Jak zmieniał się cylinder w S-01?
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2014-10-04, 16:42
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1955
BMW R1100RT - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Jak zmieniał się cylinder w S-01?
Witam ponownie.
Dzisiaj mam pytanie dotyczące cylindrów stosowanych w silniku S-01.
Wiem, że w modelach SHL i Sokół aż do pierwszych egzemplarzy WFM silnik miał żeberka na karterach pod cylindrem, natomiast sam cylinder
- wyprowadzenie do wydechu pod skosem na prawo
- mała głowica bez odprężnika jak w mińsku i chyba dkw
- kształt opływowy, widoczna talia od strony gaźnika
- dolot od gaźnika na G16
Potem wprowadzono nieco zmieniony kształt cylindra i tu pojawiają się moje pytania.
Kiedy zrezygnowana z żebrowania karterów?
Kiedy zaczęto stosować cylinder z prostym wylotem do rury wydechowej?
Kiedy zaczęto stosować gaźniki G-20?
Kiedy pojawiają się cylindry o kształcie bardziej beczkowatym ale w dalszym ciągu na G-16?
Kiedy zrezygnowano z małej głowicy?
Do kiedy stosowano lewą pokrywę z okrągłym logo WFM?
Mam z tym wszystkim problem. Dodatkowo, nie wiem czy to prawda, ale pare osób na aukcjach podaje specyfikację konkretnie pod ZIELONE wfm-ki. Czy kolor na prawdę miał znaczenie w konfiguracji sprzętowej danego egzemplarza?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Dzisiaj mam pytanie dotyczące cylindrów stosowanych w silniku S-01.
Wiem, że w modelach SHL i Sokół aż do pierwszych egzemplarzy WFM silnik miał żeberka na karterach pod cylindrem, natomiast sam cylinder
- wyprowadzenie do wydechu pod skosem na prawo
- mała głowica bez odprężnika jak w mińsku i chyba dkw
- kształt opływowy, widoczna talia od strony gaźnika
- dolot od gaźnika na G16
Potem wprowadzono nieco zmieniony kształt cylindra i tu pojawiają się moje pytania.
Kiedy zrezygnowana z żebrowania karterów?
Kiedy zaczęto stosować cylinder z prostym wylotem do rury wydechowej?
Kiedy zaczęto stosować gaźniki G-20?
Kiedy pojawiają się cylindry o kształcie bardziej beczkowatym ale w dalszym ciągu na G-16?
Kiedy zrezygnowano z małej głowicy?
Do kiedy stosowano lewą pokrywę z okrągłym logo WFM?
Mam z tym wszystkim problem. Dodatkowo, nie wiem czy to prawda, ale pare osób na aukcjach podaje specyfikację konkretnie pod ZIELONE wfm-ki. Czy kolor na prawdę miał znaczenie w konfiguracji sprzętowej danego egzemplarza?
Z góry dzięki za odpowiedź.
-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?
1. rok 1956
2. rok 56
3.rok 58
4 pokaż zdjęcia o jaki cylek Ci chodzi
5 na przełomie 57-58
6 do 1957 w 57 Wprowadzili duży napis WFM
O jakie specyfikacje Ci chodzi ? Kolorem różniły się jedynie wfmki z 55-57 bo wtedy miały rożne kolory ale niczym się nie różniły potem malowano tylko na wiśniowy
2. rok 56
3.rok 58
4 pokaż zdjęcia o jaki cylek Ci chodzi
5 na przełomie 57-58
6 do 1957 w 57 Wprowadzili duży napis WFM
O jakie specyfikacje Ci chodzi ? Kolorem różniły się jedynie wfmki z 55-57 bo wtedy miały rożne kolory ale niczym się nie różniły potem malowano tylko na wiśniowy
Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2014-10-04, 16:42
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1955
BMW R1100RT - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?
Z tym kolorem to też mi się wydaje że lipa, ludzie różne bzdury wypisują.
Generalnie zacząłem się w tym doktoryzować bo kupiłem motocykl który ma wybite na tabliczce 1955 rok i numer silnika 42475.
Niestety silnik był pokundlonony jak tylko się dało... Zapadła decyzja o kompletowaniu kolejnego. Wiem że w tym roczniku i o takim numerze silnik na bank powinien być kropla w krople jak SHL M04/M05. Niestety są piekielnie drogie.
Udało mi się kupić kartery na dwa prądy o numerach 84786 co oceniam na 56 rok. Dzięki waszym informacjom wygląda to teraz tak jak na fotkach. jest tylko jedno "ALE"
Pokrywa z okrągłym logo WFM niezbyt mi do tych karterów pasuje. W tylnej części jest nieco smuklejsza niż karter a dodatkowo posiada górny pin który zamiast trafiać w otworek napotyka taki sam pin w karterze. Co może być tego przyczyną?
Chyba że do silników w 56 roku już stosowano pokrywy z dużym napisem WFM bo ta pokrywa pasuje bardzo ładnie.
Czy dekle magneta również mają inne oznaczenia w zależności od rocznika? na fotkach w necie jest to niezbyt widoczne, za drobne literki.
Generalnie zacząłem się w tym doktoryzować bo kupiłem motocykl który ma wybite na tabliczce 1955 rok i numer silnika 42475.
Niestety silnik był pokundlonony jak tylko się dało... Zapadła decyzja o kompletowaniu kolejnego. Wiem że w tym roczniku i o takim numerze silnik na bank powinien być kropla w krople jak SHL M04/M05. Niestety są piekielnie drogie.
Udało mi się kupić kartery na dwa prądy o numerach 84786 co oceniam na 56 rok. Dzięki waszym informacjom wygląda to teraz tak jak na fotkach. jest tylko jedno "ALE"
Pokrywa z okrągłym logo WFM niezbyt mi do tych karterów pasuje. W tylnej części jest nieco smuklejsza niż karter a dodatkowo posiada górny pin który zamiast trafiać w otworek napotyka taki sam pin w karterze. Co może być tego przyczyną?
Chyba że do silników w 56 roku już stosowano pokrywy z dużym napisem WFM bo ta pokrywa pasuje bardzo ładnie.
Czy dekle magneta również mają inne oznaczenia w zależności od rocznika? na fotkach w necie jest to niezbyt widoczne, za drobne literki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?
po prostu wyjmij ktorys kołek albo z pokrywy albo z karteru - one są wciskane, nie zalewane.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 2014-06-09, 19:58
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM, WSK, KawasakiZ1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?
Ja mam nr silnika 72034. Cylinder ma wydech skośnie na prawo jak w shl, kartery na 2 prądy, gwint na przewodzie WN, magneto 17W, napis WFM w kółku.
Znam też silnik o nr 75011 i konfiguracja jest identyczna, z wyjątkiem cylindra, który ma wydech prosto. Oba motocykle z 1956 roku na 99% oryginalne.
Znam też silnik o nr 75011 i konfiguracja jest identyczna, z wyjątkiem cylindra, który ma wydech prosto. Oba motocykle z 1956 roku na 99% oryginalne.
- zoha267
- Posty: 368
- Rejestracja: 2015-02-09, 21:45
- GG: 0
- Moje maszyny: http://polskajazda.pl/Profil/38751
- Lokalizacja: Lubartów/Lubelskie
Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?
Ja mam silnik o numerach 824110 i jest jeszcze cylinder ze skośnym wylotem spalin.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
za motóóórrem panny sznurem 

-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?
Dziwne że pod cylindrem kartery nie mają żeberek a cylinder pod skosem
Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
- zoha267
- Posty: 368
- Rejestracja: 2015-02-09, 21:45
- GG: 0
- Moje maszyny: http://polskajazda.pl/Profil/38751
- Lokalizacja: Lubartów/Lubelskie
Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?
tez to dla mnie było dziwne ale pierwszy właściciel mówił ze ją taką kupił 28 marca1956r.
za motóóórrem panny sznurem 

-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?
Może leżał na magazynie to założyli taki
Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
- zoha267
- Posty: 368
- Rejestracja: 2015-02-09, 21:45
- GG: 0
- Moje maszyny: http://polskajazda.pl/Profil/38751
- Lokalizacja: Lubartów/Lubelskie
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 2014-06-09, 19:58
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM, WSK, KawasakiZ1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?
Mam identyczny cylinder u siebie, rok 1956, brak żeberek na karterach, nr 72034
- zoha267
- Posty: 368
- Rejestracja: 2015-02-09, 21:45
- GG: 0
- Moje maszyny: http://polskajazda.pl/Profil/38751
- Lokalizacja: Lubartów/Lubelskie
Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?
czyli że nie ma reguły do kiedy były te cylindry zakładane....
za motóóórrem panny sznurem 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości