Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania itp.
: 2011-08-31, 19:18
Hej.
Zauważyłem, że sporo osób interesuje te akurat zagadnienie, czyli desperackie zwiększenie mocy silnika wueski trójki. Chciałbym, żebyście wypowiadali się w tym temacie, wstawiali zdjęcia swoich (bądź z internetu) usprawnionych silników, pytali, odpowiadali... no wszystko jednym słowem. Zachęcam do dyskusji.
Ja zacznę. Także, jak wszyscy myślę wiedzą, konstrukcja silnika S01Z3ALux wywodzi się od motoru z niemieckiego motocykla DKW RT125. Potem już w naszych łapskach ta jednostka była systematycznie ulepszana - z tego co się orientuję to głównie zwiększano stopień sprężania i było coś dłubanego w kanałach. Jeżeli ktoś dokładnie wie co i jak było zmieniane w fabryce, to myślę, że w tym wątku mógłby o tym napisać. Być może znajdziemy w tych modyfikacjach troszkę natchnienia
. Także, po ostatniej fabrycznej modyfikacji silnika, do B3 wstawiono silnik o mocy 7.3 KM o 3 biegowej skrzynki - dosyć mało jak na tamte czasy, nie sądzicie?
Dobra, teraz konkretnie: w jaki sposób możemy usprawnić ten motor? Może na początek sypnę troszkę schematów...
I ciekawa książka pana Rychtera pt. "Karting". Bardzo polecam, wszystko jest ładnie opisane, w prostym języku i wiele danych nt. omawianego w tym temacie silnika. Tutaj strona, w której jest opisany zakres przeróbek, które najlepiej wykonać. Postaram się potem poszukać linka do ściągnięcia skanów.
download/file.php?id=10570&mode=view
Także proszę o wypowiadanie się, np. czy konstrukcja silnika nie eliminuje jakichkolwiek większych przeróbek, na jakim cylindrze lepiej pracować z kanałami, czy jest w tym przypadku możliwość zamontowania membrany wprost do skrzyni korbowej, wasze doświadczenia itp.
Zauważyłem, że sporo osób interesuje te akurat zagadnienie, czyli desperackie zwiększenie mocy silnika wueski trójki. Chciałbym, żebyście wypowiadali się w tym temacie, wstawiali zdjęcia swoich (bądź z internetu) usprawnionych silników, pytali, odpowiadali... no wszystko jednym słowem. Zachęcam do dyskusji.
Ja zacznę. Także, jak wszyscy myślę wiedzą, konstrukcja silnika S01Z3ALux wywodzi się od motoru z niemieckiego motocykla DKW RT125. Potem już w naszych łapskach ta jednostka była systematycznie ulepszana - z tego co się orientuję to głównie zwiększano stopień sprężania i było coś dłubanego w kanałach. Jeżeli ktoś dokładnie wie co i jak było zmieniane w fabryce, to myślę, że w tym wątku mógłby o tym napisać. Być może znajdziemy w tych modyfikacjach troszkę natchnienia

Dobra, teraz konkretnie: w jaki sposób możemy usprawnić ten motor? Może na początek sypnę troszkę schematów...
I ciekawa książka pana Rychtera pt. "Karting". Bardzo polecam, wszystko jest ładnie opisane, w prostym języku i wiele danych nt. omawianego w tym temacie silnika. Tutaj strona, w której jest opisany zakres przeróbek, które najlepiej wykonać. Postaram się potem poszukać linka do ściągnięcia skanów.
download/file.php?id=10570&mode=view
Także proszę o wypowiadanie się, np. czy konstrukcja silnika nie eliminuje jakichkolwiek większych przeróbek, na jakim cylindrze lepiej pracować z kanałami, czy jest w tym przypadku możliwość zamontowania membrany wprost do skrzyni korbowej, wasze doświadczenia itp.