Strona 1 z 2

Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06

: 2010-06-21, 08:33
autor: Tukan
Przeniesione posty.

Aukcja allegro:
statczuj.jpg
ukrcew_rozjasnione.jpg
Witam na mojej aukcji.

Oferuję bezstykowy elektroniczny zapłon do motocykli SHL i WSK wyposażonych w iskrowniki 31-06. Dodatkowo jest to zapłon z automatycznie regulowanym kątem wyprzedzenia.

W poniższym rozwiązaniu zastosowano układ zapłonowy z gromadzenie energii w pojemności kondensatora, sterowany czujnikiem magneto-indukcyjnym poprzez znacznik na kole magnesowym. Elektroniczny moduł zapłonowy reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów silnika w zakresie od około 7 stopni przed ZZ przy obrotach biegu jałowego do 35 stopni przed ZZ dla prędkości obrotowej maksymalnej. Zakres regulacji automatycznej obejmuje więc 28 stopni. Są to wartości właściwe dla stopnia sprężania oryginalnego fabrycznego silnika. Startowe wyprzedzenie zapłonu można regulować przekręcając podstawę cewek w zakresie około +- 7 stopni. Umożliwia to niezwykle spokojną i miękką pracę silnika na obrotach biegu luzem i wyższą moc maksymalną niż dla stałych ustawień fabrycznych. Dodatkowym plusem jest znaczne zwiększenie trwałości silnika wyposażonego w regulator kąta zapłonu ze względu na zmniejszenie obciążeń korby i tłoka zbyt wczesnym zapłonem na niskich obrotach i zbyt późnym na najwyższych obrotach jak w przypadku stałego punktu zapłonu. Układ wyposażony jest w regulator napięcia 14V , co pozwala na zmianę napięcia zasilania całej instalacji elektrycznej motocykla na 12V i takiż akumulator. Wszystko to przy standardowych cewkach świateł 6V – możliwe jest to z tego względu iż napięcie alternatora (prądnicy tego typu) zależy ściśle od jego obciążenia. Moc maksymalna alternatora ze względu na dodatkową cewkę oraz zmianę napięcia na 12V wynosi około 70W. Układ po jednokrotnym ustawieniu punktu zapłonu jest CAŁKOWICIE BEZOBSŁUGOWY nie wymaga żadnych regulacji i konserwacji przez cały okres eksploatacji. Jest też praktycznie zupełnie bezawaryjny oraz wodoodporny.


Opis zmian w oryginalnej instalacji elektrycznej i sposób montażu poszczególnych elementów


1.W miejsce oryginalnej cewki zapłonowej pod kołem magnesowym zastosowano dodatkową cewkę świateł identyczną jak pozostałe dwie. Cewki te połączone są razem jak na schemacie.

2.W miejsce zdemontowanej cewki ładowania akumulatora zamontowano impulsator – nadajnik sygnałów zapłonowych.

3.Przerywacz , oś przerywacza, języczek filcowy , kondensator zostały usunięte.

4.Cewkę zapłonową 8 można zamontować pod podstawą iskrownika 31-06 wcześniej zabezpieczając ją cienką warstwą pianki lub mikrogumy od drgań i uszkodzeń.

5.Regulator napięcia i moduł zapłonowy podłączamy wg schematu. Regulator i moduł można umieścić wewnątrz lampy przedniej lub w rejonie akumulatora.

6.Stosujemy żarówki 12V. W reflektorze 25W/25W , postojowe przód 5W , tył 5W , Stop 10W , podświetlenie 2W.

7.Motocykl można uruchomić bez akumulatora lub z akumulatorem rozładowanym. Zalecam stosowanie akumulatorów żelowych bez obsługowych, zapobiega to korozji elementów motocykla spowodowanych kwaśnymi oparami , jak też ułatwia eksploatację bowiem nawet po roku nie ulega bez konserwacji całkowitemu rozładowaniu. Oczywiście cała instalacja ma napięcie 12V. Regulator utrzymuje stałe napięcie w rejonie 14 V.

W skład zestawu oferowanego na tej aukcji wchodzi: Cewka zapłonowa z kablem i fajką , regulator napięcia, moduł zapłonowy , czujnik położenia wału korbowego, Schemat elektryczny zmian oraz ich opis słowny.

Aby całość poprawnie działała potrzebne są tylko niewielkie zmiany w instalacji elektrycznej właściwie polegające na dołączeniu regulatora napięcia i modułu.

Po zakupie zestawu należy przesłać na adres firmy podstawę iskrownika - w celu zamontowania w odpowiednim miejscu czujnika położenia wału , oraz koło magnesowe celem zamontowania znacznika. Cena z aukcji obejmuje montaż tych elementów. Do dokładnego ustawienia wyprzedzenia zapłonu już w motocyklu przydaje się nawet najprostsza lampa stroboskopowa jaką można kupić za kilkanaście złotych na allegro. Mogę też przyjąć cały silnik do zamontowania i wyregulowania.

Oczywiście to rozwiązanie zapłonu zostało przetestowane i nadal jest na kilku silnikach min. cały czas eksploatuję je w mojej SHL M11W. Można to obejrzeć osobiście u mnie w firmie - zapraszam.

Zmiany są opracowane dla silników SHL M11 , M11W , WSK 125 i innych wyposażonych w iskrownik 31-06. i jak widać niewidoczne z zewnątrz bowiem cewka zapłonowa kryje się w silniku.

Zapraszam do zadawania pytań w razie wątpliwości - chętnie odpowiem.

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

: 2010-06-21, 11:34
autor: Kermit
No dobra, zmontować taki zapłon to nie problem, tylko jak założyć ten znacznik do koła magnesowego i jak on wogóle wygląda?? Pozatym nie wiem jakim cudem on z tych trzech cewek wyciągnął 70W skoro jedna cewka daje ok 10W. Narazie gość ma wyłączony tel. ale jak włączy to zadzwonie do niego i wypytam się troszkę.

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

: 2010-06-21, 15:24
autor: Brat
Bardzo często mijam ten sklep, bo jest on od razu przy złomowisku, możne się kiedyś tam wybiorę i wypytam o te dziwne modyfikacje którymi handluje, bo to nie jedyna jaką sprzedawał, sprzedaje i będzie sprzedawać.

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

: 2010-06-21, 20:27
autor: Tukan
Zrób dodatkowe foty jeśli pozwoli.

Elektroniczny zamiennik zapłonu 31-06

: 2010-07-02, 22:31
autor: yahoo
Ciekawostka. Co o tym myślicie? A może ktoś już ćwiczył na własnej skórze?

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06

: 2010-07-03, 10:27
autor: z-tomek
Ogólnie to robiłem taki patent zimą że dawałem 3 cewki świetlne plus cewka zapłonowa od komara --> efekt taki że po odpaleniu żarówka 6v 25w ledwo się świeciła tak że nie mogę uwieżyć w te 70 watów

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06

: 2010-07-03, 10:52
autor: Tukan
Tu bardziej chyba chodzi o zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu...

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06

: 2010-07-04, 23:45
autor: sopi220
a w simsonie elektroniku nie jest podobnie?

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06

: 2010-07-05, 14:43
autor: Skinder
Tak, jeśli chodzi o czujnik.

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06

: 2010-07-11, 18:55
autor: walek181990
Wszystko ok ale musi być jakiś moduł do sterowania wyprzedzenia zapłonu (mapa zapłonu) albo coś no bo tak same cewki impulsator??
Może czasem być że to sterowane jednym tyrystorem... z tyrystora na cewkę i świecę chociaż powinien byś moduł do sterowania zmienną zapłonu...

Skinder Ty miałeś kontakt z mapami zapłonu...

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06

: 2010-07-17, 18:02
autor: bigsoft
W silniku dwusuwowym nie trzeba żadnych modułów z mapą zapłonu. Co innego w czterotakcie. Taki zapłon w Simsonie czy Charcie przykładowo. Zwykłe, najprostsze AC-CDI, gdzie moduł to zaledwie jeden tyrystor i kondensator, oraz dzielnik rezystorowy na sterowaniu bramką tyrystora. Wszystko to zasilane przez szeregowe diody prostownicze o niskim natężeniu maksymalnym, a wysokim napięciem przebicia, bo taki moduł pracuje przy ponad 100V. Zgodzę się z tym, że powinien być tutaj moduł, ale nie musi mieć mapy zapłonu. Zauważcie, że WSK z przerywaczem również ma stałe wyprzedzenie. To samo Romety czy Simsony, Jawki. Nie ma tam nawet regulatora odśrokowego na przerywaczu jak np w maluszku. Bo do 2T nie jest konieczne.
z-tomek pisze: Ogólnie to robiłem taki patent zimą że dawałem 3 cewki świetlne plus cewka zapłonowa od komara --> efekt taki że po odpaleniu żarówka 6v 25w ledwo się świeciła tak że nie mogę uwieżyć w te 70 watów
Kwestia podłączenia. Jeżeli nie zastosowałeś osobnych diod, lub mostków prostowniczych do każdej cewki, to wystąpił pewnie problem z przesunięciem fazowym przebiegu. Cewki wzajemnie się pewnie wygaszały, czego efektem jest tak słaba wydajność.

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06

: 2010-07-18, 11:41
autor: Kermit
No ok ale jednak te 70W to raczej nie możliwe ze wzgledu na to że cewka świetlna daje ponad 10W

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06

: 2010-07-18, 14:42
autor: z-tomek
I tu was zaskoczę do każdej cewki był mostek i do tego prostowanie 2 połówkowe a po odpaleniu motóra org żarówka 6v 25w świeciła bardzo licho

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06

: 2010-07-22, 08:25
autor: lonio1992
Nazbieram kasy, i kupię ten zapłon i zobaczymy co to jest.

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06

: 2010-07-26, 20:52
autor: 175mirek

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06

: 2010-07-27, 02:37
autor: Kermit
Przymulony troche ten silnik, może dlatego że za dużo oleju dolali bo z wydechu sie kopci jak z parowozu.

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06

: 2010-07-27, 09:25
autor: Żurek
nie podoba mi się to, ze taką jakby "odcinkę" łapie :| powinna trochę wyżej kręcić.

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06

: 2010-07-27, 15:29
autor: Skinder
Przynajmniej nie muszą ustawiać przerwy raz w roku. Ogółem silnik dzwoni podobnie jak mój, wydech od 175 + możliw zla regulacja nie da rewelacyjnych efektów. Aczkolwiek pomysł niezły i ktoś już tak tu miał zrobione i działało całkiem nieźle.

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06

: 2010-07-27, 19:07
autor: SuLeK
a miałby ktoś jakiś schemat do modułu do zapłonu ze zmiennym wyprzedzeniem?

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06

: 2010-07-27, 22:34
autor: wujcio
Taki moduł to indywidualna sprawa (odpowiednio zakodowany program) odczytujący obroty silnika i zmieniający wyprzedzenie w czasie rzeczywistym, więc w sumie sam schemat elektroniki niewiele da