Strona 1 z 2

WSK RT

: 2011-06-25, 09:32
autor: pawe86
Witam, w ostatnim czasie zbudowałem WSKę do wyścigów, można śledzić wszystko na innym fomum:

http://forum.bikersplace.pl/forum/viewt ... 5585#p5585

zapraszam

Re: WSK RT

: 2011-06-25, 09:46
autor: AudioBas
Widzę, że poważne modyfikacje się szykują!

Re: WSK RT

: 2011-06-25, 10:57
autor: Alien
Bardzo podobają mi się Wasze laminaty, mógłbyś napisać coś więcej na temat tej masy do nakładania?

ps. uczelnia udziela Wam jakiegoś wsparcia warsztatowo-finansowego? :)

Re: WSK RT

: 2011-06-25, 11:53
autor: Savier
Dlaczego polerowaliście kanał dolotowy i gaźnik?

Re: WSK RT

: 2011-06-25, 11:56
autor: irek
To teoretycznie zwiększa prędkość powietrza zasysanego co przekłada się na jego większą ilość ponieważ można go więcej zassać w tej samej jednostce czasu.

Re: WSK RT

: 2011-06-25, 13:35
autor: termin21
Projekt fajny ,ale to mimo wszystko reepilka budowana na "jednoramówce"... Moze owiewka jej doda charakteru

Re: WSK RT

: 2011-06-25, 23:34
autor: pawe86
ps. uczelnia udziela Wam jakiegoś wsparcia warsztatowo-finansowego?


jest to projekt finansowany z własnych środków oraz sponsorów głównym jest bikersplace.pl uczelnia nie jest ze względu na prawo do własności pojazdu(należałby do uczelni)

Dlaczego polerowaliście kanał dolotowy i gaźnik?-chyba juz wszystko jasne:)

co do owiewki to jeszcze się okaże

udało się pojechać 110,5km/h rzetelnego pomiaru. dyfuzor spisuje się za bardzo bo doprowadza do spalania stukowego, tak nam się wydaje prawie w każdym silniku. Dopiero mieszanka z metanolem pomaga, lecz i to nie do końca. Przy kolejnej okazji spróbujemy na samym metanolu.:)

Re: WSK RT

: 2011-06-26, 00:00
autor: Szczepan
Dla mnie błędem jest użycie fabrycznego gaźnika i zapłonu.

Re: WSK RT

: 2011-06-26, 00:29
autor: wujcio
pawe86 pisze: udało się pojechać 110,5km/h rzetelnego pomiaru.
Co to znaczy rzetelny pomiar?
według gps czy licznika samochodowego/motocyklowego?

Re: WSK RT

: 2011-06-26, 01:27
autor: Alien
dyfuzor spisuje się za bardzo bo doprowadza do spalania stukowego, tak nam się wydaje prawie w każdym silniku. Dopiero mieszanka z metanolem pomaga, lecz i to nie do końca. Przy kolejnej okazji spróbujemy na samym metanolu.:)
Wydaje mi się ze głównym powodem stukowego jest tu nie dyfuzor, a sakramencki stopień sprężania jaki uzyskaliście :) przy seryjnym płukaniu musi się to nieźle grzać.

Ponawiam pytanie odnośnie laminatów.

Re: WSK RT

: 2011-06-26, 09:35
autor: wujcio
Alien pisze:
dyfuzor spisuje się za bardzo bo doprowadza do spalania stukowego, tak nam się wydaje prawie w każdym silniku. Dopiero mieszanka z metanolem pomaga, lecz i to nie do końca. Przy kolejnej okazji spróbujemy na samym metanolu.:)
Wydaje mi się ze głównym powodem stukowego jest tu nie dyfuzor, a sakramencki stopień sprężania jaki uzyskaliście :) przy seryjnym płukaniu musi się to nieźle grzać.

Ponawiam pytanie odnośnie laminatów.
Całkowicie się z tym zgadzam komora spalania jest za mała i przez to za duży CR

Re: WSK RT

: 2011-06-26, 10:57
autor: pawe86
"Dla mnie błędem jest użycie fabrycznego gaźnika i zapłonu. "

im więcej fabryki tym lepsza zabawa, zawsze można kupić R1 i będzie jechać szybciej. Chodzi o sprawdzenie siebie i naukę.

"Co to znaczy rzetelny pomiar?
według gps czy licznika samochodowego/motocyklowego?"
przy pomocy GPS, dokładniej urządzenia , które wykorzystywało ten sygnał

"Wydaje mi się ze głównym powodem stukowego jest tu nie dyfuzor, a sakramencki stopień sprężania jaki uzyskaliście :) przy seryjnym płukaniu musi się to nieźle grzać"

tak ale na nie ulepszanym silniku też występowało spalanie detonacyjne, powodem było ciśnienie sprężania wywołane falą odbicia z dyfuzora, przynajmniej tak mi się wydaje. Dodam jeszcze, że silnik miał ciśnienie sprężania około 4bary przy kręceniu kopką, stopień sprężania nie zmierzony.

laminat to jest po prostu żywica poliestrowa i włókno szklane można to kupić nawet na allegro za jakieś 10pln za litr i włókno podobnie za 1m^2

Re: WSK RT

: 2011-06-26, 11:14
autor: Alien
Hmm..4 bary to trochę padaka, dało się to w ogóle zapalić z kopa?
Pod jakie obroty macie zestrojony ten dyfuzor?
Jeśli koniecznie zostaje pegaz to przydałoby się go rozwiercić deko i automatycznie większą dysze bo nie bedzie czym nakarmić silnika.

Dzięki za info o żywicy.

Re: WSK RT

: 2011-06-26, 11:51
autor: wujcio
pawe86 pisze: "Co to znaczy rzetelny pomiar?
według gps czy licznika samochodowego/motocyklowego?"
przy pomocy GPS, dokładniej urządzenia , które wykorzystywało ten sygnał
To ładne osiągnięcie.
Dla ciekawości mogę powiedzieć że mój seryjny silnik (tak samo seryjne przełożenia oraz nieszczelna głowica i kolanko ;) ) leciał maksymalnie według pomiarów gps 100 km/h -na liczniku było 125km/h ;).

Życzę powodzenia w projekcie.

Re: WSK RT

: 2011-06-26, 12:35
autor: Muciek
Na ile masz strojony silnik a na ile dyfuzor? przy jakich obrotach silnik wchodzi w rezonans? Taki plan głowicy wg mnie jest bezsensu przy tak lipnych tłokach poza tym przekraczanie stopnia sprężania 11:1 też. Pisałeś tam coś o zapłonie że Ci nie wyrabia , planujesz jakiś bezstyk? Ja bym ci proponował prze tulejować cylinder na inną konfigurację kanałów, i dopasować inny tłok . 4 bary to malutko fabrycznie chyba jest więcej?A rezo raczej nie powoduje spalania stukowego :D

Re: WSK RT

: 2011-06-26, 12:40
autor: irek
Fabrycznie stopień sprężania mniejszy niż 7,5 bara świadczy o zużyciu silnika.

Re: WSK RT

: 2011-06-26, 12:49
autor: wujcio
pawe86 pisze:Dodam jeszcze, że silnik miał ciśnienie sprężania około 4bary przy kręceniu kopką, stopień sprężania nie zmierzony.
To jest niemożliwe że masz 4 bary na tej głowicy możliwe że pomiar był źle zrobiony (prawdopodobnie nie da się za dobrze kopnąć ;) )

Może miałeś chciałeś napisać 14 barów?

Re: WSK RT

: 2011-06-26, 13:41
autor: Karlicek
Z tego co zrozumiałem, wspomniane 4 bary dotyczyły nieulepszanego silnika. Więc przy kiepskim stanie silnika i słabym kopnięciu to nawet możliwe ;)

Re: WSK RT

: 2011-06-26, 15:37
autor: wujcio
No to ciekawe że ja przy swoim seryjnym silniku (nie ulepszanym) mam 9 barów ;]

Re: WSK RT

: 2011-06-26, 16:30
autor: pawe86
tak ciśnienie wyniosło 4 bary ze względu na tłok i pierścienie, silnik odpalał na popych i dopiero na obrotach pracował.
dyfuzor był liczony na 6tys obrotów, pozostają kwestie pomiarowe... należałoby sprawdzić działanie i obroty.
Po zmianie tłoka zaczęły się problemy ze spalaniem stukowym, i temp zastosowaliśmy większą dyszę aby ochłodzić tłok paliwem i metanolem jednak wszystko jest w fazie testów . Trzeba jakoś to wszystko zestroić jeszcze i będzie pewnie dużo lepiej. Ciśnienia po zmianie tłoka nie mierzyliśmy, kopka została zdemontowana.


Co do umierania silnika na 4rtym biegu to wydaje mi się ciągle że może to być spalanie stukowe, dyfuzor ma za zadanie za pomocą fali dźwiękowej wtłoczyć mieszankę paliwo powietrze do komory spalanie w momencie gdy już okna płuczące są zamknięte. Powoduje to znaczny wzrost ciśnienia w komorze spalania a to może być przyczyną spalania stukowego. Spalanie stukowe powstaje przy wysokim ciśnieniu gdy cząsteczki trą o siebie tak szybko że zastępuje przeskok iskry i zapłon mieszanki.

dodam jeszcze, że na tłumiku fabrycznym problemu nie ma, na samym kolanku też, zakładasz dyfuzor jest znaczący wzrost mocy ale silnik po przekroczeniu pewnych obrotów zaczyna strasznie hałasować a później się zaciera, albo temp wypala tłok, jutro postaram się dodać zdjęcia tłoka po zatarciu, widać na nim ładne kolory wpływu temp.

problem przerywacza został zakończony w momencie zastosowania innego z mocną sprężyną i akumulatora