Strona 1 z 1

Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

: 2011-09-05, 13:48
autor: Pawello
czesc chłopaki , jestem nowy na forum , prosze o pomoc , polerowałem skrzynie korbowa w wsk 175 , doradzcie mi czy nie wpłynąłem jakos ujemnie na ta skrzynie , zniwelowałem ten próg w bloku frezikiem , czy jakos nie powiekszyłem jej w ten sposób, po waszej odpowiedzi post usune aby nie zasmiecac forum ; zobaczcie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/253 ... d8029.html

Re: prosze o pomoc , jestem nowy

: 2011-09-05, 14:14
autor: Savier
Hej. Jeżeli polerka ma dać jakiekolwiek efekty, to według mnie powinna objąć cały wał wraz z korbowodem i wnętrzem tłoka, nie wspominając o kanałach. Polerka najlepiej "na lustro", w każdym bądź razie im więcej przy tym pracy tym lepiej.
Na chłopski rozum zcięcie tego elementu przy płuakch powinno pomóc :).
Bym zapomniał, dodaj te zdjęcie jako załącznik!
PS. Spoko kapcie!

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

: 2011-10-09, 23:10
autor: arekkolisz
polerka na lustro to kiedyś była, teraz poleruje się nie na lustro a papierkiem 120. Taka lekko chropowata powierzchnia lepiej oddaje ciepło i lepiej rozbija cząstki benzyny w mieszance na jeszcze drobniejsze dzięki czemu spalają się jeszcze lepiej. Co do progu, który zlikwidowałeś to powinno to poprawić przepływ mieszanki ze skrzyni korbowej. Odnośnie trzeciego pytania: Tak powiększyłeś objętość skrzyni korbowej o objętość zdartego materiału ale nie powinno to znaczącą wpłynąć na sprężanie mieszanki.
Napisz jak złożysz silnik czy to coś daje a jeśli tak to o ile mniej więcej.
PS. niektórzy tunerzy z innych for twierdzą, że polerka daje do dwóch procent więcej mocy.

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

: 2011-10-10, 00:01
autor: Lukas
Zgadzam się z przed mówcą. Zniwelować próg przy łączeniu cylindra i karteru i w poprawić odlew kanałów i wystarczy. A polerowanie na lustro tłoka wału i reszty bardzo niewiele mocy doda i nie będzie to wogóle wyczuwalne a tylko pogorszy się chłodzenie silnika i tylko zmarnujemy czas.

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

: 2011-10-10, 13:22
autor: Pawello
dziekuje chłopaki za dyskusje , wydaje mi sie tez za taka polerka mniej wpływa na powstawanie nagaru , teraz mam akurat wsk w remoncie , ale jak wczesniej stała długo to non stop zarzucało swiece takim nagarem to jak dostała po dupie to ciagle woziłem klucz do swiec aby w drodze przeczyscic, bo na tych ostrych krawedziach był zgromadzony nagar

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

: 2011-10-11, 15:45
autor: arekkolisz
@Pawello napisz po złożeniu silnika ile dało to zniwelowanie progu
Zapomniałem dodać, że poleruje się na lustro ale kanał wydechowy

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

: 2011-10-11, 15:56
autor: Johnny
Jaka jest miara wielkości fizycznej "to dało" :?: Przecież kolega jak już wszystko wypolerował, zniwelował progi itd. od razu poczuje, że ma co najmniej ładunek jądrowy między nogami ;) Osobiście uważam, że subiektywne odczucia nie mogą być tutaj żadną miarą uzyskanego wyniku :)

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

: 2011-10-11, 16:54
autor: Pawello
boje sie własnie czy to nie wpłynie negatywnie , czy to cisnienie w komorze korbowej bedzie niskie, ale zastosowane bedą także korki w wale . Kanał wydechowy tez jest wypolerowany i podniesiony, zniwelowane progi na drodze cylinder - karter i kruciec,

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

: 2011-10-11, 17:36
autor: eedy
Jak skrzynia korbowa nie została zniszczona, tak że mogły powstać nieszczelności na styku karterów czy podobne cuda to wszystko będzie ok.

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

: 2011-10-11, 20:16
autor: Alien
Johnny pisze:Jaka jest miara wielkości fizycznej "to dało" :?: Przecież kolega jak już wszystko wypolerował, zniwelował progi itd. od razu poczuje, że ma co najmniej ładunek jądrowy między nogami ;)
Johnny, masz u mnie flaszke za ten tekst! :hah:

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

: 2011-10-12, 09:43
autor: Sebastian440
Miara "to dało", określana jest różnie po zastosowaniu modyfikacji. Najbardziej znane określenia to:
"Czuć moc" + 1 muł
"Ale rwie" + 3 klacze
"Ale ma tera piz..." + 5 szatnów

Pawello nie mogę czytać tego co piszesz. Zawsze jak ciśnienie spadnie ci za nisko, możesz go dopompować pompką.

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

: 2011-10-12, 09:47
autor: Sebastian440
Pawello pisze:dziekuje chłopaki za dyskusje , wydaje mi sie tez za taka polerka mniej wpływa na powstawanie nagaru , teraz mam akurat wsk w remoncie , ale jak wczesniej stała długo to non stop zarzucało swiece takim nagarem to jak dostała po dupie to ciagle woziłem klucz do swiec aby w drodze przeczyscic, bo na tych ostrych krawedziach był zgromadzony nagar
Skoro zarzucało świece to najprawdopodobniej lałeś jakiś syf, a nie olej do 2t. Innej opcji przy seryjnym silniku niema.