Różne cylindry do S01
: 2013-06-23, 22:04
Witam!
Mam trzy cylindry do WFMki do silnika S01, jednak zauważyłem między nimi dziwne różnice, a dokładnie w wymiarach zewnętrznych - różna jest szerokość tych cylindrów. Wszystkie są z króćcem na gaźnik G20. Jeden którego pochodzenia jestem pewien to oryginał z listopada 1958 r., drugi pochodzi z motocykla kupionego jako "dawcę" 1960 r, a trzeci to znalezisko z szopy, nie znam rocznika. No i właśnie ten znaleziony jest najszerszy i ma wyraźnie grubsze żeberka od pozostałych, ten z 1958 r ma już cieńsze o 1-2 mm żeberka i jest węższy o ok 0,5 cm, natomiast ten nabytek z 1960 r. ma identyczną grubość żeberek co '58r ale jest od niego o jeszcze 0,5 cm węższy, czyli o ok 1 cm węższy od tego "znaleziska?. Niby nie dużo, ale po założeniu głowicy widać tą różnicę w szerokości. Reszta szczegółów identyczna, rozstaw otworów na szpilki, kanały, wysokość, średnica czy długość, we wszystkich jest identyczna.
Ma ktoś na to jakieś wytłumaczenie?
Mam trzy cylindry do WFMki do silnika S01, jednak zauważyłem między nimi dziwne różnice, a dokładnie w wymiarach zewnętrznych - różna jest szerokość tych cylindrów. Wszystkie są z króćcem na gaźnik G20. Jeden którego pochodzenia jestem pewien to oryginał z listopada 1958 r., drugi pochodzi z motocykla kupionego jako "dawcę" 1960 r, a trzeci to znalezisko z szopy, nie znam rocznika. No i właśnie ten znaleziony jest najszerszy i ma wyraźnie grubsze żeberka od pozostałych, ten z 1958 r ma już cieńsze o 1-2 mm żeberka i jest węższy o ok 0,5 cm, natomiast ten nabytek z 1960 r. ma identyczną grubość żeberek co '58r ale jest od niego o jeszcze 0,5 cm węższy, czyli o ok 1 cm węższy od tego "znaleziska?. Niby nie dużo, ale po założeniu głowicy widać tą różnicę w szerokości. Reszta szczegółów identyczna, rozstaw otworów na szpilki, kanały, wysokość, średnica czy długość, we wszystkich jest identyczna.
Ma ktoś na to jakieś wytłumaczenie?