wiecie junak który bił rekord w 1959 roku też tak miał - jedynka długa jak zima na biegunie a potem krótkie biegi.
ja długo kombinowałem temat skrzyni - oto w dużym skrócie pare wniosków które przewinęły mi się w głowie

-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Jakich stopów ,co ty stulasz. Oryginalne wałki skrzyni biegów były z 18HGT nawęglane i hartowane powierzchniowo, żadne cuda skład chemiczny tutaj: http://www.dostal.com.pl/stal-do-naweglania.html.s06tuner pisze:panowie prawda jest taka że nikt z nas nie jest w stanie ,,dorobić skrzyni,, bo wałki są z odpowiednich stopów dodatkowo poddawanych obróbkom cieplnym, utwardzaniu itd. -
Gdyby ten temat rozpoczął laik ,to jeszcze bym rozumiał twój wykład, ale czy ty naprawdę sądzisz że goście robią silnik do wyścigówki i takich bardzo podstawowych pojęć nie znają? Poziom wiedzy użytkowników tego forum jest naprawdę większy niż przypuszczasz.s06tuner pisze:
pozatym jest tak że w naszych ,,silnikach,, skrzynia, sprzęgło i silnik mieszczą się w tym samym odlewie - potocznie całość nazywa się silnikiem - ale to nie dokońca tak - nie bez powodu są takie nazwy jak ,,skrzynia zblokowana z silnikiem,, . zobaczcie jak jest w aucie - silnik, potem sprzęgło i potem skrzynia . wał, tłok cylinder, głowica itd. tworzą silnik - i to on musi być oryginalny - a reszta nie musi istnieć - jeśli ktoś interesował się tematem bicia rekordu polski na poważnie, to zna inne próby bicia rekordów w przeszłości - i wie że np. jeden z rekordów był ustanowiony motocyklem bodajże ,,gad 250,, - konstruktor wykorzystał swój opracowany wcześniej silnik od łodzi wyścigowej - jak wiadomo nie miał on skrzyni biegów - więc został połączony z częścią kadłuba silnika od jawy (250 lub 350) - i takim czymś rozwiązał problem skrzyni.
Ps. Sory ,że się wtrącam.
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
ok, sory, nie chciałem nikogo urazić, nie pouczałem założycieli tematu tylko tak pisałem,
przepraszam jeśli kogoś uraziłem
powodzenia z rekordem, zostawcie jakiś margines żebym też miał szanse
przepraszam jeśli kogoś uraziłem
powodzenia z rekordem, zostawcie jakiś margines żebym też miał szanse

- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Witam. S06tuners czy to stawidło czy membrana oba rozwiązania są dobre i mają swoje zalety i wady. Membrana zostanie zastosowana ze względu na łatwość jej montażu w cylindrze, dostępność, "sama sobą steruje" ( stawidło już niekoniecznie
, no i podobnie jak stawidło równie dobrze wykorzystywana jest w sporcie (nie obrażaj się od razu jak ktoś ci coś odpisze, u nas ostra wymiana zdań na forum to norma
i fajnie że zamierzasz zrobić coś podobnego. Jak napisał Muciek może i pobijesz go pierwszy
). Stawidło to znaczne skomplikowanie całej konstrukcji nie wspominając już o próbach jakich trzeba by do optymalnego ustawienia kątów dolotu. Dodatkowym plusem membrany jest również fakt, że obroty średnie będą "mocniejsze" co przy spadkach obrotów po zapięciu wyższego biegu może mieć duże znaczenie. Tuleja 8 mm jest również w CZ cross 250 i tam daje to radę przy chłodzeniu powietrzem. Pewnie zastosowana była by cieńsza ale ogranicza nas wytoczony cylinder który po spawaniu musiał być dość znacznie wytoczony. Co do skrzyni biegów. Zostaje oczywiście 4 biegowa. Nie stać mnie na wykonanie na zamówienie skrzyni 5-6 biegowej nie wspominając co się w ogóle z tym wiąże (projekty, zaplecze, wiedza). Adaptacja skrzyni od innych motocykli jest na tyle problematyczna, że po pocięciu karterów silnik nie zaczyna przypominać WSK
, a raczej zlepek części co w małym stopniu już testowaliśmy. Oczywiście jest też przy tym masa roboty która nie wiadomo czym się zakończy.Żubr o te 4 biegi raczej się nie martwię bo chłopacy z Polmotu z projektu rekord na Wfm 125 na 3 biegowej skrzynce pojechali już 2 lata temu 133 km/h
to fajny pomysł ale wiesz kasa... Co do tłoka Krzychu to będziemy pakować tam coś kutego o średnicy 60 mm, żeby w razie jakiegoś niespodziewanego zacieru mieć jeszcze szlify i nie przekroczyć pojemności 175. Ale wielkie dzięki za chęci o coś takiego właśnie mi chodziło. Aby każdy kto chce mógł dołożyć coś od siebie. Nie chcę, żeby ktoś mi przelewał kasę czy coś. Ale jeśli ktoś ma jakieś zalegające części które mogły by się nadać do projektu, lub pomysł (odnośnie owiewki, podwozia czy silnika) który można by wdrożyć w życie to po prostu piszcie w temacie. Podoba mi się, że dyskusja się tak rozwinęła. Wiele osób ma racje co do niektórych rozwiązań ale chcę żeby motocykl z zewnątrz przypominał też WSK.





Mam czas. Nigdzie się nie śpieszę.Skinder pisze: I tak nie będzie będzie jeździć
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Żeby nie było, że to jakiś najazd, tylko raczej sarkazm odnośnie wszytkich projektów, które miały wyjechać do 2020Sebastian440 pisze:Mam czas. Nigdzie się nie śpieszę.Skinder pisze: I tak nie będzie będzie jeździć


- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Tu więcej o ich WFM 125 : https://web.facebook.com/Projekt-Rekord ... ts&fref=tszubr9471 pisze:No może i tak najważniejsze jest i tak przełożenie finalne. Nie wiedziałem o rekordzie wfm musze sie z tym tematem zaznajomić.Sebastian440 pisze:o te 4 biegi raczej się nie martwię bo chłopacy z Polmotu z projektu rekord na Wfm 125 na 3 biegowej skrzynce pojechali już 2 lata temu 133 km/h
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
wydaje mi się że oni w tej wfm cztery biegi mieli, nie upieram się ale tak mi się wydaje. wiem że silniki s01 mają skrzynie trzy biegową, ale oni coś tam zakombinowali jakoś. też kiedyś zaciekawił mnie ten temat
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Na filmach były 3b, 4b jeszce chyba nie ogarnęli do końca.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Chłopaki z polmotu małą piszą kto wie może i mają skrzynie 4 
Jakbym kiedyś wpadł na pomysł z skrzynia 4 w s01 to jakaś skrzynia może by się znalazła

Jakbym kiedyś wpadł na pomysł z skrzynia 4 w s01 to jakaś skrzynia może by się znalazła

- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Nawet dwie
Oni to mieli podobno poskładane z kilku różnych skrzyń z tego co pisali i było widać na foto.

- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Tam mieli chyba mix skrzyni Cz 175 i WSK 175.
- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Mam od nich zdjęcia właśnie skrzyni z cz i wsk 175. Seba, napisz do nich jak pozwolą udostepnić to wstaw. Rozwiązanie jest dość proste i "polepsza" przełożenia.
- 125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Takie info może być cenne dla rowerów i shl, temat ciekawy i rozwojowy oby tak dalej i do przodu
Ekipa Południe®
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Prace przy projekcie powoli posuwają się do przodu. Kartery od motocykla na którym bazuje były w bardzo dobrym stanie więc nie było potrzeby szukania czegoś innego. Wszystkie przygnie są całe i nikt przedtem nie rozpoławiał silnika siekierą
W najbliższym czasie przylgnia pod cylinder zostanie nadlana tak aby pomieścić dużo większe płuki i szerzej rozstawione szpilki. Szpilki w cylindrze niestety trzeba będzie przesunąć z przodu i tyłu. Z tyłu aby poszerzyć drugi rząd płuków, z przodu aby zmieściły się 3 wydechy. Spawania będzie więc dosyć dużo. Mam nadzieje, że na 5 kanałach płuczących i 3 wydechowe uda się zrobić te 25 KM 


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Może dopytam w tym temacie. Czy ktoś wprowadził już w życie łożyska igiełkowe na skrzyni biegów i koszu sprzęgłowym ?
Gdyby ktoś jeszcze nie widział można śledzić projekt również na fb : https://web.facebook.com/WSK175Rekord/timeline
Gdyby ktoś jeszcze nie widział można śledzić projekt również na fb : https://web.facebook.com/WSK175Rekord/timeline
- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
Oryginalne walki nie dadzą rady, zapewne są za płytko nawęglone.
Myśl konkretnie o skrzyni biegów. Masz kontakt z zawodnikami z tamtych lat. Wypytaj o co się da, nie ma co wyważać otwartych drzwi. Pytanie czy nie wystarczyłoby uruchomić formuły b po jakimś mistrzu i pobić ten rekord
Myśl konkretnie o skrzyni biegów. Masz kontakt z zawodnikami z tamtych lat. Wypytaj o co się da, nie ma co wyważać otwartych drzwi. Pytanie czy nie wystarczyłoby uruchomić formuły b po jakimś mistrzu i pobić ten rekord

-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
przypadkiem trafilem na jakis artykul o "Promocie" z silnikiem MZ250 o mocy 27KM/7000RPM i czterema biegami o przlozeniach
2,27/1,63/1,23/1 ktory podobno przkraczal 150km/h -
dla walka posredniego z=18 + zdawczy z=24 i kola 3-go biegu 20 i 22 zeby (reszta jak w W2)
przelozenia bylyby 2,40/1,61/1,21/1 czyli dosc porownywalne
szansa na to ze skrzynia "4" bedzie wystarczajaca jest.
Garry1 - skrzynie biegow liczy sie na moment, nie na moc -
jesli moc ma byc przy 10tys RPM to moment bedzie mniejszy niz w standardowym W2B
a to walkom nie zaszkodzi.
2,27/1,63/1,23/1 ktory podobno przkraczal 150km/h -
dla walka posredniego z=18 + zdawczy z=24 i kola 3-go biegu 20 i 22 zeby (reszta jak w W2)
przelozenia bylyby 2,40/1,61/1,21/1 czyli dosc porownywalne
szansa na to ze skrzynia "4" bedzie wystarczajaca jest.
Garry1 - skrzynie biegow liczy sie na moment, nie na moc -
jesli moc ma byc przy 10tys RPM to moment bedzie mniejszy niz w standardowym W2B
a to walkom nie zaszkodzi.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
O skrzynie się nie ma co martwić, u Rafała w LC jest dużo większa pojemność i silnik ma konkretny cios od dołu i nic się nie działo podczas jazdy (my nie będziemy startować z pełnego gazu z 4 calową crossową oponą terenie
) spadki przy 3 i 4 wynoszą około 2400 obrotów więc też nie powinno być problemu.

-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Nasza WueSKa 175 Rekord - www.wueska.pl
mi chodzilo raczej o wartosci przelozen, o wytrzymałośc raczej bylbym spokojny
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości