CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
jacek44
Posty: 3
Rejestracja: 2014-07-01, 16:36
GG: 0
Moje maszyny: SHL m11
Lokalizacja: Szczytno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: jacek44 » 2014-07-01, 20:24

Hej, przejrzałem cały temat i wszystkiego jestem pewien prócz jednego - czy jak wykonam taką podstawkę pod zapłon będzie mi ona pasować do SHL m11 175 (silnik 3 biegowy)?

Skompletowałem już cały zestaw potrzebnych rzeczy. Zapłon do tej SHL pasuje również od WSK 125. Czytałem w necie, że można to zmontować na oryginalnej podstawie iskrownika, tylko jest tam dość niejasny opis ze 'od zewnątrz trzeba wytoczyć ze 2mm, a od wewnątrz ze 3mm." Nie bardzo orientuję się gdzie i co trzeba toczyć. Pomóżcie - mam jedną wolna podstawę zapłonu, nie chcę jej zepsuć.

Dodam, że iskrownik wraz z kołem przekładałem z silnika WSK 125 i wszystko pięknie pasowało i działało - więc zasada budowy i działania powinna być taka sama. Czyli po mojemu mogę schemat wykorzystać do stworzenia tego, czy się mylę?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2014-07-01, 20:52

W SHL masz inną podstawkę = jedna ze śrub mocujących/regulujacych ma inne umiejscowienie.
Jezeli masz podstawkę to toczysz w miejscu gniazda simmeringu tak, żeby pasowało :). Od góry, od strony cewek tylko tyle, żeby nic nie wadziło.

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: 125 arek » 2014-07-01, 23:36

Zaraz ja toczę teraz podstawkę i dałem dane tokarzowi chyba trzeba zmienić ją tak i dodatkowo zrobić zatoczenie ze spodu na takie jak w shl.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ekipa Południe®

jacek44
Posty: 3
Rejestracja: 2014-07-01, 16:36
GG: 0
Moje maszyny: SHL m11
Lokalizacja: Szczytno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: jacek44 » 2014-07-01, 23:44

Dzięki Panowie ;) Ja nie wiem jakie ja te podstawki stosowałem, ale u mnie wszystkie otwory pasowały idealnie i można było normalnie zapłon i przerywacz ustawiać... :) Czemu spód podstawki nie może zostać taki sam jak jest oryginalnie? Jakby ktoś mógł to niech mi to łopatologicznie wytłumaczy, żebym wiedział w ogóle po co i w którą stronę kombinować ;) Na razie to za bardzo nie łapię po co coś zmieniać :)

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: 125 arek » 2014-07-01, 23:59

Wymiar oznaczony strzałką w górę nie pasuje, łopatologicznie to jest za mały otwór i brakuje tam jeszcze jednego zatoczenia pod zimmering, podstawka dedykowana do wsk nie podejdzie.
Ekipa Południe®

jacek44
Posty: 3
Rejestracja: 2014-07-01, 16:36
GG: 0
Moje maszyny: SHL m11
Lokalizacja: Szczytno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: jacek44 » 2014-07-02, 01:01

W takim razie może to jest podstawka oryginalna od SHL, ale głowę daję sobie uciąć że wyciągałem ją z jeżdżącej WSK - może coś tam było przerobione z karterem.

Teraz jeszcze o jedną łopatologię poproszę, bo przeczytałem właśnie CAŁY temat i trochę zgłupiałem

Mam podstawkę która pasuje do mojego silnika (tam był zamontowany tradycyjny zapłon)

I każdy pisze ze to trzeba podtoczyć (wyfrezować, zeszlifować itd) od strony zewnętrznej i od wewnętrznej o jakąś tam grubość.

Taki prosty pisany schemat zrobię, żeby do końca to zrozumieć:

A
==============
B

A - strona z cewkami i magnetem
B - strona przylegająca do kartera
= - podstawka

I teraz rozumiem, że mam przykładowo zebrać (zeszlifować, podtoczyć, sprawić żeby było bardziej cienkie) 3mm od strony A i powiedzmy 1,5 mm lub 2mm od strony B (od strony kartera)? Przepraszam za tak idiotyczne pytania, ale w tym temacie jest tak namieszane, że jeśli ktoś tego nie widział to można zgłupieć...

Obiecuję, że jak mi pomożecie to zrobię wam piękny tutorial z fotkami i dokładnym opisem dla nawet największych laików :)

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: 125 arek » 2014-07-02, 07:41

Tak można tak zrobić staczając samą stronę A i dorabiając do niej tulejkę centrującą pod stator.
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 618
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: qpa » 2014-07-16, 20:45

Jest gdzieś schemat jak podłaczyć kompletne cdi do starej instalacji WSK?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2014-07-16, 21:38

Jaki masz regiel?

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 618
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: qpa » 2014-07-17, 00:47


49robus
Posty: 1
Rejestracja: 2014-07-24, 14:41
GG: 0
Moje maszyny: iż-49
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: 49robus » 2014-08-01, 18:34

A czy ktoś próbował podłączyć kontrolkę ładowania?
Potrzebny byłby jakiś przekaźnik do takiej kontrolki?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2014-08-21, 10:46

Nagrałem ostatnio filmik w jaki sposób ustawiamy zapłon za pomocą lampy stroboskopowej, może komuś się przyda :)
https://www.youtube.com/watch?v=KcJVAMBo9CI

didson15
Posty: 3
Rejestracja: 2014-08-07, 15:18
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 50
Lokalizacja: Mielec
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: didson15 » 2014-08-21, 12:58

Witam. Będę zakładał cdi do wski i chciałbym polecieć po kosztach. Znalazłem w domu właśnie taki stator od skutera 4t ale wydaję mi się że brakuję tam jednego przewodu konkretnie masy. Pomoże ktoś?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2014-08-21, 13:47

Masa tam jest brana chyba na tej prawej śrubie, obok cewek zawiniętych taśmą.
Będziesz musiał przerabiać piastę magneta, jesteś pewien, że wyjdzie po kosztach? :D

didson15
Posty: 3
Rejestracja: 2014-08-07, 15:18
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 50
Lokalizacja: Mielec
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: didson15 » 2014-08-21, 15:41

czemu miałbym przerabiać piastę?
tak się składa że usługi tokarskie mam za darmo tylko że muszę chodzić i prosić
Przeczytałem 40 stron i mnie już łeb boli ;d
ale na tym statorze cdi będzie chodzić? chodzi mi tylko o odpalanie na razie

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Muciek » 2014-08-21, 15:54

Będzie chodzić.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2014-08-21, 16:52

Stator od 4t ma inną średnicę i nie podpasujesz odpowiedniego magneta - szukaj do skutera 4t.

didson15
Posty: 3
Rejestracja: 2014-08-07, 15:18
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 50
Lokalizacja: Mielec
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: didson15 » 2014-08-21, 22:11

Jakby ktoś mógł zmierzyć średnicę statora od 2t byłbym bardzo wdzięczny mam magneto od tego statora lecz bez toczenia stozka się na pewno nie obejdzie

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2014-08-22, 21:56

Na allegro spokojnie znajdziesz ten wymiar, akurat nie mam suwmiarki przy sobie. Z tego co pamietam około 90mm.

Awatar użytkownika
kudlaty
Posty: 22
Rejestracja: 2014-09-10, 07:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06b3
SHL m06T
SHL m11W
WFM mo6z
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontaktowanie:

zaplon CDI w silniku s32

Post autor: kudlaty » 2014-10-09, 19:57

Witam mam do Was pytanie czy lepiej kupic orginalny zaplon czy CDI co wedlug was barddziej sie psuje?
I najwazniejsze pytanie czy CDI wejdzie mi bez problemu do silnika s32 ?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości