CDI W WSK 125
- Pablo_Picasso
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r. - Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Bardzo ciekawe !
Pozdrawiam !
Pozdrawiam !
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Identycznie (prawie to samo) wyglądają zapłony z chińskich Quadów o większych pojemnościach.
Re: CDI W WSK 125
Może mi ktoś powiedzieć czym różni się stator 2t od 4t? na allegro są podpisane tak ale czy jak założyłbym od mojego quada 4t do wski działało by to?
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Możliwe że znacznik do impulsatora jest dłuższy stożek na wał chyba taki sam wszędzie mają.
Ostatnio zmieniony 2011-08-27, 00:32 przez Muciek, łącznie zmieniany 1 raz.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
I grubość stożka 

-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2009-01-27, 17:59
- GG: 4842113
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Taki patent występuje w silnikach hondy monkey - 139FMB i ich dość popularnych licencyjnych chińskich wersjach występujących w ogarze 900, kinroad'ach, kingway'ach, barton'ach i innych. Posiadam taki silnik i magneto od strony wału korbowego ma sprzęgło z wieńcem zębatym dla rozrusznika. Możliwe że oprócz bezstykowego zapłonu możnaby wzbogacić silnik o rozrusznik elektryczny.mariusz30003 pisze:Znalazłem inny patent na CDI w WSK ( BSA)
http://4.bp.blogspot.com/_btTBClJzyTc/S ... sview1.jpg
Może komuś się przyda jako inspiracja
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 2010-10-18, 17:51
- GG: 0
- Moje maszyny: simson wsk
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
po ciaglej walce z selenem , slabym ladowaniem , modulo platynkami i slabymi swiatlami
postanowilem wkoncu raz na zawsze ogarnac zaplon w wsk
jeden wieczor siedzenia i w mojej glowie powstal ciekawy pomysl
http://www.youtube.com/watch?v=WXRCM8HFxkw
pierwsze ujecie na zaplon , jest to CDI , modul widoczny na kablach wisi miedzy cylindrem a gaznikiem
regulator napiecia pod siedzeniem
dodam tylko ze to jest na magnecie i co najwazniejsze brak jakiejkolwiek ingerencji w oryginalny silnik
a te dzikie obroty to spowodowane przebitym plywakiem , nie dalo rady ustawic gaznika
teraz silnik bardo ladnie pracuje , plynnie, widoczna poprawa
zaczol palic na kopa , mozna ustawic bardzo niskie obroty
przedtem mialem platynki polaczone z modulem , aq 12v , cewki 12v z silnika wiatra i selen ladujacy, wiec opcja ze pradu brakowalo nie wchodzi w gre
a teraz mam kierunki , wszytskie mozliwe swiatla bez aq !!! tylko jak wlaczam kierunki to siada napiecie minimalnie ()chodzi o to ze jak niema aq tez wszytsko dziala ()
postanowilem wkoncu raz na zawsze ogarnac zaplon w wsk
jeden wieczor siedzenia i w mojej glowie powstal ciekawy pomysl
http://www.youtube.com/watch?v=WXRCM8HFxkw
pierwsze ujecie na zaplon , jest to CDI , modul widoczny na kablach wisi miedzy cylindrem a gaznikiem
regulator napiecia pod siedzeniem
dodam tylko ze to jest na magnecie i co najwazniejsze brak jakiejkolwiek ingerencji w oryginalny silnik
a te dzikie obroty to spowodowane przebitym plywakiem , nie dalo rady ustawic gaznika
teraz silnik bardo ladnie pracuje , plynnie, widoczna poprawa
zaczol palic na kopa , mozna ustawic bardzo niskie obroty
przedtem mialem platynki polaczone z modulem , aq 12v , cewki 12v z silnika wiatra i selen ladujacy, wiec opcja ze pradu brakowalo nie wchodzi w gre
a teraz mam kierunki , wszytskie mozliwe swiatla bez aq !!! tylko jak wlaczam kierunki to siada napiecie minimalnie ()chodzi o to ze jak niema aq tez wszytsko dziala ()
Re: CDI W WSK 125
Sorry za głupie trochę pytanie ale powiedzmy że założyłem już cały zapłon wszystko jak na schemacie...Iskra jest, ale jak wstępnie ustawić kiedy iskra ma się pojawiać? Obracanie koła względem wału czy jak? Potrzebne są jakieś jeszcze przyrządy ?
