Strona 1 z 3
					
				WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-24, 20:33
				autor: oskarmokwa
				Witam, kuzyn poprosił mnie żebym zorientował się w sprawach modernizacji silnika WSK 175. Więc powiedziałem mu o rzeczach, o których słyszałem, a mianowicie:
-mieszana skrzynia biegów (pomieszanie 060 z skrzynią 059), macie jakieś schematy ?, jezdziliście na takim wynalazku ?, jakieś opinie na ten temat ?
-wypełniacze wału (co to daje w ogóle ?)
-łożysko igiełkowe na główce korbowodu (można założyć w oryginalnej czy trzeba dotaczać/kupować jakąś inną korbę?)
-planowanie głowicy (ile stoczyć żeby odczuć różnicę a nie osłabić konstrukcji?)
-zapłon CDI (są jakieś problemy ?, opłaca się)
Może macie inne sprawdzone pomysły na modernizacje tego silnika ?, liczę na pomysły i odpowiedz na moje pytania, pozdrawiam Wueskowiczów 

 
			 
			
					
				Re: WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-24, 21:26
				autor: Savier
				Mieszana skrzynia spoko, Matej na takiej jeździ.
Wypełniacze wały z siedzenia Cię nie zrzucą 

.
Łożysko igiełkowe to nowa korba i stosunkowo duży koszt.
Planowanie głowicy pod teraźniejsze paliwo nie powinno znacznie odbić się na żywotności.
Zapłon CDI jest tani i to chyba najlepsza przeróbka 

.
Możesz jeszcze zamontować wirnik z Royala, wtedy masz ładnie elektrykę ogarniętą i coś o 5 tarczach jeszcze czytałem kiedyś  

 
			 
			
					
				Re: WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-25, 00:12
				autor: AudioBas
				Mieszana skrzynia
Zapłon CDI na Royalu
Porządne łożyska
Korba od Baya (korbowód YZ250) + wypełniacze
Anodowany tłok AK20 od Aliena + jego obróbka
Szlif + porządne fazy kanałów
Spasowanie kanałów cylindra z karterami
Nowe igiełki wałka zdawczego
			 
			
					
				Re: WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-25, 00:23
				autor: iron_bird
				Yyyyyy wymiana gaźnika na inny  

 
			 
			
					
				Re: WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-25, 00:27
				autor: Sebastian440
				Pany jakie przełożenia wychodzą na tych mieszanych skrzyniach ?
			 
			
					
				Re: WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-25, 00:45
				autor: raflo87
				Sebastian440 pisze:Pany jakie przełożenia wychodzą na tych mieszanych skrzyniach ?
Wychodzą spoko przełożenia  2,93  1,97  1,35 1
Napewno różnica jest w porównaniu do kobuzowych.
Najprościej zrobić mieszaną bo nie trzeba przekładać wodzików z gazeli i 2 kół zębatych.
Jestem najbardziej za konfiguracją skrzyni mieszanej, aczkolwiek cała kompletna skrzynia od gazeli ma jeszcze ciut lepsze to przełożenie 2b bo jest 1,79  , poprostu 2bjest dłuższy a przy początkowym rozpędzaniu motocykla mocy jest dużo żeby to wykorzystać.
Jeśli robisz motocykl na tor i każdy ułamek sekundy by był ważny to moim zdaniem najlepsza pozostanie skrzynia gazeli.
Ojezdziłem się dużo na mieszanej to czułem jeszcze minimalnie za duży skok między 2b a 3b , ale jak się już ma konkretną elastykę to nie odczuje się tego.
 
			 
			
					
				Re: WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-25, 00:46
				autor: grzechu212
				WSK KOBUZ
1: 15/27 - 3,24
2: 19/23 - 2,18
3: 23/19 - 1,49
4: 27/15 - 1,00
SHL M17
1: 15/27 - 2,93
2: 20/22 - 1,79
3: 23/19 - 1,34
4: 26/16 - 1,00
Jeśli w skrzyni WSK zamienisz zdawczy i wałek pośredni:
1: 15/27 - 2,93
2: 19/23 - 1,97
3: 23/19 - 1,34
4: 26/16 - 1,00
			 
			
					
				Re: WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-25, 10:49
				autor: Sebastian440
				Faktycznie na tor najlepsza gazela 

 dzięki pany.
 
			 
			
					
				Re: WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-25, 16:20
				autor: oskarmokwa
				Gażnik też będę zmieniał, prawdopodobnie Jikov (czy jak tam to się piszę), co do skrzynki mieszanej, macie do tego schemat ?, bo ile dobrze pamiętam to jest tak ze mam skrzynię od Gazeli i zmieniam jeden wałek i jeden tryb (przesówkę) i już jest, macie schemacik do tego ?, co do wirnika z Royala, w to nie będę inwestował (a raczej mój kuzyn) bo motocykl ma być robiony na wiejskie szosy, więc dobrego oświetlenia nie trzeba 

, ważne żeby była bezawaryjna praca), co do 5 tarcz to jak to zrobić ?, myślałem też o hydraulicznym sprzęgle, łożyska oczywiście będą porządne, SKF pewnie pójdą 

, a polerka skrzynki korbowej i kanałów ?, na lustro polerować, spasowanie cylinder/kartery to konieczność przy jak najlepszych osiągach, plus jakiś konkretny dyfuzor 

, ile mozna uzyskać mocy na takim dosyć prostym tuningu ?
 
			 
			
					
				Re: WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-25, 17:11
				autor: Sebastian440
				oskarmokwa pisze: ile mozna uzyskać mocy na takim dosyć prostym tuningu ?
Ile chciałbyś usłyszeć to tyle ci powiem.
 
			 
			
					
				Re: WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-25, 17:20
				autor: iron_bird
				Tutaj masz to łopatologicznie przedstawione -> 
viewtopic.php?f=59&p=521444#p521444 
			 
			
					
				Re: WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-25, 18:34
				autor: bayu
				Polerowanie nie musi byc na lustro, owszem szkrzynie korbowa lub wał mozna, ale kanały pluczace wystarczy ze znikna odlewowe nierowności, a powieszchnia bedzie gładka, denko tloka zrob na lustro, aby mniej ciepla przyjmowal,oraz wydechowe, aby ograniczyc osiadanie ngaru.
lozyska jak juz wsadzasz SKF to pytaj o takie w plastikowym koszyku.
			 
			
					
				Re: WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-25, 21:21
				autor: oskarmokwa
				plastikowym koszyczku ?, kurde co to ludzie nie wymyślą 

, no dobrze że kanałów na lustro nie trzeba polerować bo to by męka była, a gażnik jaki ?, Jikov ?
 
			 
			
					
				Re: WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-25, 21:23
				autor: oskarmokwa
				Sebastian440 pisze:oskarmokwa pisze: ile mozna uzyskać mocy na takim dosyć prostym tuningu ?
Ile chciałbyś usłyszeć to tyle ci powiem.
 
 nie wiem, nie mam pojęcia ile dają takie przeróbki, 2 km to da ?
 
			 
			
					
				Re: WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-25, 21:28
				autor: Muciek
				Od -5 do +5 

 
			 
			
					
				Re: WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-25, 21:55
				autor: qpa
				Są gdzie wykresy z hamowni silników od wsk? Chodzi mi o takie teraźniejsze badania a nie z książek.
			 
			
					
				Re: WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-25, 21:59
				autor: raflo87
				 nie wiem, nie mam pojęcia ile dają takie przeróbki, 2 km to da ?
Ile Twój kuzyn chce przeznaczyć kasy na ulepszanie?
Jikova narazie nie kupuj bo pewnie chodzi Wam o jakiś 28mm lub ten jeszcze mniejszy, chyba że od razu zapakujesz jikova 34mm... Najlepiej zastosuj przeróbkę majstra rybak117, czyli gażnik etz 250 wraz z króćcem , dochodzi cięcie i spawanie. Musisz poświęcić jeden króciec WSKi. Najlepiej wskoczyć na tą średnicę przelotu 30mm bo po co masz zmieniać dobrego pegaza 26mm na  podobne jikovy...
 
			 
			
					
				Re: WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-26, 00:20
				autor: AudioBas
				qpa pisze:Są gdzie wykresy z hamowni silników od wsk? Chodzi mi o takie teraźniejsze badania a nie z książek.
Niebawem będą 

Jak ogarnę sprzęgło i zakupię wydech oryginalny to podjadę na hamownię 

 
			 
			
					
				Re: WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-26, 00:34
				autor: raflo87
				AudioBas pisze:
Niebawem będą 

Jak ogarnę sprzęgło i zakupię wydech oryginalny to podjadę na hamownię 

 
WOW 

  w sumie bardziej by Ci się opłaciło jakbyś coś przerabiał 

 No chyba , że się nie zdradzasz a potem wyskoczy 20KM  

 Masz gdzieś blisko Siebie hamownie i czy wiesz już ile ta zabawa będzię kosztować?
 
			 
			
					
				Re: WSK 175 modernizacja silnika.
				: 2014-02-26, 01:30
				autor: Alien
				Tu nie chodzi o to czy przerabiał czy nie..nikt tak naprawdę nie wie ile ma dobrze zrobiona seryjna wueska. Więc jak tu mieć jakiekolwiek odniesienie po przeróbkach skoro standard jest niewiadomą? Bo ja przykładowo nie wierzę, że seria wyda 14KM 
