Strona 1 z 2
Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-22, 20:36
autor: Sebastian440
Remontuje obecnie silnik do BP. Jako, że silnik ma służyć jako eksperymentalny do różnego rodzaju przeróbek na pierwszy plan poszedł kosz sprzęgła. Oryginalny waży 828g. Po nawierceniu zębatki koszą sprzęgłowego udało się zrzucić 97g co dało masę 735g. Po wykonaniu dodatkowych otworów w blasze która trzyma tarcze sprzęgłowe udało się zrzucić dodatkowe 50g. Całość waży obecnie 686g o 142g mniej jak oryginał (ok.17%). Z kosza można było by jeszcze co nieco urwać powiększając nawiert w miejscu zaznaczonym na zdjęciu. Myślę, że to kolejne 50g i dało by się zejść do jakiś 630g i 24% mniej masy. Rozwiąznaie napewno dobre dla osób które budują wyścigówkę lub chcą by silnik szybciej wchodził na obroty. Co o tym myślicie ?
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-22, 20:46
autor: sawekwsk175
Fajna sprawa, oby przyniosła jakiś wymierny efekt. Pomysł jak najbardziej na plus.
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-22, 20:55
autor: glutek21
Pomysł ciekawy, kto wie czy nawet się nie pokuszę o coś podobnego

Zbicie masy o 1/4 to dość dużo

Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-22, 21:11
autor: fazerofz6y
Wyglada jak druszlak do odcedzania

ale ciekawe jakie efekty z pracy silnika beda ?
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-22, 21:39
autor: Szczepan
Lepiej robić to na oryginalnych koszach i zębatkach

Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-22, 22:04
autor: Karlicek
A łożyskowanie planujesz jakieś inne, czy zostaje tuleja?
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-22, 22:35
autor: Szczepan
Tuleja nie jest złym rozwiązaniem w przypadku kosza. Jestem ciekaw czy odelżenie w takim stopniu kosza da zamierzony efekt, lepiej będzie na pewno ale o ile. Na osi wału nie jest.
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-22, 23:26
autor: wujcio
powiedz co tam spawałeś bo widać że coś jest nadtopione w otworkach zębatki
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-22, 23:32
autor: Sebastian440
Na razie zostanie tuleja, trzeba najpierw sprawdzić czy to się nie rozpadnie. Powiercony kosz jest nowy i oryginalny także mam nadzieje, że kawałki karterów nie powbijają mi się w zad. Taki kosz przy obrotach silnika rzędu 6500 ma około 3000 obr/min. Kosz sam nic nie da według mnie. Do tego muszą być wprowadzone inne mody. Ciekawszym rozwiązaniem było by wytoczenie nowego kosza z aluminium, na początek bez zębatki żeby spróbować jak to się sprawuje. Jak wiadomo aluminium jest ok 3 razy lżejsze od stali także można by ostro zejść z masy takiego kosza może i do 500g lub niżej.
ps. Spawałem bo część otworów wypada w dość ch... miejscu i narazie wolałem tego aż w takim stopniu nie osłabiać. Gdybym bawił się w wyścigówkę można by trochę bardziej poszaleć

Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-22, 23:59
autor: Kapiii
BP z tego co wiem, to nie motocykl na tor raczej w mudy. Po co chcesz go kręcić wyżej kosztem momentu co idzie za zmniejszeniem bezwładności silnika?
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-23, 00:00
autor: Savier
Kurde, brat brata dissuje na forum...
Sebuś, gud łork!
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-23, 00:01
autor: Sebastian440
BP jest robiona na MX.
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-23, 00:06
autor: Kapiii
Skąd wzieliście te słowo diss... HH się znaleźli... Naoglądali się Peji...
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-23, 00:46
autor: termin21
Mam kosze z Triali które są z ostro katowanych silników i wiele z nich jest krzywych i porozrywanych...a nikt ich jeszcze nie osłabiał. Audiobas widział jakie kosze pomęczone bo wybierał dla siebie znosną sztuke to sie moze wypowie coś.
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-23, 19:53
autor: Skinder
Taki tort urodzinowy odemnie, podpowiadam tylko, że jest baaaardzo lekko i praktycznie nieśmiertelnie:
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-24, 13:08
autor: Alien
1. Zdecydowanie za dużo tych otworów.
2. Bez sensu jest nawiercanie zębów w ten sposób - zyskujesz na jednym 0.2g a osłabiasz ząb w najważniejszym przekroju stopy.
3. Skąd pomysł na akurat taki kształt otworu w blachach bocznych kosza? Czym się kierowałeś? Zdecydowanie lepszym kształtem jest tu koło tj. u Skindera.
4. Nie dość że zrobiłeś sito z kawałka dość przeciętnej stali to jeszcze pospawałeś solidnie, coś się tam na pewno 'ściągnęło' i nie pomoże.
Jeśli już tak bardzo chcesz iść w obroty (co jak słusznie zauważył Kapii jest wątpliwe) to szukaj tych gramów w układzie korbowo-tłokowym. Zwróć uwagę że to on się kręci do tych 7000rmp, prędkosć kątowa sprzęgła po zredukowaniu obrotów na przekładni łańcuchowej jest już ponad 2.2 razy mniejsza. A z tłoka, przeciwwag i korbowodu naprawdę da się dużo zdjąć różnymi metodami. Jak dla mnie to ta przeróbka kosza daje małe zyski i do tego jest wykonana zbyt hardkorowo - jak dla mnie blachy kosza się 'skręcą' i powstanie Ci z tego wiatraczek

Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-24, 15:09
autor: bartek582
Straty mogą być większe niż zyski.Bał bym się jechać z czymś takim w silniku czy zamontowanym przy kole.Na te elementy działają dość spore siły zrywające pół biedy jeśli rozleci się to przy ruszaniu co się stanie przy większej prędkości chyba nie trzeba pisać.
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-24, 16:00
autor: Szczepan
Kosz, który pokazał Skinder jest z Alu, hardkorowa konstrukcja.
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-24, 16:21
autor: Sebastian440
Może za miesiąc silnik będzie w ramie od s2, także sprawdzi się czy to się nie rozleci. Widzewem mocniej powiercone kosze w silnikach cz 513 u zawodników i jakoś to hulało. Możliwe, że rozleci się w mak. Ale kto nie próbuje ten niema

Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
: 2012-03-24, 16:53
autor: Alien
Generalnie są dwa uda: albo się uda, albo się nie uda
