Siemka.
Mam taki mały problem. Otóż przed paroma dniami włożyłem do swojego silnika cylinder po drugim szlifie z nowym tłokiem i pierścionkami. Wszystko (teoretycznie) było na 2-gi szlif, chociaż mam wrażenie, że pierścionki nie były na dany rozmiar (obawiam się, że sprzedawca mógł się pomylić). Silnik odpala i jeździ bardzo dobrze

ale patrząc na pierścienie, które kupiłem na zapas i włożyłem z ciekawości do cylka to na jednym z nich szczelina jest ~ 0,2 mm, zaś na drugim, sporo mniejsza - ok. 0,1 mm (dla nowych powinna być wg literatury 0.2 - 0.35). Oczywiście obydwa są niby na 2-gi szlif. Poza tym w stanie "wolnym", (czyli nie ściskając ich z żadnej strony palcami) widać, że mają różną średnicę. I mam pytanie: możliwe jest sprawdzenie czy pierścienie są odpowiednie do tłoka i cylindra bez rozbierania? Oczywiście to nie problem zdjąć cyl i pomierzyć, ale dopiero co złożyłem, uszczelniłem wszystko, wydech, gaźnik itp. Przejechałem na tym zestawie kilka km.
Pzdr.