Strona 1 z 1

sworzeń 15 mm

: 2012-11-03, 19:03
autor: armo
witam wszystkich forumowiczów
udało mi się pozyskać ciekawy egzemplarz wfm z 1964, ciekawy bo oryginalny jego przebieg to....139 km, znam jego historię i wiem że ten przebieg jest prawdziwy, jego stan jest prawie idealny, lekko przyrdzewiały rawki, i brakuje jednej puszki narzędziowej oraz filtru powietrza, reszta prawie idealna. Problem się zaczął gdy bliżej się przyglądnąłem maszynie, ktoś w niej grzebał, bo jest pęknięty tłok, wygląda to tak jakby ktoś ściągnął cylinder i kopnął starter, nie przejmowałem się tym bo wiem że części można kupić do momentu gdy się okazało że tłok ma sworzeń o średnicy 15 mm, na allegro te tłoki można dostac tylko na I i III szlif, pozostaje mi tylko kupić I szlif i szlifować cylinder (szkoda mi go bo jest jak nowy) proszę o info czy istnieje jakieś inne rozwiązanie i co to za rzadkie tłoki że nie można ich nigdzie dostać
pozdrawiam
armo

Re: sworzeń 15 mm

: 2012-11-03, 20:28
autor: Szczepan
Hej. Dorwałeś WFM z silnikiem S34. Krótko robiona i rzeczywiście jest problem z tłokami. Nie ma innego rowziązania niż polować na nominalny tłok :). Cylinder jest fajny bo ma bardzo grubą tuleje - jeśli kończą się szlify na 125, przeskakujemy na 150 :). Obczaj jeszcze w Skuter-Dębica oni mieli jakieś tłoki do S34.

Re: sworzeń 15 mm

: 2012-11-03, 20:53
autor: armo
niestety, mają także tylko I szlif,
mam jeszcze pytanie o uszczelkę pod głowicę, głowica wchodzi w cylinder stożkiem, a w sprzedaży są uszczelki z otworami na szpilki, wg mnie nie przypasują, czy ktoś wie coś o innych?

Re: sworzeń 15 mm

: 2012-11-03, 21:27
autor: wujcio
tam jest okrągła podkładka miedziana

Re: sworzeń 15 mm

: 2012-11-03, 22:14
autor: Skinder

Re: sworzeń 15 mm

: 2012-11-12, 09:05
autor: armo
tłok zamontowany, zapaliła po 3 kopniaku, dzięki wszystkim za pomoc, teraz pozostaje dopieszczanie i na wiosnę pierwsze jazdy