Strona 1 z 1

Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.

: 2012-06-07, 14:00
autor: jannex
Witam.
Jestem w trakcie remontu silnika od wfm 125. Ze stanu elementu wnioskuję że miał już niejedną naprawę i po ostatniej ktoś wykonał 4 szlif i źle dotarł motor...
Z tego wynika że mam cały dół przerobiony już pod cdi z nowym wałem, super gaźnikiem i cylek którego pomimo pięknego stanu z zewnątrz nie da się już przeszlifować:(.
Logiczną drogą naprawy było by tulejowanie jednak koszt jest spory i tu nasunęła mi się droga żeby biedny cylinderek wykorzystać więcej niż przewidziała fabryka. Po analizie dostępnych tanio tłoków natrafiłem na podobny i łatwo dostępny, od MZ ts 150. Największa różnica to fakt, że mz ma sworzeń 15 mm, odległość od osi do denka jest taka sama i wynosi 31,5mm.
Rozmawiałem już z tokarzem i doradził mi dorobienie tulejek redukujących z rowkami na zabezpieczenia i wciśnięcie ich w tłok także z zabezpieczeniem. Oczywiście oryginalna skośna głowica poszła by na półkę a na jej miejsce dam roztoczoną i dopasowaną wizualnie głowice z wsk. Żeby zrekompensować większe sprężanie a co za tym idzie przeniesienie się mocy w wyższy zakres obrotów dam także tłumik z mz ew. roztoczył czaszę celem zwiększenia pojemności a wymiary płaszcza tłoka dopasował z oknami ssącym i pluczącymi.
Czekam na opinie i poprawki a potem zabieram się za zbieranie części:d

Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.

: 2012-06-07, 14:10
autor: Kapiii
Problemem jest wymiana cylindra? Wydaje mi się, że bardziej skomplikowane jest dopasowanie tłoka, wydechu tak jak piszesz.

Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.

: 2012-06-07, 14:12
autor: jannex
Nie jest problemem ale tych cylindrów będzie coraz mniej i będzie coraz większy problem z kupieniem nowego.

Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.

: 2012-06-07, 14:14
autor: Savier
Kombinace z WFM? Niee.... chłopie, zdecyduj sie tylko, czy chcesz ori czy jakieś tuningi.

Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.

: 2012-06-07, 14:17
autor: jannex
Z zewnątrz ori może oprócz tłumika ;). Sprawa prosta bo chcę trochę bardziej dojechać cylinder zanim pójdzie do tulejowania, które kiedyś będzie opłacalne. Mierząc grubość tulei dałoby to jeszcze dwa wymiary ponad fabrykę.

Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.

: 2012-06-07, 14:18
autor: Skinder
Korbowód od S32 jest jeszcze rozwiązaniem bodajże.

Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.

: 2012-06-07, 17:03
autor: auriol77
Nie nie jest.

cross impex czy moto impex (już nie pamiętam) robią tłoki do 6 (w teorii do 8 szlifu nawet. Piszę w teorii ,bo ogólnie tych ponadwymiarowych tłoków prawie nigdy nie mają ,ale jeśli już to góra do 6) ,ale musiałbyś pisać do nich ,żeby dali ci namiar na jakiś najbliższy sklep ,bo przez internet nie kupisz.

Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.

: 2012-06-07, 17:30
autor: Savier
Auriol, masz na myśli S32 czy S01?

Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.

: 2012-06-07, 17:37
autor: Skinder
Przypadkiem 8 szlif nie ma takiego samego wymiaru jak 4 szlif typowej klasyfikacji? Już gdzieś była mowa o tym na forum jak dobrze pamiętam...

Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.

: 2012-06-07, 17:54
autor: wujcio
WFM z jakim masz cylindrem wcześniejszym (shlkowym) GM16 czy późniejszym pod GM 20?

Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.

: 2012-06-07, 19:41
autor: jannex
Pod g20 z prostym wydechem. A te tłoki są takiej jakości że da się jeździć?

Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.

: 2012-06-07, 19:47
autor: wujcio
No to przecież taki cylek kupić o nie problem.
Wiem że kilka firm regeneruje takie cylindry roztaczając i wstawiając tuleje żeliwną ale koszta na pewno przekroczą kupno nowego cylindra nadającego się do szlifu + sam szlif.

Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.

: 2012-06-07, 19:48
autor: Szczepan
http://www.motorpol.opole.pl/index.php? ... from=dzial.
Nominał MZ-tki ma 55.97, R4 dla S01 ma 53mm. Rachunek jest prosty potrzebujesz rozwiercić prawie 3mm... zostanie coś mięsa ? Podejrzewam, że niewiele. Rozważ to co wysłałem ci u góry ;)

Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.

: 2012-06-07, 20:09
autor: jannex
Mieszkałem tam i dobrze znam ten sklep. On te cylindry ma tylko na papierze w praktyce nie.
Chce ino wykorzystać ten co mam, w sumie mogę jeszcze dolatać go do końca sezonu. Tłok od mz ts 150 wydaje się najtańszą opcją na to.

Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.

: 2012-06-07, 20:12
autor: Szczepan
jannex pisze:Mieszkałem tam i dobrze znam ten sklep. On te cylindry ma tylko na papierze w praktyce nie.
Chce ino wykorzystać ten co mam, w sumie mogę jeszcze dolatać go do końca sezonu. Tłok od mz ts 150 wydaje się najtańszą opcją na to.
No to jak wiele innych części w tym sklepie. To muszisz działać z tym, jak dla mnie prościej jest jednak kupić jakiś garnek do szlifu.
Ale z drugiej strony jestem ciekaw jak by to latało :D

Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.

: 2012-06-07, 22:19
autor: auriol77
Savier pisze:Auriol, masz na myśli S32 czy S01?
S01. Zapraszam na stronę jednego i drugiego producenta ,a następnie katalog części. Można pisać też bezpośrednio na dział handlowy i facet to potwierdzi. Jakbym znalazł gdzieś maile na skrzynce to mógłbym wstawić. Producent był nawet skłonny zrobić wyjątek i sprzedać mi tłoki powyżej 4 szlifu ,ale musiałbym ich kupić kilkanaście czy więcej.

edit:
znalazłem starego maila.

Jako ciekawostka poza tematem. Sporo osób nie wierzy w istnienie prywaciarskich cylindrów do wsk 175 ,a były takie. Nawet był taki cylinder nowy z rok temu na allegro z dzielonym oknem dolotowym i Pan Robert potwierdził istnienie takich.
"Robert Kosmala - Moto Impex robert@moto-impex.pl"

Jeżeli chodzi o tłoki na 5, 6, 7, 8 remont do WFM czy WSK 125 to oczywiście mieliśmy w ofercie ale w tej chwili nie mamy, produkujemy te tłoki bardzo sporadycznie i głównie pod zamówienie. Cylindrów da WSK 175 nie widziałem u nas w hurtownii około 11-12 lat więc raczej temat nie osiągalny.
Raczej nie obsługujemy detalu ale przy jakimś większym zamówieniu możemy to przeanalizować.