Podstawową różnicą to oczywiście moc i osiągane prędkości, ale to jest przecież oczywiste ze względu na słabej jakości paliwo i zły stan dróg w pierwszych motocyklach po wojnie były nawet tłamszone aby taki sokół czy shl mogły jeździć na wszystkim i wszędzie, z czasem poprawienia jakości paliwa oraz dróg oraz postęp technologii pozwoliły na zwiększanie mocy no i oczywiście prędkości. Ale największą zmianą która jest mało widoczna a strasznie istotna to wysokość motocykla , czy ktoś zastanawiał się dla czego? Wprowadzenie zwieszenia z tyły wpłynęło na sylwetkę motocykli, ale przecież aby zachować wysokość można by było obniżyć konstrukcję motocykla. Przyczyna leży gdzie indziej. Po prostu leży w nas kierowcach, średnia wzrostu człowieka zwiększyła się i takie poprawki trzeba też było nanieść , dlatego ktoś kto jeździ na sztywnej shl-ce wygląda na niej jak wielkolud.
A to ważna rzecz zauważyłem to kupując swoją shadowkę wręcz idealny dla mnie ale podobnej klasy vulkan jest już dla mnie za wysoki nie miałbym na nim takiego komfortu jazdy .
największa różnica miedzy pierwszym a ostatnim motocyklem
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: największa różnica miedzy pierwszym a ostatnim motocyklem
Ostatnio jeździłem na sokole 125 to powiem że operowanie biegami czy hamulce nożnym jest średnio wygodne dla faceta o wzroście 185cm
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: największa różnica miedzy pierwszym a ostatnim motocyklem
aż ciężko to sobie wyobrazić , a jeżdżąc na młodszych wsk-ach też tak masz?
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2016-11-20, 18:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3
- Lokalizacja: Międzylesie Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: największa różnica miedzy pierwszym a ostatnim motocyklem
Ludzkość rosnąca z pokolenia na pokolenie ma oczywiście swój wpływ na gabaryty motocykli w tym wysokość siodła, ale są jeszcze:
rosnący maksymalny kąt pochylenia motocykli, który wymusza podniesienie podnóżków a co za tym idzie siodła,
zmiana pozycji z fotelowej do jeździeckiej czyli przesunięcie podnóżek pod siodło.
oczywiście nie we wszystkich modelach.
No i oddzielna kategoria motocykli mniej lub bardziej terenowych wysokich przez długi skok zawiasu i duży prześwit.
Ale dla mnie ciekawsze jest że taki motocykl jak BMW R51 z 1938 ważył 187 kg a super nowoczesna Honda CBR 600RR z 2013 waży raptem kilogram mniej
z napędem na łańcuch, gdzie BMW ma jeszcze dużo cięższy kardan.
KJ
rosnący maksymalny kąt pochylenia motocykli, który wymusza podniesienie podnóżków a co za tym idzie siodła,
zmiana pozycji z fotelowej do jeździeckiej czyli przesunięcie podnóżek pod siodło.
oczywiście nie we wszystkich modelach.
No i oddzielna kategoria motocykli mniej lub bardziej terenowych wysokich przez długi skok zawiasu i duży prześwit.
Ale dla mnie ciekawsze jest że taki motocykl jak BMW R51 z 1938 ważył 187 kg a super nowoczesna Honda CBR 600RR z 2013 waży raptem kilogram mniej

KJ
Mr KJ
WSK 125 M06B3 '84
WSK 125 M06B3 '84
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości