
Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
No jak rozłupiesz
Pewnie jak podłączyłeś na odwrót to coś upaliłeś.

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
A nie rozłupiesz tego 
Już próbowałem.
Całość zalana czymś żywicopodobnym z domieszką kamyczków czy jakiegoś innego badziewia


Już próbowałem.
Całość zalana czymś żywicopodobnym z domieszką kamyczków czy jakiegoś innego badziewia


- SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Muciek pisze: Pewnie jak podłączyłeś na odwrót to coś upaliłeś.
Też tak mi się wydaje, trudno będę musiał zamówić inny. Na co zwrócić uwagę żeby był odpowiedni ? Aktualnie nie ma regulatorów w nelmoto tych co polecacie.
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Nie takie rzeczy się łupałoAudioBas pisze:A nie rozłupiesz tego
Już próbowałem.
Całość zalana czymś żywicopodobnym z domieszką kamyczków czy jakiegoś innego badziewia![]()

- raflo87
- Posty: 357
- Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
- Moje maszyny: WSK LC
- Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Rozłupie spokojnie , ja moduł od Audiobasa co mi się spalił to rozłupałem a tez był w kamyczkach i kleju.Muciek pisze:Nie takie rzeczy się łupałoAudioBas pisze:A nie rozłupiesz tego
Już próbowałem.
Całość zalana czymś żywicopodobnym z domieszką kamyczków czy jakiegoś innego badziewia![]()

- SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Cewki w oryginalnym statorze mają początek nawijania po lewej stronie karkasu i po prawej ma to znaczenie przy przelutowywaniu wg schematu royala? Wszystkie cewki w statorze mają być takie same tzn mają mieć początek nawijania po tej samej stronie karkasu?
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
1. Wyciągnij wszystkie cewki do takiego stanu, abyś miał stojan odzielnie i cewki luzem:

2. Dolutuj cewkę CDI
3. Wkładaj cewki tak, aby kierunek nawijania był ten sam
4. Połącz całość ze schematem wujcia
Gotowe:



2. Dolutuj cewkę CDI
3. Wkładaj cewki tak, aby kierunek nawijania był ten sam
4. Połącz całość ze schematem wujcia

Gotowe:


- SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jak odróżnić regulator napięcia do cewek bezmasowych od tego do cewek zmasowanych?
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Z tego co mi wiadomo (a wiedzę czerpię z doświadczeń), regulator z różowym kabelkiem jest do bezmasowych.
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Nie jest to reguła bo Rafałgb zrobił CDI i bez masowy nie miał różowego kabelka.
Jakie mają takie dają do tych reglerów kolory.
Tu masz taki
http://allegro.pl/regulator-napiecia-5- ... 86037.html
Żółty-cewka
Żółty-cewka
Zielony – masa
Czerwony- plus już wyregulowane do akumulatora
Pomarańczowy po stacyjce 12v
Jakie mają takie dają do tych reglerów kolory.
Tu masz taki
http://allegro.pl/regulator-napiecia-5- ... 86037.html
Żółty-cewka
Żółty-cewka
Zielony – masa
Czerwony- plus już wyregulowane do akumulatora
Pomarańczowy po stacyjce 12v
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Masz zdjęcia?raflo87 pisze:Rozłupie spokojnie , ja moduł od Audiobasa co mi się spalił to rozłupałem a tez był w kamyczkach i kleju.
Bo rozłupałem dwa moduły niby takie same z wyglądu, a jeden miał dużo "elektroniki" a drugi dosłownie 5 elementów...
- SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
No i problemów ciąg dalszy. Kupiłem drugi regulator taki jak Muciek podał w linku(taki jak ma Rafałgb)podłączyłem go ( zielony-masa, żółte-cewki ładowania, czerwony-wyregulowane 12V do aku, czerwony z białym paskiem-zostawiłem luźno) i był już sukces bo pojawiło się ładowanie ale nie dochodziło do 14.5V oraz wystąpiło dziwne zjawisko z kierunkowskazami, wraz z podwyższaniem obrotów "migały" coraz szybciej. Więc podłączyłem czerwony z białym paskiem do 12V po stacyjce i mogłem odpalać motor bez włączania stacyjki a także nie dało się go zgasić. Okazało się że na przewodzie czerwonym z białym paskiem z regulatora wychodzi prąd jest on chyba do zasilania przedniej żarówki. Więc podłączyłem ten przewód do przedniej żarówki i intensywność świecenia żarówki zależy od obrotów silnika tak samo jak ma to miejsce przy oryginalnej prądnicy. Przy takim podłączeniu regulatora żeby ładowanie akumulatora przekroczyło 14V trzeba utrzymywać wysokie obroty.
Eksperymentalnie podłączyłem przewód czerwony z białym paskiem wraz z czerwonym do ładowania aku i na niskich obrotach ładowanie utrzymuje się na poziomie 13V i po lekkim dodaniu gazu dochodzi do 14.5V problem z kierunkowskazami dalej występuje i najważniejsze cewka WN tak się nagrzała że nie da się jej dotknąć i motor gubi obroty po czym sam gaśnie.
Powrócę do podłączenia przewodu czerwonego z białym paskiem do zasilania przedniej żarówki tylko dlaczego kierunkowskazy tak się zachowują ( częstotliwość "migania" wzrasta wraz z podnoszeniem obrotów silnika)
Eksperymentalnie podłączyłem przewód czerwony z białym paskiem wraz z czerwonym do ładowania aku i na niskich obrotach ładowanie utrzymuje się na poziomie 13V i po lekkim dodaniu gazu dochodzi do 14.5V problem z kierunkowskazami dalej występuje i najważniejsze cewka WN tak się nagrzała że nie da się jej dotknąć i motor gubi obroty po czym sam gaśnie.
Powrócę do podłączenia przewodu czerwonego z białym paskiem do zasilania przedniej żarówki tylko dlaczego kierunkowskazy tak się zachowują ( częstotliwość "migania" wzrasta wraz z podnoszeniem obrotów silnika)
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Ty masz CDI? Czy zwykłe platyny?SEBA pisze:cewka WN
Na bank dobrze połączyłeś cewki zgodnie ze schematem wujcia?
- SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Na razie mam jeszcze platynki, podłączyłem cewki według schematu wujcia bez cewki CDI. Spróbuję na nowo wszystko przelutować może gdzieś coś nie łączy.
A wie ktoś dlaczego dzieją się takie szaleństwa z kierunkami?
A wie ktoś dlaczego dzieją się takie szaleństwa z kierunkami?
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Pewnie cewkę zapłonową masz na 6V - dlatego Ci się grzeje...
A z kierunkami hmmm, może głupieje Ci przerywacz?
A z kierunkami hmmm, może głupieje Ci przerywacz?
- SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Cewkę zapłonową mam 12V, problem z kierunkami rozwiązany już działają prawidłowo, a przyczyną było to że na śrubie mocującej przerywacz była także przykręcona masa regulatora i aku. Tylko nadal jest słabe ładowanie (około 13 - 13,6V) przy takim podłączeniu regulatora:
zielony - masa
czerwony - wyregulowane 12V do aku
żółty - cewki ładowania
żółty - cewki ładowania
czerwony z białym paskiem - zasilanie przedniej żarówki H4 55/60W
Cewka WN się nagrzała piekielnie jak przewód zasilający przednią żarówkę podłączyłem dodatkowo do akumulatora, wtedy przy lekkim dodaniu gazu ładowanie było 14,5V.
zielony - masa
czerwony - wyregulowane 12V do aku
żółty - cewki ładowania
żółty - cewki ładowania
czerwony z białym paskiem - zasilanie przedniej żarówki H4 55/60W
Cewka WN się nagrzała piekielnie jak przewód zasilający przednią żarówkę podłączyłem dodatkowo do akumulatora, wtedy przy lekkim dodaniu gazu ładowanie było 14,5V.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Mierzysz ze światłami czy bez?
- szymon_wolebez
- Posty: 416
- Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
- GG: 0
- Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650 - Lokalizacja: Korsyka- Francja
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Aby stwierdzić jakie jest ładowanie trzeba mierzyć prąd i napięcie.
To co idzie do akumulatora i to co wychodzi z niego. Jak wepniesz amperomierz cyfrowy zamiast bezpiecznika na zakresie minimum 10A i sprawdzisz pobór prądu odbiorników na zgaszonym silniku (wskazanie powinno być ujemne-polaryzacja połączenia). Później uruchom silnik i zobacz jaki idzie prąd (wskazanie powinno zmienić znak na dodatni). Wtedy będziesz wiedział ile masz prądu na plusie.
Jak akumulator jest już naładowany to pobiera bardzo mało prądu. Tym sie nie martw, ważne jest to, żeby prądu był na plusie cały czas, nawet na kierunkowskazach i wciśniętym stopie to będzie super. Nadmiar nie jest też wskazany bo idzie w ciepło na regulatorze. Czasem może też być na zero albo odrobinę na minusie (ja tak mam na stopie lub światłach i jak uruchomię kierunek), bilans i tak jest dodatni.
Po samym napięciu też to będzie widać, jak po obciążeniu odbiornikami nie spada to znaczy, że prąd jest na plusie.
To co idzie do akumulatora i to co wychodzi z niego. Jak wepniesz amperomierz cyfrowy zamiast bezpiecznika na zakresie minimum 10A i sprawdzisz pobór prądu odbiorników na zgaszonym silniku (wskazanie powinno być ujemne-polaryzacja połączenia). Później uruchom silnik i zobacz jaki idzie prąd (wskazanie powinno zmienić znak na dodatni). Wtedy będziesz wiedział ile masz prądu na plusie.
Jak akumulator jest już naładowany to pobiera bardzo mało prądu. Tym sie nie martw, ważne jest to, żeby prądu był na plusie cały czas, nawet na kierunkowskazach i wciśniętym stopie to będzie super. Nadmiar nie jest też wskazany bo idzie w ciepło na regulatorze. Czasem może też być na zero albo odrobinę na minusie (ja tak mam na stopie lub światłach i jak uruchomię kierunek), bilans i tak jest dodatni.
Po samym napięciu też to będzie widać, jak po obciążeniu odbiornikami nie spada to znaczy, że prąd jest na plusie.
- SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Nie ma dużej różnicy czy że światłami czy bez. Nie wiem może mam cewki przegrzane w stojanie.
Dzisiaj posprawdzam to jeszcze
Dzisiaj posprawdzam to jeszcze
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
przerywacz elektroniczny czy analogowy?? na elektroniku powinno być dobrze a tradycyjny może takie coś sie dziać.SEBA pisze:A wie ktoś dlaczego dzieją się takie szaleństwa z kierunkami?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości