Zmniejsz wyprzedzenie, iskra jest tu wyzwalana dużo szybciej niż w standardzie.z-tomek pisze:ustawiłem zapłon wg lampy stroboskopowej 3mm przed GMP
CDI W WSK 125
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Znalazłem przyczynę --> podczas gdy magneto ma mała prędkość obrotową iskra jest ładna natomiast gdy magneto szybciej się obraca to iskra znika
można by zastosować zapłon DC CDI tylko czy ktoś zna motocykle/skutery 2t z zapłonem z akumulatora?

- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Czy jesteś pewien, że ten zapłon jest sprawny? Może marnujesz czas, a jest po prostu uszkodzony.
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
coś mi tu nie pasuje zapłon od skutera i nie działa, przecież skuter wkręca się ja wsk do tych samych obrotów.
ps. nowy nie znaczy dobry
ps. nowy nie znaczy dobry

- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
w wsk 125 magneto pełni funkcje kola zamachowego i jest bardzo ciężkie a to wygląda mi bardzo skromnie.
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Koło nie jest ciężkie tylko duże (średnica) dlatego nadaje silnikowi taki moment obrotowy.
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
brat czepiasz się przecież wiadomo o co chodzi 

-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Skoro to działa http://www.youtube.com/watch?v=1NZFO-xdOtA to znaczy że idzie ten zapłon dopasować do WSK problem w tym dla czego iskra na małych obr jest a przy większych nie ma? zapłon bateryjny bym zastosował tylko nigdzie nie widzę modułów zapłonowych do 2t pod akumulator
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
w standardowym zapłonie jest to objaw zepsutego kondensatora ale w cdi. myśle ze jest coś uszkodzonego proponuje podłącz zestaw cdi do cewek świetlnych pomijając te od zapłonu i zmontuj prowizoryczny system dc cdi i daj znać.
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
jakieś porady jak zmontować takie dc cdi? WSK i wszystko z aq tyle że podobno moduły dc cdi są bardziej awaryjne jak te ac cdi
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
zanim zaczniesz cokolwiek zamień przewody zasilające cewkę wysokiego napięcia
coś mi się wydaje że to to 


- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
może warto zainwestować w moduł org ze skutera oraz cewkę coś jak to: http://allegro.pl/cewka-modul-zaplonowy ... 93581.html
- Shoei
- Posty: 195
- Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
- GG: 1233445
- Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Po pierwsze to zanim się montuje nowy układ zapłonowy to się wszystko stroi żeby po zamontowaniu nowej elektrowni wiedzieć że to wina nowego układu.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
silnik wcześniej działał więc wiadomo że to wina zapłonu. Jeżeli chodzi o podpięcie cewek świetlnych pod moduł to iskry nie ma. W skuterach piaggio montowane są układy cdi zasilane z aq. Może by i tak postąpić w tym przypadku?
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Jak na moje ten zapłon jest uszkodzony i tyle. Nie wierzę byś coś źle podłączył.
- bigsoft
- Posty: 20
- Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
- GG: 16126214
- Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M - Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Chcesz zasilać moduł zapłonowy AC CDI z cewek świetlnych? Skąd weźmiesz 100-450V? Taki moduł potrzebuje minimum 50V, żeby w ogóle zaiskrzyć na świecy (wtedy iskra jest bardzo słaba). Moduły zakładam, że ma sprawne, bo zarówno mojej konstrukcji jak i z simsona, na których testuje dają takie same objawy, a dodam, że mój moduł był testowany na silniku w całym zakresie obrotów i chodził bez zarzutu.rafalgb pisze:w standardowym zapłonie jest to objaw zepsutego kondensatora ale w cdi. myśle ze jest coś uszkodzonego proponuje podłącz zestaw cdi do cewek świetlnych pomijając te od zapłonu i zmontuj prowizoryczny system dc cdi i daj znać.
Można zasilić moduł AC CDI z cewki świetlnej stosując w szeregu transformator 6V/230V. Uzwojenie wtórne transformatora (to, które daje 6V w normalnej, sieciowej aplikacji) podłączamy do cewki świetlnej, a pierwotne (to, które z reguły podłączone jest do gniazdka) pod złącze zasilania modułu CDI. Wtedy można próbować, ale na pewno nie na samych cewkach świetlnych, które dają 6V pod obciążeniem...
Pisałem już chyba nie wiem czy na GG czy gdzieś tutaj, że skoro już stosować moduły CDI z simsona/charta to lepiej było od razu wpakować tam zapłon z Charta. Te prądnice latają po 20 lat w tych motorowerach, magneto można do dziś kupić fabrycznie nowe, to samo z prądnicą (prądnica jest droga, ale używkę można wyrwać za parę złotych). Dodam, że magneto do prądnicy Charta było też w wersji z większym stożkiem i łatwiej można by było je podpasować. Jak już takie ostre przeróbki robić, to od razu można było przewinąć cewki na 12V, osiągając ok 80W. W moim przypadku pozwoliło to na zasilanie wszystkiego z akumulatora łącznie z 35W żarówką przednią. Po co się było pakowac w chińskie badziewie? Teraz się okaże, że będzie trzeba jeździć na chińskim module, który jeśli chodzi o jakość - pozostawia wiele do życzenia.
Przyczyny szukałbym w samej prądnicy.
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Motocykl odpalony zostało poprawić kilka drobiazgów
motocykl odpala jednak muszę zamontować regulator napięcia gdyż bez niego spaliło żarówki.
Co do wyprowadzeń kabli z zapłonu to żółtym idzie + a białym - w regulatorach skuterowych jest mostek gretza oraz układ ograniczający napięcie. jak już będzie wszystko dopięte na ostatni guzik to podam jakiś schemat mojej instalacji.
Radek nagrywał jakieś filmiki z pracy silnika więc czekam aż doda je do tematu na tych filmikach jest jeszcze nie wyregulowany gaźnik.
motocykl odpala jednak muszę zamontować regulator napięcia gdyż bez niego spaliło żarówki.
Co do wyprowadzeń kabli z zapłonu to żółtym idzie + a białym - w regulatorach skuterowych jest mostek gretza oraz układ ograniczający napięcie. jak już będzie wszystko dopięte na ostatni guzik to podam jakiś schemat mojej instalacji.
Radek nagrywał jakieś filmiki z pracy silnika więc czekam aż doda je do tematu na tych filmikach jest jeszcze nie wyregulowany gaźnik.
Ostatnio zmieniony 2011-08-18, 14:00 przez z-tomek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: CDI W WSK 125
"Nadejszła wiekopomna chwiła"
WSK z zalopnem CDI pali i jezdzi bylem swiadkiem testow nizej macie linki do filmikow
Z gory przepraszam ze filmikow jest 6 krotkich a nie jeden dlugi ale cos mi aparat odmawial posluszenstwa a na sklejanie tego w jedna calosc nie mialem dzis czasu 
http://www.youtube.com/watch?v=lS0Q8n-0ttQ
http://www.youtube.com/watch?v=ntlmjwntg94
http://www.youtube.com/watch?v=CKP5xob5bDo
http://www.youtube.com/watch?v=JFKMZtAnFUc
http://www.youtube.com/watch?v=EKjVgoHSFqA
http://www.youtube.com/watch?v=2yEwHryl790
P.S. vol 4 - prawie gleba, vol 5 prawie brama garazowa
Tomek juz zapomnial "jak to sie robi" 



http://www.youtube.com/watch?v=lS0Q8n-0ttQ
http://www.youtube.com/watch?v=ntlmjwntg94
http://www.youtube.com/watch?v=CKP5xob5bDo
http://www.youtube.com/watch?v=JFKMZtAnFUc
http://www.youtube.com/watch?v=EKjVgoHSFqA
http://www.youtube.com/watch?v=2yEwHryl790
P.S. vol 4 - prawie gleba, vol 5 prawie brama garazowa


- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Coś dziwnie ta WSKa chodzi, z biegami problem??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości