Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jak nie ładuje to masz coś rozlutowane albo źle połączone.
Ważne są kierunki nawinięcia cewek.
Ważne są kierunki nawinięcia cewek.
- SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Już jest wszystko ok z ładowaniem. Dochodzi do +2A tylko dziwnie zachowują się volty :-p ponieważ bez włączonych świateł jest max 14,6V, a po włączeniu świateł dochodzi do 15,7V.
Przerywacz kierunkowskazów mam zwykły nie elektroniczny, jak jest oddalony od motocykla kierunkowskazy działają normalnie ale gdy jest przy ramie to częstotliwość zapalania się kierunkowskazów wzrasta wraz z obrotami silnika.
Przerywacz kierunkowskazów mam zwykły nie elektroniczny, jak jest oddalony od motocykla kierunkowskazy działają normalnie ale gdy jest przy ramie to częstotliwość zapalania się kierunkowskazów wzrasta wraz z obrotami silnika.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Bo podłączyłeś czarny przewód do żarówki, a tam masz spadek napięcia i regulator robi tak, aby na żarówce było OK czyli na akumulatorze puszcza większe napięcie, aby doszło do żarówki.SEBA pisze:a po włączeniu świateł dochodzi do 15,7V.
Podepnij czarny przewód pod stacyjkę i będzie OK.
- SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Audio żebym to ja miał jeszcze czarny przewód przy regulatorze to byłoby ***zajeb***.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
To ten co podłączyłeś do żarówki 

- szymon_wolebez
- Posty: 416
- Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
- GG: 0
- Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650 - Lokalizacja: Korsyka- Francja
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Pany co to za temat rzeka z tymi wirnikami!
Zróbcie tu jakiś dobry poradnik i po sprawie.
Jak widzę ile jest tu wpisów to i nawet mi się wydaje to skomplikowana sprawą.
Może dobry schemat połączeń i konkretne modele regulatorów załatwiły by sprawę.
Podać źródło do sprawdzonych sprzedawców lub konkretnych modeli regulatora, opisać kolory przewodów i po sprawie.
Bo inaczej temat będzie się rozrastał jak żołądek w święta.
Najlepiej by było nakręcić jakiś pokazowy film video. Krok po kroku co i jak zrobić. Tak aby nawet dziecko w przedszkolu mogło to ulepić z plasteliny.
Zróbcie tu jakiś dobry poradnik i po sprawie.
Jak widzę ile jest tu wpisów to i nawet mi się wydaje to skomplikowana sprawą.
Może dobry schemat połączeń i konkretne modele regulatorów załatwiły by sprawę.
Podać źródło do sprawdzonych sprzedawców lub konkretnych modeli regulatora, opisać kolory przewodów i po sprawie.
Bo inaczej temat będzie się rozrastał jak żołądek w święta.
Najlepiej by było nakręcić jakiś pokazowy film video. Krok po kroku co i jak zrobić. Tak aby nawet dziecko w przedszkolu mogło to ulepić z plasteliny.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Ale to tu kombinować?
Jest schemat wujcia, jest przetestowany regulator, jest schemat...
Jest schemat wujcia, jest przetestowany regulator, jest schemat...
- szymon_wolebez
- Posty: 416
- Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
- GG: 0
- Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650 - Lokalizacja: Korsyka- Francja
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Skoro jest wszystko to skąd tyle niepewności?AudioBas pisze:Ale to tu kombinować?
Jest schemat wujcia, jest przetestowany regulator, jest schemat...
Tyle pytań, wyjaśnień, tłumaczenia.
Widocznie jeszcze nie jest to tak jasne. Może przedstawiona forma nie oddaje tego w zrozumiały sposób.
- jasiu
- Posty: 83
- Rejestracja: 2013-10-29, 22:45
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Witam serdecznie
Aktualnie jestem w trakcie remontu silnika, bardzo zainteresował mnie temat przerobienia zapłonu na CDI jak również zastosowania alternatora z RE tzn. wirnik + stojan. Przeczytałem całą dyskusje i w pewnym momencie natknąłem się na post iż stojan komuś się spalił. W związku z tym mam takie pytanie-Czy po zakupie takiego stojanu od razu trzeba go przewinąć czy to była tylko kwestia złej jakości lutowań.
Aktualnie jestem w trakcie remontu silnika, bardzo zainteresował mnie temat przerobienia zapłonu na CDI jak również zastosowania alternatora z RE tzn. wirnik + stojan. Przeczytałem całą dyskusje i w pewnym momencie natknąłem się na post iż stojan komuś się spalił. W związku z tym mam takie pytanie-Czy po zakupie takiego stojanu od razu trzeba go przewinąć czy to była tylko kwestia złej jakości lutowań.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Teraz robimy na stojanie z wsk. Tylko sam wirnik jest potrzebny.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Spaliłem ja (STOJAN INDYJSKI ORYGINALNY @@ NIE ZMD ani SEJM), chętnie odsprzedam - TANIO! 

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Tylko napisz że to stojan indyjski. Bo zaraz będzie że upaliles cewki, zapłonu co Wroclawiak robił...
- jasiu
- Posty: 83
- Rejestracja: 2013-10-29, 22:45
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
tzn. że wystarczy że kupię tylko wirnik, a co z cewkami w oryginalnym stojanie, muszę je wymienić?? ja mam stojan 12V światło i 6V ładowanie (moja wersja jest 5-cio przewodowa). Oczywiście chodzi mi o przerobienie na CDI .
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Wywalasz jedną cewkę ładowania.
Montujesz tam cewkę CDI (nawijasz sam drutem 0.20mm).
A pozostałe cewki łączyć wg schematu wujcia.
Czyli całość ma wyglądać tak:
- 1 cewka CDI
- 5 cewek świetlnych

Montujesz tam cewkę CDI (nawijasz sam drutem 0.20mm).
A pozostałe cewki łączyć wg schematu wujcia.
Czyli całość ma wyglądać tak:
- 1 cewka CDI
- 5 cewek świetlnych

- jasiu
- Posty: 83
- Rejestracja: 2013-10-29, 22:45
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Witam serdecznie.
Jeśli chodzi o cewkę cdi i stator to sprawa jest już dla mnie jasna ( AudioBas mam nadzieję że otrzymałeś wiadomość)
Chciałbym się jeszcze zorientować od jakiego motocykla kupić:
-regulator napięcia
-moduł zapłonowy 2T
- impulsator
- cewkę zapłonową
mam nadzieje że to wszystkie elementy których będę potrzebował
Jeśli chodzi o cewkę cdi i stator to sprawa jest już dla mnie jasna ( AudioBas mam nadzieję że otrzymałeś wiadomość)
Chciałbym się jeszcze zorientować od jakiego motocykla kupić:
-regulator napięcia
-moduł zapłonowy 2T
- impulsator
- cewkę zapłonową
mam nadzieje że to wszystkie elementy których będę potrzebował
- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
http://allegro.pl/skuter-quad-atv-4t-2t ... 86316.html
Czerwony do aku +12, żółty i różowy - cewki ze statora, obojętnie który koniec gdzie, zielony masa i czarny +12 po stacyjce.
http://allegro.pl/modul-zaplonowy-odblo ... 38924.html - Pomarańczowy do cewki CDI; czerwono-czarny do cewki z fajką; czerwono-biały do impulsatora; czarny - masa.
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-z-faj ... 69268.html Dobrze masę na obudowie przykręć aby jej nie gubiło, pin podłącz do modułu do kabla czerwono-czarnego.
http://allegro.pl/impulsator-nadanik-pr ... 13552.html Jeden do masy(w zależności od tego który jest masą iskra będzie wyzwalana na końcu lub na początku znacznika), drugi do modułu do kabla czerwono-białego.
Jeszcze przekaźnik do gaszenia potrzebujesz, ale nie wiem jaki.
Czerwony do aku +12, żółty i różowy - cewki ze statora, obojętnie który koniec gdzie, zielony masa i czarny +12 po stacyjce.
http://allegro.pl/modul-zaplonowy-odblo ... 38924.html - Pomarańczowy do cewki CDI; czerwono-czarny do cewki z fajką; czerwono-biały do impulsatora; czarny - masa.
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-z-faj ... 69268.html Dobrze masę na obudowie przykręć aby jej nie gubiło, pin podłącz do modułu do kabla czerwono-czarnego.
http://allegro.pl/impulsator-nadanik-pr ... 13552.html Jeden do masy(w zależności od tego który jest masą iskra będzie wyzwalana na końcu lub na początku znacznika), drugi do modułu do kabla czerwono-białego.
Jeszcze przekaźnik do gaszenia potrzebujesz, ale nie wiem jaki.
- jasiu
- Posty: 83
- Rejestracja: 2013-10-29, 22:45
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Dokładnie o taki spis elementów mi chodziło
Wielkie dzięki
Wielkie dzięki

- jasiu
- Posty: 83
- Rejestracja: 2013-10-29, 22:45
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Witam
Stojan mam już rozłożony, lada dzień będę go składał, no i właśnie pojawił się problem.Przeanalizowałem schemat połączenia cewek wg. wujcia no i się pogubiłem.
Poprawcie mnie jeśli źle to odczytałem :
P5 do P6; K6 do K2 , K4i na regulator ; P2 do P3;K3 do P4,K5 i na regulator .
Nie jestem elektrykiem ale trochę dziwny ten układ...,ale jeśli to tak ma być to w taki sposób podłączę.
Jeszcze mam pytanie odnośnie cewki CDI : ostatecznie do jakich wniosków doszliście co do grubości drutu wystarczy 0,2 czy dajecie grubszy no i nawijać aby uzyskać od 100 ohm do 130 ohm??
Stojan mam już rozłożony, lada dzień będę go składał, no i właśnie pojawił się problem.Przeanalizowałem schemat połączenia cewek wg. wujcia no i się pogubiłem.
Poprawcie mnie jeśli źle to odczytałem :
P5 do P6; K6 do K2 , K4i na regulator ; P2 do P3;K3 do P4,K5 i na regulator .
Nie jestem elektrykiem ale trochę dziwny ten układ...,ale jeśli to tak ma być to w taki sposób podłączę.
Jeszcze mam pytanie odnośnie cewki CDI : ostatecznie do jakich wniosków doszliście co do grubości drutu wystarczy 0,2 czy dajecie grubszy no i nawijać aby uzyskać od 100 ohm do 130 ohm??
- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Nawiń drutu 0.2 prawie do równa z karkasem, będzie mieć około 90-100ohm, przy 70 też będzie chodzić. Połączenia dobrze odczytałeś, K6 do K2 i K4
-
- Administrator
- Posty: 734
- Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
- GG: 2507850
- Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211 - Lokalizacja: Miłoszyce
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
przy 45 ohmach też chodzi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości