Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2013-04-22, 22:23

Przybliż bliżej blaszkę do impulsatora, prawie na zero.
I zrób mi zdjęcie tej blaszki, bo może on jest przyczyną :)

Mi tak głupiało, jak miałem za grubą i na małych obrotach brała jego początek, na wysokich skakała raz początek raz koniec.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

bartek85
Posty: 106
Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: bartek85 » 2013-04-22, 23:27

Przybliżałem i oddalałem nic to nie dawało. Znacznik ma szerokość 4,4 mm. Ale dlaczego wcześniej na oryginalnym wirniku było dobrze ? Wg mnie to nie znacznik. Zaczęło się pierdzielić przy zmianie wirnika może cewka dawała za dużo powera i uwaliła moduł. Jutro sprawdzę.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2013-04-22, 23:47

Za gruby...

Spiłuj go z grubości.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

bartek85
Posty: 106
Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: bartek85 » 2013-04-23, 20:20

A jednak moduł. Chyba jestem pierwszy któremu padł chiński moduł.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2013-04-23, 20:34

Jakieś wybitne osiągnięcie to nie jest biorąc pod uwagę ile one kosztują i z czego są zrobione :D

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2013-04-23, 21:10

bartek85 pisze:A jednak moduł. Chyba jestem pierwszy któremu padł chiński moduł.
Pytanie czym go zabiłeś?
Zbyt wysokim napięciem?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: iron_bird » 2013-05-11, 20:26

Nie pierwszy, Robikowi też nie śmigał ;)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2013-05-11, 20:27

iron_bird pisze:Nie pierwszy, Robikowi też nie śmigał ;)
Ale Robikowi trafił się od razu nie działający :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: rykun » 2013-05-31, 13:27

Mam pytanie czy ktoś robi zamówienia na same wirniki do royala albo ma na sprzedaż?

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Matej » 2013-05-31, 13:32

jak sie zbierze więcej chętnych to moge zamówic

Awatar użytkownika
CeZetHa
Posty: 70
Rejestracja: 2009-07-03, 13:37
GG: 0
Moje maszyny: '73 WSK 175
'82 Honda CX500ec
Lokalizacja: Brzozów
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: CeZetHa » 2013-07-17, 14:28

I kurde dalej problem z ładowaniem...

Mam cewki WSKowe podłączone zgodnie ze schematem wujcia (Royal + CDI) oraz wirnik Royalowy. Do tego używam takiego reglera, którego parę osób na forum polecało.
Obrazek

Zaznaczam, że mam standardowy zapłon bateryjny bez żadnych modyfikacji, a cewka CDI czeka na lepsze czasy nieużywana.

No ale zamiast porządnej elektrowni jest Czarnobyl. Otóż bez świateł napięcie mam ok 13V, a po obciążeniu światłem 35W spada do 12,5V. Więc co to może być? Zapłon bateryjny jest aż tak prądożerny, czy brak jednej cewki osłabia ładowanie?

Proszę Panowie o pomoc, bo za 2 dni zlot forumowy, a się może okazać, że już prędzej rowerem tam dojadę niż Wiesią :(

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: raflo87 » 2013-07-17, 14:44

bartek85 pisze:A jednak moduł. Chyba jestem pierwszy któremu padł chiński moduł.
Ja jestem drugi ktoremu padl chinski modul 2t . Padl mi po okolo 15 km. Niewiem dlaczego.
Byc moze upalilo bo obroty oscyluja u mnie czasami 8500 i dokrecam ostro na biegach.
No ale fakt ze padl:( ...

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2013-07-17, 23:26

CeZetHa pisze:I kurde dalej problem z ładowaniem...

Mam cewki WSKowe podłączone zgodnie ze schematem wujcia (Royal + CDI) oraz wirnik Royalowy. Do tego używam takiego reglera, którego parę osób na forum polecało.
Obrazek

Zaznaczam, że mam standardowy zapłon bateryjny bez żadnych modyfikacji, a cewka CDI czeka na lepsze czasy nieużywana.

No ale zamiast porządnej elektrowni jest Czarnobyl. Otóż bez świateł napięcie mam ok 13V, a po obciążeniu światłem 35W spada do 12,5V. Więc co to może być? Zapłon bateryjny jest aż tak prądożerny, czy brak jednej cewki osłabia ładowanie?

Proszę Panowie o pomoc, bo za 2 dni zlot forumowy, a się może okazać, że już prędzej rowerem tam dojadę niż Wiesią :(
Coś musiałeś namieszać.
Ja długo jeździłem na pełnym komplecie cewek a teraz jeżdżę na CDI i różnicy nie robię w braku jednej cewki.
pomierz zmienne napięcie między dwoma kabelkami idącymi z prądnicy i opory.
Może masz przepalone cewki albo są wlutowane nie w tym kierunku co trzeba.

Nie wiem co Wy macie z tymi modułami ja jeżdżę na jednym od początku, kręcę mega duże obroty i jak narazie odpukać nic się nie dzieje...
Może macie jakieś skoki napięcia albo coś nie styka i w trakcie jazdy iskrzy.

Awatar użytkownika
CeZetHa
Posty: 70
Rejestracja: 2009-07-03, 13:37
GG: 0
Moje maszyny: '73 WSK 175
'82 Honda CX500ec
Lokalizacja: Brzozów
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: CeZetHa » 2013-07-18, 11:42

Po konsultacji z dwoma znajomymi elektrykami doszliśmy do wniosku, że faktycznie coś musiałem namieszać przy połączeniu cewek, ponieważ nie dość, że cewki nie ładują, to same zabierają prąd 8/

Ale za to odkryliśmy, może nie Amerykę, ale całkiem nowy stan Ameryki :D Otóż wpadliśmy na pomysł, by zrobić połączenie wirnik Royal + standardowy stator WSK (12V bez żadnych przeróbek) + światło przednie 35W z akumulatora. Cewki świetlne zostają nieużywane.

Początkowo miałem obawy, czy na pewno jest to bezpieczny układ, czy nie spali WSKowych cewek. Ale odpowiedź znajomych była taka, że magnes może dawać 1V lub 2V więcej, ale nie powinien spalić cewek. I faktycznie, bezpośrednio z cewek leciało 18-19V. I jedyna kwestia jaka pozostała to regulator napięcia.

Otóż trzeba pamiętać, że skuterowe regulatory napięcia to w wielu przypadkach są to mostki prostownicze połączone z faktycznym regulatorem napięcia, zalane jakimś glutem, byśmy się do ich środka nie dobierali. I dlatego jak ktoś będzie kupował regulator napięcia, niech się upewni, czy w jego środku jest też mostek prostowniczy! Bo ja bez takiej wiedzy kilka miesięcy temu kupiłem regulatorek do MZ ETZ, a potem się okazało, że to tylko regulator, bez żadnych mostków. Ale mam nadzieję, że się przyda, bo mam w planach zrobić zapasowy układzik regler z MZ + zwykły mostek prostowniczy 800V/10A kupiony w sklepie elektronicznym (do mostka należy dokupić radiator + pastę termoprzewodzącą).

No ale przejechałem właśnie 20 km na reglerze, którzy podałem 2 posty wyżej. I na szczęście jest to regler + mostek.

Napięcie na akumulatorze przez jazdą wynosiło 12,82V, a po jeździe... 12,82V! Czyli regler zrobił swoje zadanie! Co ważne, był tylko lekko nagrzany, a akumulator miał prawie niewyczuwalne ciepło. Więc nieźle. Gdy się da więcej gazu, widać, że przednie światło świeci trochę mocniej.

Myślę, że teoretycznie nie trzeba mieszać w statorze, by włożyć royalowe kręcidełko :) ale jeszcze nie chcę tego strasznie chwalić, bo to tylko 20km, a jutro mnie czeka ponad 550km (o ile Wiesia będzie posłuszna ).

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: rykun » 2013-09-05, 14:18

Jak to jest z ładowaniem akumulatora na seryjnych dwóch cewkach 6v? Czy nie gotuje go? Mówię o opcji bez regulatora na standardowej instalacji. Czy po założeniu aku 12v będzie sie ładował?

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: SEBA » 2013-09-20, 12:57

Panowie mam problem z regulatorem. Gdy podłączam go : zielony - masa, żółty - plus do aku, czerwony i pomarańczowy - stator, czarny - plus po stacyjce to pali bezpiecznik który jest na żółtym przewodzie. Jeżeli zamieniam zielony z czarnym wtedy na każdym przewodzie jest prąd i po odpaleniu nie ma ładowania. Chcąc sprawdzić czy prądnica daje prąd podłączyłem do niej na moment żarówkę H4 60/55W i świeci bardzo aż jest wrażenie że zaraz się spali. Podłączyłem także mostek prostowniczy i prądnica daje 14V na niskich obrotach i ponad 30V na podwyższonych. Więc wydaje się być ok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2013-09-20, 13:10

Zielony – masa
Czerwony- plus do aku
zółty i pomarańcz do statora
czarny do 12v po stacyjce

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: SEBA » 2013-09-20, 13:30

Dzięki wielkie zaraz to sprawdzę czy będzie ładować chyba że już regulator uwaliłem.

Sprawdziłem i jednak coś jest uwalone. Regulator się grzeje, na czerwonym przewodzie z regulatora jest 4-5V. Na przewodach wychodzących ze statora miernik pokazuje 14V do ponad 30V i spaliło żarówke H4 60/55W.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2013-09-20, 17:17

Pewien jesteś, że jest on do bezmasowych cewek???
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: SEBA » 2013-09-20, 21:33

Szczerze to nie wiem. Można to jakoś sprawdzić?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości