Po pierwsze lepiej odgrzać schabowego niż zakładać nowy temat i zaśmiecać forum.
sebek pisze:640cmm???
cylinder od garbusa 500cmm
gażnik od jakiegoś japonczyka i co to ma być iby 640cmm napewno tyle nie ma maź po szlifie 530
Motocykl ten ma dokładnie 640ccm. Tutaj film
http://www.youtube.com/watch?v=bzp65ZA8i74 po rozwierceniu kanału ssącego, okazało się, że poprzedni miał za mały przelot. Zapewniam Cię kolego "Sebek", że człowiek który prezentuje swoją konstrukcję już dawno wyszedł poza etap tuningu za pomocą cylindra z VW

Na swoim koncie ma inne ciekawe konstrukcje między innymi Junaka 500ccm w wersji z lat 60' czyli skok 99mm, średnica cylindra 80mm oraz bardzo ciekawą konstrukcję 560ccm.
Cylindry odlewane są z bloku aluminiowego, następnie obrabianego z wciskaną tuleją samochodową. Wały budowane są od podstaw, natomiast jeśli mnie pamięć nie myli w silniku 640ccm została oryginalna korba, zmieniono tylko przeciwciężary. Tutaj masz zdjęcie wału:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f32 ... 81d64.html . Tłoki pochodzą z innych pojazdów lub są dorabiane na zamówienie - m.in. do Junaka 560ccm oraz do mojego, nadal w wersji 350ccm, jednak przebudowanego. Sama zmiana pojemności niesie za sobą zmiany w głowicy oraz rozrządzie. To już inna, dłuższa historia, może przekona niedowiarków tuningujących Junaki na model VW, a może nie
