Trochę się boję coś uszkodzić, szczerze mówiąc. Zwłaszcza zniszczyć izolację pakietu blach rdzenia. Ale z drugiej strony taniej kupić stojan, jak zepsuję, niż nowe kartery; Izolacja blach ma zdaje się na celu zmniejszenie strat wywoływanych prądami wirowymi, o ile dobrze pamiętam (niech mnie ktoś poprawi;-), ale nie warunkuje działania, co najwyżej wpływa na sprawność.Shoei pisze:Dziwna sprawa ja oraz Wujcio mieliśmy mały luz u ciebie sytuacja całkiem odwrotna. Możesz podpiłować delikatnie blachy stojana i go osadzić wtedy będzie pewnie siedział na miejscu.
Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
- yahoo
- Posty: 118
- Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Yahoo Shoei Wujcio dajcie może nicki sprzedawców od których kupiliście aby inni nie mieli takich problemów.
- yahoo
- Posty: 118
- Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Mój nazywał się pummy.8081. Ale nie do końca rozumiem o jakich problemach mówisz. Że coś nie pasuje bezpośrednio? Przypominam, że te części nie zostały wyprodukowane z myślą o WSK i ich montaż należy traktować jako przeróbkę - a to często wymaga dopasowania.rafalgb pisze:Yahoo Shoei Wujcio dajcie może nicki sprzedawców od których kupiliście aby inni nie mieli takich problemów.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Yahoo podpiłuj sobie "łapy" trzymające stojan w karterach 2mm im nie zaszkodzą przecież.
A nawet gdybyś kiedyś chciał zamontować sobie stojan oryginalny to te wypiłowane w karterach 2mm luzu niczego nie zepsują przecież i tak dokręca się go śrubami.
Przy przeróbce na altek z TSki trzymają tylko śruby i pod nimi podkładki, które go dociskają do karterów, nie ma na bokach żadnych blokad, uniemożliwiających jego przesuwanie a wszystko działa bez zarzutu. Oczywiście porządnie trzeba dokręcić śruby.
A nawet gdybyś kiedyś chciał zamontować sobie stojan oryginalny to te wypiłowane w karterach 2mm luzu niczego nie zepsują przecież i tak dokręca się go śrubami.
Przy przeróbce na altek z TSki trzymają tylko śruby i pod nimi podkładki, które go dociskają do karterów, nie ma na bokach żadnych blokad, uniemożliwiających jego przesuwanie a wszystko działa bez zarzutu. Oczywiście porządnie trzeba dokręcić śruby.
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
chyba nie o to chodzi aby szlifować (zniszczyć) uchwyty w karterach skoro wydał kasę na prawie oryg.ŻbiKu pisze:Yahoo podpiłuj sobie "łapy" trzymające stojan w karterach 2mm im nie zaszkodzą przecież.
A nawet gdybyś kiedyś chciał zamontować sobie stojan oryginalny to te wypiłowane w karterach 2mm luzu niczego nie zepsują przecież i tak dokręca się go śrubami.
Przy przeróbce na altek z TSki trzymają tylko śruby i pod nimi podkładki, które go dociskają do karterów, nie ma na bokach żadnych blokad, uniemożliwiających jego przesuwanie a wszystko działa bez zarzutu. Oczywiście porządnie trzeba dokręcić śruby.

- yahoo
- Posty: 118
- Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
No właśnie przychylam się raczej do tego właśnie poglądu - nowe kartery kosztowały 300 zł i nie było ich wcale jakoś bardzo łatwo w tej cenie dostać. Kompletny alternator, z wysyłką, kosztuje mniej. Rachunek dość prosty - lepiej zepsuć stojan, niż kartery :)rafalgb pisze: chyba nie o to chodzi aby szlifować (zniszczyć) uchwyty w karterach skoro wydał kasę na prawie oryg.:)
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
yahoo i co tam?? zamontowany już daj jakieś fotki 

- yahoo
- Posty: 118
- Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
A gdzie tam. Na razie powoli, w rzadkich wolnych chwilach, składam podwozie.rafalgb pisze:yahoo i co tam?? zamontowany już daj jakieś fotki :)
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Wie ktoś z was może do jakiego modelu roayla jest ta prądnica?
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
To jest uniwersalny alternator stosowany w Royalach o pojemnościach 350ccm-500 ccm
jak już pewnie zauważyłeś jest kilka wersji tego alternatora.
jak już pewnie zauważyłeś jest kilka wersji tego alternatora.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Chyba 3 wersje są. Ten na CDI odpada. Zostają dwa.
1. Taki z rozwiązaniem świateł jak w prądnicy od 175
2. Ten gdzie wszystkie cewki ładują akumulator i z akumulatora idą wszystkie odbiorniki.
Mam pytanie który polecacie bardziej?? Zdecydowałem się na kupno tylko nie wiem który wybrać
1. Taki z rozwiązaniem świateł jak w prądnicy od 175
2. Ten gdzie wszystkie cewki ładują akumulator i z akumulatora idą wszystkie odbiorniki.
Mam pytanie który polecacie bardziej?? Zdecydowałem się na kupno tylko nie wiem który wybrać
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Shoei
- Posty: 195
- Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
- GG: 1233445
- Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
CDIirek pisze:Mam pytanie który polecacie bardziej?? Zdecydowałem się na kupno tylko nie wiem który wybrać
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Niestety nie ma teraz tej wersji na CDI a zależy mi na czasie więc zamówię raczej wersję tylko z ładowaniem bo nie muszę dokupywać wtedy regulatora świateł. Fakt kiedy padnie ładowanie to akumulator z którego są światła zasilane padnie szybciej ale z drugiej strony prawdopodobieństwo tego, że ładowanie się zepsuje jest minimalne.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Shoei
- Posty: 195
- Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
- GG: 1233445
- Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Fakt, jest, widać źle szukałem. Ale nie kupie go bo jestem trochę ściśnięty finansowo i musiałbym chwile poczekać, żeby zebrać więcej środków finansowych. Dlatego kupię cewki z wirnikiem oraz prostownik z regulatorem bo zależy mi na czasie i chce to szybko mieć, żeby móc pojeździć w końcu motorem.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- yahoo
- Posty: 118
- Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
No, to więc stojan założony. Na razie w ramach przymiarki, ale po dłuższej zabawie w obróbkę ubytkową daje się wetknąć w kartery :)yahoo pisze:A gdzie tam. Na razie powoli, w rzadkich wolnych chwilach, składam podwozie.rafalgb pisze:yahoo i co tam?? zamontowany już daj jakieś fotki :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Ja podpiąłem wszystko tak jak shoei napisał i ładowanie słabe lub brak, nie przekracza 12V. Czemu tak jest? Multimetry są dobre, sprawdzałem przy aucie.
Jeśli chodzi o samo podłączenie to połączyłem razem przewód zielony i fioletowy - wpiąłem je do zielonego w regulatorze.
Biały z prądnicy do białego w regulatorze.
Potem czarny z regulatora podpiąłem do masy A brązowy do puszki prądów gdzie łączy się z + akumulatora
Jeśli chodzi o samo podłączenie to połączyłem razem przewód zielony i fioletowy - wpiąłem je do zielonego w regulatorze.
Biały z prądnicy do białego w regulatorze.
Potem czarny z regulatora podpiąłem do masy A brązowy do puszki prądów gdzie łączy się z + akumulatora
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Musisz sprawdzić czy czasami nie obciera Ci wirnik o stojan.
Sprawdź prąd zmienny na tych dwóch kablach wychodzących z prądnicy: powinno być min 14 V i przy wysokich obrotach ta wartość powinna dochodzić do 30V i więcej.
Jeśli masz skoki do zera lub są jakieś wahania na wolnych obrotach to oznacza że Ci coś obciera.
Możliwe że Ci wirnik też bije na wale sprawdź jego odchylenie.
Ustawiłeś wirnik dobrze względem stojana?
Sprawdź prąd zmienny na tych dwóch kablach wychodzących z prądnicy: powinno być min 14 V i przy wysokich obrotach ta wartość powinna dochodzić do 30V i więcej.
Jeśli masz skoki do zera lub są jakieś wahania na wolnych obrotach to oznacza że Ci coś obciera.
Możliwe że Ci wirnik też bije na wale sprawdź jego odchylenie.
Ustawiłeś wirnik dobrze względem stojana?
- Shoei
- Posty: 195
- Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
- GG: 1233445
- Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
No niestety 1mm potrafi nam psuć krwi. Musi być dobrze wycentrowany zestaw i powinieneś zapomnieć o czymś takim jak brak prądu.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Ładowanie jest ale słabe. Po przejechaniu 50 km napięcie akumulatora waha się między 11,5 a 12V. Ani mniej ani więcej.
Wirnik nie ociera bo patrzyłem czy ma rysy. Rys brak więc nie obciera ale fakt nie jest idealnie ustawiony. Jest odchyłka. Czy to może mieć aż tak duże znaczenie??
Wirnik nie ociera bo patrzyłem czy ma rysy. Rys brak więc nie obciera ale fakt nie jest idealnie ustawiony. Jest odchyłka. Czy to może mieć aż tak duże znaczenie??
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości