Strona 2 z 3

: 2007-06-28, 12:53
autor: motóżysta
Mam ciekawe artykuly z Swiata Motocykli, jest tam tez cos o dyfuzorach

http://rapidshare.com/files/39785121/Ar ... M.rar.html

: 2007-08-07, 11:06
autor: Korpek
Witam :) prawie skończyłem dyfuzator i rozmyślam nad końcówka tłumiącą namalowałem taki schemacik
Obrazek
i jak sądzicie zda to egzamin :P:P:P ?a może posiadacie jakieś schematy??
A tu zdjęcia dyfuzora :evil:
Obrazek
Obrazek

: 2007-08-11, 10:03
autor: mate289
do wsk 125 uklad "A"
Obrazek

: 2007-10-18, 23:06
autor: Korpek
Witam :P właśnie skończyłem dyfuzator, odczułem pewne zmiany motorek lepiej się wkręca na obroty tak płynnie i ciągnie od najmniejszych obrotów, ma fajne brzmienie :) A i jutro może nagram filmik z jazdy to wam zademonstruje.
Oto jak się prezentuje:

Obrazek
Obrazek

PS. nie czepiajcie się kanapy :P miałem ja dawno zmienić ale coś mi nie idzie
:lol:

: 2007-10-19, 15:52
autor: Alien
Niezła robota :zdrowko: z niecierpliwością czekamy na filmik... :-P

Re: wydech w dwusuwie

: 2008-02-18, 00:09
autor: gumisrider
Siemanko...jestem nowy na tym forum i mam nadzieje ze długo na nim bede goscił...wiec zacznijmy mam gokarta z silnikiem od wsk 175 dezamet...i chce tam zamontowac tłumik z dyfuzorem od tzr 125...prosze o jakies podpowiedzi i ewentualne poprawki z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich forumowiczów...

p.s wske tez posiadam...:D:P

Re: wydech w dwusuwie

: 2008-02-18, 21:32
autor: rykun
Ten tłumik kompletnie sie nie nadaje do twojego silnika. Po pierwsze jest od 125-tki. Po drugie pochodzi od wysokoobrotowego silnika (10-11tyś obr/min) zatem daje rezonans na dużych obrotach których standardowy silnik nigdy nie osiągnie. Więc silnik nie skorzysta z wydechu. Po trzecie Yamaha TZR ma zawór wydechowy YPVS(yamaha power valve system). Powoduje to zmienny kąt otwarcia okna wydechowego. Tłumik od tej yamahy jest przystosowany właśnie pod tak zmieniający sie wydech.Po czwarte silnik takiej konstrukcji ma inną temperaturę spalin niż wsk co wpływa na pracę wydechu. W ogóle nie wiem czy jest nawet sens przerabiać go dostosowując do wski. Lepiej wykonaj na nowo liczony wydech. Oszczędzisz czas i pieniądze. Najważniejsze że dopiero wtedy poczujesz moc "wiatra". Myślę że sam wydech bez modyfikacji niczego innego w tym silniku to ok. + 10% mocy.

Re: wydech w dwusuwie

: 2008-02-18, 22:33
autor: Fenix
A ja myślę, że jak masz już taki dyfuzor to warto poeksperymentować!! Przecież wiele nie tracisz, a zyskać coś można. Zresztą jak sam nie spróbujesz to nikt inny ci nie doradzi: bo co silnik to inne parametry dyfuzora, zwłaszcza silnika podrasowanego do gokarta. Tylko chyba trzeba będzie dopasować długość rury wydechowej (kolanka albo fajki - jak kto woli). Spróbuj...

Re: wydech w dwusuwie

: 2008-02-19, 23:10
autor: gumisrider
Dzieki za zainteresowanie sie moim postem. Ja nie kupiłem jeszcze tego tłumika i całe szczescie wiec sprubuje sam wykonac dyfuzor...a tam w tym programie do robienia dyfuzorów sa portzebne jakies wymiary ja ich nie posiadam bo jeszcze nie rozbierałem silnika(i nie mam zamiaru):P to jezeli ktos posiada to prosił bym o podanie ich...moj silnik to predom dezamet 060 (tak sadze poniewarz odczytałem to z opisu pod z przodu silnika pod numerami) nie ma on wyjscia na rozrusznik i instalacja jes 6V ale aku i cewke mam 12V...jezeli ktos zna te wymiary to prosze o podanie ich...z gory dzieki.

Re: wydech w dwusuwie

: 2008-02-20, 18:47
autor: rykun
W nieprzerobionym silniku 060 dane są następujące. Pojemność ok 175 cm3. Kąt otwarcia okna wydechowego 166 stopni (w praktyce +/- 30'). Obroty mocy maksymalnej 5500-6500 w zależności co chcesz uzyskać. Średnica wylotu kanału wydechowego 36mm. Długość kanału wydechowego przyjmowałem ok. 40mm gdyż jest on wygięty. Kąt kolanka 0 stopni (chyba że chcesz robić pod innym to wpisz wartość). Te dane wystarczą aby zaprojektować wydech w exhaust calculator. W większości innych też ewentualnie będzie trzeba coś dodatkowo uzupełnić . Wszystkie te dane zmierz jeszcze raz dla pewności u siebie. Nie musisz do tego rozkręcać silnika. W silniku do gokarta można zaszaleć. Jeśli jesteś już przy przeróbkach to podnieś okno wydechowe na jakieś 190 stopni a moc wypadnie w granicach 9000obr/min. Za tym idzie jeszcze korekta wszystkich innych okien ,ale do tego dobry osprzęt i możesz się ścigać.

Re: wydech w dwusuwie

: 2008-02-21, 01:29
autor: gumisrider
Dzieki rykun za zainteresowanie sie moja prośbą....teraz tylko kupic materiał i do roboty:) pozdrawiam

Re: wydech w dwusuwie

: 2008-02-21, 19:35
autor: karol1992
a niewiecie czasem jak obliczyć układ wydechowy jak motÓr ma 2 rury wydecowe tak jak np. JAWA 175? ;-)

Re: wydech w dwusuwie

: 2008-02-22, 17:30
autor: rykun
Moim zdaniem najrozsądniej w tym przypadku jest połączyć oba kolanka w jedno i obliczyć wydech pod pojemność silnika. Wtedy układ zachowa się jak cylinder z podwójnym oknem wydechowym. Można spróbować zrobić dwa dyfuzory pod dwukrotnie mniejszą pojemność. Dla Jawy 175 wypadałoby policzyć dwa wydechy po 87,5cm3 na każdy. Warto odszukać artykuł p. Sałka o tuningu Jawy 250 w której też są dwie rury i zobaczyć jak tam to było wykonane. Osobiście widziałem repliki wyścigówek na podstawie Jaw 250 i miały jeden dyfuzor. Teraz lepiej nie tykać silników takiego typu a za niego kupić jakiś od MZ 150 czy wsk 175.

Re: wydech w dwusuwie

: 2008-02-22, 19:30
autor: karol1992
dzięki za odp. ja nie chcę robić wydechu do mojej jawy i tylko tak z ciekawości się pytam :lol:

Re: wydech w dwusuwie

: 2008-03-09, 15:42
autor: karol282
Jest w końcu jakiś filmik ukazujący jak wsk chodzi na dyfuzorze ? Czy jednak trzeba czekać....

Re: wydech w dwusuwie

: 2008-03-09, 21:14
autor: Fenix
jak wsk chodzi na dyfuzorze ?
No przecież w normalnym, fabrycznym tłumiku też masz dyfuzor, to po co ci dodatkowy filmik?

Re: wydech w dwusuwie

: 2008-03-09, 21:29
autor: karol282
Mi chodzi o dyfuzor zrobiony pod silnik wsk taki jak był wcześniej pokazywany na zdjęciach. On właśnie dodaje mocy przecież i zmienia dźwięk. Wydechem ustala sie charakterystyke silnika i stroi sie go pod układ kanałów w cylindrze i wymiary okna wydechowego. Dlatego chce zobaczyć ten filmik :mrgreen:

Re: wydech w dwusuwie

: 2008-03-09, 21:43
autor: Fenix
No to ja już milknę, bo po co zęby mam sobie obijać. Tylko ci powiem jednym zdaniem: dyfuzor (lub inaczej komora rozprężna) to jest część, jeden z elementów tak zwanego tłumika. Lub jeszcze inaczej: tak zwany popularnie "tłumik" w twoim motocyklu składa się z dwu elementów: dyfuzora i tłumika. Poszukaj sobie na forum (przeczytaj), bo o dyfuzorze już było tyle dyskusji, że strach nawet zaczynać kolejną dyskusję...

Re: wydech w dwusuwie

: 2008-03-09, 21:47
autor: karol282
Nie niszcz sobie zębów spokojnie ;-) Ja poprostu chciałem zobaczyć jak wsk z dobrze zestrojonym wydechem jeździ i jaki ma dźwięk. A to co to jest dyfuzor a co tłumik itp. itd. wiem doskonale. A filmik by sie przydał dla własnej świadomości jaki silnik będzie miał dźwięk.

Re: wydech w dwusuwie

: 2008-03-09, 21:51
autor: ŻbiKu
Karolowi chodzi o wydech zrobiony przez Korpka. :) Prezentował owe dzieło jedną stronę wstecz.
Również jestem ciekawy jak WSKa zachowuje się z takim wydechem. Korpek, doczekamy się w końcu filmiku?