Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
- WSKarz
- Posty: 185
- Rejestracja: 2007-11-05, 17:09
- GG: 960779
- Lokalizacja: świdnica
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
7 postów wyżej grzechu212 napisał co innego... jak mówicie o pierwszym schemacie to ja nie bardzo ogarniam o który chodzi, jeśli macie na myśli ten: download/file.php?id=18289&mode=view to ja sugerowałem się podpisami pod obrazkami który w tym przypadku mówił że jest to oryginalne połączenie cewek z enfielda, wiec już nie wiem... Czy przelutowanie połączeń cewek na oryginalnym stojanie ma za zadanie stworzyć identyczny obwód jak w enfieldzie?
Jedzie wielki ociężały,brudny,stary traktor polami kopci,dymi
tah tah tah gdzie po mojej miedzy!!!!
tah tah tah gdzie po mojej miedzy!!!!
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Tak, bo jak założysz wirnik z Royala do oryginalnego statora wueskowego, to popalisz cewkiWSKarz pisze:zy przelutowanie połączeń cewek na oryginalnym stojanie ma za zadanie stworzyć identyczny obwód jak w enfieldzie?

- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Wytłumaczę Ci to na chłopski rozum tak jak ja to rozumie
. Ten schemat co wrzuciłeś download/file.php?id=18289&mode=view odnosi się do połączenia cewek w prądnicy Royala gdzie występuje tylko obwód ładowania akumulatora. W oryginalnej prądnicy w Wsk 175 masz obwód ładowania akumulatora i obwód zasilania światła (drogowego,mijania). Jeżeli chcesz mieć 6 cewek ładowania tak jak to jest w RE to w swojej prądnicy z WSK 175 musisz przewinąć cewkę z cienkim drutem lub zastosować gotową cewkę z grubszym drutem z innej prądnicy i je połączyć według tego schematu co wrzuciłeś powyżej...Jeżeli nie chcesz bawić się w przewijania cewki lub nie masz innej prądnicy z której mógłbyś ją wyciągnąć i podmienić, a w przyszłości może zdecydujesz się na CDI to połącz cewki zgodnie z drugim schematem usuwając cewkę z cienkim drutem z obwodu pozostawiając tym samym wolne miejsce na cewkę CDI... Bez ingerencji w prądnicę i zastosowaniu wirnika z RE cewki pójdą z dymem
. Jeżeli się mylę to niech audio mnie poprawi, a Mod niech usunie moje wypociny
.



Destroyers of the system
- WSKarz
- Posty: 185
- Rejestracja: 2007-11-05, 17:09
- GG: 960779
- Lokalizacja: świdnica
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
oki oki już prawie wszystko rozumiem
zamówiłem prądnice 4 przewodową (dwa fioletowe, żółty i czerwony) na 12V, i teraz nie wiem czy ona ma dwa obwody: jeden na ładowanie i jeden na światła czy wszystkie cewki są ładujące? A z resztą, może mi sprzedawca wrzuci jakiś schemat do pudełka. Dzięki 


Jedzie wielki ociężały,brudny,stary traktor polami kopci,dymi
tah tah tah gdzie po mojej miedzy!!!!
tah tah tah gdzie po mojej miedzy!!!!
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
I Ci się po paru miesiącach spali.WSKarz pisze:zamówiłem prądnice 4 przewodową (dwa fioletowe, żółty i czerwony) na 12V
Te Royalowe prądnice są kiepskie!
Zobacz do tyłu jak chłopakom się popaliło wszystko!
Fabrycznie pracują w oleju. W WSCe nie ma takiej możliwości.
Nie wiem czemu nie chcesz sobie oryginalnego statora przerobić pod Royala?


- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Czy tak ciężko zobaczyć na 1 stronę tematu:WSKarz pisze:oki oki już prawie wszystko rozumiemzamówiłem prądnice 4 przewodową (dwa fioletowe, żółty i czerwony) na 12V, i teraz nie wiem czy ona ma dwa obwody: jeden na ładowanie i jeden na światła czy wszystkie cewki są ładujące? A z resztą, może mi sprzedawca wrzuci jakiś schemat do pudełka. Dzięki
viewtopic.php?f=23&t=5491
Kupiłeś 2 obwodową więc musisz mieć też regulator do świateł i do akumulatora.
Za karę jak CI to przyjdzie masz rozrysować schemat połączenia cewek tak jak ja to zrobiłem

- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Połączenie pewnie będzie takie jak w tych cdi do rowera 4 cewki na światła 2 na ładowanie. Chiński regler ten za 10zł można wykorzystać jako ogranicznik do świateł. A jak się zmasuje uzwojenie ładujące to ogarnie obie rzeczy na raz.
- 125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Ten za 10 zł to najgorsze gówno, lepiej zrobić to raz a porządnie !
Ekipa Południe®
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jak nie umiesz podłączyć to nawet ten za 150 będzie "najgorsze gówno" 

-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Panowie -
lamerskie pytanie, ale gdzie kupic wirnik do RE ?
tylko eBay czy ogarnia to ktos w PL ?
lamerskie pytanie, ale gdzie kupic wirnik do RE ?
tylko eBay czy ogarnia to ktos w PL ?
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
hmmm... w Pruszkowie jest jakas "placowka" zajmujaca sie Enfieldami
probowal tam ktos podbijac?
ZTCP - ul. Olowkowa 1 czy jakos tak.
w sumie te 100PLN to nie tragedia.... pomyslimy jakk oblatamy Wieslawa w obecnej konfiguracji
dzieki Muciek za info
probowal tam ktos podbijac?
ZTCP - ul. Olowkowa 1 czy jakos tak.
w sumie te 100PLN to nie tragedia.... pomyslimy jakk oblatamy Wieslawa w obecnej konfiguracji
dzieki Muciek za info
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
- WSKarz
- Posty: 185
- Rejestracja: 2007-11-05, 17:09
- GG: 960779
- Lokalizacja: świdnica
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
WUJCIO- spoko, nie ma problemu, rozrysuję aż miło ;P do tego w gratisie jak będę miał czas wrzucę foty jak przerobić sprzęgło w kobuzie na 6 tarcz bez modyfikacji pokrywy i jak wygląda dorabiany na zamówienie niebo lepszy docisk
foty nowo dorobionego koła zamachowego (nie na wzór oryginału), jakie łożysko igiełkowe wstawić w głowkę korbowodu żeby zastąpić nim tulejkę z brązu bez rozwiercania głowy
i na koniec mogę polecić świetny zakład w Poznaniu dorabiający niezniszczalne zębatki pod kosz sprzęgłowy i na wał tak żeby zastosować zamiast oryginalnego łańcuszka sprzęgłowego łańcuszek z jawy- jeszcze nigdy nie spotkałem się z taką porządną robotą 
Tylko powiedz mi jeszcze jakim drutem przewijałeś te cewki na oryginalnym stojanie? Średnica 0.85 mm i długość na każdą cewkę ok 12,5 metra? Wszystkie cewki w jednym kierunku nawijane? Interesuje mnie tylko i wyłącznie schemat z wykorzystaniem 6 cewek, nie będę miał zamiaru w przyszłości robić CDI.
dzięki AUDIOBAS - super zadbana maszyna



Tylko powiedz mi jeszcze jakim drutem przewijałeś te cewki na oryginalnym stojanie? Średnica 0.85 mm i długość na każdą cewkę ok 12,5 metra? Wszystkie cewki w jednym kierunku nawijane? Interesuje mnie tylko i wyłącznie schemat z wykorzystaniem 6 cewek, nie będę miał zamiaru w przyszłości robić CDI.
dzięki AUDIOBAS - super zadbana maszyna

Jedzie wielki ociężały,brudny,stary traktor polami kopci,dymi
tah tah tah gdzie po mojej miedzy!!!!
tah tah tah gdzie po mojej miedzy!!!!
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Ja z tego co pamiętam użyłem drutu zgodnego z oryginałem i chyba to było właśnie jakoś 0.8mm średnicy.
Jeśli chodzi o kierunki to chyba to nie miało znaczenia i wszystkie cewki były ułożone jednym kierunku tak mi się zdaje - audio może mnie poprawić ważne było który koniec z którym łączymy.
Jeśli chodzi o kierunki to chyba to nie miało znaczenia i wszystkie cewki były ułożone jednym kierunku tak mi się zdaje - audio może mnie poprawić ważne było który koniec z którym łączymy.
- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
ZNAJDŹ CZASprzez WSKarz » 2014-10-17, 19:21
...do tego w gratisie jak będę miał czas wrzucę foty jak przerobić sprzęgło w kobuzie na 6 tarcz bez modyfikacji pokrywy i jak wygląda dorabiany na zamówienie niebo lepszy dociskfoty nowo dorobionego koła zamachowego (nie na wzór oryginału), jakie łożysko igiełkowe wstawić w głowkę korbowodu żeby zastąpić nim tulejkę z brązu bez rozwiercania głowy
i na koniec mogę polecić świetny zakład w Poznaniu dorabiający niezniszczalne zębatki pod kosz sprzęgłowy i na wał tak żeby zastosować zamiast oryginalnego łańcuszka sprzęgłowego łańcuszek z jawy- jeszcze nigdy nie spotkałem się z taką porządną robotą

Destroyers of the system
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Wszystkie mają być w jednym kierunku. I musisz patrzeć na początek i koniec.
Zobacz dokładnie na schemat wujcia
Zobacz dokładnie na schemat wujcia

- wkzarci
- Moderator
- Posty: 592
- Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
- Lokalizacja: PL
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
ktoś mierzył ile ohm maja te cewki w pradnicy wsk z podlaczeniem schematu od Royala?
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Ile Ci wyszło?
- radza76
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-01-12, 12:51
- GG: 0
- Moje maszyny: Suzuki DR 650 r , Wsk 175 M21W2
- Lokalizacja: Wisła
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Czy jeśli podłącze orginalne cewki z wski zgodnie z schematem Wujcia+cewka cdi i wirnik royal to będzie przyzwoite ładowanie,czy trzeba koniecznie przewijać na nowo te 5 cewek drutem 0,8? A jeśli tak to jakie mają mieć oporności?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości