WFM 1959 jakie podnóżki kierowcy.
- cienkibolo
- Posty: 23
- Rejestracja: 2013-06-25, 15:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06, K- 58, Jaskółka, Junak, Jawa 250, Honda CB 750C,
- Lokalizacja: Brzeg Dolny, dolnośląskie
- Kontaktowanie:
WFM 1959 jakie podnóżki kierowcy.
Pytanie jak w temacie, jakie podnóżki kierowcy? Spawane czyli pręt do płaskownika z otworami czy kute?
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 2014-03-18, 15:41
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 S01-Z 1965
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: WFM 1959 jakie podnóżki kierowcy.
A co masz na myśli pisząc "kute"?
Wg. mojej wiedzy był tylko jeden rodzaj podnożków kierowcy. Taki jak w katalogu części - foto ze strony poniżej.
Jedynie w starszych modelach ten "płaskownik" był solidniejszą odkuwką o grubości ok. 12 mm - wykrawaną sztancą na gorąco - co widać po brzegach i po kształcie ząbków wokół otwory na śrubę. Mlodsze egzemplarze mają często wersję - economik - czyli wycięty płaskownik z ząbkowaniem wokół otworu nacinanym na zimno.
Nie wiem, kiedy nastąpiła ta ekonomizacja - w motorze, który mam były obie wersje. Mój ojciec miał wsześniej fumkę kupioną w 61 r. Potem, w '65 kupil nową i tę ja posiadam, ale jeden z podnóżków jest przekręcony od starej. Wynikałoby z tego, że do 61 włącznie były te z grubszego materiału, choć może być i tak, ze były równolegle różne - że wcale nie czas o tym decydował, tylko montowali co akurat mieli.
Wg. mojej wiedzy był tylko jeden rodzaj podnożków kierowcy. Taki jak w katalogu części - foto ze strony poniżej.
Jedynie w starszych modelach ten "płaskownik" był solidniejszą odkuwką o grubości ok. 12 mm - wykrawaną sztancą na gorąco - co widać po brzegach i po kształcie ząbków wokół otwory na śrubę. Mlodsze egzemplarze mają często wersję - economik - czyli wycięty płaskownik z ząbkowaniem wokół otworu nacinanym na zimno.
Nie wiem, kiedy nastąpiła ta ekonomizacja - w motorze, który mam były obie wersje. Mój ojciec miał wsześniej fumkę kupioną w 61 r. Potem, w '65 kupil nową i tę ja posiadam, ale jeden z podnóżków jest przekręcony od starej. Wynikałoby z tego, że do 61 włącznie były te z grubszego materiału, choć może być i tak, ze były równolegle różne - że wcale nie czas o tym decydował, tylko montowali co akurat mieli.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam,
Darek
Darek
- cienkibolo
- Posty: 23
- Rejestracja: 2013-06-25, 15:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06, K- 58, Jaskółka, Junak, Jawa 250, Honda CB 750C,
- Lokalizacja: Brzeg Dolny, dolnośląskie
- Kontaktowanie:
Re: WFM 1959 jakie podnóżki kierowcy.
I wszystko jasne.
Po prostu odpadł mi jeden podnóżek. W garażu miałem jeszcze kute czyli takie jak na tej aukcji;
http://allegro.pl/wsk-podnozki-gumy-sto ... 36887.html
nie wiedziałem jakie są założone w WFM. Założyłem te kute ale już spawam te z katalogu i wracam do oryginału.
Wygląda że te z aukcji są od WSKi.
Po prostu odpadł mi jeden podnóżek. W garażu miałem jeszcze kute czyli takie jak na tej aukcji;
http://allegro.pl/wsk-podnozki-gumy-sto ... 36887.html
nie wiedziałem jakie są założone w WFM. Założyłem te kute ale już spawam te z katalogu i wracam do oryginału.
Wygląda że te z aukcji są od WSKi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości