Ciekawe rozwiązanie dla silnika WSK jest zapłon bateryjny.. nie chodzi mi na samej ''krzywce'' tylko normalnie na magnecie.
Do takiego zapłonu potrzebne jest:
-Akumulator 6V
-Cewka butelkowa W/N n.p od simsona,jawki 50 itp
-mostek prostowniczy - jeśli chcemy zrobić ładowanie akumulatora.
Zapłon robimy według tego schematu:
http://obrazki.elektroda.net/78_1245411379.jpg
Teraz ładowanie: Jak coś źle napiszę to proszę mnie poprawić bo nie jestem pewny czy tak to powinno być.
Ładowanie robimy z cewek świetlnych + org ładowania, można też w miejsce dawnej zapłonowej wstawic cewke świetlną i wtedy będzie jeszcze lepsze ładowanie.
Wszystkie kable mostkujemy {chyba} i przeprowadzamy przez mostek prostowniczy i od mostka na kleme + akumulatora

I teraz co nam daje taki zapłon ?
Równą iskre na wolnych/wysokich obrotach co za tym idze lepsza praca silnika.
Lepszy start silnika/ lepsze przepalanie mieszanki.
Pozdrawiam Kamil