Tuning silnika dwusuwowego
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Jak narazie doprowadź do końca projekt WSK + membrana a nie myśl o stawidle.
Takie stawidło nadaje się jedynie na tor.
Takie stawidło nadaje się jedynie na tor.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Membrana -> dobry niski i średni zakres obrotów
Stawidło -> sama góra
Stawidło -> sama góra
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Ja w ogóle nie myślę o stawidle. Ale chciałbym wiedzieć jak by się to sprawowało.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Wcale nie powiedziane, że membrana jest zła do silników osiągających wysokie obroty. W Hondzie RS 125 z 2009 roku, która ma 45 KM zastosowana jest membrana, a silnik kreci do 13000 obr./min.
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
No fakt, niezła lipa.sebastian440 pisze:a silnik kreci do 13000 obr./min.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
A w którym miejscu napisałem że membrana jest zła do wysokoobrotowych? Membrana tak jak napisałem "robi robotę" na niskich i średnich - na wysokich w jednostce bez membrany z dobrym gaźnikiem + velocity stack i dostrojonym króćcem po osiągnięciu rezonansu można osiągnąć porównywalne moce. Tyle że póki silnik nie złapie określonych obrotów to nie będzie w ogóle jechał - i tu tkwi sedno membrany.Wcale nie powiedziane, że membrana jest zła do silników osiągających wysokie obroty.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Stawidło w Metalexie 250, silnik Cz 513.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mariusz30003
- Posty: 167
- Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella - Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Tu stronka o tunikgu WSKi po brytyjsku... może się komuś przyda
http://www.speed-trap.co.uk/GTG/bsabantamtuning.htm
http://www.speed-trap.co.uk/GTG/bsabantamtuning.htm
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2015-05-30, 22:51
- GG: 0
- Moje maszyny: cz350, mz 250 es
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Witam Kolegów. Odgrzeję smakowitego kotleta stawidłem Garry'ego1200
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lyijt2x4GeM[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lyijt2x4GeM[/youtube]
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
No Garry dorzucił do pieca. Nie wiem jakie ma tam przełożenia teraz ale widać, że góra jest mocna. Garry podrzuć nam jako jedynym fotki pierwszego stawidła w W2 w Polsce. Może jakieś fotki cylindra ? Może podjął byś się zrobienia takiego zestawu na większą skalę ? Pozdrawiam i gratuluje talentu, samozaparcia i pomysłu ! 
https://youtu.be/AmyzjtkhjgA

https://youtu.be/AmyzjtkhjgA
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Ooo widzę wieści się rozchodzą 


Przepraszam że z fejsa ale nie mam na tą chwilę czasu na zmienianie je w załączniki :p
Ogólnie temat nie jest łatwy. Savier pisze za bogato. Niewielka zmiana czasu rozrządu ma drastyczny wpływ na mieszankę.
Ale działam. Dodam na pewno zdjecia jak to wygląda w środku, może kogoś zachęce do podobnego projektu



Przepraszam że z fejsa ale nie mam na tą chwilę czasu na zmienianie je w załączniki :p
Ogólnie temat nie jest łatwy. Savier pisze za bogato. Niewielka zmiana czasu rozrządu ma drastyczny wpływ na mieszankę.
Ale działam. Dodam na pewno zdjecia jak to wygląda w środku, może kogoś zachęce do podobnego projektu

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Podziwiam, ja mam membrane i w fazy chociaż nie trzeba się bawić
Stawidło super sprawa, ale do mega wysilonych silników. Życzę powodzenia i liczę, że sie uda
.


-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
fajny temat - szkoda ze linki już nie działają - jakby ktoś te pliki miał to byłbym zobowiązany - proszę o info na PW.
Jeśli szukacie informacji o silnikach ze stawidłem, to szukajcie danych nt silnika Trabanta
a z motocykli - SWM 175. Miałem okazje tym jeździć i to w Polsce (to takie dawne enduro - chyba sa w PL jeszcze ze 3 sztuki)
i przeżycie pamiętam do dziś. Silnik tak zestrojony ze ciągnął od samego dołu
(membrany nie miał) i kręcił się do dość wysokich obrotów (jakieś 8000), ale był dosyć kapryśny, trudno odpalał.
Pamiętam ze informacji szukałem i w USA, ale to było bardzo dawno temu.
Jeśli szukacie informacji o silnikach ze stawidłem, to szukajcie danych nt silnika Trabanta
a z motocykli - SWM 175. Miałem okazje tym jeździć i to w Polsce (to takie dawne enduro - chyba sa w PL jeszcze ze 3 sztuki)
i przeżycie pamiętam do dziś. Silnik tak zestrojony ze ciągnął od samego dołu
(membrany nie miał) i kręcił się do dość wysokich obrotów (jakieś 8000), ale był dosyć kapryśny, trudno odpalał.
Pamiętam ze informacji szukałem i w USA, ale to było bardzo dawno temu.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Garry takie pytanie jaki jest luz między obracającą się tarczą a karterem oraz czy ta tarcza jest wykonana ze zwykłej stali czy z czegoś lepszego?
Fajnie ten projekt wygląda i działa
Szkoda że to rozwiązanie nadaje się tylko na tor a nie do codziennej jazdy
Fajnie ten projekt wygląda i działa

Szkoda że to rozwiązanie nadaje się tylko na tor a nie do codziennej jazdy

-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
wszystko zalezy jak wystroisz - no chyba ze Trabanty tez byly tylko na tor...wujcio pisze: Szkoda że to rozwiązanie nadaje się tylko na tor a nie do codziennej jazdy
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
No może nie chodzi o wystrojenie tylko o to że jednak gaźnik z boku silnika przy normalnej jeździe może przeszkadzać i być narażonym na zabrudzenie lub zalanie.
- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego


W cylindrze mam dowiercony 3-eci kanał centralny i zmienione czasy. Cylinder przerabiał dla mnie mój kolega - Janusz94 . Jak zdemontuje cyla to dodam fotki.
Aktualnie silnik ląduje znowu na stole. Generalnie był to jeden wielki eksperyment, nie wiedziałem czy to w ogole zadziała więc pewnych rzeczy nie dopracowałem na 100 procent bo po prostu nie wiedziałem czy będzie warto. Teraz wiem że cholernie warto!
Co do luzu między tarczą a obudową, dokładnie nie wiem, tak jak zeszło z maszyny tak zamontowałem. Celowałem w luz około 0,2 mm.
Tarcza jest ze stali zimnowalcowanej ciętej na laserze. Zimnowalcowana jest nieco sztywniejsza niż gorącowalcowana.
Co do pytania sebastiana o serie takich silników to nie chce być nie miły ale sam znasz rynek naszych starych klunkrów

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2018-08-26, 12:58
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
Jawa CZ 175/450 x2
Yamaha XT 125R
Honda XR - Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Jak jest tutaj rozwiązany zapłon?
Tak, wiem spóźniłem się trochę
Tak, wiem spóźniłem się trochę

-
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
prawą tarcze wału masz wyprofilowaną czy seria została?
pare lat temu też przymierzałem się do stawidła, kupiłem dwa silniki, trochę rysunków, czasów otwarcia i metod wykonania zebrałem a później przyszły dzieci i budowa domu i cały misterny plan w pieriot
a jeszcze tak na marginesie - był projekt formaero na stawidle - tylko nie piszcie że to bzdura - to fakt - nie wiem czy doczekała się taka wersja choć jednego zbudowanego silnika - ale fakt jest faktem że Świdnik to opracował, mam w którejś książce przekrój narysowany a właściwie chyba nawet dwa , ale jeden z tego co pamiętam ma chyba błąd i narysowane są dwa gaźniki - jeden przy stawidle a drugi w typowym miejscu
pare lat temu też przymierzałem się do stawidła, kupiłem dwa silniki, trochę rysunków, czasów otwarcia i metod wykonania zebrałem a później przyszły dzieci i budowa domu i cały misterny plan w pieriot
a jeszcze tak na marginesie - był projekt formaero na stawidle - tylko nie piszcie że to bzdura - to fakt - nie wiem czy doczekała się taka wersja choć jednego zbudowanego silnika - ale fakt jest faktem że Świdnik to opracował, mam w którejś książce przekrój narysowany a właściwie chyba nawet dwa , ale jeden z tego co pamiętam ma chyba błąd i narysowane są dwa gaźniki - jeden przy stawidle a drugi w typowym miejscu

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości