Strona 1 z 1
Podwójny rozpierak w WSK M06-L
: 2011-07-30, 09:31
autor: jannex
Podczas ostatniej jazdy wsk i przykrej sytuacji z wymuszeniem na mnie pierwszeństwa zaczął mi świtać w głowie projekt na znaczną poprawę hamulca w mojej maszynie. Ze względu na wiek odpada wymiana kół na inne albo samych bębnów - przeróbka ma być mało inwazyjna i rozpoznawalna tylko dla wprawnego oka. W nowszych i większych konstrukcjach japońskich i nie tylko (jawa) stosuje się podwójny rozpierak szczęk. W dużym uproszczeniu zamiast dolnego kołka prowadzącego jest drugi, taki sam rozpierak. Zysk z tego jest taki, że szczęki i bęben cały czas pracują swoją pełną powierzchnią co znacznie poprawia siłę hamowania.
Mój pomysł polegałby na przyspawaniu na dole szczęk takich samych płytek, pracujących z rozpierakiem a w pokrywce bębna zamiast bolca symetrycznej tulejki dla rozpieraka. Później zakładam drugą dźwigienkę i wszystko razem sterujemy jedną linką. Czekam na sugestie i propozycje odnoście mojego pomysłu i pozdrawiam.
Re: Podwójny rozpierak w Wsk M06 - L
: 2011-07-30, 09:39
autor: Szczepan
Tak zwany duplex tak ? Tski tak miały. Fajny patent, czekam na rozwój sytuacji. Ale wcześniej założyłbym nowe szczęki wtedy powinna być już poprawa

Re: Podwójny rozpierak w Wsk M06 - L
: 2011-07-30, 10:33
autor: Sebastian440
Poluj na nowy bęben, i nowe szczęki. Poprawa jest znacząca.
Re: Podwójny rozpierak w WSK M06 - L
: 2011-07-30, 23:07
autor: jannex
Mam stoczony bęben i grubsze okładziny z jawki 50 i na dzisiejsze czasy to zdecydowanie za mało

. Hamulec działa przy 40 km/h, przy 70 jak ktoś wymusi i trzeba awaryjnie hamować to jest bieda

. Nowe szczęki i bębny ? Majątek

. Żeby nie było, szczęki są dopasowane do bębna że trą całą powierzchnią a linka nasmarowana że można hamować paluszkiem

.
Re: Podwójny rozpierak w WSK M06 - L
: 2011-07-30, 23:35
autor: wujcio
dziwne ja mam oryginalne okładziny (udało mi się kupić na allegro i nie ma żadnych problemów) te dzisiejszej produkcji z gumy i wiórek miedzi są do bani miałem chwile to w ogóle nie hamowało...
Re: Podwójny rozpierak w WSK M06 - L
: 2011-07-31, 09:57
autor: jannex
Te okładziny jakoś tam hamują. Jednak pierwszą rzeczą jaką należy sprawdzić przed wymianą szczęk to to czy bęben nie ma rys po nitach, co często zdarza się w wsk i wfm jeżdżonych bez remontu przez lata. Niestety, potrzeba dobrego tokarza bo materiału na toczenie tam jak na lekarstwo. Dzwoniłem już do znajomego, z wytoczeniem i wspawaniem tulejki z przodu nie będzie problemu tylko znaleźć teraz drugi rozpierak i dźwignię

Re: Podwójny rozpierak w WSK M06 - L
: 2011-07-31, 10:00
autor: Stary
Zgodnie z tematem są to hamulce w WSK M06L czyli krótko mówiąc - dramat. Wiele z tym nie zrobisz, pozostaje jeździć 50km/h max.
Re: Podwójny rozpierak w WSK M06-L
: 2011-07-31, 14:42
autor: Ursusek
Można jeszcze spróbować może nacięć okładzin, ale jak to się dokładnie robi i czy jakieś wielkie rezultaty przyniesie nie wiem... No i wiadomo osłabianie okładzin wtedy jest też...