CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Pablo_Picasso » 2011-08-26, 22:37

Bardzo ciekawe !
Pozdrawiam !
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Muciek » 2011-08-26, 23:14

Identycznie (prawie to samo) wyglądają zapłony z chińskich Quadów o większych pojemnościach.

forfiter125

Re: CDI W WSK 125

Post autor: forfiter125 » 2011-08-27, 00:03

Może mi ktoś powiedzieć czym różni się stator 2t od 4t? na allegro są podpisane tak ale czy jak założyłbym od mojego quada 4t do wski działało by to?

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Muciek » 2011-08-27, 00:31

Możliwe że znacznik do impulsatora jest dłuższy stożek na wał chyba taki sam wszędzie mają.
Ostatnio zmieniony 2011-08-27, 00:32 przez Muciek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2011-08-27, 00:32

I grubość stożka :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

forfiter125

Re: CDI W WSK 125

Post autor: forfiter125 » 2011-08-27, 14:26

Ok, dzieki:)

Luk254
Posty: 34
Rejestracja: 2009-01-27, 17:59
GG: 4842113
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Luk254 » 2011-08-27, 18:27

mariusz30003 pisze:Znalazłem inny patent na CDI w WSK ( BSA)
http://4.bp.blogspot.com/_btTBClJzyTc/S ... sview1.jpg
Może komuś się przyda jako inspiracja
Taki patent występuje w silnikach hondy monkey - 139FMB i ich dość popularnych licencyjnych chińskich wersjach występujących w ogarze 900, kinroad'ach, kingway'ach, barton'ach i innych. Posiadam taki silnik i magneto od strony wału korbowego ma sprzęgło z wieńcem zębatym dla rozrusznika. Możliwe że oprócz bezstykowego zapłonu możnaby wzbogacić silnik o rozrusznik elektryczny.

milenium5
Posty: 50
Rejestracja: 2010-10-18, 17:51
GG: 0
Moje maszyny: simson wsk
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: milenium5 » 2011-09-01, 13:16

po ciaglej walce z selenem , slabym ladowaniem , modulo platynkami i slabymi swiatlami
postanowilem wkoncu raz na zawsze ogarnac zaplon w wsk
jeden wieczor siedzenia i w mojej glowie powstal ciekawy pomysl
http://www.youtube.com/watch?v=WXRCM8HFxkw
pierwsze ujecie na zaplon , jest to CDI , modul widoczny na kablach wisi miedzy cylindrem a gaznikiem
regulator napiecia pod siedzeniem
dodam tylko ze to jest na magnecie i co najwazniejsze brak jakiejkolwiek ingerencji w oryginalny silnik
a te dzikie obroty to spowodowane przebitym plywakiem , nie dalo rady ustawic gaznika
teraz silnik bardo ladnie pracuje , plynnie, widoczna poprawa
zaczol palic na kopa , mozna ustawic bardzo niskie obroty
przedtem mialem platynki polaczone z modulem , aq 12v , cewki 12v z silnika wiatra i selen ladujacy, wiec opcja ze pradu brakowalo nie wchodzi w gre
a teraz mam kierunki , wszytskie mozliwe swiatla bez aq !!! tylko jak wlaczam kierunki to siada napiecie minimalnie ()chodzi o to ze jak niema aq tez wszytsko dziala ()

forfiter125

Re: CDI W WSK 125

Post autor: forfiter125 » 2011-10-01, 10:50

Sorry za głupie trochę pytanie ale powiedzmy że założyłem już cały zapłon wszystko jak na schemacie...Iskra jest, ale jak wstępnie ustawić kiedy iskra ma się pojawiać? Obracanie koła względem wału czy jak? Potrzebne są jakieś jeszcze przyrządy ?

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Szczepan » 2011-10-01, 11:06

Tak lampa stroboskopowa. Aby ustawić zapłon kręcisz podstawką jak w wuesce. Ja przeklejałem znacznik na kole.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

forfiter125

Re: CDI W WSK 125

Post autor: forfiter125 » 2011-10-01, 11:54

Podstawką? Tzn. z statorem a koło jest twardo na wale tak? Z tego co widziałem to ta lampa stroboskopowa tj. "pic na wodę" Czytałem że ważniejszy jest ten czujnik położenia tłoka.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Szczepan » 2011-10-01, 12:00

Bez lampy nie ustawisz CDI. Nie masz przerywacza to jak sprawdzisz ? Lampa się przydaje i to bardzo.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

forfiter125

Re: CDI W WSK 125

Post autor: forfiter125 » 2011-10-01, 12:02

Ok dzięki, chcę zrobić cdi w 175 ale niestety jestem trochę zielony:) Niby robiłem instalacje do cdi ale nic nie było do ustawienia^^

Awatar użytkownika
marian6666
Posty: 120
Rejestracja: 2010-02-17, 14:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06 b1 '69
WSK m06 b3 '74
Dżawa mustang
Lokalizacja: okolice Łukowa/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: marian6666 » 2011-10-01, 12:11

jak to sie nie da jak sie da:) ustaw sobie mniej wiecej moment przejscia magnesu nad czujnikiem w chwili gdy tłok znajduje sie ok. GMP i jeśli układ CDI jest sprawny to musi zapalić. A potem metodą prób i błędów przesuwaj czujnik, czy znacznik w takie miejsce zeby zapłon był w najbardziej optymalnym momencie. I tyle filozofii.
Tam skąd jestem najpiekniejszy las,dziewczyny w sukienkach najładniejsze! .

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Szczepan » 2011-10-01, 12:15

"Mniej więcej " , "Metodą prób i błędów " powodzenia.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
marian6666
Posty: 120
Rejestracja: 2010-02-17, 14:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06 b1 '69
WSK m06 b3 '74
Dżawa mustang
Lokalizacja: okolice Łukowa/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: marian6666 » 2011-10-01, 12:26

wlasnie przez takie gadki jak twoje teraz wielu ludzi nie zdecyduje sie na zrobienie tego typu zaplonu. przerazi ich to, ze trzeba nie wiadomo jakich narzędzi, wiedzy i umiejetności żeby sobie poradzić z konstrukcją. A w rzeczywistości jeśli ktoś jest w miarę ogarnięty to daje sobie z tym radę z łatwością.
Powiem Ci z własnego doświadczenia, ze gdy robiłem swoje CDI na poczatku ustawiłem punkt zapłonu właśnie "mniej więcej" i działało, odpalił, chodził równo. Nie zmieniałbym tego, ale akurat trafiła sie okazja zeby sprawdzić lampę. okazało się ze potrzebna była korekta o ok 10[stopni], tak ze prawie żadna.
Wg mnie, nie ma sensu, gdy zabiera sie za CDI od razu kupować lampy zeby go ustawic, bo to tylko niepotrzebnie generuje koszta. A w przypadku gdy z jakichs przyczyn zaplon nie wyjdzie, zostajemy z bezuzyteczna lampa w ręce. Da się to zrobić bez lampy równie dobrze, jak z nią; wystarczy tylko trochę ogarnięcia w temacie.
Tam skąd jestem najpiekniejszy las,dziewczyny w sukienkach najładniejsze! .

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Muciek » 2011-10-01, 12:29

Jak 10 stopni wg Ciebie to prawie nic to powodzenia życzę w przyszłości :) Lampa to astronomiczny koszt 5zł budując na ne555.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Szczepan » 2011-10-01, 12:45

Muciek jak mógłbyś to nasmaruj schemat takiej lampy na przyszłość by się przydała.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

forfiter125

Re: CDI W WSK 125

Post autor: forfiter125 » 2011-10-01, 13:29

A Możecie mi wytłumaczyć co tj. "Gmp"? :) Czy to jest jak tłok jest u góry po sprężaniu?

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: maykii » 2011-10-01, 13:47

GMP - Górny Martwy Punkt
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości