To jest zapłon AC-CDI, zasilany z cewki w prądnicy. CDI działa na zasadzie ładowania i rozładowania kondensatora. Żeby taki kondensator naładować, to magneto musi się trochę zakręcić. To jest normalne. Co innego gdybyś miał DC-CDI, gdzie moduł zapłonowy zasilany jest z akumulatora, jednak układ taki jest droższy i rzadziej spotykany oraz trudniejszy do wykonania (moduł), bo zawiera w sobie przetwornicę impulsową, co dodatkowo komplikuje układ.z-tomek pisze:3 Iskra w takim układzie ma być po lekkim przekręceniu koła?
Po podłączeniu cewki od ogara, moduł zapłonowy od Simsona iskra jest ale jak się kopnie mocniej a tak żeby ręką ruszyć koło to iskra nie przeskoczy.Może to mieć przyczynę w zbyt dużej pojemności cewki butelkowej?
CDI W WSK 125
- bigsoft
- Posty: 20
- Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
- GG: 16126214
- Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M - Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Dokładnie chodziło mi o punkt w którym magneto styka się z impulsatorem. A co do cewki WN próbować zmienić cewkę na taką dedykowaną do skuterów? Coś jest nie tak bo nie pali z ustawieniem zapłonu to już chyba próbowałem na wszystkie sposoby a i tak nie pali 0 reakcji czasem zdarzy się że silnik odbije a tak to cisza
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Z tego co wiem, cewa do takiego zapłonu ma inną rezystancję niż ta z ogara. Skoro masz moduł od Simsona, poszukaj też cewki pod niego.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
- bigsoft
- Posty: 20
- Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
- GG: 16126214
- Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M - Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Skoro silnik odbije, to znaczy, że problem masz z wyprzedzeniem. Moduły zapłonowe z Simsona czy Charta działają na zmianę kierunku pola magnetycznego a co za tym idzie przepływu prądu. Oryginalnie w kole zamachowym (magnecie) Simsona czy Charta Elektronika jest specjalne miejsce z nabiegunnikami, gdzie to pole się zmienia odpowiednio, co powoduje przepływ prądu z impulsatora do sterowania i zapłon tyrystora.z-tomek pisze:Dokładnie chodziło mi o punkt w którym magneto styka się z impulsatorem. A co do cewki WN próbować zmienić cewkę na taką dedykowaną do skuterów? Coś jest nie tak bo nie pali z ustawieniem zapłonu to już chyba próbowałem na wszystkie sposoby a i tak nie pali 0 reakcji czasem zdarzy się że silnik odbije a tak to cisza
Najlepiej by było mieć lampę stroboskopową, wyciągnąć świecę z głowicy, umieścić ją na bloku silnika, a sam wał korbowy czymś napędzić (w rometach/simkach da się to zrobić za pomocą klucza i wiertarki). Wtedy dzięki ciągłym obrotom wału i lampie zobaczysz kiedy występuje iskra na świecy i będziesz wiedział o ile jest przestawiony.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Ciekawy artykuł o alternatorach:
http://www.scigacz.pl/Uklady,ladowania, ... 14890.html
http://www.scigacz.pl/Uklady,ladowania, ... 14890.html
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Zmieniłem cewkę zapłonową na tą od skutera iskra ładna jest ale niestety nie pali
Radek zagubił płuca podczas próby odpalenia na pych niestety nie udało się ale był blisko. Obstawiam że jest zbyt późny zapłon muszę przesunąć impulsator i wtedy zobaczę. a jeśli nie to zostaje jedynie załatwić lampę stroboskopową 


Re: CDI W WSK 125
Przynajmniej sie przejechalem na WSK... szkoda ze napedzana sila twoich miesni
ale zawsze...

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
I jak tam prace idą???
Re: CDI W WSK 125
Pozyczylem tomkowi lampe stroboskopowa wiec mysle ze teraz ustawi sie zaplon i bedzie git
bo ostatnio jak sobie z nia biegalismy po placu to chiala odpalic ale nie mogla... wg mnie kwestia regulacji i bedzie smigala
sam czekam na efekty jak odpali bedzie relacja zdjecia i filmik na YT 



-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Jedna wielka lipa. ustawiłem zapłon wg lampy stroboskopowej 3mm przed GMP iskra jest biała kombinowałem z przerwą na świecy od 0,4 do 0,7mm i nie pali. Z kopnika 0 reakcji albo czasem odbije. Na pych coś tam zaczyna łapać ale gdy wciskam sprzęgło to gaśnie
Jakieś pomysły?
Jakieś pomysły?
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Biała iskra hmmm... Nie ciekawie 

-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Teraz to pewnie przerwę na świecy pomieszałem. Iskra nawet jak niebieska była i przerwa na świecy 0.4mm to objawy były takie same
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Na obwodzie magneta jest taki wystający kilka mm pasek blachy?
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Oczywiście że jest. zapłon będzie ok ustawiany wg lampy stroboskopowej więc musi być te 3mm przed GMP przerwę na świecy zrobiłem 0,4mm i bez zmian --> muszę pożyczyć od kogoś inny gaźnik jeśli nie to to ja już nie wiem 

- bigsoft
- Posty: 20
- Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
- GG: 16126214
- Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M - Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Spróbuj mu nalać trochę paliwa strzykawką na tłok przez otwór na świecę i zobacz czy zagada, nalej z 20ml.
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Ten pasek jaką ma długość? Zakręć silnikiem wiertarką i zobacz czy znaki pod stroboskopem nie zmieniają pozycji.
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Właśnie patentem z wiertarką ustawiałem zapłon. Próbowałem wachy zalewać pod świece niestety bezskutecznie. może być coś takiego że pod wpływem sprężania nie ma iskry?
- bigsoft
- Posty: 20
- Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
- GG: 16126214
- Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M - Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Teoretycznie może, nagraj filmik jak wygląda ta iskra.
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
ten grat się nie nadaje nawet jako wystawa do baru. Jaka ma być przerwa między tym czujnikiem a magnetem? 0.05? 0.1 mm?? i jaki kolor iskry w końcu? od fioletowego,niebieski biały itd i nie pali
- bigsoft
- Posty: 20
- Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
- GG: 16126214
- Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M - Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Kolor powinien przechodzić z fioletowego w niebieski. Coś w ten deseń. Przerwę pomiędzy czujnikiem a magnetem ustaw doświadczalnie. Masz jeszcze oryginalny zapłon z przerywaczem? Może prościej będzie go włożyć i sprawdzić czy sam silnik na pewno jest sprawny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości