Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
-
Joker43
- Posty: 10
- Rejestracja: 2016-11-12, 11:40
- GG: 0
- Moje maszyny: GB Street (Silnik WSK 125)
- Lokalizacja: Sochaczew
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Joker43 » 2017-01-06, 21:05
Witam!
Chciałbym kupić nowy filtr powietrza do mojego moto. Niestety nie może to być oryginalny, ponieważ nie jest to do końca wsk (rama od chińczyka), przez co nie ma zwyczajnie na to miejsca. Zastanawiałem się nad stożkowym filtrem, lecz czytałem że nie jest on zbyt dobry ponieważ nie wszystko łapie. Chyba najlepiej jakby był z gąbki filtracyjnej, lecz nie znalazłem takich. Co o tym sądzicie? Jaki polecacie?
Dodam że obecnie jeżdżę bez filtra

-
Mateusz123341
- Posty: 58
- Rejestracja: 2014-11-16, 20:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1981r.
WSK 175 1984r.
- Lokalizacja: Cekcyn
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mateusz123341 » 2017-01-06, 22:39
-
Joker43
- Posty: 10
- Rejestracja: 2016-11-12, 11:40
- GG: 0
- Moje maszyny: GB Street (Silnik WSK 125)
- Lokalizacja: Sochaczew
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Joker43 » 2017-01-06, 22:57
Tylko czy będzie on lepszy od stożkowego ? coś mi się zdaje że drobiny typu piasek również przepuści...
-
Mateusz123341
- Posty: 58
- Rejestracja: 2014-11-16, 20:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1981r.
WSK 175 1984r.
- Lokalizacja: Cekcyn
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mateusz123341 » 2017-01-06, 23:17
Miałem taki filtr około 5 lat tylko trzeba mieć nasączony olejem z benzyna w stosunku 1:1.
-
daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Post
autor: daroohd » 2017-01-07, 07:00
Drobin piasku to on nie przepuści, jak chcesz cos dobrego kup K&N albo taki chiński jak był w ramie.
Lepsze byle co jak jazda bez filtra.

-
halcik
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
- Lokalizacja: Kutno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: halcik » 2017-01-07, 13:04
Czytając forum np MZ ludzie opisują jak ważne jest zestawienie dolotu i wylotu z silnika. Brak filtra lub zastosowanie czegoś innego zamiast długiej drogi jaka jest na dolocie w MZ sprawia że motory chodzą słabo (tam dolotu idzie przez filtr, a później przez ramę do przodu motoru, zresztą w rometach z gumowa nakładką za gaźnikiem też jest podłączenie i wydłużenie drogi powietrza dla silnika). Nie wiem jakie to ma przełożenie w wsk, ale tutaj trzeba spytać ludzi którzy coś w nich przerabiali i bawili się dolotem. Filtry stożkowe te tańsze są na pewno słabe w wychwytywaniu cząstek stałych. Gąbka hamuje znowu powietrze i dławi silnik. Przeróbek na dolocie może być więcej, oryginalnie przecież położenie gaźnika od cylindra również uległo zmianie, przez co charakterystyka silnika uległa zmianie.
Jeśli chcesz stosować w innej ramię to testuj
-
Joker43
- Posty: 10
- Rejestracja: 2016-11-12, 11:40
- GG: 0
- Moje maszyny: GB Street (Silnik WSK 125)
- Lokalizacja: Sochaczew
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Joker43 » 2017-01-18, 19:35
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, wybrałem ten od chińczyków stożkowy.
Teraz mam drugie pytanie, paliwo ucieka mi wężykiem od końca kranika (kranik gb street) no i ten kranik jest chyba na 4 lub 5 mm, a wężyk mam 6mm. Co mam zrobić żeby nie leciało? Aktualnie nałożyłem na tą końcówkę kranika izolację termokurczliwą 2 razy po czym założyłem wężyk i na to opaska plastikowa i obok metalowa, lecz mimo tego leci. Próbowałem również bez tych termokurczek(na samą końcówkę). Macie jakiś sposób jak sobie z tym poradzić?
-
MOTOR1983
- Posty: 116
- Rejestracja: 2017-01-09, 22:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos125
WSK Garbuska 125 WSK 'dzik
Batron sprint 125
- Lokalizacja: Kruszwica
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MOTOR1983 » 2017-01-18, 20:28
co do filtra ro dał bym filtr
http://allegro.pl/filtr-powietrza-wfm-1 ... ml#thumb/2
co do wężyka to daj kawałek wężyka 4 następnie kawałek rurki wciśnij w niego na gorąco następnie na drugi koniec rurki kawałek wężyka 6 na gorąco ,aby tego łączenia nie było widać na całość zapodaj koszulkę termokurczliwą i miodzio

-
Joker43
- Posty: 10
- Rejestracja: 2016-11-12, 11:40
- GG: 0
- Moje maszyny: GB Street (Silnik WSK 125)
- Lokalizacja: Sochaczew
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Joker43 » 2017-01-22, 13:27
Mam jeszcze jeden problem, otóż od dłuższego czasu walczę z zalewającą się świecą. Jak bym nie ustawił zapłonu, to ciągle jest także motor odpala ładnie, na wyższych też, wyjeżdżam z garażu i motor gaśnie. Jak próbuję z kopa to czasem sobie gdzieś kichnie ale to przez zalewającą się świecę. Co może być przyczyną ? Dodam że mam cdi, a iglica ustawiona jest na najniższym położeniu (zapinka na samej górze).
-
Mixol
- Posty: 844
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979r.
WSK 175 1980r.
CZ 477 73r.
Mińsk 400A 90r.
- Lokalizacja: Mazowsze
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mixol » 2017-01-22, 17:47
Może sama świeca jest przyczyną, wyreguluj gaźnik a może on sam jest zużyty.
-
Joker43
- Posty: 10
- Rejestracja: 2016-11-12, 11:40
- GG: 0
- Moje maszyny: GB Street (Silnik WSK 125)
- Lokalizacja: Sochaczew
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Joker43 » 2017-01-23, 21:06
Pytanie jeszcze jedno, jaką funkcję spełnia metalowy króciec między gaźnikiem a karterem ? Co się stanie jak będę jeździł bez niego ?
-
MOTOR1983
- Posty: 116
- Rejestracja: 2017-01-09, 22:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos125
WSK Garbuska 125 WSK 'dzik
Batron sprint 125
- Lokalizacja: Kruszwica
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MOTOR1983 » 2017-01-23, 21:16
Dokładnie to nie mam pojęcia ale w garbusce nie miałem jeden sezon tego króćca i nic złego się nie działo, jeżeli chodzi o zalewanie świecy sprawdź pływak w komorze pływakowej czy się nie topi .
-
Joker43
- Posty: 10
- Rejestracja: 2016-11-12, 11:40
- GG: 0
- Moje maszyny: GB Street (Silnik WSK 125)
- Lokalizacja: Sochaczew
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Joker43 » 2017-01-23, 21:49
pływak sprawdzałem przy okazji czyszczenia gaźnika. Jest ok.
Czy świeca o nieodpowiedniej wartości cieplnej może być przyczyną zalewania?
Podczas "kopania" ręką czuję jak magneto trze o cewki w cdi... iskra niby jest. Może coś przez to nie działa?
-
MOTOR1983
- Posty: 116
- Rejestracja: 2017-01-09, 22:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos125
WSK Garbuska 125 WSK 'dzik
Batron sprint 125
- Lokalizacja: Kruszwica
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MOTOR1983 » 2017-01-23, 22:37
Z świecami to teraz loteria ,ja też miałem problem ze świecami weź na próbę świece
http://archiwum.allegro.pl/oferta/swiec ... 68931.html
Ja na zwykłym zapłonie miałem problem ze świecami ,naprawdę działa

-
cezary603
- Posty: 115
- Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
- Lokalizacja: mrągowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: cezary603 » 2017-01-24, 16:52
Tarcie magneta o cewki jest nie dopuszczalne , przegrzewanie się cewek spowoduje sfajczenie całego uzwojenia statora , może zacznij od tego wątku , a później sprawdź dokładnie uszczelniacze wału .
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości