Strona 3 z 5

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-01-31, 03:24
autor: Alien
marcin jakimiuk pisze:nie rozumiem czemu śmiejesz się z chęci poprawienia fabryki.
Bo "poprawianie fabryki" w tym wypadku jest dość kosztowne, zarówno przerabiając korbę czy też kupując inną plug&play. A jak już się na to szarpniesz to po jakimś czasie okaże się że jest jednorazowa bo kiedy bieżnia się zużyje to problem jest większy niż wciśniecie nowej tulejki.

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-01-31, 11:33
autor: wujcio
Dokładnie to co pisze Alien jest prawdą dochodzi jeszcze to że jak użyjemy korby słabej jakości oraz łożyska wraz ze sworzniem to może się wszystko zatrzeć i rozsypać niszcząc cały silnik :P Przy tulei brązowej nie ma problemu :D bo tylko stuka :P

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-01-31, 13:34
autor: Skinder
Alien każda korba jest jednorazowa, jeżeli kupi markową od jakiegoś mocnego japończyka to pośmiga dłużej niż na fabryczniej. Każda bieżnia się prędzej czy później zużywa, czy to na stopie czy główce korobowodu a o sposobach regeneracji tego jeszcze nie słyszałem, nie licząc wymiany całej korby ze sworzniami oczywiście i łożyskami.

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-01-31, 13:50
autor: wujcio
Skinder pisze:Alien każda korba jest jednorazowa, jeżeli kupi markową od jakiegoś mocnego japończyka to pośmiga dłużej niż na fabryczniej. Każda bieżnia się prędzej czy później zużywa, czy to na stopie czy główce korobowodu a o sposobach regeneracji tego jeszcze nie słyszałem, nie licząc wymiany całej korby ze sworzniami oczywiście i łożyskami.
Najczęściej jeśli wyrobi się stopa to tak samo wyrabia się główka cudów nie ma ;)

Jeśli korbowód, łożyska oraz sworznie są z bardzo dobrych materiałów wytrzymałość takiego elementu będzie nieporównywalnie większa niż w oryginale.

Np lepiej wydać te 300-400 zł za taką korbę i mieć spokój na bardzo długi czas.

Nowy chiński wał do WSK 175 to koszt praktycznie porównywalny z nową japońską korbą, moim skromnym zdaniem te nowe wały to żenada (brak stożka pod pierścień zabezpieczający zębatkę sprzęgłową) tak samo twardość czopów (a raczej jej brak)

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-01-31, 19:56
autor: marcin jakimiuk
jeśli kupowałbym korbę to niestety ale jedną z tańszych,taką jak tu http://moto.allegro.pl/korba-korbowod-h ... 82440.html ponieważ po prostu nie mam na korbę Proxa za 400zł.
Czy taka korba jest wystarczająco dobra?? czy już lepszy oryginał?
wiem też że trzeba stopniować dolny sworzeń ale to chyba nie problem,tam jest otwór na łożysko 22, nie wiecie czy w CR sworzeń tłokowy ma 18 przypadkiem? :)

Szukałem ale nie moglem znaleźć dokładnych wymiarów korby wsk.. macie takie wymiary żeby wstawić w ten obrazek?

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-01-31, 20:37
autor: Skinder
DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA 160mm
ŚREDNICA CZOPU 22mm
DŁUGOŚĆ CZOPU 55mm
ŚREDNICA NA SWORZEŃ GÓRNY 18mm

http://moto.allegro.pl/wsk-175-m21w2-sh ... 30302.html

Co do korb to szukaj HotRodsa lub Proxa, są najlepsze. Lepiej dorzucić te 100zł i mieć po bożemu, a najlepiej to jeszcze wrzucić najpierw membrane i zrobić cyl niż kupić korbę i w razie zmiany zdania zostać z nią w ręku zamiast 400zł w portfelu.

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-01-31, 20:46
autor: marcin jakimiuk
tak wiem,korba zostanie na końcu zmieniona jak coś.
No właśnie te wymiaru to już obczaiłem,Ty podałeś wymiary:
F-160mm
H-22mm
I-55mm
A-18mm
A zna ktoś resztę wymiarów? bo nie mam możliwości wyjęcia korby z wału..

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-01-31, 21:34
autor: Alien
Skinder pisze:Co do korb to szukaj HotRodsa lub Proxa, są najlepsze. Lepiej dorzucić te 100zł i mieć po bożemu
Ale po co Ci Prox? Ten zamiennik z Tajwanu jest zrobiony pod moto które wydaje 50KM, więc wueskowe stadko nie zrobi na niej żadnego wrazenia :) prox znajdzie zastosowanie dopiero jak będziesz podkręcał ponad te nominalne 50KM. Także o ile nie nastąpi zniszczenie przypadkowe/katastroficzne to ta korba przeżyje kilka remontów kapitalnych wueskowego silnika :D

A wymiary które podajecie są akurat najmniej ważne :) jak zgodzi się odległość od osi otworów i łożysko główki to reszta nie stanowi problemu.

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-01-31, 23:28
autor: Sebastian440
Tak sworzeń ma 18mm.

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-02-01, 13:52
autor: Skinder
Alien w sumie też masz racje, pozostała mi niechęć do tanich zamienników po japończyku jeszcze.

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-02-01, 19:15
autor: marcin jakimiuk
Alien zgadzam się z Tobą, co do wymiarów to najbardziej potrzebnym wymiarem zostaje mi C,D i E.Bo skoro sworznie w wsk i CR są takie same to tylko te wymiary są mi potrzebne :) Może ktoś ma luzem korbę to by zmierzył? byłbym wdzięczny ;)

zauważyłem teraz że w tej tabelce z wymiarami na aukcji korby jest Stroke: 4,czy to błod czy korba do czterosuwu?

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-02-01, 19:46
autor: Skinder
No to chodzi o czterosuwowy silnik niestety w tym przypadku.

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-02-01, 20:38
autor: marcin jakimiuk
kur... czyli się nie nadaje tak? Więc nie rozumiem czemu napisali w opisie CR 250 zamiast CRF..
Jeśli kupować korbę od CR to brać raczej młode roczniki np.2002 - 2006 czy starsze np.1987-2001 ?

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-02-01, 21:20
autor: Skinder
Dobieraj taką jaka będzie bardziej pasowała, myślę że różnica może być w wymiarach, jakościowo to będzie wypadała tak samo (oczywiście porównując obie jednakowego producenta). Najlepiej pokaż zdjęcie tej korby i ten opis, którym się sugerujesz.

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-02-01, 22:15
autor: marcin jakimiuk

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-02-01, 22:27
autor: Skinder
Gdzie jest te "Stroke: 4" ? Jeżeli korba jest taka jak na zdjęciu to jest to 2t, korba od 4t ma większą średnicę łożyska stopy a główka korbowodu nie jest łożyskowana na igłach.

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-02-01, 22:41
autor: wujcio
Honda CR 250 jest 4 suwowa od 2007 roku:

http://honda.katalog-motocykli.pl/motoc ... -cr-250-r/

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-02-01, 23:35
autor: Sebastian440
Szukaj korby od starych modeli.

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-02-02, 17:57
autor: marcin jakimiuk
Skinder pisze:Gdzie jest te "Stroke: 4" ? Jeżeli korba jest taka jak na zdjęciu to jest to 2t, korba od 4t ma większą średnicę łożyska stopy a główka korbowodu nie jest łożyskowana na igłach.
Tutaj: http://moto.allegro.pl/korba-korbowod-h ... 82440.html

No właśnie mi o to chodziło,będę szukał od starszych modeli,dzięki :)

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2013-06-23, 21:24
autor: WSKarz
Witam, odgrzewam kotleta: czy ktoś ma już zamontowaną taką korbę od hondy cr 250 w swoim m21w2? Piszecie że korba pasuje ze starych modeli, a konkretnie czy jest ktoś w stanie napisać z jakich roczników?