Strona 1 z 2
Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 13:18
autor: Tomoyo
Dzięki małemu sponsoringowi ze strony nieznanej udało mi się kupić Cylinder Cross Import, potocznie zwany CX. Jak wiemy na naszym forum pada mit o tym, że dzisiejsze cylindry są do bani. Postanowiłem odrobić pracę domową, ale nie mogę jej wykonać do końca, bo nie mam motocykla aby cylek zamontować. Jednak śmiem twierdzić, że moja teza została potwierdzona "twardym" materiałem dowodowym, którym są odlewy z żywicy.
Wczoraj zacząłem z cylindrem ZMD, najpierw od jego wagi:
http://www.youtube.com/watch?v=GBUoNqrI-gg
Potem od wycisku kanału przepłukowego, mam ich 3. Zaraz po tym coś przestał€ mi się zgadzać... Bo wychodziło, że z perspektywy optycznej kanał ZMD jest bardzo duży, jednak odlew nie kłamie, a mam ich 3. Wyszło, że kanał jednak w środku wielkością nie powala. A dlaczego? Cylindry ZMD mają wykończony kanał od "bocznej" strony pod kątem co sprawia, wrażenie że kanał rzeczywiście taki duży jest... Dolot jest zakończony podobnie, ale z obu stron.
Dobra czas na dzisiejszy obiekt dyskusji czyli Cylinder CX wykonany z aluminium:
Fotek nie robiłem, każdy wie jak to wygląda. To co zrobiłem na wstępie to przyłożyłem odcisk Kanału ZMD i o dziwo wszedł tam co oznacza, że kanał wielkością się raczej nie różnią, a jednak...
Następnie wziąłem linijkę i pomiary wykonałem 6-krotnie z marginesem ~1mm. Co zmierzyłem? Położenie kanałów. Z pomiarów wychodzi na to, że kanał w CX są patrząc w stronę tulei wyższe do tych ZMD, ale o 1mm z małe od strony korby. Jak to wytłumaczyć? Mam namyśli żebyście zrozumieli. Może tak:
Kanały w CX mają "górę" wykończoną na półokrągło i są większe o 1 mm, ale "niższe" od strony korbowodu co oznacza, że jeżeli chcemy je powiększyć to powinniśmy rozwiercać je do "dołu". Nie wliczając skrawka po kątem w ZMD na boki kanały w obu cylindrach są identycznej wielkości.
Jedyne do czego można się przy czepić to wykonanie, cylinder jest bardzo chropowaty w kanałach jednak wnętrze kanałów to aluminium = ułatwione zadanie. O dziwo tłok jest spasowany dość luźno bez pierścieni całkiem gładko chodzi po gładzi. Sam tłok jest natomiast ze stopu AK20? AK20 w WSK?
Kanały trochę przerobię, dam znać o tym jak to wykonam.
PS. sam dolot jest mniejszy o 2 mm czyli ma 18,37mm w tym cylindrze. Samo okno od strony tulei jest wyższe od ZMD, ale ZMD nadrabia to bokami. Waga łapie powyżej 2,5 kg wagi dlatego nie ma pomiaru wagi cylindra CX, bo waga "nie załapała"
Re: Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 14:21
autor: Muciek
Linijką to sobie możesz mierzyć ale co innego..... Jeszcze potem piszesz że dolot ma 18.37 to może jeszcze linijką zmierzyłeś ? Co ma waga cylindra do osiągów?. Ogólnie powinieneś zrobić mapę okien i policzyć ich pola i przedstawić a nie jakieś suche teorie z żywicy...
Re: Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 15:24
autor: Tomoyo
Nie dość, że człek robi to dla ludzi to jeszcze tylko potrafią skrytykować...
Re: Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 15:33
autor: kobuzwsk
bo nie zoribłeś nic co może pomóc, narobiłeś sie na darmo
Re: Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 15:37
autor: Szczepan
To chyba jakaś magia tkwi w tym że ZMD jest mocniejsze od CX-a. Dla mnie to jest dalej syf, miejsca na szpilki za wąskie, gwint wydechu za długi, odlew kanałów przelotowych lepiony chyba przez dziecko. Ale generalnie bardzo fajnie, że coś zrobiłeś, dopisz jeszcze pare zdań i będzie ok.
Re: Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 16:16
autor: hartman
Nie dziwie się ,że Tomoyo się wnerwia. Stara się i chce coś konkretnego napisać to jeszcze mu jedziecie. A się spytam co wy spawdziliście ? Skoro z jego "obliczeń" wynika ,że większość rzeczy jest bardzo podobna to czemu nikt nie potrafi wskazać przyczyny niskiej mocy na cxa'ch ?
Re: Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 16:29
autor: Muciek
Co on sprawdził albo "obliczył"? Niech narysuje mapy cylindrów bo pomiary linijką to sobie może wsadzić, pomierzy wszystko razem z kątami okien to pewnie uzyska odpowiedź;P. Takie pisanie tu jest mniejszy tam większy to bezsens.
Re: Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 16:57
autor: Tomoyo
Odlew kanału jest bardziej wiarygodny już to napisałem. Chętnie coś bym ten cylinder skrobną, ale dopiero za tydzień będę miał dremel z przystawkami, bo szlifierka toyi zdechła i na razie koniec zabawy z powiększaniem i szlifowaniem kanałów.
ZMD:
Rozmiar kanału od strony komory korbowej, szerokość : 22.15 mm
Rozmiar kanału od strony komory korbowej, wysokość: 12,30 mm
To samo od strony tulei:
Szerokość: 17 mm
Wysokość: 10,77 mm
To są wyniki pobrane z odlewu, ale nie traktujmy ich jako solidne liczby tylko jak przybliżenie. Rozmiar okna od strony tulei może wynosić równie dobrze milion... Mi chodzi tylko o środek czyli rzeczywisty rozmiar kanału. Samo powiększenie okna od strony tulei nic nie da, chyba że powiększymy kanał także na zgięciu i od strony komory korbowej. Myślę, że tajemnica magii ZMD to właśnie nasz "efekt złudzenia" czyli fragment okna i kanału poprowadzonego pod kątem co raczej prosto myśląc ułatwia "przeprawę" mieszanki, oraz usprawnia płukanie.
Skrobnę coś i zapodam fotki ostateczne jak przyjdzie dremel. Piszę ten temat, bo w temacie hartmana napisałem, że cylinder idzie "na warsztat" co oznacza, że kanały na pewno musnę tylko muszę znowu narzędzia kupić, bo tak to jest jak narzędzia topexa się sypią, a nie to toya. Jeden syf

Re: Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 17:32
autor: Muciek
Co ci z odlewu skoro nie znasz powierzchni okna ? Twój "efekt złudzenia" to normalnie nakierowanie kanału także nie wiem czemu to tak nazywasz...
Re: Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 17:53
autor: Savier
Jak mnie to wnerwia. Hartmann bardzo dobrze napisał. Proszę, do ch*** pana, doceniać to, co robią inni! Nie wiem czemu, ale na forum jest chyba jakaś Loża Szyderców, której członkowie tylko czekają żeby kogoś zjechać i pokazać jak to się nie jest mądrym. Ktoś ze swojej inicjatywy ruszył dupę, porównał cylindry, przekazał nam te informacje a na koniec dostał zjebę, że robi to źle. Oczywiście, mówię od razu, Tomoyo dobrze porównania nie wykonał, ale po to są inne, bardziej znające się na rzeczy, osoby żeby dobrze go nakierować. Można przecież w ludzki sposób napisać co jest nie tak, jednocześnie z kogoś nie kpić. Jeżeli tego nie zmienimy to niedługo nikt już nic nie będzie robił, bo będzie bał się krytyki ze strony innych.
No. A generalne to mało zrozumiałem z Twojego wywodu Tomoyo. Myślę, że dobrze byłoby gdybyś maźnął jakiś poglądowy rysuneczek i na nim przedstawił swoje wymiary. A wymiarowanie okien w cylindrze to dosyć trudna sprawa. Ja zrobiłem to wkładając kartkę, unieruchomiłem ją i malowałem po krawędzi okien ołówkiem 4B. (rada Mućka, dzięki

). Potem tylko to wszystko wyjąłem i pomierzyłem.
Jeszcze co do wielkości okien. Niekoniecznie dobrze jest "rozciągniecie" okna po tulei wzdłuż itp. Np. to, że ssący ZMD nadrabia szerokością względem CX zupełnie zmienia... czasoprzekrój? Nie wiem czy dobrze napisałem. W każdym bądź razie polecam przeczytać książkę "Karting" T. Rychtera. Zostały tam poruszone te kwestie.
Re: Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 18:02
autor: Muciek
Jak coś robisz to rób to dobrze a nie na odpier*ol mógł się zapytać wcześniej co pomierzyć, pomiar linijką woła o pomstę do nieba

Re: Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 18:05
autor: Irek.S.
Savier owo forum na którym jest ta "loża" powinno przestać istnieć to co tam sie wyrabia to jest po prostu w pale sie nie mieści każdy z większym stażem może bezkarnie naskoczyć i zwyzywać od najgorszych każdego. Jak mi powiedział ktoś na tym forum "żeby móc bluźnić i kogoś obrażać musisz na to zapracować" psychole po prostu i dziwić że w kraju więzienia są pełne...
Co do cylindra CX mam taki dziś wziąłem w łape i sie dokładnie przyjrzałem odlew jednego kanału płuczącego jest ok ale za mały troche, drugi jeszcze węższy przy tulei ma paskudny nadlew... Cylinder taki kosztuje uwaga 90zł w żadnym razie nie polecam.
U mnie wszedł bez problemów na szpilki, wydech też bez problemów. Wolne obroty trzymał bardzo ładnie wkręcania na postoju też ok w jeździe czuć zmułe jednak i niski moment. V max na niedotartym 70-75 z bólem i więcej nawet na dotartym nie da rady wnioskując po mułowatości.
Re: Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 18:14
autor: Tomoyo
Ja jestem ciekaw jak cylinder będzie się sprawował po wyeliminowaniu wad, a jestem na półmetku... Super narzędzia toyi są bardzo niezawodne.
Re: Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 19:19
autor: hartman
Ja dzisiaj testowałem vmax na 6cio kanałowym cylindrze i tym starym wyjeżdżonym tłoku z bardzo luźnym pasowaniu i wyszło 76/h Zastanawiam się czy tutaj szlif na nowy tłok itp dużo by w tej materii zmienił. Też z chęcią bym posłuchał jakiś rad odnośnie tego ,co można by tam zmienić/poprawić.
Re: Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 19:27
autor: AudioBas
Muciek pisze:Jak coś robisz to rób to dobrze a nie na odpier*ol mógł się zapytać wcześniej co pomierzyć, pomiar linijką woła o pomstę do nieba

Może i taki pomiar jest lipny, ale kur** jebana mać!
Kolega chciał coś zrobić, a widzę, że jeszcze go ostro jebiecie!
A Ty Muciek wyluzuj trochę, bo wozisz się na forum jak nie wiem co...
Nie dość, że pewnie silnika WSKi na oczy nie widziałeś to masz najwięcej do powiedzenia...
Jak tak dalej pójdzie każdy będzie sobie rzepkę skrobał i tyle z tego wyjdzie.....
Re: Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 19:35
autor: Muciek
Widziałem naprawiałem nic szczególnego, jak dalej będzie takie podejście że gość mierzy linijką pisze jakieś wywody o "efektach złudzenia" i nikt nie reaguje to dalej z przeróbkami silników będziecie 150 lat za murzynami. Prezentując coś wystawiasz to aby ktoś podał swoją opinię nt temat jak robisz coś na odpieprz to inaczej nie będzie.
Re: Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 19:46
autor: AudioBas
Tak tu masz racje takie mierzenie linijką to ma się nijak..
Ale jakiś przejaw dobrej woli był....
Delikatnie nakierujmy kolegę, podpowiedzmy.
Ale po co?
Lepiej od razu napisać pomiar wsadź sobie w dupe i tyle co nie?
Re: Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 19:50
autor: Muciek
Nakierowałem go w 1szym poście

Re: Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 19:55
autor: Tomoyo
Może robię tak, bo nie mam szczelinomierza, średnicówki i innych zaawansowanych przyrządów oprócz suwmiarki?
Widzę, że raczej tutaj na forum mało kogo obchodzi cylinder modyfikowany, bo przecież nie napisałem tego tematu po to, by powiedzieć że wstawiam cylinder bez poprawek.
Po prostu chcę sprawdzić czy przy odrobinie chęci można coś z dzisiejszych wyrobów zrobić coś pożytecznego.
Jeżeli chodzi o cylinder sześciokanałowy to jest tam zrobiony raczej spory bląd, bo dodatkowy kanał jest pod spodem tego głównego, przez co właśnie mieszanka leci tylko tym dorobionym. Może się mylę, a co to za technologia wypychała by mieszankę? Przez jeden to rozumiem. Ale tam jest właściwie 2 kanały w jednym i chyba niezbyt to działa dlatego Vmax jest niski. Ten ktoś kto te cylindry robi podciął tłok od strony wydechu? W simsonach chyba robi się 4 kanału płuczące, ale obok siebie, a nie pod spodem.
Za tydzień pobawię się fezem, zobaczysz mećka, jeszcze kanał w CX 2x większe będą od ZMD. Oczywiście pierwsze co planuję zrobić to w wakacje złożyć silnik. Chwilę pojeżdżę, rozgrzeję go a potem dam w gara i zobaczę na co moje "wyroby" stać.
Re: Cylinder obecny vs ZMD czyli "zadanie domowe"
: 2011-10-29, 20:04
autor: Muciek
Ty chyba nie wiesz jak działa silnik dwusuwowy...... I jak byś zauważył to w simsonie jest dorobione tak samo tylko zasilanie jest tylko w aluminium tutaj wykorzystano też tuleję. Rób nawet 3x większe i powodzenia.