Przełożenia napędów licznika w różnych wersjach motocykli

Tematy nie pasujące do pozostalych dzialów
Odpowiedz
Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 222
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Przełożenia napędów licznika w różnych wersjach motocykli

Post autor: krajdomini » 2024-12-10, 20:14

Czołem!

Zacząłem drążyć temat liczników WSK/WFM oraz dedykowanych do nich przełożeń napędów licznika. Czy macie jakieś informacje, jakie przełożenia ślimaków były stosowane do poszczególnych modeli motocykli a co za tym idzie liczników? Na forum jest trochę szczątkowych informacji, ale brak odpowiedzi na moje rozkminy :-)

Znane są conajmniej trzy typy liczników:
  • mała tarcza do 100km/h (wczesne WSK, WFM)
  • mała tarcza do 120km/h (WSK garbuska)
  • duża tarcza do 140km/h (B3, Kobuz etc)

Żeby nie było łatwo, były też różne rozmiary obręczy - 18 i 19 cali. I tak:
  • liczniki do 100km/h występowały zarówno w WSKach z kołami 18 jak i w WFM i WSK z kołami 19 (np Z2)
  • liczniki do 120km/h występowały wg mojej wiedzy w motocyklach z kołami 18 - przy czym podobno budowa wewnętrzna liczników do 100 i do 120 była taka sama, a różnica polegała tylko w wyskalowaniu tarczy
  • liczniki do 140km/h występowały wg mojej wiedzy tylko z kołami 18

Wiem tylko o dwóch przełożeniach napędów licznika - 20:11 i 19:10 (20:11 do kół 18 cali i 19:10 do kół 19 cali).

Wyczytałem, że:
  • WSK i WFM z licznikiem 100 i kołami 19 powinna mieć napęd 19:10
  • WSK z licznikiem 140 i kołami 18 powinna mieć napęd 20:11

W takim razie teraz pytania:
  • WSK z licznikiem 100 i kołami 18 - jaki powinna mieć napęd?

  • WSK z licznikiem 120 i kołami 18 - jaki powinna mieć napęd?

  • Czy w związku z powyższym, są jeszcze napędy liczników o innym przełożeniu?

  • Czy może budowa wewnętrzna liczników 100 i 120 jest inna?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości