Restauracja - duży wątek, masa zdjęć, jeszcze więcej pytań
: 2014-08-05, 23:30
Witam,
Pracuję obecnie w serwisie motocyklowym i trafił nam się klient z WSK'ą...
Pacjent z roku 1957, trzeba odrestaurować trzymając się w miarę oryginału ale nie ortodoksyjnie (jak to ja mam w zwyczaju...). Śrubki mogą być nowe, materiały eksploatacyjne itp., itd. Motocykl ma odpalić, zrobić rundę wokół firmy i zostać ustawiony w gablocie.
Termin to 1 miesiąc, obecnie motocykl jest rozmontowany na części pierwsze. Niżej wrzucam zdjęcia z rozbiórki i pytania, które mi się nasunęły podczas pracy.
1. Pierwsze pytanie, czy lakier jest oryginalny?
Szparunki są ładne, lakier dość cienki (tam gdzie ktoś nie pomalował drugi raz, ale to już inny odcień). Czy WSK w podanym roczniku wychodziła w błękitnym kolorze?
2. Czy ta rura plastikowa też jest oryginalna, czy ma właściwy kolor?

3. Czy cylinder i głowica były malowane, jeśli tak to w jakim kolorze?

4. Co tu było przykręcane, czy ten rocznik miał jeszcze jakąś osłonę na gaźnik lub boczki?

5. Czy mocowanie czujnika jest patentem czy tak mogło być oryginalnie? Jestem skłonny to zostawić oczywiście po dokładnym wyczyszczeniu, chyba z mosiądzu to jest zrobione.

6. Rozumiem, ze za gaźnikiem nic nie było:

7. Czy łeb tej śruby (i podkładka) powinien być chromowany (jak w SHL) czy cynkowany, czy gumę między podkładką a śrubą idzie jeszcze dostać i czy jest ona tam potrzebna?

8. Szprychy rozplatać i cynkować i w ogólę się bawić czy idzie dostać w miarę sensowny zamiennik? Tarcza oporowa na srebrno malowana pewnie a jaki odcień?

9. Kusi mnie żeby tą tablicę zostawić, ale czy ona tak powinna być czy lepiej u góry? Czy górne mocowanie jest oryginalne czy też dorabiane? Z tego co pamiętam tablice właściciele sami sobie robili. Przy okazji, rozumiem, ze te paskudne gumy na widelcu pochodzą z jakiejś dojarki i nie powinno tam nic być, czy może się jednak mylę?

10. Kranik oryginał czy wydumka? W WFM mam przesuwny, czy nie taki powinien być? Jeśli oryginał to czy idzie go naprawić w razie czego?

11. Podstawka aku w błękicie czy czarna? Korek wlewu oleju oryginalny?

12. Prostować schowek czy szukać innego?

13. Łożyska zostawiać w oryginale (idzie dostać takie wianuszki z bieżniami?) czy może wymieniać na zwykłe, idzie w ogóle? Tam przy okazji jakaś gemela jest z tym przednim kołem ale to jeszcze będę szukał jak to poskładać.

14. Chlapacz idzie dostać taki ładny czy odpuścić sobie? Jest lekko spękany niestety, za to odblask git

15. Czy te zatyczki są tak jak powinny być? Łeb śruby kwadratowy?

16.Rozumiem, że te blaszki to jest patent a może jednak nie? Idzie dostać taki przełącznik z dużym przyciskiem klaksonu? a Może jest nieoryginalny?


17. Nakrętka i środek chromowany czy tylko nakrętka?

18. Licznik tak bez żadnej osłony? Jaki kolor blachy trzymającej?

19. Lampa oryginalna?




20.Kanapa miała takie ćwieki?

21. Drut do cynku? Nakrętka też czy szukać innych? I wstępnie czy tłumik oryginalny?

22. Kolanko da radę uratować czy szukać innego? są jakieś sensowne zamienniki?

23. Te gumy oryginalne? Idzie takie dostać jeśli tak? Widać jeszcze kawałek tłumika.

24. Taki przewód dostanę? Ładnie wygląda
Tak gdyby się zepsuł pytam 

25. Taką gumę pod zbiornik dostanę?

26. Stelaż siodła chyba oryginalny (drewniany?!?) gumy nie koniecznie, co o tym sądzicie?

27. Co to oznacza? Pewnie dostać takiej pokrywy nie da rady ani tego napisu odświeżyć...

28. Lampkę taką dostanę? Obecna jest cała ale popękana, A może wymienić sam klosz a resztę ratować?

29. Główkę ramy wymieniać czy odpuścić? Na allegro widziałem kiedyś masę wianuszków i praktycznie wcale bieżni, ma to sens?

30. Reszta wydechu, niestety gdzieś wcięło mi zdjęcia całego, taka rybka jest, ma niepasujące uchwyty ale ogólnie zamocowany jest dość solidnie i mam duży dylemat czy taki mógł być oryginalnie zamontowany w tym roczniku.



Przepraszam za objętość posta a to i tak pewnie nie wszystko. Szkoda tylko, ze nie jest moja bo dość kompletna i że będzie stała. Nigdy nie miałem 125...
Jak by co wrzucę też temat na inne fora, potrzebuję jak najwięcej informacji. Z góry dzięki wszystkim.
Pracuję obecnie w serwisie motocyklowym i trafił nam się klient z WSK'ą...
Pacjent z roku 1957, trzeba odrestaurować trzymając się w miarę oryginału ale nie ortodoksyjnie (jak to ja mam w zwyczaju...). Śrubki mogą być nowe, materiały eksploatacyjne itp., itd. Motocykl ma odpalić, zrobić rundę wokół firmy i zostać ustawiony w gablocie.
Termin to 1 miesiąc, obecnie motocykl jest rozmontowany na części pierwsze. Niżej wrzucam zdjęcia z rozbiórki i pytania, które mi się nasunęły podczas pracy.
1. Pierwsze pytanie, czy lakier jest oryginalny?

Szparunki są ładne, lakier dość cienki (tam gdzie ktoś nie pomalował drugi raz, ale to już inny odcień). Czy WSK w podanym roczniku wychodziła w błękitnym kolorze?
2. Czy ta rura plastikowa też jest oryginalna, czy ma właściwy kolor?

3. Czy cylinder i głowica były malowane, jeśli tak to w jakim kolorze?

4. Co tu było przykręcane, czy ten rocznik miał jeszcze jakąś osłonę na gaźnik lub boczki?

5. Czy mocowanie czujnika jest patentem czy tak mogło być oryginalnie? Jestem skłonny to zostawić oczywiście po dokładnym wyczyszczeniu, chyba z mosiądzu to jest zrobione.

6. Rozumiem, ze za gaźnikiem nic nie było:

7. Czy łeb tej śruby (i podkładka) powinien być chromowany (jak w SHL) czy cynkowany, czy gumę między podkładką a śrubą idzie jeszcze dostać i czy jest ona tam potrzebna?

8. Szprychy rozplatać i cynkować i w ogólę się bawić czy idzie dostać w miarę sensowny zamiennik? Tarcza oporowa na srebrno malowana pewnie a jaki odcień?

9. Kusi mnie żeby tą tablicę zostawić, ale czy ona tak powinna być czy lepiej u góry? Czy górne mocowanie jest oryginalne czy też dorabiane? Z tego co pamiętam tablice właściciele sami sobie robili. Przy okazji, rozumiem, ze te paskudne gumy na widelcu pochodzą z jakiejś dojarki i nie powinno tam nic być, czy może się jednak mylę?

10. Kranik oryginał czy wydumka? W WFM mam przesuwny, czy nie taki powinien być? Jeśli oryginał to czy idzie go naprawić w razie czego?

11. Podstawka aku w błękicie czy czarna? Korek wlewu oleju oryginalny?

12. Prostować schowek czy szukać innego?

13. Łożyska zostawiać w oryginale (idzie dostać takie wianuszki z bieżniami?) czy może wymieniać na zwykłe, idzie w ogóle? Tam przy okazji jakaś gemela jest z tym przednim kołem ale to jeszcze będę szukał jak to poskładać.

14. Chlapacz idzie dostać taki ładny czy odpuścić sobie? Jest lekko spękany niestety, za to odblask git


15. Czy te zatyczki są tak jak powinny być? Łeb śruby kwadratowy?

16.Rozumiem, że te blaszki to jest patent a może jednak nie? Idzie dostać taki przełącznik z dużym przyciskiem klaksonu? a Może jest nieoryginalny?


17. Nakrętka i środek chromowany czy tylko nakrętka?

18. Licznik tak bez żadnej osłony? Jaki kolor blachy trzymającej?

19. Lampa oryginalna?




20.Kanapa miała takie ćwieki?

21. Drut do cynku? Nakrętka też czy szukać innych? I wstępnie czy tłumik oryginalny?

22. Kolanko da radę uratować czy szukać innego? są jakieś sensowne zamienniki?

23. Te gumy oryginalne? Idzie takie dostać jeśli tak? Widać jeszcze kawałek tłumika.

24. Taki przewód dostanę? Ładnie wygląda



25. Taką gumę pod zbiornik dostanę?

26. Stelaż siodła chyba oryginalny (drewniany?!?) gumy nie koniecznie, co o tym sądzicie?

27. Co to oznacza? Pewnie dostać takiej pokrywy nie da rady ani tego napisu odświeżyć...

28. Lampkę taką dostanę? Obecna jest cała ale popękana, A może wymienić sam klosz a resztę ratować?

29. Główkę ramy wymieniać czy odpuścić? Na allegro widziałem kiedyś masę wianuszków i praktycznie wcale bieżni, ma to sens?

30. Reszta wydechu, niestety gdzieś wcięło mi zdjęcia całego, taka rybka jest, ma niepasujące uchwyty ale ogólnie zamocowany jest dość solidnie i mam duży dylemat czy taki mógł być oryginalnie zamontowany w tym roczniku.



Przepraszam za objętość posta a to i tak pewnie nie wszystko. Szkoda tylko, ze nie jest moja bo dość kompletna i że będzie stała. Nigdy nie miałem 125...
Jak by co wrzucę też temat na inne fora, potrzebuję jak najwięcej informacji. Z góry dzięki wszystkim.