Strona 1 z 1

rozbieranie iskrownika

: 2016-08-06, 22:05
autor: zumik
Witam. Mam WFM z 1959r. Ostatnio sprawdzam elektrykę i między innymi zdejmowałam magneto. Wg instrukcji obsługi z 1959r. należy "ustawić koło zamachowe tak, aby prawy z dwóch punktów wybitych na obwodzie znajdował się o 2-3cm na prawo od znaku wybitego na obudowie silnika." Czy ktoś wie gdzie szukać wybitych punktów na obudowie silnika i na kole zamachowym?

Re: rozbieranie iskrownika

: 2016-08-07, 00:03
autor: sbanys
Najzwyczajniej poszukaj o ustawieniu zapłonu. Trzeba ustawić zapłon 3 mm poniżej GMP a to na magnecie wyjdzie ok 2-3 cm.

Re: rozbieranie iskrownika

: 2016-08-07, 00:17
autor: dąbek
sbanys pisze:Trzeba ustawić zapłon 3 mm poniżej GMP a to na magnecie wyjdzie ok 2-3 cm.
W WFM 4,5 mm, czuła jest na wszelkie odchylki;)

Re: rozbieranie iskrownika

: 2016-08-07, 00:20
autor: dąbek
sbanys pisze:Trzeba ustawić zapłon 3 mm poniżej GMP a to na magnecie wyjdzie ok 2-3 cm.
W WFM 4,5 mm, czuła jest na wszelkie odchylki;)
U mnie na magnecie zaznaczony jest punkcik oraz dwie cechy na karterze - jedna wyznacza GMP, druga właśnie odpowiednie wyprzedzenie 4,5 mm.

Re: rozbieranie iskrownika

: 2016-08-08, 15:18
autor: zumik
dąbek pisze:
sbanys pisze:Trzeba ustawić zapłon 3 mm poniżej GMP a to na magnecie wyjdzie ok 2-3 cm.
W WFM 4,5 mm, czuła jest na wszelkie odchylki;)
U mnie na magnecie zaznaczony jest punkcik oraz dwie cechy na karterze - jedna wyznacza GMP, druga właśnie odpowiednie wyprzedzenie 4,5 mm.
Czy masz może zdjęcie z cechami na karterze - jak duże są te oznaczenia i dokładnie w którym miejscu są zlokalizowane. U mnie nic szczególnego nie mogę zlokalizować.

Re: rozbieranie iskrownika

: 2016-08-08, 15:56
autor: sbanys
Kolego zumik, Poczytaj o ustawianiu zapłonu. Te cechy sam sobie nabijasz (na karterze i podstawie iskrownika) tak dawniej znakowali sobie właściciele pojazdów po poprawnym ustawieniu zapłonu żeby potem po zdjęciu go szybko przykręcić w to samo miejsce bez konieczności ponownego ustawiania GMP.

Re: rozbieranie iskrownika

: 2016-09-08, 15:51
autor: zumik
Skoro właściciele sami nabijali sobie oznaczenia na karterze to czemu oznaczenia te opisane są w instrukcji obsługi z 1959: "Teraz ustawić koło zamachowe tak, aby prawy z dwóch punktów wybitych na obwodzie znajdował się o 2-3cm na prawo od znaku wybitego na obudowie silnika."

Re: rozbieranie iskrownika

: 2016-09-10, 20:19
autor: dąbek
U mnie tak wyglądają te znaki:

Re: rozbieranie iskrownika

: 2016-09-12, 14:53
autor: zumik
Dziękuję za zdjęcie.