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Tak lampa stroboskopowa. Aby ustawić zapłon kręcisz podstawką jak w wuesce. Ja przeklejałem znacznik na kole.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
Re: CDI W WSK 125
Podstawką? Tzn. z statorem a koło jest twardo na wale tak? Z tego co widziałem to ta lampa stroboskopowa tj. "pic na wodę" Czytałem że ważniejszy jest ten czujnik położenia tłoka.
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Bez lampy nie ustawisz CDI. Nie masz przerywacza to jak sprawdzisz ? Lampa się przydaje i to bardzo.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
Re: CDI W WSK 125
Ok dzięki, chcę zrobić cdi w 175 ale niestety jestem trochę zielony:) Niby robiłem instalacje do cdi ale nic nie było do ustawienia^^
- marian6666
- Posty: 120
- Rejestracja: 2010-02-17, 14:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK m06 b1 '69
WSK m06 b3 '74
Dżawa mustang - Lokalizacja: okolice Łukowa/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
jak to sie nie da jak sie da:) ustaw sobie mniej wiecej moment przejscia magnesu nad czujnikiem w chwili gdy tłok znajduje sie ok. GMP i jeśli układ CDI jest sprawny to musi zapalić. A potem metodą prób i błędów przesuwaj czujnik, czy znacznik w takie miejsce zeby zapłon był w najbardziej optymalnym momencie. I tyle filozofii.
Tam skąd jestem najpiekniejszy las,dziewczyny w sukienkach najładniejsze! .
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
"Mniej więcej " , "Metodą prób i błędów " powodzenia.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- marian6666
- Posty: 120
- Rejestracja: 2010-02-17, 14:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK m06 b1 '69
WSK m06 b3 '74
Dżawa mustang - Lokalizacja: okolice Łukowa/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
wlasnie przez takie gadki jak twoje teraz wielu ludzi nie zdecyduje sie na zrobienie tego typu zaplonu. przerazi ich to, ze trzeba nie wiadomo jakich narzędzi, wiedzy i umiejetności żeby sobie poradzić z konstrukcją. A w rzeczywistości jeśli ktoś jest w miarę ogarnięty to daje sobie z tym radę z łatwością.
Powiem Ci z własnego doświadczenia, ze gdy robiłem swoje CDI na poczatku ustawiłem punkt zapłonu właśnie "mniej więcej" i działało, odpalił, chodził równo. Nie zmieniałbym tego, ale akurat trafiła sie okazja zeby sprawdzić lampę. okazało się ze potrzebna była korekta o ok 10[stopni], tak ze prawie żadna.
Wg mnie, nie ma sensu, gdy zabiera sie za CDI od razu kupować lampy zeby go ustawic, bo to tylko niepotrzebnie generuje koszta. A w przypadku gdy z jakichs przyczyn zaplon nie wyjdzie, zostajemy z bezuzyteczna lampa w ręce. Da się to zrobić bez lampy równie dobrze, jak z nią; wystarczy tylko trochę ogarnięcia w temacie.
Powiem Ci z własnego doświadczenia, ze gdy robiłem swoje CDI na poczatku ustawiłem punkt zapłonu właśnie "mniej więcej" i działało, odpalił, chodził równo. Nie zmieniałbym tego, ale akurat trafiła sie okazja zeby sprawdzić lampę. okazało się ze potrzebna była korekta o ok 10[stopni], tak ze prawie żadna.
Wg mnie, nie ma sensu, gdy zabiera sie za CDI od razu kupować lampy zeby go ustawic, bo to tylko niepotrzebnie generuje koszta. A w przypadku gdy z jakichs przyczyn zaplon nie wyjdzie, zostajemy z bezuzyteczna lampa w ręce. Da się to zrobić bez lampy równie dobrze, jak z nią; wystarczy tylko trochę ogarnięcia w temacie.
Tam skąd jestem najpiekniejszy las,dziewczyny w sukienkach najładniejsze! .
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Jak 10 stopni wg Ciebie to prawie nic to powodzenia życzę w przyszłości
Lampa to astronomiczny koszt 5zł budując na ne555.

- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Muciek jak mógłbyś to nasmaruj schemat takiej lampy na przyszłość by się przydała.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
Re: CDI W WSK 125
A Możecie mi wytłumaczyć co tj. "Gmp"?
Czy to jest jak tłok jest u góry po sprężaniu?

- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości