Strona 1 z 1
Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów
: 2011-09-05, 13:48
autor: Pawello
czesc chłopaki , jestem nowy na forum , prosze o pomoc , polerowałem skrzynie korbowa w wsk 175 , doradzcie mi czy nie wpłynąłem jakos ujemnie na ta skrzynie , zniwelowałem ten próg w bloku frezikiem , czy jakos nie powiekszyłem jej w ten sposób, po waszej odpowiedzi post usune aby nie zasmiecac forum ; zobaczcie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/253 ... d8029.html
Re: prosze o pomoc , jestem nowy
: 2011-09-05, 14:14
autor: Savier
Hej. Jeżeli polerka ma dać jakiekolwiek efekty, to według mnie powinna objąć cały wał wraz z korbowodem i wnętrzem tłoka, nie wspominając o kanałach. Polerka najlepiej "na lustro", w każdym bądź razie im więcej przy tym pracy tym lepiej.
Na chłopski rozum zcięcie tego elementu przy płuakch powinno pomóc

.
Bym zapomniał, dodaj te zdjęcie jako załącznik!
PS. Spoko kapcie!
Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów
: 2011-10-09, 23:10
autor: arekkolisz
polerka na lustro to kiedyś była, teraz poleruje się nie na lustro a papierkiem 120. Taka lekko chropowata powierzchnia lepiej oddaje ciepło i lepiej rozbija cząstki benzyny w mieszance na jeszcze drobniejsze dzięki czemu spalają się jeszcze lepiej. Co do progu, który zlikwidowałeś to powinno to poprawić przepływ mieszanki ze skrzyni korbowej. Odnośnie trzeciego pytania: Tak powiększyłeś objętość skrzyni korbowej o objętość zdartego materiału ale nie powinno to znaczącą wpłynąć na sprężanie mieszanki.
Napisz jak złożysz silnik czy to coś daje a jeśli tak to o ile mniej więcej.
PS. niektórzy tunerzy z innych for twierdzą, że polerka daje do dwóch procent więcej mocy.
Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów
: 2011-10-10, 00:01
autor: Lukas
Zgadzam się z przed mówcą. Zniwelować próg przy łączeniu cylindra i karteru i w poprawić odlew kanałów i wystarczy. A polerowanie na lustro tłoka wału i reszty bardzo niewiele mocy doda i nie będzie to wogóle wyczuwalne a tylko pogorszy się chłodzenie silnika i tylko zmarnujemy czas.
Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów
: 2011-10-10, 13:22
autor: Pawello
dziekuje chłopaki za dyskusje , wydaje mi sie tez za taka polerka mniej wpływa na powstawanie nagaru , teraz mam akurat wsk w remoncie , ale jak wczesniej stała długo to non stop zarzucało swiece takim nagarem to jak dostała po dupie to ciagle woziłem klucz do swiec aby w drodze przeczyscic, bo na tych ostrych krawedziach był zgromadzony nagar
Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów
: 2011-10-11, 15:45
autor: arekkolisz
@Pawello napisz po złożeniu silnika ile dało to zniwelowanie progu
Zapomniałem dodać, że poleruje się na lustro ale kanał wydechowy
Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów
: 2011-10-11, 15:56
autor: Johnny
Jaka jest miara wielkości fizycznej "to dało"

Przecież kolega jak już wszystko wypolerował, zniwelował progi itd. od razu poczuje, że ma co najmniej ładunek jądrowy między nogami

Osobiście uważam, że subiektywne odczucia nie mogą być tutaj żadną miarą uzyskanego wyniku

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów
: 2011-10-11, 16:54
autor: Pawello
boje sie własnie czy to nie wpłynie negatywnie , czy to cisnienie w komorze korbowej bedzie niskie, ale zastosowane bedą także korki w wale . Kanał wydechowy tez jest wypolerowany i podniesiony, zniwelowane progi na drodze cylinder - karter i kruciec,
Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów
: 2011-10-11, 17:36
autor: eedy
Jak skrzynia korbowa nie została zniszczona, tak że mogły powstać nieszczelności na styku karterów czy podobne cuda to wszystko będzie ok.
Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów
: 2011-10-11, 20:16
autor: Alien
Johnny pisze:Jaka jest miara wielkości fizycznej "to dało"

Przecież kolega jak już wszystko wypolerował, zniwelował progi itd. od razu poczuje, że ma co najmniej ładunek jądrowy między nogami
Johnny, masz u mnie flaszke za ten tekst!

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów
: 2011-10-12, 09:43
autor: Sebastian440
Miara "to dało", określana jest różnie po zastosowaniu modyfikacji. Najbardziej znane określenia to:
"Czuć moc" + 1 muł
"Ale rwie" + 3 klacze
"Ale ma tera piz..." + 5 szatnów
Pawello nie mogę czytać tego co piszesz. Zawsze jak ciśnienie spadnie ci za nisko, możesz go dopompować pompką.
Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów
: 2011-10-12, 09:47
autor: Sebastian440
Pawello pisze:dziekuje chłopaki za dyskusje , wydaje mi sie tez za taka polerka mniej wpływa na powstawanie nagaru , teraz mam akurat wsk w remoncie , ale jak wczesniej stała długo to non stop zarzucało swiece takim nagarem to jak dostała po dupie to ciagle woziłem klucz do swiec aby w drodze przeczyscic, bo na tych ostrych krawedziach był zgromadzony nagar
Skoro zarzucało świece to najprawdopodobniej lałeś jakiś syf, a nie olej do 2t. Innej opcji przy seryjnym silniku niema.