Strona 1 z 1
Komar
: 2007-06-18, 02:13
autor: irek
Cześć, ja zanim dosiadłem WSK 175 zdobywałem szlify na komarze, zarówno w jeździe jak i mechanice. Chciałbym porozmawiać, powymieniać zdania na temat komara. Napewno ktoś z forumowiczów takiego ma lub miał, może znacie jakieś usprawnienia albo ciekawe patenty?
Pisać co bądź o komarze proszę

: 2007-06-18, 08:23
autor: 125 arek
mam rometa kadeta znaczy w sumie to nie ja ale mój brat
kolega rozwiercił w swoim gaźnik założył sportową ,świecę, wypolerował kanały ,i jeździ 60 zamykając licznik

: 2007-06-23, 13:50
autor: golfer
Hej mam komarka z 63r na pedała. W tym roku zrobilem kapitalke. silnika nie dotykałem wziołem sie za rame i podzespoły. Musze powiedzieć ze komar ma dusze ale jak to komar jest awaryjny. Moze nie tyle co silnik a podzespoły. Prawdą jest równiez to ze nie jest on nowy i gdy był to pewnie chodził inaczej.
pozdrawiam Przemek
: 2007-06-23, 17:22
autor: art
Ja mam Ogara, prawe to samo co komar tylko że nowsze

Żeby usprawnić można wypolerować komorę spalania, odciążyć tłok, założyć gaźnik K60b od Delty.
: 2007-07-09, 20:34
autor: Wężu
Dziadek mojego kumpla ma komarka nie wiem jaki model 2 biegi bez pedałów. Tylko że to jest rozpad jak jest zimny to nigdy nie odpala na kopke jek ciepły to już prędzej odpada mu lakier i jest cały rozklekotany. Jak będzie go sprzedawał to jestem pierwsy (i jedyny) w kolejce. Co to usprawnień to my mu odkręcaliśmy tłumik i jakby trochę szybciej jeździł.
: 2007-07-09, 23:17
autor: Pietrusek
Ja tez zaczynałem od Komara model 2351 (mam go do tej pory) pierwsze dni po uruchomieniu to conajmiej trzy wypady do sklepu po czesi a miałem go na wsi a do sklepu 5km dobry trening,ale pózniej latał niezawodnie przez dwa sezony.Z komarów mam jeszcze 232,2330,231 mam tez komara sporta w czesiach oraz komara a raczej silnk do komara ze sprzegłem odsrodkowym i jedno biegowa skrzynia.
: 2007-07-09, 23:31
autor: Alien
Co to usprawnień to my mu odkręcaliśmy tłumik i jakby trochę szybciej jeździł.
Musze Cie zasmucić..Odkręcenie tłumika nie jest usprawnieniem

pewnie rura była tak zapchana że juz lepiej jeździło sie bez...ehh..aż żal czytać takie farmazony..
Btw ja mam komara, zrobiłem go raz a porządnie, nie spieszyłem sie i wszystko robiłem dokładnie...teraz tylko leje do baku..
kolega rozwiercił w swoim gaźnik założył sportową ,świecę, wypolerował kanały ,i jeździ 60 zamykając licznik

Sportowa świeca??A co to takiego

może po prostu była sprawna?
: 2007-07-10, 11:42
autor: Wężu
Alien pisze:pewnie rura była tak zapchana że juz lepiej jeździło sie bez...ehh..aż żal czytać takie farmazony..
Pisałem że to jest rozpad. Tłumik go po prostu mulił.
: 2007-09-05, 16:53
autor: golfer
Ogólnie o komarkach nie można złego słowa powiedzieć mają swoje zalety i wady. Posiadają swój urok. Wszystko zalezy od stanu w i eksploatacji. Jak sie wie do czego słuzy taki sprzęt to można tylko lać i jeżdzić.
pozdrawiam posiadaczy komarów
: 2007-09-08, 15:51
autor: soltys_16
Slyszalem ze mozna zamontowac tlok od czeskiej jawki 50 tylko trzeba troche przypilowac go na koncu, ale glowy nie daje, tlok ten ma 3 pierscienie zamiast dwoch, ale o pierscieniach to juz inna dyskusja, jedni za drudzy przeciw. Zawsze mozna sprawdzic...
Re: Komar
: 2009-01-26, 19:19
autor: Gracjan
Ja mam Komara 3 z 1975 roku. Został uruchomiony na wakacjach w 2007 roku i po ok. 25 latach odpalił za 2 kopem

po uprzednim wlaniu resztek benzyny z kanistra. Odpala za 1 kopem do dziś nawet przy mrozach o dziwo że jak kiedyś zdjąłem głowice i cylinder to zobaczyłem że luz w zamku pierścienia dwukrotnie przekracza normę zużycia

. Odkąd został odpalony to zmieniłem tylko przerywacz bo stary był zjechany i zrobiłem kilka usprawnień. Planuje zrobić mu jakąś małą renowację przez wakacje bo stan wizualny nie jest zadowalający.
Re: Komar
: 2009-01-26, 20:08
autor: rutkowski
ach poczciwy romecik
miałem 2 lata temu piździorynkę, była jak brzydka dziewczyna fajnie się jeździło ale wstyd się było pokazać
pary jej nie brakowało i nawet się za bardzo nie psuła, sprzedałem ją po 3 tygodniach bo nigdzie nie mogłem dostać wałka zdawczego, raz nawet wziąłem zepsutą wsk 125 na hol

miałem zrobione 2 patenty w niej
patent 1: obciąłem końcówkę tłumika, dźwięk był prawie jak w wsk
patent 2: obniżenie tłoka o 3mm po tym zabiegu silnik dostał skrzydeł
Re:
: 2009-02-07, 11:28
autor: misiek125
soltys_16 pisze:Slyszalem ze mozna zamontowac tlok od czeskiej jawki 50 tylko trzeba troche przypilowac go na koncu, ale glowy nie daje, tlok ten ma 3 pierscienie zamiast dwoch, ale o pierscieniach to juz inna dyskusja, jedni za drudzy przeciw. Zawsze mozna sprawdzic...
niestety próbowałem to zrobić tłok pasuje do cylka ale sworzeń jest inny

Re: Komar
: 2009-07-03, 10:48
autor: grande
Heheh też mam Komara, model 2350. Podobno kiedyś właśnie na moim egzemplarzu ludzie zdawali na kartę motorowerową. Komar awaryjny? Swojego mam już 8 lat i jedyne co w nim wymieniłem to cewka wysokiego napięcia, właściwie to pali nawet lepiej niż moja WSK xD
Re: Komar
: 2009-07-05, 17:16
autor: kamil_Ziomek
A co usprawnien to zmień zębatke z na kole na mniejszą i już lepiej leci. Prubowałem paru rzeczy ale jeśli nie mienisz tego gaźnika to i tak nic więcej nie zyskasz. 12 mm to trochy mało na silnik 50ccm
Re: Komar
: 2009-07-15, 20:34
autor: jarek_moto
A ja niedawno nabyłem Komara 2320 '71, z silnikiem rozebranym w mak i nie wiem czy kompletnym, dlatego jeśli ktoś ma katalog części do tego pierdziela to byłbym wdzięczny za podesłanie, instrukcja tez mile widziana

Re: Komar
: 2009-08-02, 13:02
autor: kamil_Ziomek