Lekkie Rasowanie
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Lekkie Rasowanie
Może ktoś pamięta mój post o wale? Nie ważne bo mój wał który był nie za bardzo dobry ostatnio mi sie wysypał. Czyli silnik musze rozbierać i chciał bym Go troszkę podrasować. Sprawa polega na tym, że chce was zapytać co mogę zrobić mając do dyspozycji przeciętny garaż i tokarkę. Napewno będę polerował kanały i likwidował progi, dodatkowo raczej splanuje głowice i pytam co jeszcze mógłbym zrobić waszym zdaniem?
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 02:00 przez irek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sobi
- Posty: 87
- Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
- GG: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Możesz jeszcze zmienić czasy otwierania kanałów (taką najprostsza metodą jest podpiłowanie tłoczka na wymaganą głębokości z odpowiednich stron). Charakterystyka zmieni się dość wyraźnie (zależy jeszcze ile spiłujesz). Z własnych odczuć wiem ze po takim zabiegu na niższych obrotach mocy brakuje za to jak silnik się dobrze wkręci to mamy jej ciut więcej. Polecam również zmianę tradycyjnego zapłonu na zapłon od jawki. Do tego tokareczka i trochę talentu spokojnie wystarczy.
Silnik w trakcie dokańczania
http://bikepics.com/pictures/486757/
Silnik w trakcie dokańczania
http://bikepics.com/pictures/486757/
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
- Sobi
- Posty: 87
- Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
- GG: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Hmm wiesz prawie wszystkie zabiegi już bardziej tuningowe niż usprawniające, podnoszą ilość zużywanego paliwa. Ilość spalanego paliwa możesz zmniejszyć właśnie prze polerkę, likwidowanie progów itp (chociaż bardzo często niema takiej potrzeby). Samo zmienienie zapłonu na pewno podniesie spalanie, jak dodasz do tego tłok (a przyda się wtedy) na pewno też nie zmaleje.
Z takich ciut mniej agresywnych zabiegów może być jeszcze podtoczenie tłoka od spodu Trudno mi to narysować. (ma tam trochę mięsa). Do tego wszystkie przydało by się zrobić z dwa rowki smarujące w tłoku.
Z takich ciut mniej agresywnych zabiegów może być jeszcze podtoczenie tłoka od spodu Trudno mi to narysować. (ma tam trochę mięsa). Do tego wszystkie przydało by się zrobić z dwa rowki smarujące w tłoku.
Renowacja B3 – wskrzesić legendę
puma pisze:Ale ja mam zapłon bateryjny i jak już to przerobiłbym Go na bezstykowy

Ja miałem taką przeróbkę i moim zdanie nie zużywała więcej paliwa.A jeśli chodzi o podpiłowanie tłoka to oki tylko mam pytanie czy taki zabieg zwiękrzy zużycie paliwa??
PS: Jeśli chcesz przerobić silnik (ale to tylko w kilku firmach, a nie w Twoim warsztacie) tak, aby nie zmniejszyć żywotności to mogę Ci powiedzieć. Samo pokrycie tłoka specjalną warstwą, która zmniejsza tarcie to kosztuje ok.50-100zł, a reszta to już drobniejsze ceny. Zwiększy się moc i prędkość max.
- marianek_spox
- Posty: 218
- Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar - Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
- Kontaktowanie:
Z tego co wiem dobry zapłon elektroniczny sprawia że iskra na świecy trwa ułamki sekund dłużej ,a siła wyładowania jest większa niż przy tradycyjnym zapłonie ;co powinno spowodować lepsze spalanie mieszanki a w efekcie podniesienie sprawności silnika. nie rozumiem jak to ma się do zwiększenia zużytego paliwa ?
Pozdrawiam Marian
Ekipa Południe
Ekipa Południe
- ZXC
- Posty: 9
- Rejestracja: 2007-01-03, 14:58
- GG: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Z tego co mi wiadomo przy zapłonie elektronicznym silnik ma lżej pracować a co sie z tym wiąże aż sie bardziej chce odkręcać manetkę gazu... To mówi samo za siebie 

Są chwile, wciskam gaz, zegar przestaje mierzyć czas, lewy pas, zaglądam śmierci w twarz...
Policyjny radar, chyba słabo sie stara, nie podskoczy żaden palant, kiedy zapierdalam!
Policyjny radar, chyba słabo sie stara, nie podskoczy żaden palant, kiedy zapierdalam!
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Według mnie jak coś robić to konkretnie. No może co do planowania jeśli chce się troche jeszcze pojeźdżić to odradzał bym je lub zrobił to w minimalnym stopniu. przed jakimiś poważniejszymi modyfikacjami oczywiście powinien być zrobiony remont silnika. Oto pare rzeczy które ja uważam za ciekawe nie pisze tu o innym elektronicznym zapłonie bo wiadomo że ma prawie same pozytywy.
Głowica, cylinder, tłok,wał,korbowód:
- polerowanie komory spalania na lustro
- polerowanie denka tłoka i płaszcza na połysk
- radził bym użycie orginalnego tłoka ponieważ są użyte lepsze materiały
- odchudzenie układu korbowo-tłokowego:
a) tłok-można wybrać materiał od wewnetrznej strony tłoka (płaszcz) tylko nie za dużo bo to płaszcz ma za zadanie odprowadzenie ciepła, materiał wybieramy poniżej sworznia
b) polerowanie korbowodu i usuwanie zbednych nadlewów, łacznie z napisami na korbie
c) nie pisze o odchudeniu wału bo to dość czasochłonne zajęcie i wymagające dużej precyzji przy wykonaniu a przy nie umiejtnych modyfikacjach może to tylo zaszkodzić
- planowanie głowicy ( wedle uznania byle nie przesadzić) najlepiej było by uzyskać stopień sprężania w okolicach 10-10,5
- polerowanie kanałów w głowicy (ssące i wydechowe na połysk), polerowanie zgodnie z przepływem mieszanki
- zgranie kanałów cylindra z kanałami w karterach (karter również polerować)
- wywiercenie dodatkowych kanałów w główce korbowodu w celu poprawienia smarowania sworznia. Kanały wiercimy pionowo w dół a potem dwa otwory po skosie odnosząc się do kanału pionoweg, w obu przypadkach po wywierceniu dodatkoych kanalików trzeba zobaczyć czy nie ma żadnych zadziorów otwory wiercimy wiertłem 2 mm
- po przykręceniu króćca ssącego do cylindra sprawdzić współ osiowość kanałów tzn. czy na łaczeniu króćca z cylindrem nie ma progów jeżeli są to należy zebrać materiał pilnikiem bądz papierem sciernym, kanaly polerować w kierunku przypływu mieszanki.
- j/w sprawdzic zgranie gaźnika z króćcem od kolektora ssącego
Układ zasilania:
- Można pokusic się o zastosowanie gaźnika od jawy 350 TS. Efekty są zauważalne po zastosowaniu samego gaźnika. pare osóba ma już taki gaźnik i sobie chwali pozatym gaźnik Jikova jest znacznie gardziej nowoczesny od przestarzałego już pegaza. do gaźnika trzeba dorobić mocowanie pod króciec ale to już trzeeba wykazać samemu inicjatywe :p
Głowica, cylinder, tłok,wał,korbowód:
- polerowanie komory spalania na lustro
- polerowanie denka tłoka i płaszcza na połysk
- radził bym użycie orginalnego tłoka ponieważ są użyte lepsze materiały
- odchudzenie układu korbowo-tłokowego:
a) tłok-można wybrać materiał od wewnetrznej strony tłoka (płaszcz) tylko nie za dużo bo to płaszcz ma za zadanie odprowadzenie ciepła, materiał wybieramy poniżej sworznia
b) polerowanie korbowodu i usuwanie zbednych nadlewów, łacznie z napisami na korbie
c) nie pisze o odchudeniu wału bo to dość czasochłonne zajęcie i wymagające dużej precyzji przy wykonaniu a przy nie umiejtnych modyfikacjach może to tylo zaszkodzić
- planowanie głowicy ( wedle uznania byle nie przesadzić) najlepiej było by uzyskać stopień sprężania w okolicach 10-10,5
- polerowanie kanałów w głowicy (ssące i wydechowe na połysk), polerowanie zgodnie z przepływem mieszanki
- zgranie kanałów cylindra z kanałami w karterach (karter również polerować)
- wywiercenie dodatkowych kanałów w główce korbowodu w celu poprawienia smarowania sworznia. Kanały wiercimy pionowo w dół a potem dwa otwory po skosie odnosząc się do kanału pionoweg, w obu przypadkach po wywierceniu dodatkoych kanalików trzeba zobaczyć czy nie ma żadnych zadziorów otwory wiercimy wiertłem 2 mm
- po przykręceniu króćca ssącego do cylindra sprawdzić współ osiowość kanałów tzn. czy na łaczeniu króćca z cylindrem nie ma progów jeżeli są to należy zebrać materiał pilnikiem bądz papierem sciernym, kanaly polerować w kierunku przypływu mieszanki.
- j/w sprawdzic zgranie gaźnika z króćcem od kolektora ssącego
Układ zasilania:
- Można pokusic się o zastosowanie gaźnika od jawy 350 TS. Efekty są zauważalne po zastosowaniu samego gaźnika. pare osóba ma już taki gaźnik i sobie chwali pozatym gaźnik Jikova jest znacznie gardziej nowoczesny od przestarzałego już pegaza. do gaźnika trzeba dorobić mocowanie pod króciec ale to już trzeeba wykazać samemu inicjatywe :p
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Mam jeszcze pytanko co do polerowania skrzyni korbowej a mianowicie z tego co sobie przypominam jest ona, jakby to powiedzieć "prążkowana" w każdym razie ma krztałt fali i jeśli chciałbym ją wypolerować to musiałbym ściągnąć sporo materiału i co prawda była by gładsza i co za tym idzie nie było by tak dużych oporów przepływu mieszanki ale za to powiękrzył bym pojemność szkodliwą skrzyni korbowej. Więc czy efekt nie będzie odwrotny do zamierzonego??
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2007-01-06, 03:52
- GG: 0
- Lokalizacja: swidnik
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2007-01-08, 02:18
- GG: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2007-01-08, 02:18
- GG: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
A ja mam jeszcze jedną myśl. TIG8 bardzo ładnie wypolerował komorę ale teraz przydało by się wypełnić wał bo zostało zdjęte trochę materiału. Więc może zamiast polerowania komory dać tam cienką blachę (zależy ile miejsca na wał zostanie), osadzić ją np. na poxi-polu czy jakoś tak i tą blachę wypolerować po zamontowaniu lub nawet przed. Moim zdaniem oszczędzi się pracy przy tym i jednocześnie grubością blachy można regulować odległość ściany komory od wału.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2007-01-08, 02:18
- GG: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości