Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Odpowiedz
Awatar użytkownika
bartus280191
Posty: 73
Rejestracja: 2010-02-02, 23:57
GG: 28938722
Moje maszyny: WSK 125 Kos '82
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Post autor: bartus280191 » 2011-02-25, 19:51

Witajcie!
Dziś odwiedziłem Muzeum Techniki w Szczecinie. Zrobiłem kilka fotek z wyprawy co by zachęcić Was do odwiedzenia tego miejsca gdy będziecie w Szczecinie. Między innymi są tam:
- WSK Lelek, Dudek, Gil, Kobuz, M06 B oraz jakiś składak (przód od kosa, rama i silnik 175, zbiornik garbaty - jest na fotkach),
- kilka WFM i SHL,
- oczywiście Junaki M07, M10,
- Sokoły 125, 200, 600 i 1000 z koszem,
- Mz TS 150 - na którą można usiąść :D ,
- komarki oraz romety,
- jeden Harley-Davidson,
- bolid PRLowskiej Formuły 1
- piękna milicyjna Warszawa,
- następca Junaka czyli prototypowa Iskra,
- kilka modyfikacji Fiata 126p
- i tramwaje
Oraz jeszcze inne motocykle i samochody, po prostu trzeba to zobaczyć ;-)
A oto kilkanaście fotek ukazujących motocykle (więcej zrobię jak odwiedzę drugi raz muzeum, zdjęcia robione telefonem :) ):
http://bartus280191.fotosik.pl/albumy/818516.html

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Post autor: pawel15 » 2011-02-25, 21:10

Ładne WSK. Czy one są po renowacji, czy w stanie oryginalnym(bo Dudek na 99% stan ori)? Moim zdaniem głupio jest zrobione to, że motocykle "wiszą" zamiast stań na kołach :-/

Awatar użytkownika
adimen2007
Posty: 92
Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
GG: 9967305
Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r.
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Post autor: adimen2007 » 2011-02-25, 21:34

Właśnie co do Dudka, czy prawa guma na baku, korek jest oryginalny?

Awatar użytkownika
bartus280191
Posty: 73
Rejestracja: 2010-02-02, 23:57
GG: 28938722
Moje maszyny: WSK 125 Kos '82
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Post autor: bartus280191 » 2011-02-25, 21:56

Dudek wg mnie oryginał, prócz gum na zbiorniku i tych gumowych podkładek pod emblematami. Ktoś je widocznie dorobił, nie fajnie to wygląda :-/ A co do korka to nie zwróciłem uwagi :P
Niektóre motocykle są po renowacji, ale WSKi oryginały :)

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Post autor: Brat » 2011-02-25, 21:58

Gil ma źle założone boczki :<

Awatar użytkownika
bartus280191
Posty: 73
Rejestracja: 2010-02-02, 23:57
GG: 28938722
Moje maszyny: WSK 125 Kos '82
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Post autor: bartus280191 » 2011-02-25, 22:07

No jest parę niedociągnięć w motórach jak na przykład jeszcze krzywo przyklejone gumy na zbiorniku w kobuzie. W Lelku na lagach nawet olej był jakby ktoś nim przyjechał dopiero :lol:

Awatar użytkownika
adimen2007
Posty: 92
Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
GG: 9967305
Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r.
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Post autor: adimen2007 » 2011-02-25, 22:13

Brat dlaczego źle? Sprawdziłem prospekty przed chwilą i wszystko się zgadza z boczkami.

Powiedzcie mi jeszcze, czy aby na pewno bak względem tylnej lampy i prostej osłony łańcucha się zgadza w latach produkcji ?

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Post autor: Brat » 2011-02-25, 23:53

No tak, mój błąd. Przyznaję się bez bicia. Byłem pewny że tarka ma być z tyłu.

Awatar użytkownika
adimen2007
Posty: 92
Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
GG: 9967305
Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r.
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Post autor: adimen2007 » 2011-02-26, 00:20

Wygląda na to, że ten Gil to lata 74'-75' tzw. seria próbna. Szczerze to zmyliła mnie tylnia lampa i prosta osłona. Myślałem, że ten Gil to składak ale przejrzałem calusieńki temat o Gil-ach użytkownika Tukan i wszystko się wyjaśniło.

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Post autor: Tukan » 2011-02-26, 17:51

Heh, proszę nie sugerować się zbyt dosłownie moim wywodem na temat Gila w dziale "Modele WSK i Wersje Pochodne". Dlaczego? Ano z racji tego, że po raz kolejny spotykam się z Gilem wyposażonym w garbaty zbiornik, starszą lampę z żółwikiem, licznik 120km/h... lecz ze "zwykłą" kierownicą, kwadratowym wahaczem i plastikową lampą, a jak wiadomo tych elementów nie było w latach 74-75...
Osoby posiadające Gile z lat 74-76 serdecznie proszę o kontakt ze mną na PW lub gg 3268702

Awatar użytkownika
adimen2007
Posty: 92
Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
GG: 9967305
Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r.
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Post autor: adimen2007 » 2011-02-26, 20:36

Ok będę pamiętał.

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Post autor: xradusx » 2011-02-27, 20:27

Jasny M10 tragedia nawet wiem kto go robił (dno) Sokół 1000 piękny w pięknym stanie tylko szoda że połączenie oryginalnych części z nowopomalowanymi :/ ale pewnie wymagały renowacji, 600 trochę mało dokładnie zrobiona. Reszta długo by mówić ale wiadomo że to wszystko było na szybkiego robione na otwarcie i zakupione hurtem i oczywiście będzie jeszcze poprawiane. Ale kto wymyślił podwieszanie motocykli to już tragedia. Jak dla mnie najpiękniejszy motocykl to B1 Poprostu ślicznie zachowana

Awatar użytkownika
bartus280191
Posty: 73
Rejestracja: 2010-02-02, 23:57
GG: 28938722
Moje maszyny: WSK 125 Kos '82
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Post autor: bartus280191 » 2011-02-27, 21:46

xradusx dlaczego sądzisz ze ten jasny Junak to dno? O Junakach nie mam zielonego pojęcia, ale na moje nie wprawne oko był ładnie zrobiony ;-) choć nie wiem czy zgodnie z oryginałem

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Post autor: xradusx » 2011-02-27, 21:50

bartus280191 pisze:xradusx dlaczego sądzisz ze ten jasny Junak to dno? O Junakach nie mam zielonego pojęcia, ale na moje nie wprawne oko był ładnie zrobiony ;-) choć nie wiem czy zgodnie z oryginałem
Dlaczego każdy sądzi że jak się świeci to jest drogie i piękne ? przypomnę stare powiedzenie "nie wszystko złoto co się świeci. keewaye także się świecą. Nie ta firma co go remontowała to wg mnie dno a jak wyglądał junak przed renowacją to szok

Awatar użytkownika
bartus280191
Posty: 73
Rejestracja: 2010-02-02, 23:57
GG: 28938722
Moje maszyny: WSK 125 Kos '82
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Post autor: bartus280191 » 2011-02-27, 21:59

Z tego co przeczytałem na tabliczce obok Junaka to jest on w posiadaniu kolekcjonera (nie pamiętam nazwiska ale chyba jest ze Szczecina), który sam go wyremontował i udostępnił motor dla muzeum

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Post autor: xradusx » 2011-02-27, 22:39

bartus280191 pisze:Z tego co przeczytałem na tabliczce obok Junaka to jest on w posiadaniu kolekcjonera (nie pamiętam nazwiska ale chyba jest ze Szczecina), który sam go wyremontował i udostępnił motor dla muzeum
Prawie wszystkie pojazdy są zakupione bądź wypożyczone od jednego kolekcjonera. Co do remontu, robiła go jedna firma która zajmuje się remontami zabytków. Która nie jest zbyt dobra.

A po czym uważasz że jest on taki piękny jeśli można zapytać ?

Awatar użytkownika
bartus280191
Posty: 73
Rejestracja: 2010-02-02, 23:57
GG: 28938722
Moje maszyny: WSK 125 Kos '82
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Post autor: bartus280191 » 2011-02-27, 22:49

Nie po tym, że się świeci. Moim zdaniem jest zrobiony kompleksowy remont od A do Z, jak to się mówi. Widziałem, że odnowione były nawet najmniejsze śrubki, a dbałość o szczegóły jest chyba ważnym elementem przy renowacji? Z resztą o gustach się nie dyskutuje :-) Nie siedzę w Junakach i dla mnie taki motocykl wygląda pięknie, za to dla tych, którzy się znają może być to dno, jak to powiedziałeś.
A ja mogę wiedzieć dlaczego uważasz, iż on nie jest piękny?

Awatar użytkownika
Mateuszm08
Posty: 79
Rejestracja: 2009-09-13, 12:52
Moje maszyny: WueSKi ;)
Lokalizacja: Laski k.Turku (Wielkopolska)
Kontaktowanie:

Re: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Post autor: Mateuszm08 » 2011-02-28, 19:54

O tym muzeum chyba było w Legendach PRL jak pokazywali Wszędołaza i LPT. Wtedy dopiero zapraszali na otwarcie. Jak dla mnie te wiszące WSK to porażka.
WSK

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości