Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
- dido1214
- Posty: 50
- Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
- GG: 1479135
- Lokalizacja: Grodków
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Żal mi Cie Koleś. Motor ma służyc do codziennej jazdy po polach (wt).
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Dido wchodzisz w zakres przeróbek, których obszar nie jest zbadany tak więc ja życzę Ci szczerze powodzenia w drążeniu swojej pasji, nie wyśmiewam Cię, kto kombinuje ten ma. Usprawnienia to wcale nie jest rzecz prosta i tania, wszystko przemyśl cztery razy zanim coś zrobisz, pozdrawiam.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Jeśli chcesz wrażeń z jazdy to zakup kobuza z wysokoobrotowym silnikiem 175 ccm tym już można poszaleć
albo wsk 175 sport to już jest wypas 


- dido1214
- Posty: 50
- Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
- GG: 1479135
- Lokalizacja: Grodków
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Kupiłbym z chęcią kobuza lecz nikt w mojej okolicy nie miał na sprzedaż. "Niestety" trafiły mi sie 2 wsk 125 tanio i blisko wiec wziąłem. Dziękuje wam, że jesteście tak jakby za mną. Będę zdawał relacje z moich postępów. Pozdrawiam 

Ostatnio zmieniony 2009-03-16, 16:12 przez dido1214, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jarek_kam
- Posty: 306
- Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
No to czekamydido1214 pisze:Jak moge wstawić? No normalnieBędę tuningował tak jak uważam i teraz tak piszecie, że to nei wypali bo to bo to. Zobaczycie z czasem co zrobie z silnika wsk 125.

Nie rozumiem tej wypowiedzi. Kapiii Ci tylko uświadomił że to nie takie hop siup a Ty już z żalem wyjeżdzasz, nie ładnie.dido1214 pisze:Żal mi Cie Koleś. Motor ma służyc do codziennej jazdy po polach.
Wsko-mińsk tuningowany za grubą kase do codziennej jazdy po polach- nie lepiej kupić sobie jakieś enduro?
- dido1214
- Posty: 50
- Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
- GG: 1479135
- Lokalizacja: Grodków
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Nie chce żadnego enduro ze względu na to, że do mińska papiery załatwić sobie moge a prawko A1 w najbliższym czasie będzie.
Jestem przywiązany do wsk. Nie zamierzam w najbliższym czasie żadnego innego motoru kupować.
Jestem przywiązany do wsk. Nie zamierzam w najbliższym czasie żadnego innego motoru kupować.
- Jarek_kam
- Posty: 306
- Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Jak jesteś przywiązany to sobie załatw rame wsk. Albo kup silnik miśnka, mocny jest bez przeróbek to Ci starczy. Nie wiem czy tak łatwo z tymi papierami będzie.dido1214 pisze:Nie chce żadnego enduro ze względu na to, że do mińska papiery załatwić sobie moge a prawko A1 w najbliższym czasie będzie.
Jestem przywiązany do wsk. Nie zamierzam w najbliższym czasie żadnego innego motoru kupować.
Nie popieram takich przeróbek ale jak masz chęci, kase i czas to możesz coś tam popróbować.
- dido1214
- Posty: 50
- Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
- GG: 1479135
- Lokalizacja: Grodków
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Mam 2 motory Mińska typ 400a z silnikiem od wsk 125 i oryginalną wsk 125. tamtej wsk nie chce ruszać a w mińsku grzebie. O silniku z mińska myślałem lecz u mnie nie ma ani jednej części do tego silnika.
Kupuje pomału rzeczy na remont silnika tzn wszystkie łożyska, simeringi, tłok pierścienie cylek (140ccm) wał, półksiężyc i tarcze sprzęgłowe.
Gdy kupie wszystko dopiero zabieram sie za wymienianie części
Kupuje pomału rzeczy na remont silnika tzn wszystkie łożyska, simeringi, tłok pierścienie cylek (140ccm) wał, półksiężyc i tarcze sprzęgłowe.
Gdy kupie wszystko dopiero zabieram sie za wymienianie części

- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Jak masz 2 wueski 125, to moze zrob sobie 250.
No fakt, mi również Ciebie jest żal. Temat powinien być odrazu wywalony, bo to kolejny bełkot bez jakiegokolwiek przemyślenia.
Przy zakładaniu kolejnego tematu, przeczytaj opis działu Usprawnienia, który znajduje się na stronie głównej.
No fakt, mi również Ciebie jest żal. Temat powinien być odrazu wywalony, bo to kolejny bełkot bez jakiegokolwiek przemyślenia.
Przy zakładaniu kolejnego tematu, przeczytaj opis działu Usprawnienia, który znajduje się na stronie głównej.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Dokładnie zostało tam umieszczone wiele linków do publikacji z opisem jak trzeba przejść przez projektowanie dodatkowych kanałów płuczących oraz innych usprawnień które są niezbędne do uzyskania wysokiej wydajności, mnie się od zawsze wydawało że jednak silnik w wsk 125 to jest dosyć mułowaty (ma dosyć niskie obroty) i dobry jest do spokojnej jazdy więc wg mnie nie ma sensu w nim grzebać bo do ostrej jazdy najlepszy jest silnik o większej pojemności i dużo wyższych obrotach gdzie jest pole do manewru, a tu wszystko słabiutkie porównaj sobie wygląd korby od MZ z tą korbą którą masz w wsk 125, co z tego że założysz super większy cylinder jak wał może nie wytrzymać albo sprzęgło lub skrzynia gdyby takie usprawnienia były super opłacalne to już we wcześniejszych latach były by odpowiednie publikacje na ten temat bo napewno prowadzono różne testy 
Wg mnie z tego silnika zbyt wiele nie można wydusić (najwyżej parę koni) bo aby było wszystko gites to trzeba było by wsadzić połowę części od innego motocykla co jest bez sensu, już lepiej kupić silnik od jawy 350 i wsadzić do wsk
bez przeróbek masz silnik który dużo potrafi ;p albo jeszcze lepiej od mz 250 

Wg mnie z tego silnika zbyt wiele nie można wydusić (najwyżej parę koni) bo aby było wszystko gites to trzeba było by wsadzić połowę części od innego motocykla co jest bez sensu, już lepiej kupić silnik od jawy 350 i wsadzić do wsk


- dido1214
- Posty: 50
- Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
- GG: 1479135
- Lokalizacja: Grodków
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
MIałem jawe 350 i nie chce do niej wracać. Do ramy z mińska raczej nie wsadze żadnego większego silnika choć zastanawiałem sie nad silnikiem z wsk 175, etz 150. Lecz nie ma miejsca... A dostępnośc części u mnie w sklepie jest tylko do silnika z wsk...
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
WIesz teraz to z częściami wogóle jest masakra jeśli chodzi o stare sprzęty i pozostaje allegro
kupując u jednego sprzedawcy napewno nie jest aż tak drogo 


-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Moim zdanie dla Ciebie idealne są przeróbki opisywane przez p. Sałka. Podaje jak wyciągnąć 14KM. Nie musisz wkładać to własnej inwencji wszystko jest podane na tacy. Skierowane są do ludzi o mniejszym pojęciu o tuningu. Wykonaj wszystko co zaleca a poczujesz efekt. Wtedy nabierzesz trochę wprawy uzupełnisz to lekturami i z tej pozycji możesz zabrać się za swoje udoskonalenia wedle uznania. Popsujesz coś lub urwie się czy pęknie jakaś część to się nauczysz że można zrobić coś lepiej i powiększysz swoją wiedzę. Przy cenie remontu wsk nawet niepowodzenia nie są dotkliwe.
- Legrys
- Posty: 22
- Rejestracja: 2008-08-13, 21:38
- GG: 11937490
- Lokalizacja: Mława
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
No dobra, dosyć długo siedziałem cicho, bo mam też "podobne" plany z moją WSKą a mianowicie, kartery, skrzynia i cylinder(2gi szlif) standard, gaźnik... nie posiadała go w momencie zakupu wiec załatwiłem od MZ150(jak go zamontuje- nie wiem
), wał od MR15, niby ten sam co w starych WFM ale większe łożysko stopy korbowodu i trwalszy(?) sam korbowód(o przekroju H ) ogólnie, zapłon- hmm... Najpierw myślałem o Charcie(komarku) i taki zapłon zakupiłem ale dałem sie na spokój bo nie miałem cewki, regulatora i czegoś tam jeszcze(może i mylę te nazwy ale nie chce do tego wracać) Patrzę a w garażu mam rozwalony skuter Malagutti(50 cc), zapłon po paru przeróbkach podejdzie pod WSKę
jest bezstykowy i nie potrzeba akumulatora wiec "ideał", co już zrobiłem- rozebrałem silnik, zrobiłem szlif, kupiłem łożyska(luz C3), a teraz mam zamiar oddać wał do regeneracji. Mam zamiar założyć także podkowę zmniejszającą pojemność skrzyni korbowej. Więcej nie pamiętam, co to wyjdzie zobaczymy, chce po prostu sam dojść do tego jak to połączyć i sprawić żeby to jeździło, to raczej hobby niż walka o super sprzęt, wiadomo to tylko WSK ale moje WSK i ja ją reanimuje tak jak potrafię, do tego mam radość z grzebania w niej
Może dla niektórych to WT ale WSK to wiejski sprzęt
Koniec budowy- pewnie nigdy bo nie chciałbym poprzestać na złożeniu i odpaleniu, chciałbym udoskonalać to "coś". Jeśli odpali to dam Wam znać, jeśli nie to też(nie biorę tego pod uwagę) Pozdrawiam




300 km/h- to co widzisz przed sobą jest już historią... 

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Legrys Powodzenia życzę i oby prace szły do przodu !
- Jarek_kam
- Posty: 306
- Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
To może zrób wszystko jak powinno być i majdruj przy niej.Legrys pisze:wiadomo to tylko WSK ale moje WSK i ja ją reanimuje tak jak potrafię, do tego mam radość z grzebania w niej
I przez takich ludzi WSK zawsze będzie tak nazywana...Legrys pisze:Może dla niektórych to WT ale WSK to wiejski sprzęt![]()

- Legrys
- Posty: 22
- Rejestracja: 2008-08-13, 21:38
- GG: 11937490
- Lokalizacja: Mława
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Jarek_kam pisze:
To może zrób wszystko jak powinno być i majdruj przy niej.
I przez takich ludzi WSK zawsze będzie tak nazywana...

Pisząc wiejski sprzęt żartowałem, nie chciałem nikogo obrazić. Chcę tylko ją ulepszyć, tzn: zapłon, korbowód, gaźnik. Nie robie z niej jakiegoś crossa, nadal pozostanie WSKą tylko że z mocniejszym silnikiem

300 km/h- to co widzisz przed sobą jest już historią... 

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Włożenie wału od MR15 do takiej 'rzeźby' to jest profanacja...Weź to sprzedaj na allegro, niech trafi do kogoś komu się naprawdę przyda a Ty sobie za to kupisz jakiś super-mega-tuningowy zestaw i też będziesz zadowolony..wał od MR15, niby ten sam co w starych WFM ale większe łożysko stopy korbowodu i trwalszy(?) sam korbowód(o przekroju H ) ogólnie, zapłon- hmm...
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Alien pisze:Włożenie wału od MR15 do takiej 'rzeźby' to jest profanacja...Weź to sprzedaj na allegro, niech trafi do kogoś komu się naprawdę przyda a Ty sobie za to kupisz jakiś super-mega-tuningowy zestaw i też będziesz zadowolony..wał od MR15, niby ten sam co w starych WFM ale większe łożysko stopy korbowodu i trwalszy(?) sam korbowód(o przekroju H ) ogólnie, zapłon- hmm...
Co wy tacy na niego cięci ? Przecież co temu wału zrobi ? Wał nie udeży w karter i się nie rozpadnie czop wątpie żeby przy takim zapłonie przestawił. Ja osobiście czekam na wynik tego projektu

(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- wskocyklista04
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
- GG: 8553257
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
wiadomość od dido1214: założyłem gaźnik z etz 150 i go wyregulowałem lecz tak łatwo sie nie da założyć jak i wyregulowac. Mi sie udalo bo znalazłem sposób. Obroty są nieziemskie jak i moc. Tutaj fotki gaźnika założonego:
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Minsk/400A/61842 Pozdro
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Minsk/400A/61842 Pozdro
moja WueSKa:) http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/48870" target="_blank
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości