Strona 1 z 2

Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-22, 15:20
autor: raflo87
Witam
Założyłem wczoraj gażnik PWK 30mm, jest tak usytuowany jak na zdjęciach.
Odpaliłem motor , na wolnych obrotach działa ok i wydaje się ze w jezdzie spokojnej tez by miał tak działąć ale niestety zatyka go coś , z 2000 na 4000 wkręca się srednio a potem od 4000 wzywż idzie ładnie.Jeśli takie usytuowanie gażnika nie przeszkadza to skupię się na regulacji mieszanki.
Ruszyć jest mega problem bo muszę trzymać pół gazu i powoli ruszac, jak juz jade z pewną prędkościa to chodzi ok.
Silnik grzeje się ostro , o wiele bardziej jak na pegazie, w króćcu nie mam żadnych spików ze spawania jest przelot łądny tylko zastanawia mnie kąt bo taki musiałem dać żeby gażnik sie zmieścił bez większych przeróbek , Ty alien widziałem masz taki gażnik i długi króciec dorobiony , możesz coś doradzić, dysze mam orginalną.

Re: Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-22, 15:30
autor: Muciek
To masz ori PWK czy jakąś kopie? Od długości dolotu w symetryku zależy przebieg krzywej momentu. Wg mnie to musisz to porządnie wyregulować z filtrem. Nie masz czasem za ubogiej mieszanki ? (nadmierne grzanie się)

Re: Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-22, 15:37
autor: Alien
Wszystkie spostrzeżenia na temat tego konkretnego gaźnika opisałem w swoim temacie o garbusce.

Re: Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-22, 15:41
autor: raflo87
Gażnik to jest podróba z seba motors , narazie włąśnie filtra niemam , zrobiłem to wczoraj i tesuję, spróbuję założyć większą dyszę i zwiększyć dawkę paliwa na iglicy , zobacze jak się zachowa , jakby nie było to przelot zwiększył się o 4mm a wlot powietrza jest juz całkiem dużo większy jak w pegazie , może przez to nie zasysa tyle paliwa tylko więcej powietrza.
Ogólnie mam całkiem dobre wrażenia po dzwięku zasysania jak zapalam motor :), przelot zmienił całkowicie dzwięk.

Re: Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-22, 15:52
autor: Muciek
A wlot w cylindrze dopasowałeś do tego gaźnika? Wg mnie bez filtra to nie masz się co z tym bawić , potem Cię czeka to samo.

Re: Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-22, 16:03
autor: raflo87
Nie no , uciąłem króciec , poszerzyłem w srodku w miare na te 30mm , tam przelot jest ładny, nic nie blokuje , no a wlot jest normalny w cylindrze , z okrągłego przekształca się w prostokątny czyli orginalnie.
Nic, może jak tą dawkę zwiększe będzie można dalej wnioskować.

Re: Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-22, 16:16
autor: Muciek
Źle napisałem, chodziło mi o okno w cylindrze i tulei ;)

Re: Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-22, 17:16
autor: raflo87
nie no tam w tulei nic nie ruszałem , musiałbym kogoś mieć , bo takto takich rzeczy sie nei tykam sam

Re: Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-22, 20:18
autor: auriol77
Jaki rozmiar dyszy głównej i wolnych obrotów? Świeca jak się prezentuje? Przy 30mm musisz dać sporo większą dyszę jak oryginalna pegazowa. Jeśli nie masz zestawu dysz to może być problem. Ja bym zaczął od rozmiaru 110 i przechodził co 5 jednostek w górę jeśli będzie poprawa.

Re: Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-22, 20:22
autor: Muciek
Zazwyczaj się schodzi w dół z dyszami włożyć jakąś dużą i sprawdzić , zawsze lepiej zalać silnik niż zatrzeć :mrgreen:

Re: Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-22, 22:37
autor: raflo87
no święte słowa - ciekaw jestem jak ta aliena wska na tym gazniku i takim dolocie sie sprawuej , czy moc i moment poszły w górę.

Re: Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-23, 14:11
autor: raflo87
Kurde dysze mam 135 , a taj jakby za mało odstawało paliwa

Re: Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-23, 14:19
autor: Muciek
Poczekaj na jakiś filtr powietrza :P

Re: Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-23, 16:03
autor: raflo87
Niewiem kilku szczegółów odnosnie tego gaznika , dysza wolnych obrotów niewiem jaka jest , wogóle tam jest tych dysz chyba 4.
To wyjscie do góry na początku gażnika też niewiem czy ma być zatkane czy nie - co można na to założyć węzyk.
Ja to zaślepiłem , teraz to odetkałem , dysze dałem 125 i najwyższą dawkę i już motor lepiej chodzi , tylko namieszałem z tym , mogłem tą dyszę 135 zostawić , jeszcze ta śrubka do regulacji składu niewiem ile ma być wykręcona.
Zamówiłem rurkę aluminiową , chyba zrobie coś podobnego jak alien miał - on mówił że od dołu mu ciągła ładnie.

Re: Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-23, 16:16
autor: Alien
Nic nie pisałem bo liczyłem, że jednak przeczytasz mój temat żebym nie musiał klepać w klawiature drugi raz tego samego...

1. To, że gaźnik może pracować pod kątem nie znaczy że będzie pracował dobrze. Ten konkretny model Keihina/PWK bardzo źle reaguje na zmianę poziomu paliwa. Czyli trzeba zrobić taki króciec żeby komora była poziomo.
2. Nie reguluj niczego iglicą, ma zostać na środku.
3. Możesz zmienić dyszę wolnych na mniejszą, ja tak zrobiłem.
4. Zakładasz docelowy filtr powietrze bo od niego będzie zależała dysza główna.
5. Później całą regulacje robisz dyszami głównymi, trzeba kupić zestaw, innej rady nie ma. Ja przy swoich ustawieniach i filtrze stożkowym skończyłem na 128.
6. Żeby dobrać dysze musisz silnik przekręcić na maksa na każdym biegu. Na mniejszych dyszach do 3 biegu będzie wariat, a jak wrzucisz 4 to braknie mu paliwa i wtedy o przytarcie nie trudno.
7. Grzeje się mocno, więc uważaj.
8. Zwróć uwagę na linkę gazu, oryginał może byz za krótki przez co nie będzie luzu na lince. Ja mam dorabianą więc problem nie wystepuje.
9. Przepustnica w podróbie szybko sie wyciera po czym zaczyna si ukosować - w efekcie lubi się zawiesić co objawia się tym że stoisz na skrzyżowaniu a silnik wkręca sie na kosmiczne obroty i nie chce zejść. Zniwelowałem to montażem dodatkowej śruby podtrzymującej przepustnice. Oryginalnie jest jedna, ale jest nadlew więc można zrobić precyzyjne wiercenie i gwintowanie. Ja tam mam bodajże śrubę M4.
10. W korku komory pływakowej trzeba nawiercić otwory dodatkowe bo nie ma przepływu i jak zacznie mu się ssanie to jest za mały przepływ.
11. To wyjście na górze gaźnika jest do podcisnienia wiec ja zatkaj ślepą rurką. Jedyna rurka ma być ta mała z komory pływakowej - to taki myk który umożliwia bezpośrednie zaciągnięcie mieszanki do gardzieli przy maksymalnym zapotrzebowaniu na paliwo.
12. Jeżeli moto pali zimne z pierwszego kopa tzn. że jest za bogato. Fajny efekt bo moto pali na tym gaźniku na dotyk ale jak się zagrzeje to nie pojeździsz.

Wnioski wyciągnięte z eksploatacji, manuali do JRC, uwag innych użytkowników.

Mućku, co do okna to nie trzeba nic działać - oryginalnie ma powierzchnie jak pod trzydziestkę, trzeba tylko kanał ssący i dorobiony króciec przeharatać na odpowiednią średnice.

Re: Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-23, 16:29
autor: raflo87
Znalazłem w wyszukiwarce Twój temat odnosnie Garbuski , 9 stron , przeanalizowałem go i dużo informacji nie było które tu wypisałeś więc nie musiałeś pisać tego samego , chyba że miałeś jeszcze jakieś tematy to niewiem.
Mówiłeś że od dołu Ci szła , chyba że już namatałem z króćcami bo wydaje mi sie że miałeś wtedy ten skośny.
Widzę , że nie ma co wałkować tematu nadto bo i tak muszę przerobić króciec.
dzięki za rady , wróce do dyszy 135 i zapinki iglicy na środku a jeszcze filtr muszę jutro dokupić to zobaczę ile to pomoże.
Mi też ten przechył się nie podoba , cięzko idzie z wolnych ale górne są obiecujące więc warto się pobawić.
Tam nie widziałem na zdj byś miał zaślepiony węzykiem ten dolocik mały.

Re: Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-28, 21:26
autor: raflo87
Przeróbka

Re: Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-28, 22:25
autor: Alien
Odnośnie rurek to wg. zdjecia nr 2: lewą zaślepiasz, prawą łączysz z komorą pływakową.

Re: Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-28, 23:14
autor: raflo87
No już wiem , ale mam pytanie z czym innym - ile masz wykręconą tą srubke do regulacji skłądu mieszanki obok pływaka co się reguluje

Re: Pod jakim kątem gąznik , długość króćca

: 2013-06-29, 10:38
autor: auriol77
Prawa rurka łączona z komorą pływakową nie działa z dyszą power jet? Jeśli tak to nie wiem czy w wsk nie spowoduje dodatkowych problemów z regulacją.