Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2013-09-20, 21:39

No jak rozłupiesz :D Pewnie jak podłączyłeś na odwrót to coś upaliłeś.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2013-09-20, 21:41

A nie rozłupiesz tego :)
Już próbowałem.
Całość zalana czymś żywicopodobnym z domieszką kamyczków czy jakiegoś innego badziewia :D :D
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: SEBA » 2013-09-20, 21:46

Muciek pisze: Pewnie jak podłączyłeś na odwrót to coś upaliłeś.

Też tak mi się wydaje, trudno będę musiał zamówić inny. Na co zwrócić uwagę żeby był odpowiedni ? Aktualnie nie ma regulatorów w nelmoto tych co polecacie.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2013-09-20, 21:55

AudioBas pisze:A nie rozłupiesz tego :)
Już próbowałem.
Całość zalana czymś żywicopodobnym z domieszką kamyczków czy jakiegoś innego badziewia :D :D
Nie takie rzeczy się łupało :mrgreen:

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: raflo87 » 2013-09-20, 21:59

Muciek pisze:
AudioBas pisze:A nie rozłupiesz tego :)
Już próbowałem.
Całość zalana czymś żywicopodobnym z domieszką kamyczków czy jakiegoś innego badziewia :D :D
Nie takie rzeczy się łupało :mrgreen:
Rozłupie spokojnie , ja moduł od Audiobasa co mi się spalił to rozłupałem a tez był w kamyczkach i kleju. :-)

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: SEBA » 2013-09-24, 21:30

Cewki w oryginalnym statorze mają początek nawijania po lewej stronie karkasu i po prawej ma to znaczenie przy przelutowywaniu wg schematu royala? Wszystkie cewki w statorze mają być takie same tzn mają mieć początek nawijania po tej samej stronie karkasu?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2013-09-25, 11:28

1. Wyciągnij wszystkie cewki do takiego stanu, abyś miał stojan odzielnie i cewki luzem:
Obrazek

2. Dolutuj cewkę CDI

3. Wkładaj cewki tak, aby kierunek nawijania był ten sam

4. Połącz całość ze schematem wujcia :)

Gotowe:
Obrazek
Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: SEBA » 2013-09-27, 20:16

Jak odróżnić regulator napięcia do cewek bezmasowych od tego do cewek zmasowanych?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2013-09-28, 00:12

Z tego co mi wiadomo (a wiedzę czerpię z doświadczeń), regulator z różowym kabelkiem jest do bezmasowych.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2013-09-28, 00:31

Nie jest to reguła bo Rafałgb zrobił CDI i bez masowy nie miał różowego kabelka.
Jakie mają takie dają do tych reglerów kolory.
Tu masz taki
http://allegro.pl/regulator-napiecia-5- ... 86037.html
Żółty-cewka
Żółty-cewka
Zielony – masa
Czerwony- plus już wyregulowane do akumulatora
Pomarańczowy po stacyjce 12v

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2013-10-04, 16:44

raflo87 pisze:Rozłupie spokojnie , ja moduł od Audiobasa co mi się spalił to rozłupałem a tez był w kamyczkach i kleju. :-)
Masz zdjęcia?
Bo rozłupałem dwa moduły niby takie same z wyglądu, a jeden miał dużo "elektroniki" a drugi dosłownie 5 elementów...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: SEBA » 2013-10-07, 13:22

No i problemów ciąg dalszy. Kupiłem drugi regulator taki jak Muciek podał w linku(taki jak ma Rafałgb)podłączyłem go ( zielony-masa, żółte-cewki ładowania, czerwony-wyregulowane 12V do aku, czerwony z białym paskiem-zostawiłem luźno) i był już sukces bo pojawiło się ładowanie ale nie dochodziło do 14.5V oraz wystąpiło dziwne zjawisko z kierunkowskazami, wraz z podwyższaniem obrotów "migały" coraz szybciej. Więc podłączyłem czerwony z białym paskiem do 12V po stacyjce i mogłem odpalać motor bez włączania stacyjki a także nie dało się go zgasić. Okazało się że na przewodzie czerwonym z białym paskiem z regulatora wychodzi prąd jest on chyba do zasilania przedniej żarówki. Więc podłączyłem ten przewód do przedniej żarówki i intensywność świecenia żarówki zależy od obrotów silnika tak samo jak ma to miejsce przy oryginalnej prądnicy. Przy takim podłączeniu regulatora żeby ładowanie akumulatora przekroczyło 14V trzeba utrzymywać wysokie obroty.
Eksperymentalnie podłączyłem przewód czerwony z białym paskiem wraz z czerwonym do ładowania aku i na niskich obrotach ładowanie utrzymuje się na poziomie 13V i po lekkim dodaniu gazu dochodzi do 14.5V problem z kierunkowskazami dalej występuje i najważniejsze cewka WN tak się nagrzała że nie da się jej dotknąć i motor gubi obroty po czym sam gaśnie.
Powrócę do podłączenia przewodu czerwonego z białym paskiem do zasilania przedniej żarówki tylko dlaczego kierunkowskazy tak się zachowują ( częstotliwość "migania" wzrasta wraz z podnoszeniem obrotów silnika)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2013-10-07, 21:01

SEBA pisze:cewka WN
Ty masz CDI? Czy zwykłe platyny?


Na bank dobrze połączyłeś cewki zgodnie ze schematem wujcia?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: SEBA » 2013-10-08, 13:54

Na razie mam jeszcze platynki, podłączyłem cewki według schematu wujcia bez cewki CDI. Spróbuję na nowo wszystko przelutować może gdzieś coś nie łączy.
A wie ktoś dlaczego dzieją się takie szaleństwa z kierunkami?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2013-10-08, 19:16

Pewnie cewkę zapłonową masz na 6V - dlatego Ci się grzeje...


A z kierunkami hmmm, może głupieje Ci przerywacz?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: SEBA » 2013-10-08, 20:16

Cewkę zapłonową mam 12V, problem z kierunkami rozwiązany już działają prawidłowo, a przyczyną było to że na śrubie mocującej przerywacz była także przykręcona masa regulatora i aku. Tylko nadal jest słabe ładowanie (około 13 - 13,6V) przy takim podłączeniu regulatora:
zielony - masa
czerwony - wyregulowane 12V do aku
żółty - cewki ładowania
żółty - cewki ładowania
czerwony z białym paskiem - zasilanie przedniej żarówki H4 55/60W
Cewka WN się nagrzała piekielnie jak przewód zasilający przednią żarówkę podłączyłem dodatkowo do akumulatora, wtedy przy lekkim dodaniu gazu ładowanie było 14,5V.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2013-10-09, 00:10

Mierzysz ze światłami czy bez?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: szymon_wolebez » 2013-10-09, 13:45

Aby stwierdzić jakie jest ładowanie trzeba mierzyć prąd i napięcie.

To co idzie do akumulatora i to co wychodzi z niego. Jak wepniesz amperomierz cyfrowy zamiast bezpiecznika na zakresie minimum 10A i sprawdzisz pobór prądu odbiorników na zgaszonym silniku (wskazanie powinno być ujemne-polaryzacja połączenia). Później uruchom silnik i zobacz jaki idzie prąd (wskazanie powinno zmienić znak na dodatni). Wtedy będziesz wiedział ile masz prądu na plusie.
Jak akumulator jest już naładowany to pobiera bardzo mało prądu. Tym sie nie martw, ważne jest to, żeby prądu był na plusie cały czas, nawet na kierunkowskazach i wciśniętym stopie to będzie super. Nadmiar nie jest też wskazany bo idzie w ciepło na regulatorze. Czasem może też być na zero albo odrobinę na minusie (ja tak mam na stopie lub światłach i jak uruchomię kierunek), bilans i tak jest dodatni.

Po samym napięciu też to będzie widać, jak po obciążeniu odbiornikami nie spada to znaczy, że prąd jest na plusie.

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: SEBA » 2013-10-09, 13:49

Nie ma dużej różnicy czy że światłami czy bez. Nie wiem może mam cewki przegrzane w stojanie.
Dzisiaj posprawdzam to jeszcze

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: rafalgb » 2013-10-11, 22:00

SEBA pisze:A wie ktoś dlaczego dzieją się takie szaleństwa z kierunkami?
przerywacz elektroniczny czy analogowy?? na elektroniku powinno być dobrze a tradycyjny może takie coś sie dziać.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości