Odchudzenie tłoka
- Endriu
- Posty: 17
- Rejestracja: 2007-02-07, 20:20
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Odchudzenie tłoka
Ostatnio pomyślałem sobie, że można by było odchudzić tłok w WSK. Dzięki temu będzie się żwawiej wkręcała na obroty. co o tym myślicie?
- jimmi1206
- Posty: 44
- Rejestracja: 2007-07-22, 17:41
- GG: 0
- Lokalizacja: Pietkowo
- Kontaktowanie:
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
- jimmi1206
- Posty: 44
- Rejestracja: 2007-07-22, 17:41
- GG: 0
- Lokalizacja: Pietkowo
- Kontaktowanie:
Ale po co to robic ?? Wiesia jet taka jaka jest jak chcesz poszalec czyms co sie szybko wkreca na obroty to kup sobie MZ i katuj a wiesie zostaw w spokoju!! Silnik w Wiesi jest wolno obrotowy i nic na to nie poradzisz zreszta to weteran i tzeba o niego dbac a nie go tuningowac i skracac mu zywotnosc!! Jestem pewien ze nie tylko ja tak mysle ale 75% ludzi korzystających z tego forum!!
Ostatnio zmieniony 2007-10-20, 10:47 przez jimmi1206, łącznie zmieniany 1 raz.
WSK M06 B3 77r super maszyna
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 2007-03-20, 19:51
- GG: 0
- Lokalizacja: Net
- Kontaktowanie:
- 125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 2007-03-20, 19:51
- GG: 0
- Lokalizacja: Net
- Kontaktowanie:
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 2007-03-20, 19:51
- GG: 0
- Lokalizacja: Net
- Kontaktowanie:
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Ta nie przesadzajcie znowu, Tłok można usprawnić ale nie trzeba, to już zależy od gustu. Ja bym na twoim miejscu go wy polerował od środka do wysokości sworznia i może nawet efekt będzie odczuwalny ale do tego dobrze jest jednocześnie wypolerować cylinder (kanały płuczące, ssący i wydechowy, do tego króciec) i wtedy efekt na pewno odczujesz.
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
A ja jestem niemal pewien, że takiego efektu się nie odczuje: zbyt mały będzie zysk, żeby go odczuć w praktyce!!! To trochę tak, jakbyś wyjął z motocykla np. pomkę do kół i też spodziewał się przyrostu dynamiki (bo przecież motocykl jest lżejszy o wagę pomki).... i może nawet efekt będzie odczuwalny ale do tego dobrze jest jednocześnie wypolerować cylinder (kanały płuczące, ssący i wydechowy, do tego króciec) i wtedy efekt na pewno odczujesz.
Zauważcie, że o polerowaniu tłoka czytacie w obszernych (i fachowych!! a nie amatorskich) opracowaniach na temat tuningu silnika S01 a wiąże się to z koniecznością zabezpieczenia się przed niszczącym działaniem tzw. karbu.
W uproszczeniu mówiąc ==> ma to zniwelować ogromne obciążenia (i siły niszczące), występujące w miejscach przewężeń, głębokich rys, czy innych podobnych karbów! Ale jeżeli takich naprężeń nie spowodujesz, to nie ma potrzeby zabezpieczać się przed nimi.
Kiedy będą więc potrzebne zabiegi polerowania powierzchni tłoka? Ano na przykład wtedy, gdybyś drastycznie "pocienił" ściankę tłoka, albo gdybyś nadał mu ogromne prędkości ruchu, albo gdybyś poddał go potężnym nacikom gazów nad tłokiem i ... coś tam jeszcze.
Dopóki wokół tłoka nie ma takich czynników, to nie ma też potrzeby zabezpieczania się przed skutkami działania karbu.
Ale samo polerowanie - bez innych głębokich przeróbek - nie ma praktycznego sensu (no, może jedynie ma to sens estetyczny: bo polerowany tłok bardzo efektownie i starannie wygląda = ale to raczej jedyny sens polerowania).
Moja podpowiedź do dyskusji o tuningowaniu: tak naprawdę to jedynym skutecznym sposobem "poprawy" mocy i momentu obrotowego silnika S01 jest znaczące powiększenie kanału ssącego (i oczywiście związanego z tym skorygowania kanałów płuczących i kanału wydechowego).
.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 2007-07-11, 21:21
- GG: 0
- Lokalizacja: Skrzyszów
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Nie potrafię Ci tak z marszu odpowiedzieć i nawet nie chciałbym. Bo to wymaga trochę dłuższego pogadania, podyskutowania. Ale jest prostsze i szybsze rozwiązanie>>> zamiast wyważać otwarte drzwi, to lepiej poszukać porządnego, fachowego opisu tuningu silnika S01 (ja polecam opracowania Tomasza Sułka - to naprawdę facet z ogromną wiedzą w temacie). Jest też zupełnie dobry opis usprawnień S01 w książce Załęskiego (oczywiście tej o wueskach).
Ostatnio zmieniony 2007-10-24, 20:09 przez Fenix, łącznie zmieniany 1 raz.
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2007-01-28, 12:14
- GG: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Według mnie odchudzanie tłoka to zbędne działanie lepiej np: poeksperymentowac i wstawic nowy tłok lup pierścienie itd
Z ciekawostek powiem że jak raz zatarłem moto i rozwalił mi sie tłok tzn pękł jego kawałek z jednej strony to uwaliłem podobny kawałek z drugiej strony co by równowaga była i chodziło jeszcze długo
Z ciekawostek powiem że jak raz zatarłem moto i rozwalił mi sie tłok tzn pękł jego kawałek z jednej strony to uwaliłem podobny kawałek z drugiej strony co by równowaga była i chodziło jeszcze długo

- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2007-01-28, 12:14
- GG: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości