Strona 1 z 1
Renowacja kół.
: 2017-08-30, 08:55
autor: Merfi
Witam serdecznie
Jestem na etapie renowacji kół.
Mam kilka pytań.
Felgi i piasty dać w lakier proszkowy czy standard jak w oryginale?
Bębny hamulcowe, zabierak z zębatką tylnego koła również ?
Nie ma sensu łączyć dwóch technik gdyż wyjdzie inny odcień.
Udało się odzyskać oryginalne nyple. Niestety szprychy to szrot.
Jakie szprychy polecacie - Bartnik czy coś innego w temacie ?
Re: Renowacja kół.
: 2017-08-30, 13:05
autor: FighteR-600
Felgi i piasty najlepiej proszek.
Nyple nowy ocynk, szprychy najlepiej oryginały (np z innych kół od wfm) i tez ocynk.
Teoretycznie bebny proszek jak felgi i piasty a zebatka powinien byc ocynk.
Jesli nie wymieniasz zebatki to daj zabierak z zebatka do proszku i tyle.
Re: Renowacja kół.
: 2017-08-30, 13:48
autor: leho6694
FighteR-600 pisze: ↑2017-08-30, 13:05
Felgi i piasty najlepiej proszek.
Nyple nowy ocynk, szprychy najlepiej oryginały (np z innych kół od wfm) i tez ocynk.
Teoretycznie bebny proszek jak felgi i piasty a zebatka powinien byc ocynk.
Jesli nie wymieniasz zebatki to daj zabierak z zebatka do proszku i tyle.
A czemu piasty,zębatka,zabierak malować? Z jakiego moto te koła?
Re: Renowacja kół.
: 2017-08-30, 14:02
autor: qpa
Z WFM tam piasty są stalowe i oryginalnie malowane
Re: Renowacja kół.
: 2017-08-30, 18:00
autor: FighteR-600
qpa pisze: ↑2017-08-30, 14:02
Z WFM tam piasty są stalowe i oryginalnie malowane
Racja

Re: Renowacja kół.
: 2017-08-31, 08:37
autor: Merfi
Nyple są mosiężne i na moje oko nie były cynkowane chyba, że czas zrobił swoje.
Co do lakierowania to wiadoma sprawa, iż proszek zapewni
trwałą powłokę. Pytanie czy grubość powłoki pozwoli na spasowanie
kołków zabieraka z otworami itp. Malowanie zębatki mija się z celem.
Zastanawiam się na tradycyjną metodą lakierowania. W oryginale była
to srebrzanka znikomej trwałości. Na piastach zachowała się w bardzo
ładnym stanie.
Z innej beczki. Jakie nity stosujecie przy wymianie zębatki - wiadomo stalowe.
Jakiś sposób na pewny montaż?
Re: Renowacja kół.
: 2017-09-03, 10:00
autor: FighteR-600
Co do lakierki to zabierak i piastę mam w proszku i otworu centrujące spokojnie pasują, więc problemów z montażem żadnych.
Co do nitów to muszą być stalowe średnica chyba 5mm łeb owalny.
Podgrzewasz nity palnikiem gazowym małym ogniem (jakieś szczypce np Mors trzymają nita). Po ogrzaniu wkładach nita w otwór, a od spodu blokujesz jakimś elementem stalowym i zakuwasz dużym młotkiem stukając, aż jedna i druga strona zrobi się płaska.
Oczywiście nity nowe mogą być dłuższe więc skróć je odpowiednio szlifierka, aby nie było godziny klepania młotkiem.
Re: Renowacja kół.
: 2017-09-05, 14:38
autor: Merfi
Dzięki wielkie za informację. Decyzja jeszcze nie podjęta.
Jednak bardziej przychylam się do proszku. Choć dobry lakier poliuretanowy też pewnie da radę.
Zabezpieczałeś w jakiś sposób zębatkę, otwory itp przy lakierowaniu proszkowym ?
Re: Renowacja kół.
: 2017-09-05, 18:11
autor: FighteR-600
Nie, szedł pełen proszek. Nawet jeśli teraz masz jakiś luz na otworach, a proszek go zniweluje i będzie ciężko wchodzić to okrągłym pilnikiem zjedziesz trochę farby aby weszło.
Re: Renowacja kół.
: 2017-09-06, 08:38
autor: Merfi
Jesteś w stanie wrzucić foto? Pamiętasz kod lakieru ?
Re: Renowacja kół.
: 2017-09-12, 10:10
autor: GaCekM72
To są koło po mojej renowacji. Obręcz oraz piasta proszek. Szprychy, drobnica i bęben tylny ocynk. Nowe gumy i po temacie.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/dbe11df78b0f684e