Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Dopływ paliwa z kranika odpowiedni?
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2015-07-20, 18:34
- GG: 0
- Moje maszyny: 2xWSK MO6B3
- Lokalizacja: LCH
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Tak dopływ paliwa odpowiedni. Na g20 śmiga elegancko, a na tym tak jakby za mało paliwa, zaciągnięte ssanie też nie pomaga. Przeszlifowałem tłoczek otwierający dopływ paliwa w komorze pływakowej i nadal żadnej poprawy
.

-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2015-05-27, 20:32
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk ?
- Lokalizacja: silesia
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
witam, też ostatnio skusiłem się na te chińskie dellorto.
Czy dobrze zaślepiłem to co trzeba zaślepić?
Kruciec zrobiłem z kawałka węża gumowego, jest przerwa ok 1cm od cylka do gaźnika. Jest to ok czy lepiej jak najciaśniej?
Gaźnik przed montażem rozebrałem i przedmuchałem, poprawiłem komorę pływakową i pływak bo zaworek był ciągle zamknięty.
Dałem dyszę 80 bo 75 nie miałem w komplecie. Iglica najniżej
Motor odpala na ssaniu, jako tako jeździ, troszke zamuł na niskich obrotach. Po zagrzaniu i zgaszeniu, niestety nie ma możliwości odpalenia, z kopki, na rusa bez skutku, nawet nie puści dymka. Po wykręceniu świeca sucha, kapnę jej paliwa i silnik odpali i znowu można jechać.
Coś mi się wydaje że może mieć za mało paliwa. Jakieś sugestie co powinienem zrobić? Zmienić dyszę? Igicę podnieść? Może poziom paliwa, ale niewiem czy da się w tym ustawić.
I jakby mi ktoś wytłumaczył raz a dobrze na jakiej zasadzie działają te śruby do regulacji. Wiem że jedna poprzez wkręcanie podnosi przepustnicę a tym samym obroty. Druga podaje więcej paliwa przy odkręcaniu? czy powietrza? Jak poprawnie to regulować?



Czy dobrze zaślepiłem to co trzeba zaślepić?
Kruciec zrobiłem z kawałka węża gumowego, jest przerwa ok 1cm od cylka do gaźnika. Jest to ok czy lepiej jak najciaśniej?
Gaźnik przed montażem rozebrałem i przedmuchałem, poprawiłem komorę pływakową i pływak bo zaworek był ciągle zamknięty.
Dałem dyszę 80 bo 75 nie miałem w komplecie. Iglica najniżej
Motor odpala na ssaniu, jako tako jeździ, troszke zamuł na niskich obrotach. Po zagrzaniu i zgaszeniu, niestety nie ma możliwości odpalenia, z kopki, na rusa bez skutku, nawet nie puści dymka. Po wykręceniu świeca sucha, kapnę jej paliwa i silnik odpali i znowu można jechać.
Coś mi się wydaje że może mieć za mało paliwa. Jakieś sugestie co powinienem zrobić? Zmienić dyszę? Igicę podnieść? Może poziom paliwa, ale niewiem czy da się w tym ustawić.
I jakby mi ktoś wytłumaczył raz a dobrze na jakiej zasadzie działają te śruby do regulacji. Wiem że jedna poprzez wkręcanie podnosi przepustnicę a tym samym obroty. Druga podaje więcej paliwa przy odkręcaniu? czy powietrza? Jak poprawnie to regulować?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2015-05-27, 20:32
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk ?
- Lokalizacja: silesia
- Kontaktowanie:
- zamela
- Posty: 120
- Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
- GG: 3213296
- Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
- Lokalizacja: Pleszew
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
te zbędne króćce zaślep przez lutowanie
jak nie pali to ma za ubogo a na ssaniu odpala ? u mnie jak cieply i chwile postoi to tez aby na ssaniu odpali a tak jeździ OK
Srubką od skladu mieszanki regulujesz proporcje paliwa i powietrza na wolnych obrotach do 1/4 uniesienia przepustnicy i ta śrubka musi byc sporo wykręcona a ile to Ci nie powiem bo trzeba ustawić pod moto ale na poczatek mozesz wykręcic 2 obroty i kąbinować .
jak nie pali to ma za ubogo a na ssaniu odpala ? u mnie jak cieply i chwile postoi to tez aby na ssaniu odpali a tak jeździ OK
Srubką od skladu mieszanki regulujesz proporcje paliwa i powietrza na wolnych obrotach do 1/4 uniesienia przepustnicy i ta śrubka musi byc sporo wykręcona a ile to Ci nie powiem bo trzeba ustawić pod moto ale na poczatek mozesz wykręcic 2 obroty i kąbinować .
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Podnieś poziom paliwa.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2015-07-28, 19:44
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Simson sr50 - Lokalizacja: Wilcze
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Ja z własnego doświadczenia polecam amala np. 19 do jazdy spokojnej oraz 21jak chcesz poszaleć.
Regulacja jest bajecznie prosta. Duża liczba dysz pozwala na idealne wyregulowanie. Problemem jest dorobienie króćca oraz ssania, ale jak ktoś ma trochę cierpliwości i znajomości to sobie z tym bez problemu poradzi. Spalanie hmm podług oryginału deko większe max 4l/100 km. Charakterystyka silnika bardzo przyjemna. Osiągi jak na wsk 125 przyzwoite.


-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2014-01-12, 21:06
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Gil
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Wlasnie stalem sie posiadaczem dellorto 21mm tylko martwi mnie jedna rzecz czy...
Dysza główna 5mm: 092
Dysza wolnych obrotów: 050
Iglica: W7
..czy jest to odpowiedni parametr dla 2t? Wiem ze powinienem myslec o tym przed zakupem ale dopiero ogarniam co i jak. Niby WSK jezdzi ale moze zastosowac jakas inna dysze? Znalazlem artykul http://www.mopedarmy.com/wiki/How_To_Tu ... arburetors i jest kilka roznych dla samego 2t wiec moze ktos z forumowiczow sie tym bawil i doradzi?
Dysza główna 5mm: 092
Dysza wolnych obrotów: 050
Iglica: W7
..czy jest to odpowiedni parametr dla 2t? Wiem ze powinienem myslec o tym przed zakupem ale dopiero ogarniam co i jak. Niby WSK jezdzi ale moze zastosowac jakas inna dysze? Znalazlem artykul http://www.mopedarmy.com/wiki/How_To_Tu ... arburetors i jest kilka roznych dla samego 2t wiec moze ktos z forumowiczow sie tym bawil i doradzi?
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
92 do serii to za dużo, okolice 70 , wolne obr tez się wydają dosyć duże zazwyczaj wkłada się koło 35. A iglice to już się dobiera po testach drogowych.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Ja u siebie zmniejszyłem poziom w komorze pływakowej i lepiej lata 

- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Witam na zdjęciu widać ze gaźnik ma do cylindra pod górkę to może być powodem złego odpalania bo jak ma mieszanka sama wpłynąć pod górkę, no chyba ze jakoś rozpyla jak dodasz gazu i kopniesz i zassa.sylwu pisze:witam, też ostatnio skusiłem się na te chińskie dellorto.
![]()
![]()
![]()
Motor odpala na ssaniu, jako tako jeździ, troszke zamuł na niskich obrotach. Po zagrzaniu i zgaszeniu, niestety nie ma możliwości odpalenia, z kopki, na rusa bez skutku, nawet nie puści dymka. Po wykręceniu świeca sucha, kapnę jej paliwa i silnik odpali i znowu można jechać.
Coś mi się wydaje że może mieć za mało paliwa. Jakieś sugestie co powinienem zrobić? Zmienić dyszę? Igicę podnieść? Może poziom paliwa, ale niewiem czy da się w tym ustawić.
I jakby mi ktoś wytłumaczył raz a dobrze na jakiej zasadzie działają te śruby do regulacji. Wiem że jedna poprzez wkręcanie podnosi przepustnicę a tym samym obroty. Druga podaje więcej paliwa przy odkręcaniu? czy powietrza? Jak poprawnie to regulować?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
No kolego, trzba za każdym razem podnosic gaźnik do odpalenia, inaczej nie spłynie. Ewentualnie motor tylko do zjazdów z górki.
- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Czemu ten gaźnik tak leci w dół? Ciężki nie jest aż tak...
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979r.
WSK 175 1980r.
CZ 477 73r.
Mińsk 400A 90r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Nie jest przypadkiem zastosowany wąż do chłodnic, powinien być do oleju inaczej się rozpuści za jakiś czas i jest bardziej miętki od olejowego może przez to gaźnik opada.
- Tomeekkkk
- Posty: 128
- Rejestracja: 2014-01-04, 21:45
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 gil
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
trochę czasu mineło odkąd regulowałem ten gaźnik, niestety nic nie pomagało sprawdzałem po dwa razy i nic, w końcu wywaliłem gaźnik i kupiłem drugi taki sam...
Widać poprawę i to znaczną, lecz mam niewielki problem.
Obecnie mam iglice opuszczoną na sam dół dysze główną 80 Bez filtra WSK chodzi jak marzenie na każdym biegu problem się zaczyna gdy zakładam filtr (papier) a zrobiłem go tak:



brakuje mu powietrza, co mogę z tym zrobić? Czy muszę wywalić ten filtr?
Widać poprawę i to znaczną, lecz mam niewielki problem.
Obecnie mam iglice opuszczoną na sam dół dysze główną 80 Bez filtra WSK chodzi jak marzenie na każdym biegu problem się zaczyna gdy zakładam filtr (papier) a zrobiłem go tak:



brakuje mu powietrza, co mogę z tym zrobić? Czy muszę wywalić ten filtr?
- zamela
- Posty: 120
- Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
- GG: 3213296
- Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
- Lokalizacja: Pleszew
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
może filtr papierowy przepuszcza za mało powietrza i trzeba zastosować inny np: gąbkę używana do filtrów .
- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Zdejmij to coś z gaźnika
i kup filtr gąbkowy o odpowiedniej średnicy. Wszelkie regulację na takim pseudo filtrze nie mają sensu
.


Destroyers of the system
- Tomeekkkk
- Posty: 128
- Rejestracja: 2014-01-04, 21:45
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 gil
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
czemu uwazasz ze to pseudo filtr?
- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Za bardzo skracasz dolot
- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125
Tak uważam ponieważ użyłeś wkład filtra, który potrzebuje do poprawnej pracy odpowiedniej obudowy(air box). To co ty zrobiłeś to zwykła samoróbka dodatkowo ograniczyłeś przepływ powietrza i przez to w gaźniku wytwarza się bardzo duże podciśnienie, które powoduje wzbogacanie mieszanki. Kup filtr gąbkowy, wyreguluj i ciesz się mocąprzez Tomeekkkk » 2016-08-12, 10:40
czemu uwazasz ze to pseudo filtr?

Destroyers of the system
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość