Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
Mam zamiar na próbę zrobić dodatkowy kanał płuczący w cylindrze WSK 175. Mam używany cylinder po 4 szlifie więc mogę go poświęcić i jeśli to nie wypali nie będzie mi go szkoda.
W tym cylindrze jest mało miejsca żeby robić kanały za tuleją w aluminium więc postanowiłem zrobić kanał na powierzchni tulei tak jak to jest np. w piłach łańcuchowych.
Kanał będzie centralny czyli nad kanałem płuczącym. Po prostu zbiorę trochę żeliwa z tulei i zrobię otwór w tłoku jako zasilanie tego kanału. Oczywiście nie będzie on miał "kontaktu" z oknem ssącym. Wymiarów i wartości jeszcze nie podam bo wszystko jest jeszcze w głowie. Dopiero będę zabierał się za ten cylinder.
Co o tym myślicie??
W tym cylindrze jest mało miejsca żeby robić kanały za tuleją w aluminium więc postanowiłem zrobić kanał na powierzchni tulei tak jak to jest np. w piłach łańcuchowych.
Kanał będzie centralny czyli nad kanałem płuczącym. Po prostu zbiorę trochę żeliwa z tulei i zrobię otwór w tłoku jako zasilanie tego kanału. Oczywiście nie będzie on miał "kontaktu" z oknem ssącym. Wymiarów i wartości jeszcze nie podam bo wszystko jest jeszcze w głowie. Dopiero będę zabierał się za ten cylinder.
Co o tym myślicie??
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
po co zakładać nowy temat jak już podobny jest ;>
viewtopic.php?f=23&t=1335&hilit=kana%C5 ... cz%C4%85ce
viewtopic.php?f=23&t=1335&hilit=kana%C5 ... cz%C4%85ce
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
Tak wiem, czytałem go ale tam pisali głównie o 125 a ja mam zamiar zrobić to w 175. Dlatego założyłem nowy temat. Ale jak coś to moderator skleci z tego jeden temat.
Czy zna ktoś grubość tulei cylindra w WSK 175??
Czy zna ktoś grubość tulei cylindra w WSK 175??
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
spróbuj to naszkicować bo nie rozumiem jak Ty to chcesz zrobić, w tym silniku mało jest miejsca i weź pod uwagę jeszcze zamki na tłoku.
Moim zdaniem jedyne rozwiązanie dodatkowego kanału to: otwór w tłoku + dodatkowy kanał (lub kanały) nad oknem ssącym + membrana która zamyka okno ssące na czas płuku (mieszanka przez tłok wpada w kanał ssący i obok membrany wędruje nad tłoka przez dodatkowe kanały, podczas gdy tłok rusza się w górę membrana otwiera się i paliwo napełnia skrzynię korbową przez kanał ssący.
Tuleja nie jest gruba w pewnych miejscach jest pewnie taka jak w tym kołnierzu wystającym od dołu który wchodzi do karterów, na górze i na dole jest pogrubiona co uniemożliwia wyprasowanie jej, gdzieś na forum była fotka takiej tulei.
Moim zdaniem jedyne rozwiązanie dodatkowego kanału to: otwór w tłoku + dodatkowy kanał (lub kanały) nad oknem ssącym + membrana która zamyka okno ssące na czas płuku (mieszanka przez tłok wpada w kanał ssący i obok membrany wędruje nad tłoka przez dodatkowe kanały, podczas gdy tłok rusza się w górę membrana otwiera się i paliwo napełnia skrzynię korbową przez kanał ssący.
Tuleja nie jest gruba w pewnych miejscach jest pewnie taka jak w tym kołnierzu wystającym od dołu który wchodzi do karterów, na górze i na dole jest pogrubiona co uniemożliwia wyprasowanie jej, gdzieś na forum była fotka takiej tulei.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
No ja to widzę chyba tak samo jak ty to opisałeś z tym, że bez membrany - teraz przynajmniej. Bo chce to zrobić przed założeniem membrany na starym silniku żeby się upewnić, że rzeczywiście jest to dobry pomysł. Zaraz naszkicuje rysunek i wrzuce.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
no ale bez membrany to nie będzie działało przecież ;>
cale ciśnienie ze skrzyni korbowej będzie uciekało do gaźnika a nie do tego dodatkowego kanału
przy takim rozwiązaniu musi być membrana.
cale ciśnienie ze skrzyni korbowej będzie uciekało do gaźnika a nie do tego dodatkowego kanału
przy takim rozwiązaniu musi być membrana.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
No właśnie nie musi być membrany i tutaj pokażę Ci dlaczego.
A oto szkic:

Tutaj ten kanał będzie zasilany otworem w tłoku. Otwór ten będzie zrobiony tak, że w dolnym martwym punkcie tłoka nie będzie znajdował się na powierzchni okna ssącego.
A oto szkic:

Tutaj ten kanał będzie zasilany otworem w tłoku. Otwór ten będzie zrobiony tak, że w dolnym martwym punkcie tłoka nie będzie znajdował się na powierzchni okna ssącego.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
no ok ale to rozwiązanie strasznie osłabi tłok bo będziesz musiał sporą dziurę mu wycharatać i nie wiem czy znajdziesz tyle miejsca na ten kanał bo aluminium nad kanałem ssącym jest niewiele i całkiem możliwe że do tej wysokości (końca kanałów płuczących) braknie materiału.
Tłok będzie również osłabiony bo ten kanał musisz wyciąć blisko płaszcza
Tłok będzie również osłabiony bo ten kanał musisz wyciąć blisko płaszcza
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
Zgadzam się z Tobą. Ale tego cylindra mi nie szkoda więc spróbować można. Jak to mówią: próba nie strzelba - wypalić nie musi.
W sumie nie planuje robić dużego tego kanału (około 10 mm szerokości) więc i otwór w tłoku nie będzie duży. Ale co do osłabienia tłoka to się z Tobą nie zgodzę bo jeśli membrana jest montowana do cylindra to robi się otwory w tłoku i to dość duże. Na pewno wpływają one na trwałość tłoka ale nie tak, żeby go uszkodzić. Mój otwór będzie o wiele mniejszy niż takie okno więc nie osłabi bardzo tłoka.
W sumie nie planuje robić dużego tego kanału (około 10 mm szerokości) więc i otwór w tłoku nie będzie duży. Ale co do osłabienia tłoka to się z Tobą nie zgodzę bo jeśli membrana jest montowana do cylindra to robi się otwory w tłoku i to dość duże. Na pewno wpływają one na trwałość tłoka ale nie tak, żeby go uszkodzić. Mój otwór będzie o wiele mniejszy niż takie okno więc nie osłabi bardzo tłoka.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
Uważam to trochę za bezsensowne, okno jest wg mnie za duże. Na przykładzie simsonów mogę powiedzieć, że czym więcej okien/kanałów płuczących tym muszą być miejsze, bo zwiększasz szkodliwą pojemność skrzyni korbowej i nie da Ci to efektu. Przerabiając ten gar, rozwiązałbym to w ten sposób jak w załączniku - wszystko oczywiście na jednej wysokości. Ogółem myślałbym nad wyrzeźbieniem połączenia z seryjnymi kanałami płuczącymi, ale nie ukrywam, że z 175 nie miałem styczności i nie wiem jak ten gar wygląda, cała zasada jest wszędzie praktycznie ta sama. Jak zabraknie materiału przy ożebrowaniu to można napawać jak już nie zwracamy uwagi na koszta. Przy okazji zastanowiłbym się nad innym tłokiem, możnaby uporządkować te zamki w przypadku gdyby przeszkadzały i przypadały akurat na oknach. Do całości, żeby to działało musisz wypełnić skrzynie korbową i byłoby dobrze jak zapodałbyś lepszy gaźnik. Samo dziurawienie tłoka, w przypadku niestosowania membrany też jest trochę kiepskim pomysłem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
Gaźnik już mam. To mikuni pochodzący z yamahy RD (czy RZ) 350. Dodałem fotki w temacie o gaźnikach. Ja te kanały chcę zrobić takim domowym sposobem. Może się uda, może nie, spróbować warto. Co do dorobienia tłoków to dzwoniłem do gościa który takowe dorabia. Powiedział, że Tłok do WSK 175 będzie kosztował 200 zł. (przy większej ilości oczywiście taniej). Powiedział, że może zrobić zamki czy otwory pod pierścienie wedle życzeń bo i tak tłok jest robiony od podstaw. No i tłok z materiału AK18 mógłby być
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
Zastanów się, czy nie lepiej będzie dopasować tłok od jakiegoś japończyka np coś z oferty vertexa, wiseco albo wossnera. Dodatkowe okna płuczące możesz zastosować oczywście bliżej standardowych okien, problemem są jedynie zamki tłoka, ale dorabiając nowy tłok, możesz zrobić tak, żeby zamki przypadały w inne miejsca np pomiędzy dodatkowym oknem a fabrycznym i drugi po drugiej stronie.
-
- Posty: 220
- Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
- GG: 9296900
- Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
sadzę że lepiej by wyszło powiększyć maksymalnie oryginalne kanały, lepiej zrobić dwa porządnie zasalanie niż kilka słabo zasilanych. Rozpędzna mieszanka nie lubi zakretów
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
Problem z połączeniem dodatkowych kanałów w tym silniku jest nawet nie powodowany za mała ilością materiału tylko tym że szpilki cylindra są przy samej tulei i uniemożliwia to zrobienia ukośnego połączenia lub jakiegoś w poziomie ;/ (tak są robione w simsonach i Jawkach ale tam szpilki są ponad 1 cm od tulei więć jest sporo miejsca)
Jedyne rozwiązanie jakie ja widzę to dodatkowe kanały nad kanałem ssącym.
Co do zamków to myślę że przy zrobieniu 2 małych kanałów udało by się je minąć.
Pierwszą rzeczą jaka musisz zrobić to wziąć do ręki cylek i pomierzyć wszystko przyglądnąć się bo wyrypać dziurę na pół cylka to nie problem, najlepiej poczytaj tą książkę o tuningu silników 2t do kartingu tam jest ładnie opisane.
Jedyne rozwiązanie jakie ja widzę to dodatkowe kanały nad kanałem ssącym.
Co do zamków to myślę że przy zrobieniu 2 małych kanałów udało by się je minąć.
Pierwszą rzeczą jaka musisz zrobić to wziąć do ręki cylek i pomierzyć wszystko przyglądnąć się bo wyrypać dziurę na pół cylka to nie problem, najlepiej poczytaj tą książkę o tuningu silników 2t do kartingu tam jest ładnie opisane.
-
- Posty: 220
- Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
- GG: 9296900
- Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
Polecam artykuły Tomasza Sałka
- Korpek
- Posty: 56
- Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
- Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Kontaktowanie:
Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
Tomasza Sałka już są stare Lepiej Grahama Bell'a 
Skinder Jestem ciekaw jak zrobisz te okna z twojego załącznika bez wybijania tulei
Jego okno wcale nie jest za duże zresztą to rysunek podglądowy nie znamy dokładnych wymiarów :> Okno w tłoku nie będzie do membrany tylko do dodatkowego kanału dlatego te okno jest takie wysokie a otwór w tłoku będzie praktycznie pod pierścieniami, ten rysunek to wyjaśnia

Skinder Jestem ciekaw jak zrobisz te okna z twojego załącznika bez wybijania tulei

Jego okno wcale nie jest za duże zresztą to rysunek podglądowy nie znamy dokładnych wymiarów :> Okno w tłoku nie będzie do membrany tylko do dodatkowego kanału dlatego te okno jest takie wysokie a otwór w tłoku będzie praktycznie pod pierścieniami, ten rysunek to wyjaśnia
Ring ding ding 

- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
Ja zrobie dokładnie to co na rusunku wyżej.
A jeśli chodzi o tłoki Vertexa to nie jest to najlepszy pomysł bo:
1. Są drogie (taniej mnie wyjdzie dorobienie tłoka)
2. Nie wiem jak zamki
3. nie wiem jak odległość od osi sworznia do denka
4. Nie wiadomo jaki rozmiar miałby sworzeń
A jeśli chodzi o tłoki Vertexa to nie jest to najlepszy pomysł bo:
1. Są drogie (taniej mnie wyjdzie dorobienie tłoka)
2. Nie wiem jak zamki
3. nie wiem jak odległość od osi sworznia do denka
4. Nie wiadomo jaki rozmiar miałby sworzeń
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Korpek
- Posty: 56
- Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
- Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Kontaktowanie:
Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
Są katalogi i tam wszystko jest opisane, ale też sądzę że się nie opłaca
Ten dodatkowy kanał zrób niżej niż seryjne i pod ostrym kątem w stronę głowicy

Ten dodatkowy kanał zrób niżej niż seryjne i pod ostrym kątem w stronę głowicy
Ring ding ding 

- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
A czemu niżej?? A o tym ostrym kącie to wiem. Zgadzam sie z tym
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Korpek
- Posty: 56
- Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
- Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Kontaktowanie:
Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.
Możesz zrobić na równo, niżej powinno poprawić moment na niskich obrotach
Poszukaj na google zdjęć cylindrów i popatrz jak umieszczone są kanały

Ring ding ding 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości