Wsk 125 układ ładowania.
: 2011-11-30, 00:58
Witam. Posiadam wsk 125 przerobioną na zapłon bateryjny 6V ze względu na słabą jakość współczesnych cewek oraz ich cenę i jak już w niejednym wątku czytałem że nawet przy oryginalnym zastosowaniu akumulatora zaleca się wymianę mostka selenowego na diodowy, co zwieksza sprawność ładowania, to co dopiero gdy podłaczony jest dodatkowo zapłon. Z tego co się orientuje w wsk oryginalnie byl prostownik selenowy połówkowy, który dość bardzo ogranicza możliwości ładowania akumulatora. chciałbym zastosować moostek 4 diodowy i uzyskać dwupołowkowy i tu właśnie zaczynają sie moje pytania.
1. Czy po zamianie starego mostka na współczesny parametry ładowania znacznie się zmienią? Czy będzie konieczne zastosowanie jakiegoś regulatora napięcia czy czegoś podobnego?
2. Czy mostek jest wrażliwy na wysoką temperature? (Chce go umieścić pod klapą silnika żeby nie musieć ciągnąć dodatkowego kabla)
3. Czy to że cewki świetlne są zmasowane z silnikiem nie będzie przeszkadzało?(Mam ty na myśli to ze z cewki ładowania 2 druty idą styków z napięciem przemiennym a potem 1 kabel na masę i tu ona jest wspólna )
4. Zastanawia mnie także czy zamiana tego mostka selenowego choćby na jedną diodę prostowniczą jakoś poprawiła by sytuacje ładowania. (Większa efektywność, czy zajda zmiany w parametrach?)
I ostatnie już pytanie. Niedawno słyszałem, że dodanie kondensatora po mostku prostowniczym również zwiększa poziom ładowania poprzez wyrównanie sinusoidy. Chciałbym się dowiedzieć czy w moim przypadku dało by to cokolwiek, czy tak jest naprawde i czy jest jakiś wzór pozwalający ustalić pojemność tego kondensatora.
Z góry dzięki za pomoc
1. Czy po zamianie starego mostka na współczesny parametry ładowania znacznie się zmienią? Czy będzie konieczne zastosowanie jakiegoś regulatora napięcia czy czegoś podobnego?
2. Czy mostek jest wrażliwy na wysoką temperature? (Chce go umieścić pod klapą silnika żeby nie musieć ciągnąć dodatkowego kabla)
3. Czy to że cewki świetlne są zmasowane z silnikiem nie będzie przeszkadzało?(Mam ty na myśli to ze z cewki ładowania 2 druty idą styków z napięciem przemiennym a potem 1 kabel na masę i tu ona jest wspólna )
4. Zastanawia mnie także czy zamiana tego mostka selenowego choćby na jedną diodę prostowniczą jakoś poprawiła by sytuacje ładowania. (Większa efektywność, czy zajda zmiany w parametrach?)
I ostatnie już pytanie. Niedawno słyszałem, że dodanie kondensatora po mostku prostowniczym również zwiększa poziom ładowania poprzez wyrównanie sinusoidy. Chciałbym się dowiedzieć czy w moim przypadku dało by to cokolwiek, czy tak jest naprawde i czy jest jakiś wzór pozwalający ustalić pojemność tego kondensatora.
Z góry dzięki za pomoc
