Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Przybliż bliżej blaszkę do impulsatora, prawie na zero.
I zrób mi zdjęcie tej blaszki, bo może on jest przyczyną
Mi tak głupiało, jak miałem za grubą i na małych obrotach brała jego początek, na wysokich skakała raz początek raz koniec.
I zrób mi zdjęcie tej blaszki, bo może on jest przyczyną
Mi tak głupiało, jak miałem za grubą i na małych obrotach brała jego początek, na wysokich skakała raz początek raz koniec.
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Przybliżałem i oddalałem nic to nie dawało. Znacznik ma szerokość 4,4 mm. Ale dlaczego wcześniej na oryginalnym wirniku było dobrze ? Wg mnie to nie znacznik. Zaczęło się pierdzielić przy zmianie wirnika może cewka dawała za dużo powera i uwaliła moduł. Jutro sprawdzę.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Za gruby...
Spiłuj go z grubości.
Spiłuj go z grubości.
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
A jednak moduł. Chyba jestem pierwszy któremu padł chiński moduł.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jakieś wybitne osiągnięcie to nie jest biorąc pod uwagę ile one kosztują i z czego są zrobione
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Pytanie czym go zabiłeś?bartek85 pisze:A jednak moduł. Chyba jestem pierwszy któremu padł chiński moduł.
Zbyt wysokim napięciem?
- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Nie pierwszy, Robikowi też nie śmigał
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Ale Robikowi trafił się od razu nie działającyiron_bird pisze:Nie pierwszy, Robikowi też nie śmigał
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Mam pytanie czy ktoś robi zamówienia na same wirniki do royala albo ma na sprzedaż?
-
- Administrator
- Posty: 734
- Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
- GG: 2507850
- Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211 - Lokalizacja: Miłoszyce
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
jak sie zbierze więcej chętnych to moge zamówic
- CeZetHa
- Posty: 70
- Rejestracja: 2009-07-03, 13:37
- GG: 0
- Moje maszyny: '73 WSK 175
'82 Honda CX500ec - Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
I kurde dalej problem z ładowaniem...
Mam cewki WSKowe podłączone zgodnie ze schematem wujcia (Royal + CDI) oraz wirnik Royalowy. Do tego używam takiego reglera, którego parę osób na forum polecało.
Zaznaczam, że mam standardowy zapłon bateryjny bez żadnych modyfikacji, a cewka CDI czeka na lepsze czasy nieużywana.
No ale zamiast porządnej elektrowni jest Czarnobyl. Otóż bez świateł napięcie mam ok 13V, a po obciążeniu światłem 35W spada do 12,5V. Więc co to może być? Zapłon bateryjny jest aż tak prądożerny, czy brak jednej cewki osłabia ładowanie?
Proszę Panowie o pomoc, bo za 2 dni zlot forumowy, a się może okazać, że już prędzej rowerem tam dojadę niż Wiesią
Mam cewki WSKowe podłączone zgodnie ze schematem wujcia (Royal + CDI) oraz wirnik Royalowy. Do tego używam takiego reglera, którego parę osób na forum polecało.
Zaznaczam, że mam standardowy zapłon bateryjny bez żadnych modyfikacji, a cewka CDI czeka na lepsze czasy nieużywana.
No ale zamiast porządnej elektrowni jest Czarnobyl. Otóż bez świateł napięcie mam ok 13V, a po obciążeniu światłem 35W spada do 12,5V. Więc co to może być? Zapłon bateryjny jest aż tak prądożerny, czy brak jednej cewki osłabia ładowanie?
Proszę Panowie o pomoc, bo za 2 dni zlot forumowy, a się może okazać, że już prędzej rowerem tam dojadę niż Wiesią
- raflo87
- Posty: 357
- Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
- Moje maszyny: WSK LC
- Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Ja jestem drugi ktoremu padl chinski modul 2t . Padl mi po okolo 15 km. Niewiem dlaczego.bartek85 pisze:A jednak moduł. Chyba jestem pierwszy któremu padł chiński moduł.
Byc moze upalilo bo obroty oscyluja u mnie czasami 8500 i dokrecam ostro na biegach.
No ale fakt ze padl:( ...
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Coś musiałeś namieszać.CeZetHa pisze:I kurde dalej problem z ładowaniem...
Mam cewki WSKowe podłączone zgodnie ze schematem wujcia (Royal + CDI) oraz wirnik Royalowy. Do tego używam takiego reglera, którego parę osób na forum polecało.
Zaznaczam, że mam standardowy zapłon bateryjny bez żadnych modyfikacji, a cewka CDI czeka na lepsze czasy nieużywana.
No ale zamiast porządnej elektrowni jest Czarnobyl. Otóż bez świateł napięcie mam ok 13V, a po obciążeniu światłem 35W spada do 12,5V. Więc co to może być? Zapłon bateryjny jest aż tak prądożerny, czy brak jednej cewki osłabia ładowanie?
Proszę Panowie o pomoc, bo za 2 dni zlot forumowy, a się może okazać, że już prędzej rowerem tam dojadę niż Wiesią
Ja długo jeździłem na pełnym komplecie cewek a teraz jeżdżę na CDI i różnicy nie robię w braku jednej cewki.
pomierz zmienne napięcie między dwoma kabelkami idącymi z prądnicy i opory.
Może masz przepalone cewki albo są wlutowane nie w tym kierunku co trzeba.
Nie wiem co Wy macie z tymi modułami ja jeżdżę na jednym od początku, kręcę mega duże obroty i jak narazie odpukać nic się nie dzieje...
Może macie jakieś skoki napięcia albo coś nie styka i w trakcie jazdy iskrzy.
- CeZetHa
- Posty: 70
- Rejestracja: 2009-07-03, 13:37
- GG: 0
- Moje maszyny: '73 WSK 175
'82 Honda CX500ec - Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Po konsultacji z dwoma znajomymi elektrykami doszliśmy do wniosku, że faktycznie coś musiałem namieszać przy połączeniu cewek, ponieważ nie dość, że cewki nie ładują, to same zabierają prąd
Ale za to odkryliśmy, może nie Amerykę, ale całkiem nowy stan Ameryki Otóż wpadliśmy na pomysł, by zrobić połączenie wirnik Royal + standardowy stator WSK (12V bez żadnych przeróbek) + światło przednie 35W z akumulatora. Cewki świetlne zostają nieużywane.
Początkowo miałem obawy, czy na pewno jest to bezpieczny układ, czy nie spali WSKowych cewek. Ale odpowiedź znajomych była taka, że magnes może dawać 1V lub 2V więcej, ale nie powinien spalić cewek. I faktycznie, bezpośrednio z cewek leciało 18-19V. I jedyna kwestia jaka pozostała to regulator napięcia.
Otóż trzeba pamiętać, że skuterowe regulatory napięcia to w wielu przypadkach są to mostki prostownicze połączone z faktycznym regulatorem napięcia, zalane jakimś glutem, byśmy się do ich środka nie dobierali. I dlatego jak ktoś będzie kupował regulator napięcia, niech się upewni, czy w jego środku jest też mostek prostowniczy! Bo ja bez takiej wiedzy kilka miesięcy temu kupiłem regulatorek do MZ ETZ, a potem się okazało, że to tylko regulator, bez żadnych mostków. Ale mam nadzieję, że się przyda, bo mam w planach zrobić zapasowy układzik regler z MZ + zwykły mostek prostowniczy 800V/10A kupiony w sklepie elektronicznym (do mostka należy dokupić radiator + pastę termoprzewodzącą).
No ale przejechałem właśnie 20 km na reglerze, którzy podałem 2 posty wyżej. I na szczęście jest to regler + mostek.
Napięcie na akumulatorze przez jazdą wynosiło 12,82V, a po jeździe... 12,82V! Czyli regler zrobił swoje zadanie! Co ważne, był tylko lekko nagrzany, a akumulator miał prawie niewyczuwalne ciepło. Więc nieźle. Gdy się da więcej gazu, widać, że przednie światło świeci trochę mocniej.
Myślę, że teoretycznie nie trzeba mieszać w statorze, by włożyć royalowe kręcidełko ale jeszcze nie chcę tego strasznie chwalić, bo to tylko 20km, a jutro mnie czeka ponad 550km (o ile Wiesia będzie posłuszna ).
Ale za to odkryliśmy, może nie Amerykę, ale całkiem nowy stan Ameryki Otóż wpadliśmy na pomysł, by zrobić połączenie wirnik Royal + standardowy stator WSK (12V bez żadnych przeróbek) + światło przednie 35W z akumulatora. Cewki świetlne zostają nieużywane.
Początkowo miałem obawy, czy na pewno jest to bezpieczny układ, czy nie spali WSKowych cewek. Ale odpowiedź znajomych była taka, że magnes może dawać 1V lub 2V więcej, ale nie powinien spalić cewek. I faktycznie, bezpośrednio z cewek leciało 18-19V. I jedyna kwestia jaka pozostała to regulator napięcia.
Otóż trzeba pamiętać, że skuterowe regulatory napięcia to w wielu przypadkach są to mostki prostownicze połączone z faktycznym regulatorem napięcia, zalane jakimś glutem, byśmy się do ich środka nie dobierali. I dlatego jak ktoś będzie kupował regulator napięcia, niech się upewni, czy w jego środku jest też mostek prostowniczy! Bo ja bez takiej wiedzy kilka miesięcy temu kupiłem regulatorek do MZ ETZ, a potem się okazało, że to tylko regulator, bez żadnych mostków. Ale mam nadzieję, że się przyda, bo mam w planach zrobić zapasowy układzik regler z MZ + zwykły mostek prostowniczy 800V/10A kupiony w sklepie elektronicznym (do mostka należy dokupić radiator + pastę termoprzewodzącą).
No ale przejechałem właśnie 20 km na reglerze, którzy podałem 2 posty wyżej. I na szczęście jest to regler + mostek.
Napięcie na akumulatorze przez jazdą wynosiło 12,82V, a po jeździe... 12,82V! Czyli regler zrobił swoje zadanie! Co ważne, był tylko lekko nagrzany, a akumulator miał prawie niewyczuwalne ciepło. Więc nieźle. Gdy się da więcej gazu, widać, że przednie światło świeci trochę mocniej.
Myślę, że teoretycznie nie trzeba mieszać w statorze, by włożyć royalowe kręcidełko ale jeszcze nie chcę tego strasznie chwalić, bo to tylko 20km, a jutro mnie czeka ponad 550km (o ile Wiesia będzie posłuszna ).
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jak to jest z ładowaniem akumulatora na seryjnych dwóch cewkach 6v? Czy nie gotuje go? Mówię o opcji bez regulatora na standardowej instalacji. Czy po założeniu aku 12v będzie sie ładował?
- SEBA
- Posty: 283
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Panowie mam problem z regulatorem. Gdy podłączam go : zielony - masa, żółty - plus do aku, czerwony i pomarańczowy - stator, czarny - plus po stacyjce to pali bezpiecznik który jest na żółtym przewodzie. Jeżeli zamieniam zielony z czarnym wtedy na każdym przewodzie jest prąd i po odpaleniu nie ma ładowania. Chcąc sprawdzić czy prądnica daje prąd podłączyłem do niej na moment żarówkę H4 60/55W i świeci bardzo aż jest wrażenie że zaraz się spali. Podłączyłem także mostek prostowniczy i prądnica daje 14V na niskich obrotach i ponad 30V na podwyższonych. Więc wydaje się być ok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Zielony – masa
Czerwony- plus do aku
zółty i pomarańcz do statora
czarny do 12v po stacyjce
Czerwony- plus do aku
zółty i pomarańcz do statora
czarny do 12v po stacyjce
- SEBA
- Posty: 283
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Dzięki wielkie zaraz to sprawdzę czy będzie ładować chyba że już regulator uwaliłem.
Sprawdziłem i jednak coś jest uwalone. Regulator się grzeje, na czerwonym przewodzie z regulatora jest 4-5V. Na przewodach wychodzących ze statora miernik pokazuje 14V do ponad 30V i spaliło żarówke H4 60/55W.
Sprawdziłem i jednak coś jest uwalone. Regulator się grzeje, na czerwonym przewodzie z regulatora jest 4-5V. Na przewodach wychodzących ze statora miernik pokazuje 14V do ponad 30V i spaliło żarówke H4 60/55W.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Pewien jesteś, że jest on do bezmasowych cewek???
- SEBA
- Posty: 283
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Szczerze to nie wiem. Można to jakoś sprawdzić?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości